Zobacz pełną wersję : Honda VII 1.6 Odcięcie przy 6500 obr.
Witam:) jestem od niedawna posiadaczem Hondy VII 2001 1.6 VTEC 110KM. Czy ktoś z was z tym motorem miał taką sytuację że przy 6500 obr. odcina paliwo. Jeśli tak to co można zrobić aby kręcił wyżej :D
Grzybohun94
29-02-16, 20:49
ale on ma taką mapę silnika chłopie.
Można podnieść - DET3 piggyback. Tylko to nie ma sensu w seryjnym silniku. Poczytaj tematy na forach, ep-klub itp. potem pytaj, ok?
Nick zobowiązuje do takich pytań ;)
Przecież po to są takie fora żeby pytać o coś czego się nie wie... a Ty Boguś jak Ci się mój nick nie podoba to się nie udzielaj. Wszędzie mądrale co krytykować potrafią.
Nie jestem mechanikiem więc pytam, staram się by wszystko było zrobione na czas. Dzięki za odp i na pewno będę szukał info dalej
Też mam ten silnik i mi ciaglo do końca po jakimś roku użytkowania zeszło jak u Ciebie a czego to do tej pory nie wiem hehe.
Właśnie dla tego pytam bo może coś się gdzieś przytarło, może coś trzeba wymienić. Po za tym jest ok ładnie trzyma obroty nie wariuje nie kopci.
Hehe, to już teraz wiem, gdzie ja powinnam mieć odcięcie ;P Do 6,5 to nigdy nie wykręcałam. Właśnie po to jest czerwone pole na liczniku (u mnie zaczyna się przy 6100), ale nie testowałam osobiście momentu odcięcia.
A Boguś to zabawnie ujął :D, więc się nie spinaj, bo to nie krytyką poleciał (mi się podobnie skojarzyło ;) )
Nie dąsaj się. Trochę wysiłku i dawno byś znalazł max obroty jakie osiąga silnik d16v1. Co do nicku to jest niefortunnie dobrany i pasuje do pytania jak ulał ;)
D16V1
VTEC-E (SOHC VTEC)
Found in:
1999-2005 Honda Civic (European EM/EP2/EU8)[12]
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.4:1
Power: 110 PS (81 kW) at 5600 rpm[13]
Torque: 152 N·m (112 lb·ft) at 4300 rpm[13]
Redline: 6,250 rpm
Rev Limit: 6,500 rpm - tyle obrotów osiąga Twój silnik. Czyli wszystko ok
Valvetrain: SOHC, 4 valves per cylinder
Fuel control: Multi-point fuel injection, PGM-FI
Ignition timing: 8±2° BTDC at 700±50 rpm
Firing order: 1 - 3 - 4 - 2
ECU code: PMH
uff to znaczy że wszystko jest ok :) Dzięki za info.
Mam to samo w hondzie 1. 4 90km
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
No dzisiaj ją wykręciłam na dwójce do maksa i faktycznie wyszła powyżej redline (czyli 6250) i doszła do 6500 rpm i koniec - odcinka. Dzięki Boguś za kompletny opis :)
bunkerites
20-07-16, 21:43
Na lpg nie odcinało 😁.Mogłem do 8 tys kręcić d16v1
Drabi nie ma za co.
bunkerites nie wiem czy jest się czym chwalić :p Silnikowi raczej dobrze nie zrobiłeś. Zresztą dziwną miałeś instalację LPG bo powinna odcinać jeśli była nowego typu.
bunkerites
21-07-16, 15:43
Staga instalka.Teraz mam ep3 i też moge na 8 tys kręcić.Wystarczy że jest dobrze wystrojona i ma zapas mocy na reduktorze i wtryskiwaczach.
Ej, ale ja mam LPG i mi właśnie na LPG odcięło przy 6500. Dziś przy wyprzedzaniu mi odcięło (a nie robiłam tego z premedytacją, tylko po prostu tak wyszło) i się zastanawiam, czy tego się jakoś nie da obejść, żeby jednak te obroty mogły wejść wyżej, no bo w końcu po co ten cyferblat wmontowali do 8 tyś?
bunkerites
21-07-16, 17:49
W ustawieniach muszą ci zmienić.Albo reduktor czy wtryskiwacze nie ogarniają ilość potrzebnego gazu przy takim obciążeniu silnika
To chyba dobrze ze benzyną i gaz działają tak samo. Mamy do 8 dla missshifta itp. To nie k czy B seria. Szału d16v1 i tak nie robi. A wg mnie kręcenie tego silnika do 8000 to robienie hałasu a nie mocy. Żeby nie było ja korzystam z pełnego zakresu, zmieniam jak trzeba przed samym odcieciem. Nie wiem jak można zapomnieć bieg zmienić i złapać się samemu na O dcince we własnym aucie
Dandis1993
22-07-16, 00:35
Mierzej dobrze pisze, szkoda połować serię V1. Jak już to polecam mody które mam u siebie :)
Plan głowicy 0,7 mm żeby dopreżyć
Klawiatura i wałek D16y2
Ssący D16w4 wraz z wtryskami, przepustnica D16y7 + CAI
Strojone na Ecumaster Det 3
Odcinka niestety jeszcze seryjna ale już niedługo :D
Obecnie 141km i 165 momentu
Czeka już przepustnica B16a2
Szukam obecnie ostrego wałka, comp cams 105300 lub Crower...
Między wrzesniem a październikiem montaż części i finalne strojenie.
https://youtu.be/6osFxTYNgEE
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.