PDA

Zobacz pełną wersję : Honda VII 1.6 Odcięcie przy 6500 obr.



Troll2016
29-02-16, 18:46
Witam:) jestem od niedawna posiadaczem Hondy VII 2001 1.6 VTEC 110KM. Czy ktoś z was z tym motorem miał taką sytuację że przy 6500 obr. odcina paliwo. Jeśli tak to co można zrobić aby kręcił wyżej :D

Grzybohun94
29-02-16, 20:49
ale on ma taką mapę silnika chłopie.
Można podnieść - DET3 piggyback. Tylko to nie ma sensu w seryjnym silniku. Poczytaj tematy na forach, ep-klub itp. potem pytaj, ok?

Boguś
29-02-16, 21:05
Nick zobowiązuje do takich pytań ;)

Troll2016
01-03-16, 16:06
Przecież po to są takie fora żeby pytać o coś czego się nie wie... a Ty Boguś jak Ci się mój nick nie podoba to się nie udzielaj. Wszędzie mądrale co krytykować potrafią.

Nie jestem mechanikiem więc pytam, staram się by wszystko było zrobione na czas. Dzięki za odp i na pewno będę szukał info dalej

-NeJk-
02-03-16, 09:12
Też mam ten silnik i mi ciaglo do końca po jakimś roku użytkowania zeszło jak u Ciebie a czego to do tej pory nie wiem hehe.

Troll2016
02-03-16, 18:12
Właśnie dla tego pytam bo może coś się gdzieś przytarło, może coś trzeba wymienić. Po za tym jest ok ładnie trzyma obroty nie wariuje nie kopci.

Drabi
02-03-16, 19:58
Hehe, to już teraz wiem, gdzie ja powinnam mieć odcięcie ;P Do 6,5 to nigdy nie wykręcałam. Właśnie po to jest czerwone pole na liczniku (u mnie zaczyna się przy 6100), ale nie testowałam osobiście momentu odcięcia.
A Boguś to zabawnie ujął :D, więc się nie spinaj, bo to nie krytyką poleciał (mi się podobnie skojarzyło ;) )

Boguś
02-03-16, 19:59
Nie dąsaj się. Trochę wysiłku i dawno byś znalazł max obroty jakie osiąga silnik d16v1. Co do nicku to jest niefortunnie dobrany i pasuje do pytania jak ulał ;)

D16V1

VTEC-E (SOHC VTEC)
Found in:
1999-2005 Honda Civic (European EM/EP2/EU8)[12]
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.4:1
Power: 110 PS (81 kW) at 5600 rpm[13]
Torque: 152 N·m (112 lb·ft) at 4300 rpm[13]
Redline: 6,250 rpm
Rev Limit: 6,500 rpm - tyle obrotów osiąga Twój silnik. Czyli wszystko ok
Valvetrain: SOHC, 4 valves per cylinder
Fuel control: Multi-point fuel injection, PGM-FI
Ignition timing: 8±2° BTDC at 700±50 rpm
Firing order: 1 - 3 - 4 - 2
ECU code: PMH

Troll2016
03-03-16, 16:04
uff to znaczy że wszystko jest ok :) Dzięki za info.

mieljacek
05-03-16, 22:28
Mam to samo w hondzie 1. 4 90km

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Drabi
20-07-16, 18:15
No dzisiaj ją wykręciłam na dwójce do maksa i faktycznie wyszła powyżej redline (czyli 6250) i doszła do 6500 rpm i koniec - odcinka. Dzięki Boguś za kompletny opis :)

bunkerites
20-07-16, 21:43
Na lpg nie odcinało 😁.Mogłem do 8 tys kręcić d16v1

Boguś
21-07-16, 00:03
Drabi nie ma za co.
bunkerites nie wiem czy jest się czym chwalić :p Silnikowi raczej dobrze nie zrobiłeś. Zresztą dziwną miałeś instalację LPG bo powinna odcinać jeśli była nowego typu.

bunkerites
21-07-16, 15:43
Staga instalka.Teraz mam ep3 i też moge na 8 tys kręcić.Wystarczy że jest dobrze wystrojona i ma zapas mocy na reduktorze i wtryskiwaczach.

Drabi
21-07-16, 17:31
Ej, ale ja mam LPG i mi właśnie na LPG odcięło przy 6500. Dziś przy wyprzedzaniu mi odcięło (a nie robiłam tego z premedytacją, tylko po prostu tak wyszło) i się zastanawiam, czy tego się jakoś nie da obejść, żeby jednak te obroty mogły wejść wyżej, no bo w końcu po co ten cyferblat wmontowali do 8 tyś?

bunkerites
21-07-16, 17:49
W ustawieniach muszą ci zmienić.Albo reduktor czy wtryskiwacze nie ogarniają ilość potrzebnego gazu przy takim obciążeniu silnika

Mierzej
21-07-16, 21:16
To chyba dobrze ze benzyną i gaz działają tak samo. Mamy do 8 dla missshifta itp. To nie k czy B seria. Szału d16v1 i tak nie robi. A wg mnie kręcenie tego silnika do 8000 to robienie hałasu a nie mocy. Żeby nie było ja korzystam z pełnego zakresu, zmieniam jak trzeba przed samym odcieciem. Nie wiem jak można zapomnieć bieg zmienić i złapać się samemu na O dcince we własnym aucie

Dandis1993
22-07-16, 00:35
Mierzej dobrze pisze, szkoda połować serię V1. Jak już to polecam mody które mam u siebie :)
Plan głowicy 0,7 mm żeby dopreżyć
Klawiatura i wałek D16y2
Ssący D16w4 wraz z wtryskami, przepustnica D16y7 + CAI
Strojone na Ecumaster Det 3
Odcinka niestety jeszcze seryjna ale już niedługo :D
Obecnie 141km i 165 momentu

Czeka już przepustnica B16a2
Szukam obecnie ostrego wałka, comp cams 105300 lub Crower...
Między wrzesniem a październikiem montaż części i finalne strojenie.

https://youtu.be/6osFxTYNgEE