Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic MA8 - jaki rozmiar felg?



creative177
24-02-16, 22:02
Witam. W sezonie letnim miałem koła 14" (opony 185/60 + alufelgi AEZ 14" 6J ET38, rozstaw oczywiście 4x100). Na tegoroczny sezon mam w planach zakup kół 16". I tu potrzebuję wyjaśnienia kilku kwestii:

- rozmiar opon: 195/50/16 czy 195/45/16? Chcę żeby to było ładnie wypełnione w nadkolu i nie obcierało (zawieszenie seria)
- szerokość felgi: 8J nie będzie za szeroka? 7 czy 7,5J jest często spotykane w 16" alusach?
- odsadzenie: na 14" przy odsadzeniu 38mm koło było praktycznie na równi z obrysem auta, dlatego wydaje mi się że ET musi być w granicach 37-40mm. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.

Jeżeli macie jeszcze jakieś przydatne informacje, to proszę pisać. :)

Tak na marginesie, mam na zbyciu komplet alufelg z poniższego zdjęcia (to te z zeszłego lata). Jak coś to PW
http://i63.tinypic.com/2vsix6q.jpg

pafels
24-02-16, 22:07
ET38 pasuje idealnie, szerokosć felgi to tak jak piszesz 7-7,5J, 8 może być zbyt szeroka. btw, czemu masz taki matowy lakier :P

creative177
24-02-16, 22:14
Nie dopatrzyłeś się kolistych śladów i normalnej błyszczącej maski? Woskowanie :D

lookaty
24-02-16, 22:28
205/45R16 ew 195/50R16, szerokość 7" ET tak jak napisałeś, jeżeli będziesz kiedyś obniżał zawieszenie koła się schowają.

creative177
24-02-16, 22:38
No właśnie sobie porównałem i 195/45/16 wcale nie wypełnią nadkola bardziej niż 14", czyli lepiej opony 195/50/16. Rozumiem że przy ET 37-40mm nic nie będzie obcierać?

205 przy silniku 1.4? Rowery będą się szybciej zbierały ode mnie :D

!markos
24-02-16, 22:51
Nie ma żadnej różnicy. I nie kupuj żadnych abstrakcyjnych rozmiarów opon, tylko normalne, tanie 205/45/16, które w dodatku lepiej ułożą się na feldze. I raczej nie 38, a 42-45 i nie 7.5-8", tylko 7".

creative177
24-02-16, 23:04
Ooo z taką opinią się jeszcze nie spotkałem. 205/45/16 7J i ET 42-45mm. I tak samo nic nie obciera?

!markos
24-02-16, 23:25
Z taką tzn jaką? Im mniejszy offset, tym gorzej będzie wyglądało nieobniżone. To uniwersalna zasada dotycząca każdego samochodu na tej planecie. Spasu żadnego i tak tu nie będzie, więc chowaj to koło ile się da w błotnik, bo inaczej będzie wyglądało jakbyś postawił samochód na szczudłach.

IrekTki
24-02-16, 23:34
Gogluj civicforum.pl 'rozmiary opon', masz tam fajną tabelkę, ale chyba muszisz sie rejestrować. Gość nie ryzykuje z 7J?, u mnie 6.5J ET 40 195/50/15 idealnie, ale już 205/50/15 z tyłu choć ładnie wypełnia nadkole i leży jak należy bo 205 to 6.5 a 195 to 6.0 dedyk, to jestem na granicy obrysu auta, 0.5 cala dalej i wstyd na dzielni.

creative177
25-02-16, 07:26
Czyli na chwilę obecną mam dwie sprawdzone opcje:

195/50 R16, 6J/6,5J ET 37mm-40mm
205/45 R16, 6J, ET 42mm-45mm

Tak?

!markos
25-02-16, 13:15
Nie. 7x16 ET42-45, 205/45/16. No chyba, że ulepisz sobie jakieś felgi o szerokości 6 cali.

195/50/16 jest ogólnie bez sensu, bo:
- drożej
- mniejszy wybór
- nie wszystkie mają rant co słabo wygląda

Radzyn
25-02-16, 15:05
Jeśli wrzucisz na ori zawieszeniu 195/50/16 to będzie wyglądało tak:

http://images62.fotosik.pl/798/2d3f5187b72ae501med.jpg
więcej zdjęć tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?179068-D14A8-MB2-Marcin/page27

Kupiłem te koła, opony raczej na śmietnik, więc będę musiał kupić.
Felgi 7", ET 35

Teraz tak: gleba, wiem, powinien być obniżony, ale właśnie wczoraj życie pokazało, że są pilniejsze potrzeby i może mi się to odwlec.
Koła i tak zamontuję, nawet na seryjnym zawiasie.
Pytanie: szukać 195/50 (w temacie u poprzednika, czyli w tym linku powyżej, na s. 29-31 widać jak siedzi po obniżeniu na Jamexach), 205/45? inne?
Zaznaczam - D14Z4 ;) i zależy mi również na względnym komforcie
Dodatkowo obawiam się, że jak wrzucę profil 45, to ani komfortu, ani wyglądu (do czasu gleby)

!markos
25-02-16, 15:27
Dodatkowo obawiam się, że jak wrzucę profil 45, to ani komfortu, ani wygląduWysokość 195/50 to ~97mm, wysokość 205/45 to ~92mm, przy czym wszystko zależne jest od konkretnej opony, bo równie dobrze może wyjść, że będą identyczne, albo że będzie odwrotnie. Co więc masz na myśli pisząc to co zacytowałem?

creative177
25-02-16, 15:47
Czyli na oponach 205/45 prześwit będzie większy niż na zdjęciu powyżej?

!markos
25-02-16, 15:59
Prześwit = odległość podwozia od drogi. Będzie, w czystej teorii (co wyjaśniłem wyżej), mniejszy, bo opona może być (ale nie musi - patrz wyżej) niższa.

creative177
25-02-16, 16:48
W przypadku tych 5mm o których wspomniałeś, wolę chyba zasugerować się właśnie dostępnością (a co za tym idzie i ceną) opon i postawić na te 205/45

Radzyn
25-02-16, 16:54
Wysokość 195/50 to ~97mm, wysokość 205/45 to ~92mm, przy czym wszystko zależne jest od konkretnej opony, bo równie dobrze może wyjść, że będą identyczne, albo że będzie odwrotnie. Co więc masz na myśli pisząc to co zacytowałem?

Licząc siły (kasę) na zamiary, byłbym szczęśliwy, gdyby wizualnie na 16" była mniejsza koza niż na 14" (jeszcze na seryjnym zawiasie)
Mogę się spodziewać?
(oczywiście zgadzając się że ET 35 to nie jest najlepszy wybór, ale trudno, takie mam, teraz chodzi o to, żeby "zoptymalizować)
A z komfortem chodziło mi o to, czy profil 50 nie będzie jednak lepiej tłumić niż 45 (czy jest odczuwalna różnica)
Wiesz, jednak to daily car + dziurawe drogi

!markos
25-02-16, 17:41
A z komfortem chodziło mi o to, czy profil 50 nie będzie jednak lepiej tłumić niż 45 (czy jest odczuwalna różnica) Wyjaśniłem chyba o co tam chodzi podając różnicę wysokości między tymi oponami. Z elementarza: profil to wysokość opony wyrażona jako procent z jej szerokości.

Radzyn
25-02-16, 18:41
Elementarnie masz rację ;)
Ale chodziło mi bardziej o wymianę doświadczeń, czy może ktoś miał do czynienia z takimi rozmiarami opon, zmieniał, porównywał, napisze które lepiej sprawdzają się w dziurach, koleinach itp.
(nawet nie o samą markę opon, bo to inny temat)
Mam przed sobą wybór opon i zbieram opinie, zależy mi na poradach dot. moich konkretnych potrzeb/możliwości bardziej, niż na podpowiedziach "ogólnych"
Wymagania określiłem: D14, daily car, szukam czegoś co będzie w miarę dobrze wyglądało jeszcze przed obniżeniem, a jednocześnie nie będzie przeszkadzać w codziennej jeździe. 195/50 czy 205/45? Inne?
Dla przykładu - są opinie, że szerokość 205 (przy mojej feldze 7" i ET 35) to dla D14 jednak sporo, do tego źle nosi koleiny.
Prawda/fałsz?

!markos
25-02-16, 20:25
Moim zdaniem kłopot zaczyna się od 215.

kbzzz
25-02-16, 20:41
U siebie mam 16" 6,5 i et 43 + opony 195/45 zawiecha standard. 195/50 by nie weszły przy tym et, obcierały by przy max skręcie, z tyłu było by ok. Co do komfortu to porównując z 14" wszystko oprócz przyśpieszenia (nieznaczna różnica) na duży plus:) a wizualnie jednak lepsze by były te 195/50 ale co zrobić;)

Radzyn
25-02-16, 20:52
Wrzucisz jakieś foty, tak poglądowo?
Ciekaw jestem jak to się (nie)schowało przy tym ET na standardowym zawieszeniu

kbzzz
25-02-16, 22:49
Ok, jutro postaram sie zapodac foto

kbzzz
26-02-16, 15:33
Lepszych zdjęć nie mam, akurat na fotkach bez relingów bo uszczelniałem rynienki:cool: na foto jak koza wygląda, ogólnie na żywo jest lepiej, to felgi od Clio 3
http://images78.fotosik.pl/366/32ca61e99a49177a.jpg
http://images75.fotosik.pl/366/9534b744362d2653.jpg

Radzyn
26-02-16, 18:07
Mimo wszystko - koza przeokrutna!
...czyli będzie nas dwóch! ;)
(będzie można porównać, jak to wygląda przy ET 35, pewnie opony też będę miał inne)
Może wpadniesz kiedyś na spota do Arkadii, zaglądaj do tematu 5d&Aero Squad

creative177
27-02-16, 14:28
195/50/16, 7,5J, ET 38mm będą obcierały?

Majkelo
28-02-16, 16:48
Ej, a w VtiS na feldze speedline 16" 6,5J były jakie oponki? 205/50R16 chyba nie? I jakoś nic nie tarło, do kozy też to niepodobne