Zobacz pełną wersję : Skrzynia AT w Civicu IX
Szukam auta dla mamy i mocno myślę nad Civiciem. Wymóg jest taki, że auto musi mieć automatyczną skrzynie biegów. Automat w IX gen jest pięciobiegowy, wydaje się być nieco archaiczną skrzynią biegów. Może ktoś się wypowiedzieć na temat tej skyrzni ? Może ktoś posiada IXgen z automatem ?
Bardzo chciałbym mieć ponownie w domu Civica, kiedyś miałem EP 3 i bardzo sobie chwaliłem ;) Niestety archaiczna skrzynia skłania mnie ku Maździe 3 lub hybrydzie od Toyoty
Grzegorz K
22-02-16, 11:52
Mama będzie bardzo zadowolona z Civica z tym automatem. auto z tą skrzynią stworzone dla kobiety.koleżanka sobie chwali.bierz civica.najważniejsze jest to że ta skrzynia jest absolutnie bezawaryjna.i tania w obsłudze.druga sprawa że spalanie jest większe w porównaniu z manualem,ale coś za coś.
Bierz nowe hrv w automacie, 9 stopniowa skrzynia.
A ze stanów możesz jeszcze sciągnąć 1.8 benzynkę z napędem 4x4.
Konfiguracja marzenie....😎🤓
wydaje się być nieco archaiczną skrzynią biegów. (...) Niestety archaiczna skrzynia skłania mnie ku Maździe 3 lub hybrydzie od Toyoty
Co to znaczy archaiczna skrzynia? Honda produkuje jedne z najlepszych przekładni automatycznych na świecie. Przejedź się i zobacz czy odpowiada Ci jej praca - tego na forum nikt Ci nie doradzi. Jej bezawaryjność jest betonowa, pół ameryki jeździ na tych skrzyniach i nikt nie narzeka.
Bierz nowe hrv w automacie, 9 stopniowa skrzynia.
CR-V ma 9 biegowy automat ale tylko ze 160 konnym dieslem, HR-V ma CVT.
Honda produkuje jedne z najlepszych przekładni automatycznych na świecie.
Yhym, tak dobre, ze dodają pare sekund w sprincie 0-100 i pare litrow do spalania i dlatego ...
CR-V ma 9 biegowy automat
Ktory Honda kupuje od ZF ;)
Yhym, tak dobre, ze dodają pare sekund w sprincie 0-100 i pare litrow do spalania
To wynika z zasady działania automatycznej skrzyni biegów.
Ktory Honda kupuje od ZF ;)
eh te diesle...
To wynika z zasady działania automatycznej skrzyni biegów.
Działania skrzyni o tradycyjnej (zeby nie uzyc slowa archaicznej) zasadzie dzialania. Ale w nowoczesnych skrzyniach wystepuje to w sporo mniejszym stopniu, nizauwazalnie wrecz.
eh te diesle...
No tak, ta skrzynia ZF jest do diesla, w benzynie jest archaiczny automat by Honda. I jak wygladaja dane?
Patrze na katalog CR-V
0-100
1.6 iDTEC (manual/automat ZF) 9,8 /10,2 - roznica 0,4 sekundy
2.0 iVTEC (manual/automat H) 10,2 /12,3 - roznica 2,1 sekundy
spalanie - juz nie ma takich roznic jak kiedys podawali np dla Accorda
W Civicu automat jest tylko Hondowy i tu jest rozjazd i na przyspieszeniu i na spalaniu
1.8 iVTEC
0-100 (man/aut) 9,7/11,4
spalanie miasto 7,6/8,7
Z jednej strony z samochodu będzie korzystać starsza Pani jeżdżąca raczej spokojnie dlatego kwestie przyśpieszenia są mało istotne, poczytałem też na innych forach i faktem jest, że skrzynia sprawuje się dobrze i co istotne jest bezawaryjna. Automat ma tylko 5 biegów co we współczesnych samochodach jest już rzadkością, za to ma bardzo długie przełożenie dlatego nawet w trasie auto zachowuje niższe obroty niż MT 6.
Co to znaczy archaiczna skrzynia? Honda produkuje jedne z najlepszych przekładni automatycznych na świecie.
Może najbardziej bezawaryjne ale nie mają co startować do skrzyń dwu sprzęgłowych jeśli chodzi o jakość i czas zmiany biegów
Pytanie kolejne: Czy przy przebiegach rzędu 30 000km jest w ogóle sens pchać się w takie cudo? Przebiegi w 80% na drogach ekspresowych dlatego diesel byłby idealny, niestety Civic w dieslu z AT nie występuje.
Może niech się babka przejedzie autem z DSG i Cifem i wybierze - wątpię, że Cifa :p Ta archaiczna skrzynia w Cifie jest tak beznadziejna, że nawet jeśli jest bezawaryjna nie zasługuje nawet na splunięcie...sorry.....ale niech się przejedzie i sama zdecyduje....
Działania skrzyni o tradycyjnej (zeby nie uzyc slowa archaicznej) zasadzie dzialania. Ale w nowoczesnych skrzyniach wystepuje to w sporo mniejszym stopniu, nizauwazalnie wrecz.
eee? Nikt chyba nie wymyślił nic lepszego z tego co wiem... Co archaizm jaki archaizm? Co występuje mniej? Ktoś wymyślił konwerter mający 100% sprawności?
No tak, ta skrzynia ZF jest do diesla, w benzynie jest archaiczny automat by Honda. I jak wygladaja dane?
Patrze na katalog CR-V
0-100
1.6 iDTEC (manual/automat ZF) 9,8 /10,2 - roznica 0,4 sekundy
2.0 iVTEC (manual/automat H) 10,2 /12,3 - roznica 2,1 sekundy
spalanie - juz nie ma takich roznic jak kiedys podawali np dla Accorda
W Civicu automat jest tylko Hondowy i tu jest rozjazd i na przyspieszeniu i na spalaniu
1.8 iVTEC
0-100 (man/aut) 9,7/11,4
spalanie miasto 7,6/8,7
eeee, Co archaiczne?
Toyota Corolla 1.6 benzyna
0-100 (man/aut) 10/11,1
Toyota Hilux 3.0 ropa:
0-100 (man/aut) 11,9/12,0
Insignia benzyna 2.0 turbo
0-100 (man/aut) 8,1/9,8
Opel astra 1,4 ropniak:
0-100 (man/aut) 9,6/9,7
Różnica NIE bierze się stąd, że Hondowska skrzynia benzynowa to BE, a dieslowa dostarczana przez kogoś innego to cudo. Bzdura.
Różnica w osiągach bierze się stąd, że skrzynia automatyczna przy klepnięciu na pierwszym biegu blokuje obroty na poziomie użycia 30% mocy silnika benzynowego i 80% mocy diesla (aka 2500-300rpm). Taka jest jej konstrukcja. W każdej marce taka sama.
Automat ma tylko 5 biegów co we współczesnych samochodach jest już rzadkością, za to ma bardzo długie przełożenie dlatego nawet w trasie auto zachowuje niższe obroty niż MT 6.
A po co więcej? Półsprzęgło/uślizg na konwerterze doskonale nadrabia brak większej liczby przełożeń. Prawda jest też taka że z tego powodu można bardzo wydłużyć ostatni bieg - w manualnych skrzyniach nie. I dlatego trzeba dokładać przełożenia.
nie mają co startować do skrzyń dwu sprzęgłowych jeśli chodzi o jakość i czas zmiany biegów
Skrzynia dwusprzęgłowa to nie jest automat, tylko dwie połączone ze sobą manualne.
Może niech się babka przejedzie autem z DSG i Cifem i wybierze - wątpię, że Cifa Ta archaiczna skrzynia w Cifie jest tak beznadziejna, że nawet jeśli jest bezawaryjna nie zasługuje nawet na splunięcie
DSG to skrzynia ręczna sterowana automatycznie. Honda robi skrzynie automatyczne. Skrzynia w Hondach nie jest archaiczna tylko automatyczna.
Skoro jedna z najlepszych kontrukcji na świecie nie zasługuje na splunięcie, to nieźle Ci niemieccy marketingowcy działają.
Nie można porównywać lasera do latarki i mówić, że latarka świeci słabiej.
Grzegorz K
23-02-16, 22:52
No i wszystko w temacie.brawo Dzida.
Dzida, zerknij sobie do katalogu BMW, np serii 3. ZTCP w "cywilnych" BMW nie ma dwusprzęgłówek jak w M, tylko są skrzynie ZF (a co do dokładania przełożeń - to w automaty ZF mają 8 biegów vs 6 manuala,).
Nie ma znaczących różnic w osiągach ani spalaniu, i to silniki benzynowe :) bo to zdaje sie broszura z US
http://i66.tinypic.com/1eubrn.png
Ja tez lubie Honde i jezdze juz 5 egzemplarzem Civica ale nie mam problemow z powiedzeniem, ze R&D Hondy jest w plecy jezeli chodzi o rozwoj automatów. Dwusprzęgłówkę zrobili i ztcp ładują do Hybrydowego Jazz/Fit w JP. Czemu tylko do tego silnika? nie wiem.
W Europie, gdzie jest rosnący rynek automatów nie mają nic ciekawego do zaoferowania, a w jednym z testów były nawet narzekania na zachowanie skrzyni ZF.
W Stanach do Civica ładują CVT, ale żeby nie było efektu skutera to symulują biegi. Ja wiem, ze generalnie Japonce lubuja sie w CVT bo to głównie z japonskich koncernach mozna trafic taka skrzynie, ale rynek jakos strasznie entuzjastycznie tego nie przyjał. Za to rozwoj zarowno hydrokinetyków (np ZF) czy dwuprzeglowek odjechal Hondzie dosc znacznie.
Skrzynia dwusprzęgłowa to nie jest automat, tylko dwie połączone ze sobą manualne.
DSG to skrzynia ręczna sterowana automatycznie. Honda robi skrzynie automatyczne. Skrzynia w Hondach nie jest archaiczna tylko automatyczna.
Przytaczam twoje dwie wypowiedzi. Dla 99,99% społeczeństwa skrzynia DSG jest skrzynią automatyczną bo sama zmienia biegi, nic prostszego. Masz 100% racji jeśli chodzi o techniczne sprawy i powiedzmy to, że "prawdziwe" skrzynie automatyczne tak właśnie działają (i mają taka a nie inną konstrukcje), ale właśnie fakt, że działają ospale doprowadził konstruktorów do pomysłu DSG i nikogo nie interesuje czy to od strony technicznej jest automat czy inny twór ! Nie mogę również zgodzić się, że jest to jedna z najlepszych konstrukcji ponieważ komfort użytkowania skrzyń u konkurencji typu VAG jest dużo lepszy, o PDK nie wspominając ale to zupełnie inna liga.
Nie można porównywać lasera do latarki i mówić, że latarka świeci słabiej.
Ja uważam, że w tym przypadku porównujem latarkę do latarki tylko jedna latarka ma standardową żarówkę a druga jest ledowa :)
Sport 2012 1,8 AT ma przy kierownicy łopatki do zmiany biegów. Uważam, ze jest to super sprawa. Kierowca sam może zmieniać biegi, zarówno przy wyprzedzaniu, ja i przy hamowaniu. Hamując silnikiem z wykorzystaniem łopatek zmieniających biegi możemy oszczędzać paliwo i układ hamulcowy (klocki, tarcze). Moja H z AT spala średnio 7/100. AT ma jeszcze tryb Sport. Wtedy mamy do wykorzystania tylko 4 biegi. Zmiana biegów w tym trybie odbywa się wyłącznie przy pomocy łopatek, a do tego w pełnym zakresie prędkości obrotowej silnika. Skrzynia ma zabezpieczenie, np. nie da się wrzucić biegu łopatką, gdy prędkość auta jest za mała (w górę) lub gdy jest za duża (w dół-redukcja). Następne zalety:
1. Po puszczeniu hamulca samochód stojący na wzniesieniu się nie stacza podczas ruszania.
2. Nie ma problemów ze zgaśnięciem silnika podczas ruszania.
3. Jazda w korkach - AT jest najlepszym rozwiązaniem.
4. Jazda w mieście (strefa "tempo 30" - niedługo będzie 20:))) only AT.
5. Kick down działaaaa!!!
AT w H rzeczywiście mogłaby by być nowocześniejsza (mazda już je ma, chociaż też podobno leniwie zmienia biegi). Dla mnie jazda Civicem z automatem to sama przyjemność. Cisza i spokój, a lewa noga na urlopie. Polecam mamie markowa. Pozdrawiam Wszystkich. P.S. AT utrzymuje niższą prędkość obrotową silnika przy prędkościach autostradowych więc w kabinie jest ciszej w porównaniu do manuala. Jest wątek na ten temat.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.