Zobacz pełną wersję : Dolot do 1.3 warto?
MagicznyKuba
19-02-16, 19:16
Witam, jak w temacie warto kupować dolot to wgniatającego w siedzenia 1.3 (Civic 5gen 94r HB), czy może sobie odpuścić? Planuje kupić kolektor 4.2.1 więc może o dolocie też warto pomyśleć np dexcraft? Pozdrawiam! :D
OnePunchMen
19-02-16, 19:25
Jeśli zrobisz mpfi to warto - jeśli nie to sobie odpuść ... filtr masz w patelni wiec ew możesz wymienić na jakiś sportowy.
MagicznyKuba
19-02-16, 19:39
mpfi to z tego co wiem droga dość sprawa więc raczej nie będę się podejmował, filtr jakiś tam jest ostatnio z ciekawości spojrzałem i jest w dobrym stanie, a co sądzicie o ładowaniu do niego kolektora 4.2.1?
Kolejność modów, które mają sens w D13 wedle doświadczenia i zebranych informacji chociażby z forum:
1. PRIMO - SWAP
Lub
1. MPFI/Mini-me
2. krótka skrzynia
3. wydech
4. dolot (ale już na wielopunkcie)
MagicznyKuba
19-02-16, 19:54
Same duże zmiany, więc chyba zostawię i będę jeździł póki nie kupie czegoś mocniejszego :) Dzięki :)
No niestety, D13 to bardzo niewdzięczny silnik jeżeli chodzi o podnoszenie mocy. Finansowo niewdzięczny oczywiście. Bo ni to nie ma OBD1 i trzeba wiązki przekładać, anie to nie ma elektrycznej pompy paliwa i trzeba bak zmieniać… kupa roboty psu w dupę przy dużych nakładach.
MagicznyKuba
19-02-16, 20:12
Moje pierwsze auto po znajomości kupione, szkoda że akurat D13, ale co zrobić za taką cenę nie mam co narzekać :)
Popełniłem ten sam błąd przy swojej :)
Ale buda była i jest mega zdrowa :] Więc w sumie, warto było :]
kazik2_h9w3
19-02-16, 21:36
W naszych furaczach buda to podstawa
Reszte z czasem idzie ogarnąć
dawaj walek od d14a1 i dual carba jak nie chcesz pakowac duzo kasy
MagicznyKuba
19-02-16, 22:59
Moja buda to zostawię bez komentarza, na lato reperturki hah. Wałek i dual carb? Na czym polega dual carb bo wałek to ogarniam ale ten dual carb?
92damian92
19-02-16, 23:08
dual carb to gaźnik od d14a1. w miarę prosta modyfikacja, tyle że ssanie musisz przerobić
Moja buda to zostawię bez komentarza, na lato reperturki hah.
Zweryfikuj lepiej dokładnie stan blacharki. Nadkola to widać, ale jak progi, podłoga, podłużnice i mocowania cukierków?
6geny już się sypią a co do dopiero Eg. Tam zabezpieczenie antykorozyjne gorsze no i jest starsze.
Zacznij od ściągnięcia nadkładek progów i wykładziny, poźniej możesz opukać młotkiem i śrubokrętem podwozie.
Znam przypadek gdzie w eg4 miały być robione reperaturki a gdy właściciel zaczął rozbierać samochód do lakierowani to okazało się, że koszt remontu daleko wychodzi poza wartość auta.
92damian92
19-02-16, 23:41
Zweryfikuj lepiej dokładnie stan blacharki. Nadkola to widać, ale jak progi, podłoga, podłużnice i mocowania cukierków?
6geny już się sypią a co do dopiero Eg. Tam zabezpieczenie antykorozyjne gorsze no i jest starsze.
Zacznij od ściągnięcia nadkładek progów i wykładziny, poźniej możesz opukać młotkiem i śrubokrętem podwozie.
Znam przypadek gdzie w eg4 miały być robione reperaturki a gdy właściciel zaczął rozbierać samochód do lakierowani to okazało się, że koszt remontu daleko wychodzi poza wartość auta.
Zgadzam się, niestety znam to z autopsji. Zanim zaczniesz coś robić, wjedź na podnośnik i sprawdź, bo będziesz pokutował.
MagicznyKuba
20-02-16, 00:15
Czasmi wyjeżdżam na kanał do kumpla i patrzymy stan podłoga jest o dziwo w stanie 5- progi rudy mi wp*erdala od tak jakby od zewnątrz bo od wewnątrz jest okej jednak lewy próg to pięść można wsadzić, prawy próg to jak kopniesz to się rozsypie, ale tragedii nie ma nic innego mi nie je, dylemat mam schodzącego klaru. Lakiernik jedną stronę mi na 800 zł wycenił ze wszystkim, ale jako pracujący weekendowo uczeń i tak mnie średnio na to stać więc najbardziej dbam i pielęgnuje sobie środek (podłokietnik itp) co do reszty to jak się uda reperturka jak nie to po polsku chyba w szpachle na piankę polecę niestety boli, ale co innego zostaje. Potem zaoszczędzić i kupić coś może jak EG5 :)
Łap na zachętę jeśli chcesz podjąć się MPFI :D
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/12716409_1014640618596042_3953197002079049982_o.jp g https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/12719324_1014640551929382_6613419887718777855_o.jp g
co do reszty to jak się uda reperturka jak nie to po polsku chyba w szpachle na piankę polecę niestety boli, ale co innego zostaje. Potem zaoszczędzić i kupić coś może jak EG5 :)
Najpierw obejrzyj to :) https://www.youtube.com/watch?v=HFX4LofGH9c
Pianka chłonie wilgoć i przyspiesza dzięki temu korozję - lepiej jakbyś nic nie robił. Nadkola jeszcze mógłbyś na żywicę ogarnąć jak nie masz kasy ale nie progi...
Progi to element wpływający na bezpieczeństwo - pamiętaj o tym! Nie piszę złośliwe - nie chcę, żebyś sobie zrobił krzywdę w tym aucie.
92damian92
20-02-16, 00:48
U mnie była chamska pianka montażowa do drzwi w szpraju i na to turbo guma maskująco-ozdobna. Zaoszczędzisz teraz a w przyszłości stracisz 10x więcej.
MagicznyKuba
20-02-16, 00:58
@nitro2112 obserwuje Cie na fejsie także mam pogląd live na Twoje mpfi :)
Wiem że bezpieczeństwo i chłonie wodę będę kombinował, oszczędzał to może się uda, ale zrobię to sam bo 800 to 3/4 tego co dałem za to auto to nie dam aż tyle bo się nie opłaca na szczęście mechanicznie wymieniłem co było źle i mam cacy, bo nic nie puka i nie stuka, środek też zadbany każdy kto wchodzi do auta stwierdza że środek na 6 i też tak uważam bo jest idealny, a podłokietnik to coś fajnego heh :) Jeżeli zdecyduje się na próg to zacznę od lewego bo ta dziura boli oko co do reszty to póki nie odpada niech będzie :D
Jeżeli zdecyduje się na próg to zacznę od lewego bo ta dziura boli oko co do reszty to póki nie odpada niech będzie :D
Od razu rób dwa :) Chyba, że masz zaufanego blacharza i wiesz, że on Ci to ogarnie raz dwa. Mi wspawanie 40cm progów zajęło jedyne 4 miesiące, a auto dalej nie pomalowane. Za tydzień jak dobrze pójdzie będę już malował haha :D W lakierniczym zawołali za pół litra lakieru 200zł, ale szukali coś tańszego w innych mieszalniach i wyszło 100zł za 0.5L, a to wszystko przez to, że w tym lakierze jest 60% perły...
MagicznyKuba
20-02-16, 10:34
No zobaczymy jak to będzie,mój kolor to R81 o ile dobrze pamiętam więc nie powinno być ciężko dopasować, ciekawe czy ciężko jest się nauczyć malować z pistoletu mój znajomy ma i mówi że jak coś to mi pożyczy. Muszę jakieś tutoriale poglądać :D
OnePunchMen
20-02-16, 12:44
Samo lakierowanie to pestka, bazę kładzie się stosunkowo "prosto" , klar już trochę trudniej, ale to nic w porównaniu z samym przygotowaniem do malowania - to jest najtrudniejsze w najbardziej czasochłonne w lakiernictwie, zwłaszcza gdy trzeba szpachlować , rzeźbić itp
Samo lakierowanie to pestka
Nooo, na pewno :)
R81 o ile dobrze pamiętam więc nie powinno być ciężko dopasować
Czerwienie, to jedne z najtrudniejszych do dorobienia kolorów.
MagicznyKuba
20-02-16, 13:09
@Michał102 nie pocieszasz mnie :P
Się zobaczy co będzie z tego wszystkiego :D
edit: Ciekawi mnie ten dual carb :D
Ostatnio mi mieszali czerwony na ATRa. Cztery mieszalniki oblatałem i nigdzie nie dali sobie z tym rady. W koncu wziąłem jeszcze poszczególne komponenty i metodą prób i błędów (nie mam wagi) dorobiłem ten kolor powiedzmy w 95%. Jednak dłubałem się z tym łącznie dobrą dniówke.
edit: Ciekawi mnie ten dual carb :D
Jak chcesz jakimś małym kosztem podnieść sensownie osiągi w d13 to polecałbym ci właśnie dual Carb i ostry wałek z d14a1.. Chociaż rakieta to i tak nie bedzie.. Przyrost bedzie okolo 8-10 koni..
Miałem taki dual i auto fajnie jezdziło tylko męczyło mnie ręczne ssanie.. Montaż bardzo prosty. Rok temu sprzedałem za 150 zł
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
MagicznyKuba
20-02-16, 18:09
Ręczne ssanie? W sensie takie jak w maluchach na wajchę, czy coś źle rozumiem?
Tak dokładnie, tylko na linkę;) moim zdaniem o wiele lepsze rozwiazanie niz ssanie w Twoim obecnym.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
MagicznyKuba
20-02-16, 18:55
Bym chyba *******ca dostał jakbym miał codziennie rano bawić się jakaś linką ;P
mialem to w moim pierwszym aucie i uzywalem tylko pare razy w zime :P
Bym chyba *******ca dostał jakbym miał codziennie rano bawić się jakaś linką ;P
Ja k****cy dostawalem na tym zwykłym.. Na lekko rozgrzanym aucie ssanie mialem wlaczone i obroty na 1,5k rpm, albo jak spadło na 1k i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu dalej sie wlaczalo..
A na dualu sobie regulowałem jak długo i jakie wysokie;) miałem oem linke:)
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
92damian92
21-02-16, 02:54
Jeśli w zimę będziesz jeździł to nie ma tragedii z tym, oczywiście jeśli pociągniesz ją do kabiny :D bo w ciepłe lato raczej nie potrzeba :)
Na lekko rozgrzanym aucie ssanie mialem wlaczone i obroty na 1,5k rpm, albo jak spadło na 1k i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu dalej sie wlaczalo..
no trzeba przyznać, że to ssanie jest lekko irytujące :P
Zamiast podwojnego gaznika chyba jednak doinwestowałbym w mpfi,
Ja juz kupilem wszystkie graty, bak , z przerobiony komp itd wyszło mnie koło 650-700zl,
A widziałem jakieś wykresy, że juz te 110 koni jest jak najbardziej są osiagalne,
a potem w razie czego jest mozliwosc zrobienia glowicy z6 czy swapu kazdego silnika,
a z tymi gaznikami juz wiecej niz nie zrobisz, auto bedzie palic wiecej niz na wtrysku itd.
MagicznyKuba
21-02-16, 19:10
Za 650-700 zrobiłbym dużo w samym aucie i bym miał w dobrym wyglądzie i stanie auto z gaźnikiem hah priorytety chyba tu będą grały największą rolę :D
Będę myślał ale praktycznie zerowa wiedza o mechanice pojazdów mnie nie zachęca to robienia mpfi itp, jestem kucharzem a temu daleko do silników haha :D
Niestety te auta to juz stare rumple- renowacja budy to 4 kola, porzadne hamulce z naprawa zaciskow/ nowe tarcze klocki to masz 1000,
ogarniecie zawiasu to masz kolejne 100-2000 (zalezy na czym poskladasz) i z zakupem auta za okolo 10 tys masz dopiero auto przygotowane pod jakis projekt. A gdzie do tego silnik, wydech i we wnetrzu fotele, itd?:D
Wątpię, żeby po mpfi było 110 KM...
Max jaki można realnie wyciągnąć to 101-102 KM i to na mega zdrowym silniku oraz po dolocie i wydechu.
110 KM można włożyć między bajki...
Max jaki można realnie wyciągnąć to 101-102 KM i to na mega zdrowym silniku oraz po dolocie i wydechu.
110 KM można włożyć między bajki...Widziałem nie jeden wykres, który pokazywał między 107- a 112 koni,
W marcu bede u siebie wtrysk zakladal moze pokusze sie o hamownie to sie troche rozjasni.
Ale wzgledem d15b7 ,d13 wyzej sie kreci, Jogal stworzył ponoc duzo lepsza mape dla d13 niz w serii ma d15, wiec jest to calkiem realne ze d13 osiaga lepsze moce od d15stek seryjnych.
92damian92
21-02-16, 20:24
Zamiast podwojnego gaznika chyba jednak doinwestowałbym w mpfi,
Ja juz kupilem wszystkie graty, bak , z przerobiony komp itd wyszło mnie koło 650-700zl,
A widziałem jakieś wykresy, że juz te 110 koni jest jak najbardziej są osiagalne,
a potem w razie czego jest mozliwosc zrobienia glowicy z6 czy swapu kazdego silnika,
a z tymi gaznikami juz wiecej niz nie zrobisz, auto bedzie palic wiecej niz na wtrysku itd.
No tak, ale kolega wcześniej pisał, że nie chce póki co żadnych grubszych modów robić a mpfi jest zdecydowanie trudniejszy do ogarnięcia niż dual carb no i droższy.
No tak, ale kolega wcześniej pisał, że nie chce póki co żadnych grubszych modów robić a mpfi jest zdecydowanie trudniejszy do ogarnięcia niż dual carb no i droższy. Niestety, ale w takiej sytuacji jezdzilem na bezawaryjnym gazniku jaki jest w serii i inwestowal tylko w eksplotacje, aby jezdzilo sprawnie w serii.
Dual carba ogarnie za 300 350 z robocizną:)
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
92damian92
21-02-16, 21:07
Myślę, że tu nie ma takiej tragedii i jeśli jest ochota do nauki to najlepiej ogarnąć samemu :)
Chyba że to ma być auto do dojazdów i musi jeździć codziennie to rzeczywiście lepiej na razie to odstawić i ładować w eksploatacje.
MagicznyKuba
21-02-16, 22:02
No czyli z głównego wątku o dolcie :D skończyliśmy na tym że nie będę robił nic poważniejszego niż dual carb, na 100 % chce założyć kolektor 4.2.1 ten z z6 czy jakoś tak (wybaczcie moją niewiedze), a jak będą chęci to z kolegami zrobię sobie blachę i oszczędze sobie na lakierniku. Wyjdzie w praniu co będzie czego nie, mam szczerą nadzieję że mam chociaż wiązki w drzwiach do szyb elektrycznych jeżeli są to będę myślał o większym inwestowaniu, jak nie to będzie taka jaka jest czyli oprócz ori podłokietnika nie ma nic specjalnego. Dzięki za takie zainteresowanie i pozdrawiam serdecznie wszystkich! :)
Zmartwię Cię… nie masz wiązek do szyb ani w kabinie ani w drzwiach :D jeszcze nie trafiłem takiego EG3, które by je miało :D
MagicznyKuba
21-02-16, 23:54
Podobno z wiązkami to loteria, mogą być ale 90% nie ma, ale kto wie kto wie może głupi będzie miał szczęście 😀 jak nie ma to oprócz kolektora nic tam nie włoże hah chociaż mam parę pomysłów np na szyby żeby kupić z jebaja zestaw szyb od małych chińskich rączek i przerobić pos oryginale boczki, będzie nie OEM ale zawsze trochę kasy w kieszeni, a i też mniej zabawy z puszczaniem wiązki więcej nic nie powiem żeby nie zapeszyc hah :)
jak kupisz silniczki wraz z wiazka drzwi to trzeba szczerze dolozyc tylko 3 kable z prawych drzwi do lewych(mozna kupic jeden kabel 3 zylowy), i od lewych dwa kabelki do skrzynki bezpiecznikow, dwie godz roboty i wszystko zlozone.
MagicznyKuba
22-02-16, 09:32
Będzie ciepło będzie myślone :), ale wszelkie rady zapisuje sobie :D
Z tym modzeniem silnika, to poprę Kamila - albo robić kompleksowo pod wtrysk (w przyszłości będzie otwarta droga pod głowicę z VTECiem lub swap), albo to całkiem olać i jeździć tym co masz.
Prawda jest taka, że modzenie silnika nigdy nie było tanie. Nawet w D-serię trzeba sporo utopić by zaczęło to jakoś jechać.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.