PDA

Zobacz pełną wersję : Pierwsza Honda



damianx14
19-02-16, 10:34
Witam !
Poszukuje mojego pierwszego autka i wybrałem Hondne Civic VI generacji.
Jestem trochę zielony w tych sprawach więc proszę Was o pomoc w doradzeniu jaki silniczek wybrać 75 konny czy 90 ?
Mam na oku fajnego civica właśnie z silnikiem 75 konnym, warto ? Czytałem, że jest łatwo ponieść moc do 90.
Duża jest różnica w spalaniu i osiągach tych 2 silniczków ?
PROSZĘ WAS O POMOC :)

kolc
19-02-16, 11:06
To jest ten sam silnik, który różni się zwężką w przepustnicy. Po wywaleniu tej zwężki i resecie kompa z wersji 75KM masz dokładnie to samo co kupując 1.4 90KM. ;)

damianx14
19-02-16, 11:25
Oki, dzięki wielkie za odp :D

amil112
19-02-16, 12:20
Upatruj 1.4 75 KM, bo to może stanowić kartę przetargową w zbijaniu ceny :P "Panie, takie słabe auto, to upuść pan ze 2 stówki jeszcze" :D

Chyba, że poszukasz np. 1.5 VTEC-E 90 lub 114KM, chodź to tylko i aż econo to też warto, a różnica w kosztach zakupu kolosalna nie będzie, w cenie oc też nie :D

Labed2007
19-02-16, 15:48
Mam na oku fajnego civica właśnie z silnikiem 75 konnym, warto ? Czytałem, że jest łatwo ponieść moc do 90.
Duża jest różnica w spalaniu i osiągach tych 2 silniczków ?

Spalanie takie same, wiadomo że jak będziesz miał 90km to częściej będziesz żyłował auto.Na 75km z tą zwężką powyżej 5000rpm silnik już bardzo słabo się wkręca.
V-max(wg. licznika) z zwężką na 75KM ok. 170km/h, 90KM ok. 185km/h. Mega poprawa przyspieszenia powyżej 5000rpm (logiczne bo Civic ma wysokoobrotowy silnik a moc zwiększona o 20%!). Do 3000rpm jedzie tak samo z zwężką i bez. Dokładasz do tego kolektor 4-2-1 i sportowy dolot (koszt obu części ok. 400zł) a Honda ma wtedy ok. 100-105KM i jedzie spokojnie 195km/h.