Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap z d15z6 na d16z6. Warto? Co z wiązką itd?



matejkopgn
18-02-16, 18:03
Pacjent d15z6 + ssak y8, wydechwy 4.2.1 , dolot parowa, skrzynia hybryda. Warto zmieniac silnik?

lukashh
19-02-16, 14:19
wszystko zależy od $$$. Jak masz w planie doprężyć i np. dołożyć ostrzejszy wałek to warto :-) okolice 160-170 KM w D-serii robią robotę :-) pamietaj o zawieszniu i hamulcach :cool: są fundusze żeby zrobić z głową - warto. nie ma .. szkoda prądu.

mixturant
19-02-16, 14:23
Załóż wałek z klawiaturą od D16Z6 lub Y8, regulowane kółko, przejście na OBD1 i strojenie i masz to samo co swap z małym plusem.

matejkopgn
19-02-16, 21:12
Zawieszenie jest ta technix i hamulce wentylowane przod i tył wiec luz. Doprezyc tzn ? Ile mnie wyniesie taki zabieg zeby było okolo 160 km ?

romekex
20-02-16, 20:28
warto i nie warto jak masz zdrowe d15 a d16 w stanie niewidomym to szkoda zachodu chociaz d16 zawsze pare nM wiecej ma ale wlasnego doswiadzczenia wiecej razy wyrzucalem zatarte d16 i kladlem d15z6 /z8 zeby bezproblemowo jezdzic zamiast nasluchiwac panewki d16 lubi wyrzucac korbe przez blok:D raz nawet wywalilo dwie korby na raz mimo stanu oleju

firstborne
21-02-16, 16:19
Załóż wałek z klawiaturą od D16Z6 lub Y8, regulowane kółko, przejście na OBD1 i strojenie i masz to samo co swap z małym plusem.

Najlepsze wyjście. Zostaw D15Z6.

majson
21-02-16, 17:35
Jak masz zdrowy silnik to zostaw. Doloz jak koledy wyżej napisali klawiaturę z6/y8 i ostry walek level 2/3. + strojenie.

matejkopgn
22-02-16, 20:21
zdrowy i nie zdrowy , przy ostrej jezdzie na 1000km potrafi wziac 400ml jak normalna czyli do 4 tys obr to prawie ze nic :P

MarcinWL
24-02-16, 11:24
Sens swapa będzie tylko jeśli planujesz hardkorowy setup i gra toczy się o każdy km. Swapując d16 vtec sporo ryzykujesz bo duża część tych silników jest zużyta, a remont często kosztuje więcej niż swap.
Ja bym też skłaniał się do zrobienia minime w D15 - powinieneś zmieścić się w kwocie 1000-1500pln włącznie ze strojeniem, a moc będzie praktycznie taka sama jak w D16 vtec

wiesko1261
24-02-16, 18:05
mi udało się za 700 kupić silnik na swap do remontu d16w4 ( najmłodsze silniki d16 vtec) ,w remont poszło niecałe 1.5 tyś -może i mniej , ze strojeniem :) od początku chodzi na OBD1 i oleju 5w30
obecnie zrobiłem około 80tyś przebiegu i nic tylko wymieniam oleje i filtry :) oleju nic nie dolewam od wymiany do wymiany , a lekko niema często z przyczepką -lawetą :)
coś czuje że silnik przeżyje budę auta :)

matejkopgn
25-02-16, 20:34
Mysle ze moje d15z6. juz jest blisko tych 130km wiec zostawiam jak jest jedynie remont silnika .