Zobacz pełną wersję : Wycinanie katalizatora 1.8. Kilka pytań.
Jestem na etapie pozbywania się katalizatora (dzwoni już w nim).
Kupiłem w cenie złomu wypalony katalizator żeby wcześnien przygotować cały zamiennik.
Planuję zamiast niego wsadzic rurkę, jaką dać średnicę ?
Teraz odwieczny problem czyli 2-ga sonda. Gniazdo zostawić w tym samym miejscu czy może przesunąć max od kolektora. Na początek wkręcę na tulejce i zobaczymy czy będzię błąd.
Widziałem na necie elektroniczne emulatory, spotkał się ktoś z nimi jak w praktyce działają ?
Będę potrzebował jakąś nową uszczelkę przy kolektorze, gdzie ewentualnie kupić ?
Ja u siebie przy sportowym katalizatorze zamontowałem kątową przedłużkę i mam spokój.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5972128724
Co do uszczelki to może zostać seryjna ta co jest.
Coś takiego planuję wystrugać tylko pewnie będzie mniej święcące i kilka razy tańsze.
Bez kolanka miałeś błąd mimo sportowego kata?
Tak po 2 tyg. Się załączył. Nie wiem czy wina paliwa to nie była, ale kupiłem to kolanko i spokój.
Ok, zaryzykuję z samą rurką. Szukam właśnie jakiegoś ogarniętego spawacza u siebie.
Musi być kolanko na sondę. Inaczej można sobie darować montaż prostej tulejki. Poza tym nie polecam wycinania kata. Lepiej wywalić stary i wstawić jakiś sportowy zamiennik. Napisałem z własnego doświadczenia :)
Polak kombinuje jak tu wyciąć katalizator, DPF a potem płacz, że smog w miastach mamy :(
potem płacz, że smog w miastach mamy
Smog to trochę bardziej ze starych ciężarówek czy kominów opalanych węglem albo śmieciami czy innym badziewiem. To jak oceniać samochody, które nie posiadają fabrycznie montowanego katalizatora?
Smog to trochę bardziej ze starych ciężarówek czy kominów opalanych węglem albo śmieciami czy innym badziewiem. To jak oceniać samochody, które nie posiadają fabrycznie montowanego katalizatora?
I tak i nie :) wiadomo, ze nie od razu Rzym zbudowano. Ale starym autom nie dolozymy katalizatora, za to w nowych mozemy ich nie wycinac. Troche na zasadzie, inni wywalaja smieci do lasu to i moj jeden maly worek nikomu nie zaszkodzi ;)
Troche na zasadzie, inni wywalaja smieci do lasu to i moj jeden maly worek nikomu nie zaszkodzi
Przyrównujesz wyrzucanie śmieci do lasu z usuwaniem katalizatora w samochodzie? Może jeszcze przyrównaj do wycinania puszczy białowieskiej albo lasu równikowego.
Na marginesie to i tak nikt z nas nie wie jakie normy spełnia ten katalizator po tylu latach eksploatacji. Ba. Nikt z nas nie wie (po "wpadce" VW) jakie normy spełniał nowy samochód... Więc odrobinę z dystansem podchodzę do eko-terro-populizmu.
Przyrównujesz wyrzucanie śmieci do lasu z usuwaniem katalizatora w samochodzie? Może jeszcze przyrównaj do wycinania puszczy białowieskiej albo lasu równikowego.
Na marginesie to i tak nikt z nas nie wie jakie normy spełnia ten katalizator po tylu latach eksploatacji. Ba. Nikt z nas nie wie (po "wpadce" VW) jakie normy spełniał nowy samochód... Więc odrobinę z dystansem podchodzę do eko-terro-populizmu.
Per analogia ;) sam mowisz, ze za zanieczyszczenie powietrza odpowiadaja glownie palenie w piecach ale transport tez doklada swoje i nie mozna negowac, ze nie. Wiec jest dokladnie jak sytuacja opisana przeze mnie. Czyli podejscie - Duzo syfu w lesie, wiec worek ode mnie juz nic nie zmieni.
Taki fragment znalazlem. Zobacz jak w Warszawie, czyli mocno zakorkowanym miescie wzrastaja wartosci w porownaniu od sredniej. Nie ma sie co czarowac - auta sie dokladaja do syfu, ktorym oddychamy i kazdy z nas sie do tego doklada wsiadajac do auta. I fajnie by bylo jakbysmy czasem pomysleli nad tym, ze wycinajac katalizator czy DPFa szkodzimy tez samym sobie. Z mojej strony EOT.
(...) Rakotwórczym benzo(a)pirenem, pyłami PM10 i PM2,5 oraz tlenkami azotu.
Transport samochodowy odpowiada za - odpowiednio - 5,5, 8,7 i 13 proc. emisji tych trzech pierwszych substancji. Według Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska poziom stężenia rakotwórczego benzo(a)pirenu został przekroczony we wszystkich 46 strefach monitorowania i oceny jakości powietrza w Polsce. W przypadku pyłu PM10 normy przekroczono w 42 strefach, a pyłu PM2,5 - w 22 strefach. Jeszcze gorzej jest przy ruchliwych drogach i w dużych miastach, gdzie jest najwięcej spalin w powietrzu.
W Warszawie ruch samochodowy odpowiada za 15 proc. emisji benzo(a)pirenu, 19,5 proc. emisji pyłu PM2,5 i aż 41,6 proc. emisji pyłu PM10. Podobnie jest z tlenkami azotu (zwłaszcza dwutlenkiem). Ich emisja aż w 1/3 pochodzi z rur wydechowych. Tlenki azotu są rakotwórcze, uszkadzają płuca, obniżają odporność i utlenowanie krwi. Ponadto reagują z innymi substancjami zawartymi w powietrzu i tworzą tzw. zły ozon (troposferyczny), który upośledza pracę płuc, sprzyja zapaleniu oskrzeli, nasila rozedmę i astmę.
zrodlo (http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18866573,ilu-polakow-umiera-z-powodu-zanieczyszczenia-powietrza-spalinami.html)
Normalnie na forum ekologów trafiłem. Napisz w dziale type-r żeby ludzie 3 tyś nie przekraczali bo im wrośnie CO2 w okolicy.
Stać mnie na kupno katalizatora, przy okazji przeróbki bardziej chcę odzyskać kilka KM zabrane przez normy euro niż zaoszczędzieć kilka zł.
A zapier.. e z pełnym butem bez celu żeby wypalić dpf poprawia jakość powietrza...
Dodatkowo śmigam na lpg i jestem super eco..
Nie ma sie co obrazac i unosic. Ale pomysl sobie teraz tak - stojac w korku wolisz stac za autem z katalizatorem czy bez? Albo z DPF czy bez? To ma proste przelozenie na to czym oddychasz Ty i Twoi pasazerowie. Ten przed Toba tez mogl chciec odzyskac kilka KM zabranych przez normy ...
butler.gdansk
19-02-16, 10:40
To stój sobie za kimś komu się właśnie cykl wypalania DPF uaktywnił :D
To stój sobie za kimś komu się właśnie cykl wypalania DPF uaktywnił :D
Bedzie pewnie wiecej tlenkow do powdychania ;) ale chyba dalej bez sadzy.
Ja sam jestem madrala bo nie mam DPF ;) w fabryce zapomnieli zamontowac :o uroki auta z polskiego salonu.
A to jest temat o wycinaniu katalizatora, czy o ekologii?
Z tego co doczytałem tulejka z przelotem powinna wystarczyć jak będę miał szczęście.
Dalej mało znalazłem na temat emulatorów elektronicznych. Są na allegro nawet programowane przez usb, gdzie możemy zmieniać ich parametry.
Nie wystarczy tulejka prosta. Katowa powinna zalatwic sprawe.
Jedna i druga grosze kosztuje to można się bawić.
Po ilości sprzedanych szt na allegro widać że ludzie wycinają równo.
marcin001984
22-02-16, 22:00
Dźwięk też będziesz miał do dupy jak wstawisz kawałek rury. Będzie zdecydowanie głośniej. Do tego smród spalin.
Ja bym poszedł w katalizator Magnaflow 200cpsi. Lepszy przepływ spalin niż OEM katalizator i mniej smrodu.
Albo tłumik przelotowy w obudowie katalizatora :)
Smród tylko po odpaleniu auta, póżniej lpg to i tak nic nie czuć. Nad tłumikiem przelotowym też się zastanawiam, jaką srednice by było najlepiej wsadzić ?
Na lpg to dopiero śmierdzi bez kata hehe. Średnica tłumika taka rury.
Ja u siebie mam emulator zwykły, nie kątowy i mi checka wywala raz na miesiąc średnio.. zauważyłem że im spokojniej jeżdżę tym częściej.. Błąd wywala że katalizator nie sprawny ale jakoś nie mogę się zebrać w sobie i go wymienić.. może zainwestuje w kątowy emulator..
Czym kasujesz błęda, wtyczka obd pod androida wystarczy ?
Czym kasujesz błęda, wtyczka obd pod androida wystarczy ?
Dokładnie.. jak się pojawia check to na postoju wyciągam telefon, cyk i po błędzie.. Wtyczka odb na bluetooth i Torque i po temacie.
Też nie polecam usunięcia kata, tak jak Marcin mówi, kiepski dźwięk i niezły smród.
Mam u siebie teraz Kat Euro3 i w porównaniu do OEM bardziej capi za autem ale nie ma tragedii, nie chce wiedzieć jak by to było bez kata ;)
Miałem poprzednie auto bez kata + lpg i z wyjątkiem chwili po odpaleniu zimnego z zapachem nie było problemu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.