PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki wahacz : Orginał Hondy, YAMATO czy Oyodo



otest
15-02-16, 21:43
Witam.
Mam na pewno wybity sworzeń wahacza - sprawdzone na szarpakach.
Teraz zastanawiam się na co wymienić:
Oryginalny Hondy - 1450 PLN ale maja promocję 10 % na części czyli 1300 PLN ;
Zamiennik YAMATO sprzedawany w ASO Hondy 750 z rabatem 675
Zamiennik Oyodo w jakieś hurtowni 702 PLN

Teraz pytanie: Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z ww producentami czy lepiej brać zamiennik.
Może warto jednak zainwestować w oryginał skoro są dość trwałe?

Honda Civic VIII 1,8 2007

Pozdrawiam

Dzida
15-02-16, 21:50
Teraz pytanie Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z ww producentami czy lepiej brać zamiennik.

Doświadczenia z tymi producentami:

Yamato: ciężko to coś nazwać producentem. Ta "firma" nie posiada swojej strony internetowej. Nie wiadomo gdzie zlokalizowane są jej fabryki. Jakości rzekomo strzeże jakieś centrum badawcze w Polsce, ale większość produkcji odbywa się w Chinach. Wiadomo tylko, że to "marka" promowana przez polską firmę InterCars, która do pudełek pakuje chińszczyznę miernej jakości produkowaną za 100PLN i sprzedaje ją za 700. Jestem prawie pewien że produkty tej firmy naraziły na śmierć lub poważny uszczerbek na zdrowiu setki ludzi.

Oyodo: jak wyżej. ciężko to coś nazwać producentem. Ta "firma" nie posiada swojej strony internetowej. Nie wiadomo gdzie zlokalizowane są jej fabryki. Nie wiadomo co jest w środku. Kolejna marka, która pseudojapońskim marketingiem próbuje sobie wydrążyć dziurę w rynku ale o samej firmie nie wiadomo nic.

jedno i drugie to prawie pewne badziewie - gdyby taki wahacz kosztował 150PLN vs. OEM 1300 to może bym się zastanowił.

Honda: wahacze i sworznie, których trwałość jest dokładnie taka jak wiek i stan licznika Twojego samochodu (z ciekawości, ile to km?). Wydając 1300PLN wydajesz porządnie kasę na dobry towar, który pojeździ drugie tyle. Ty wydajesz 2x więcej, ale nie płacisz jak w powyższych przypadkach 700PLN za coś co kosztuje 150 a hurtownia zarabia 400%, tylko płacisz 1400 za coś, co w samej produkcji może kosztować nawet 700-900PLN (licząc w to projekt i dużo mniejszy ruch na rynku aftermarket niż powyższych) więc kupujesz produkt dużo, dużo lepszy.


Może warto jednak zainwestować w oryginał skoro są dość trwałe?

Dla mnie wybór nie istnieje i w grę wchodzi tylko oryginalny wahacz Honda.

kamil39
15-02-16, 22:05
się w Chinach. Wiadomo tylko, że to "marka" promowana przez polską firmę InterCars, która do pudełek pakuje chińszczyznę miernej jakości produkowaną za 100PLN i sprzedaje ją za 700. Jestem prawie pewien że produkty tej firmy naraziły na śmierć lub poważny uszczerbek na zdrowiu setki ludzi. To jak wyżej napisane- czemu to sprzedaje serwis Hondy :D?
W AP niestety oprocz MEYLE HD nie ma nic ciekawego, koszt po rabatach pracowniczych 702 zł, więc pewnie trochę w detalu będzie drożej.

otest
15-02-16, 22:05
Doświadczenia z tymi producentami:
(z ciekawości, ile to km)


Obecnie 109 000 ale pierwsze luzy już rok temu diagnosta zgłaszał ale podobno były minimalne że jeszcze można było jeździć.
Ostatnio sam się położyłem z łomem pod autem i sam minimalny luz wyczułem wiec nie ma na co czekać....

Dzida
15-02-16, 22:07
To jak wyżej napisane- czemu to sprzedaje serwis Hondy :D?

Bo serwis Hondy bardzo często sprzedaje badziewie pod ładnym szyldem robiąc 100% narzutu. Zdziwiony? ;)

P.S. W marcu 2017 dostępne będą wahacze 555. To tak na pocieszenie dla osób, które czytają to za rok lub później.

kamil39
15-02-16, 22:10
Widzę, że to sprzedaje też marka JapanParts, w cenie niższej niż 700 zł,
niekiedy w pudełku idzie dorwać porządny wahacz japoński, asahi np. Warto zerknąć po hurtowniach.

Hayabusa
16-02-16, 10:44
Może taki wahacz ?
http://allegro.pl/wahacz-przod-prawy-dol-honda-civic-fn-fk-ufo-2006-i5931241525.html

bądź taki
http://allegro.pl/nowy-wahacz-przod-lewy-honda-civic-ufo-fn-fk-2006-i5344694376.html

Rikoo
16-02-16, 11:02
To jak wyżej napisane- czemu to sprzedaje serwis Hondy :D?
W AP niestety oprocz MEYLE HD nie ma nic ciekawego, koszt po rabatach pracowniczych 702 zł, więc pewnie trochę w detalu będzie drożej.


tylko nie ma go na miejscu wogole


robi jeszcze febi a z tego co pamietam febi kupil blue printa

PIMPEK_EJ2
16-02-16, 20:02
Yamato sobie odpuść

marcin001984
22-02-16, 21:34
Kiedyś kupiłem wahacz do VIII gen. firmy 555. Pojeździłem na nim niewiele ponad rok i przy okazji swapa hamulców mechanik do mnie zadzwonił i powiedział, że ten wahacz (555) który mi wymieniał jest już do wyrzucenia bo ma straszny luz. W ASO chcieli ponad 1300zł za nówkę więc kupiłem OEM używkę w bardzo dobrym stanie i hulało.

Edit:
Są też firmy które zajmują się regeneracją OEM wahaczy. Nawet jeśli tak jak w przypadku UFO sworzeń jest nierozbieralny to mają sposoby i urządzenia żeby nabić nowy sworzeń. Na pewno w Poznaniu jest taka firma, gdzieś na Skórzewie i z tego co słyszałem robią bardzo solidnie.

piter7766
22-02-16, 23:38
Ktoś tu kłamie, Dzida napisał że 555 będą dostępne za rok, a marcin001984 miał go już w aucie dwa lata temu. Przyznać się!!! ;) Dziwne by było ,jak by 555 wytrzymało rok czasu...

marcin001984
22-02-16, 23:43
Ja kupowałem wahacz 555 w Hurtowni Japo-Moto w Poznaniu. Ceny dokładnie nie pamiętam ale coś ok. 500zł po zniżkach.

piter7766
23-02-16, 00:08
Sprawdziłem, w tej hurtowni mają tylko oyodo i blue print :p ,chciałem sprawdzić w katalogu 555 Sankei Industry Co,Ltd czy jest dostępny ,ale trzeba się zarejestrować po japońsku ;)

Dzida
23-02-16, 09:14
Nie jest dostępny, sam wysyłałem do Japonii takie wahacze OEM jesienią zeszłego roku żeby zrobili 555 na ich wzór. I fajnie byłoby skorygować tego posta powyżej...

kusiu
23-02-16, 11:07
A co sądzicie by kupić OEM używkę np tu (pierwsza lepsza aukcja)
http://allegro.pl/wahacz-prawy-przedni-honda-civic-ufo-2006-idealny-i5970256073.html

Type S miał inny wahacz chyba od zwykłego nadwozia zgadza się? Cały aluminiowy bez możliwości wymiany sworznia (ale słyszałem już nie raz że są firmy które się tym zajmują i robią bardzo przyzwoicie) Po czym poznać że to właśnie wahacz do Type S - na aukcji jest napisane że idealny bez luzów i pasuje do wszystkich wersji benzyna, diesel. Bardziej chodzi mi o regenerację takiego OEM wahacza a nie chce uziemiać auta stąd pomysł by kupić używkę w dobrym stanie i oddać do regeneracji, myślę że wymiana takiego sworznia będzie w granicy 100 zł zrobiona dobrze. Marcin jeśli byś przypomniał sobie tą firmę lub ktoś zna jeszcze firmy które regenerują wahacze, sworznie niech wpiszę :)

Dzwoniłem tutaj:
http://www.regum.pl/uslugi.php

Być może jest to firma o której piszę Marcin, zapytałem czy regenerują sworznie do hondy civic VIII type S i że jest tam wahacz aluminiowy a sworzeń teoretycznie nie wymienialny odpowiedział że tak, wymiana sworznia w granicach 100 zł jeśli razem z tuleją to coś w granicach 250 zł jeśli dobrze zrozumiałem o tuleje mi nie chodziło więc mało mnie interesowało ale możliwe że taka cena z tuleją? :) Pytałem jak z gwarancją, odpowiedział że będzie to taki wahacz jak oryginalny, pytałem czy nie rozleci się po pół roku, roku... Dostałem odpowiedź "nie, nie, nie ma takiej możliwości" Można podesłać do nich wahacz nie widzą problemu..


Opinie o nich na pierwszej lepszej stronie:

http://www.bmw-klub-poznan.pl/viewtopic.php?t=12074

piter7766
23-02-16, 12:00
Type S miał inny wahacz chyba od zwykłego nadwozia zgadza się? Cały aluminiowy bez możliwości wymiany sworznia
Wszystkie FN,FK taki mają, tylko sedany mają stalowy z wymiennym sworzniem.

kusiu
23-02-16, 12:30
piter7766 dzięki za info :)

marcin001984
23-02-16, 20:32
Możliwe, że popieprzyłem nazwę producenta wahacza... :confused: Jeśli tak to przepraszam. W każdym razie to mnie nauczyło jakie lipne są zamienniki vs OEM - w przypadku wahacza.

Dzida
23-02-16, 20:33
W każdym razie to mnie nauczyło jakie lipne są zamienniki vs OEM - w przypadku wahacza.

Są dobre zamienniki i lipne zamienniki.

To, że 95% rynku części zamiennych do niczego się nie nadaje to druga strona medalu.

marcin001984
23-02-16, 20:36
Być może jest to firma o której pisze Marcin

Tak, to jest ta firma na Skórzewie

CMC
23-02-16, 22:16
Pozostaje jeszcze kwestia montażu wahacza - kiedyś wymieniałem komplet w Mazdzie na jakieś chińskie z ciekawości - komplet kosztował ok. 700 zł a nie 2200 zł, więc zaryzykowałem. Mechanik mi tłumaczył, że wahacz podobno trzeba zamontować, jakoś częściowo opuścić auto, dopiero skręcić wszystko i wtedy chyba podnieść czy opuścić do końca - nie pamiętam dokładnie :P W każdym razie jego teoria się sprawdziła i wahacze śmigały ładnie 4 lata bez problemu, potem auto sprzedałem. W Civicu robiłem wahacze dwóch różnych, najtańszych firm i po 1,5 roku i ok 15 000 km już mi jeden sworzeń stuka :/ Brałem NTY i SH, tylko muszę sprawdzić, który mi stuka, wydaje mi się, że SH. Z NTY z kolei były problemy przy montażu, bo miał za krótko nagwintowany otwór i cała oryginalna śruba jak była dokręcona do końca to wystawała i tak nie mogło zostać - więc trzeba było albo nagwintować go dalej, naruszając jego aluminiową konstrukcję (mógł pęknąć!) albo dać po prostu dwie podkładki pod śrubę. Tak czy inaczej - rzeźba.
Wahacze np. OYODO te za ok. 500 zł/szt. ale to raczej średnia-niższa półka, czyli lepszy chińczyk albo ew. Korea. Ew. DOKUJI moim zdaniem to coś jak OYODO w cenie ok. 440 zł, chińczyka poniżej 300 zł już bym chyba nie założył.

Dzida
24-02-16, 06:31
Wahacze np. OYODO te za ok. 500 zł/szt. ale to raczej średnia-niższa półka, czyli lepszy chińczyk albo ew. Korea. Ew. DOKUJI moim zdaniem to coś jak OYODO w cenie ok. 440 zł, chińczyka poniżej 300 zł już bym chyba nie założył.

To bardzo smutne, że jak kupie chińczyka za 30PLN to nie sprzedam go za 200PLN tylko muszę podnieść cenę. Szaleństwo :( Nic tylko handlować badziewiem. I to drogo.

kuba_ce
25-02-16, 11:02
Szaleństwo Nic tylko handlować badziewiem. I to drogo.

Tak się teraz świat kręci przecież :) Chyba sam o tym doskonale wiesz. W sumie to tak od dawna się kręci :D

gniadek
17-01-18, 15:28
Ja się się zastanawiałem chwilę nad wahaczami bo różnie mówią i piszą ale ostatecznie zdecydowałem sie na master- sporta

january
19-01-18, 19:27
Ja się się zastanawiałem chwilę nad wahaczami bo różnie mówią i piszą ale ostatecznie zdecydowałem sie na master- sporta

gdzie taki dostałeś, i w jakiej cenie?

buri
23-01-18, 08:52
a dlaczego nie chcecie wahaczy po regeneracji?
jezdze na takich wahaczach od pazdziernika 2016, zrobilem na razie ponad 15kkm i waszystko dziala jak nalezy, a koszt zregenerowanego wahacza to 80 pln jak zostawiasz swoje na wymiane..

marcin001984
24-01-18, 08:48
a dlaczego nie chcecie wahaczy po regeneracji?
jezdze na takich wahaczach od pazdziernika 2016, zrobilem na razie ponad 15kkm i waszystko dziala jak nalezy, a koszt zregenerowanego wahacza to 80 pln jak zostawiasz swoje na wymiane..

A gdzie regenerowałeś?

buri
24-01-18, 16:54
A gdzie regenerowałeś?

tu: http://www.blonski.com.pl/

dudi998
10-09-18, 16:24
Odkopię temat. Mam wywalone sworznie. Pojawiły się może na rynku jakieś "lepsze" zamienniki wahaczy?

marcin001984
10-09-18, 19:06
Daj do regeneracji.
W Poznaniu też regenerują.

http://www.regum.pl