PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwny problem sonda lambda em2



elvis2424
14-02-16, 19:28
Hej.
Mam problem ze swoją em2 polift D17A2.
Historia długa, a rozwiązanie chyba jest, ale potrzebuję się tylko upewnić, żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy.
Kupiłem w listopadzie emkę. Na zegarach świecił się check. Właściciel twierdził, że to wina sondy lambda tej pierwszej przed katalizatorem. Po podpięciu pod komputer i sprawdzeniu ze znajomym mechanikiem potwierdziliśmy ten błąd.
Poprzedni właściciel dorzucił tę sondę, bo nie zdążył zamontować.
Jeździłem z tym checkiem jakiś czas, bo poza trochę większym spalaniem żednego innego problemu z autem nie było. Jeździło normalnie, nie szarpało.
Ostatnim czasem sprzedawałem swoje stare ej9, więc postanowiłem zająć się tą sondą.
Z braku czasu i większej ilości pracy auto oddałem znajomemu mechanikowi. Bądź co bądź jednak tygrysek na hondach zna się jak mało kto.
Wymienił tę sondę, a auto odstawiłem do garażu na dwa tygodnie, gdyż jeździłem czymś innym.
Po dwóch tygodniach wyjeżdżając z garażu emką poczułem szarpnięcie, za chwilę drugie i tak ciągle podczas jazdy. Duszenie się auta i szarpanie. Po czasie wywalił check.
Podjechałem do Marka i na komputerze okazało się, że to błąd P2A00, czyli wychodzi, że to ta sonda dopiero co wymieniana. WTF? :mad:
Sonda to Denso DOX-0121, czyli dedykowana do tego silnika.
Wykluczam że tiger źle to podłączył, bo chłopak ma pojęcie o robocie, zresztą wczoraj porozcinałem izolację i sam tak na szybko jeszcze sprawdzałem miernikiem i przejścia na przewodach były.
Sam nie wiem co myśleć. Niby wszystko wskazuje na tę sondę, ale nowa i już by padła? Zrozumiałbym jakiegoś boscha albo inny badziew, ale jednak denso zawsze kojarzyło mi się z jakością i nigdy nie miałem problemów z ich częściami.
Nie mam za bardzo jak podrzucić inną sondę, a trochę nie uśmiecha mi się wydawać następne 200zł za sondę denso czy ponad 400 za NGK, jak się okaże że to jednak nie to.
Miał już może ktoś podobny problem?
Przyznam, że jestem trochę w kropce i potrzebuję pomocy :)

i goon
14-02-16, 20:12
DOX-0121 to sonda uniwersalna. Pasuje również do innych marek. Sonda dedykowana dla mnie tto
odpowiednik oryginału,czyli ten który jest dedykowany pod jedną markę.
Błąd sondy lambda to ogólne określenie. Czego dokładnie dotyczy ten błąd? Tzn. mieszanka uboga,
mieszanka bogata, zbyt długi czas reakcji sondy? Nie ma innych błędów? Jak mierzyłeś miernikiem
to jakie wartości miałeś na pinach we wtyczce? Chodzi o grzałkę i czujnik.

EDIT.

Kostka przyłączeniowa sondy była złożona fabrycznie? Pytam bo coś mi się wydaje, że prawdopodobnie
twój magik samochodowy sam składał i masz tego efekt. Powinien pierw sprawdzić w dokumentacji
na jakich pinach jest grzałka a na jakich czujnik sondy. Dwa czujnik sondy ma bieguny tzn. plus
i minus. Może tu nie zauważył i zamienił miejscami. Gorzej jak zamienił minusy między sobą tzn.
dla grzałki minus czujnika sondy, a dla czujnika minus grzałki. Gorzej dla tego bo mógł uszkodzić
pin gdzie wchodzi sygnał z czujnika grzałki i ECM (ECU) jest do prawdopodobnie do wyrzucenia.
Chyba że elektronik coś z tym jeszcze zrobi.

elvis2424
14-02-16, 20:47
W katalogu denso przy silniku D17A2 wyskakiwała taka sonda, tak samo jak w NGK OZA669-EE11 zamiennikiem oryginału.
Z tego co mi mechanik mówił to błąd sondy, za uboga mieszanka. Wywalało błąd jakby sondy za bardzo nie wykrywało, więc tak na szybko przyłożyłem miernik i sprawdziłem, czy nie przetarł się gdzieś przewód i jest przejście w obwodzie, nic więcej.
Nie miałem czasu, bo na nockę do pracy.
Innych błędów nie było.

Wiesz tygrysek jednak na hondzie zęby zjadł, więc myślę że takie szkolne błędy to nie w jego stylu;)
W tej sondzie denso kostki nie było, tylko kable do podłączenia.
Jak mi się jutro uda to po pracy pomierzę napięcia na wtyczce sondy.
Jakieś sugestie?

i goon
14-02-16, 21:53
W katalogu Denso dokładnie tylko ta sonda widnieje. Jest to sonda uniwersalna. Prawdopodobnie
na pierwszy montaż zakładana jest NGK. Na początek połączenia sondy lambda. Dokładnie
ustal gdzie które piny to 12V i minus (sterowanie grzałką z ECM/ECU). Następnie które piny
należą do czujnika sondy i na którym przewodzie jest plus a na którym minus czujnika.
Potem porównaj to z wtyczką sondy lambda czy wszystko gra.

EDIT.

Wtyczka pod którą podłączasz sondę lambda (wtyczka instalacji w samochodzie)

Biały - plus sondy lambda
Zielono-żółty - minus sondy lambda

Czarno-biały - grzałka sterowanie z ECM
Czarno-żółty - grzałka zasilanie 12V

elvis2424
14-02-16, 22:22
Żeby jeszcze w tej sondzie była jakaś instrukcja obsługi :) Na kablach sprawdzałem i nic nie było opisane, który jest od czego. Poszukam na google, może coś znajdę,.

Genax
15-02-16, 01:04
Hondy są strasznie uczulone na zamienniki. Najlepiej sprawdzić na jakiejś używce lub jedynie NGK :) W ostateczności możesz mieć uwalone ECU jak ja kiedyś :D

i goon
15-02-16, 10:09
DOX-0121

Masz 2 czarne przewody, 1 biały, 1 niebieski. Najprościej sprawdzić omomierzem.
Prawdopodobnie 2 czarne to grzałka sondy, a biały i niebieski to czujnik sondy.

elvis2424
20-02-16, 12:02
Witam ponownie, problem był, zniknął i znowu się pojawił :)
Ta sonda na bank dobrze podłączona. Napięcia sprawdzane i wszystko się zgadza.
Wymieniliśmy sondę na inną. Podziałało może z godzinę i znowu zapalił się check błąd sondy, ale tym razem chociaż nie szarpie podczas jazdy i nie ma tego drugiego błędu zbyt ubogiej mieszanki.
Dzida z haparts podrzucił info, że fabrycznie powinna tam być sonda Denso 192400-1171, o cenę nie pytajcie :cool:
Więc problem jest taki, że zje...em sprawę, bo tę pierwszą oryginalną sondę gdzieś w piździu wywalono i nie mam jak sprawdzić co tam tak na 100% siedziało.
Niestety nigdzie takiej używanej sondy znaleźć mi się nie udało i nie ma tego jak zweryfikować, czy to na pewno wina sondy, chociaż wszystko na to wskazuje.
Mogę się szarpnąć i kupić nowy oryginał tylko, żebym wiedział, że to rozwiąże mój problem :D
Na tygodniu powalczymy jeszcze może z tym kompem, co kolega Genax pisał.
Wiosna idzie, mody czekają, a ja się z jakąś głupią sondą pier..lę :p

i goon
20-02-16, 13:09
Nie resetuj ECM. Podaj numery zapamiętanych błędów.

elvis2424
20-02-16, 13:26
Dzisiaj w pracy jestem, więc nie będę mechanikowi głowy zawracał wieczorami, chyba że elm327 coś odczyta, bo dostałem kiedyś od brata i nawet nie użyłem ani razu.

Genax
20-02-16, 19:36
Dzisiaj w pracy jestem, więc nie będę mechanikowi głowy zawracał wieczorami, chyba że elm327 coś odczyta, bo dostałem kiedyś od brata i nawet nie użyłem ani razu.

Jak masz ELM to spokojnie odczyta ci błędy. :)

elvis2424
21-02-16, 18:47
Niestety ten elm to można o kant dupy potłuc.
Niby sparował się i z telefonem i z tabletem czy laptopem, jednak jest brak komunikacji. Żadne programy go nie czytają. Porażka :(

drevan
22-02-16, 15:24
w razie potrzeby mam sprawne oem sondy do D17