Zobacz pełną wersję : Filtr powietrza
Hej,
Zamontowal ktos takie cudo? :)
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=33-2468
Tak, początkowo wydawało mi się że trochę lepiej przyspiesza przy niskich obrotach, ale teraz to ciężko stwierdzić czy to bylo placebo czy fakt. Ogólnie oprócz tego, że wolę taki filtr bo sobie go czyszczę kiedy chce i nie ma konieczności jego wymiany to nie widzę jakichś specjalnych zalet ani wad. ;)
A jak z dzwiekiem? Jest bardziej rasowy?
Ja zakładałem. W skrócie: lepiej brzmi, szczególnie między 2 a 3 tys obr. Lepiej też się wkręca szczególnie w zakresie 1-2,5 tys obr.
Skoro Thomas też widzi różnicę na niskich obrotach przy wkręcaniu się to znaczy, że to nie placebo w moim przypadku. ;)
Natomiast zmian w dźwięku nie zauważyłem właściwie żadnych. Jak chcesz zmienić dźwięk to musisz ładować jakiegoś CAIa, rezonatory w seryjnej puszce nie pozwolą Ci poszaleć pod tym względem.
Grzegorz K
14-02-16, 22:47
Myślę że połowa z nas ma już ten filter pod maską. ja na swoim zrobiłem już 20 tys. i jest po pierwszym czyszczeniu.
dźwięk lepszy od 3tys. no i lepiej się zbiera od dołu jak i w czasie jazdy ze średnią prędkością jak potrzebujesz wyprzedzić.
zmiana względem serii nie jest spektakularna ale jest.
Jedyne co się zmienia to ilość brudu wpuszczanego do silnika na niekorzyść K&N.....przerabiałem lata temu temat i wróciłem do filtra papierowego, podobnie jak znajomi ;)
http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?41956-Zwykly-filtr-Vs-Wk%B3adka-K-amp-N-Hamownia
A dodatkowe konie to chyba daje nalepka K&N :p Ale i tak największą wadą jest przepuszczanie syfu, niestety ale nic - żadne gąbki czy włókna nie filtrują lepiej od poczciwego papieru....
Tylko ze test byl na turbodieslu, na wolnossacym jest tak samo?
Grzegorz K
15-02-16, 22:18
Ja jakoś nie wierzę w ten test. firma K&N produkuje takie badziewie przez tyle lat i jakoś sprzedaje i ma się dobrze tak ? bo tylko Polacy mieli taki pomysł na taki test ?
Ja jakoś nie wierzę w ten test. firma K&N produkuje takie badziewie przez tyle lat i jakoś sprzedaje i ma się dobrze tak ? bo tylko Polacy mieli taki pomysł na taki test ?
Mnóstwo firm sprzedaje badziewie i ma się dobrze - coraz gorzej na świecie dzieje się firmom, które sprzedają dobre jakościowo rzeczy.
Knecht prawie na pewno zabiera moc i na pewno pogarsza jakość filtrowanego powietrza. Niestety, marketing robi swoje... Dostęp do materiałów technicznych Hondy dot. produkcji (szeroko pojętego R&D) m.in. filtrów powietrza ma kilka tysięcy osób na świecie. I czytam to sobie czasami. Możecie mi wierzyć że robią tam cuda na kiju żeby wychwycić różne cząsteczki - od tych węglowych o rozmiarach mniejszych niż mikron, do różnych nieorganicznych w rozmiarach 1-50 mikronów. I są badania na temat tego, który filtr z jakich materiałów co filtruje lepiej. I I jest jeszcze wydajność... I są materiały mokre i suche. I naprawdę to, co trafia do fabryk made by Toyo Roki praktycznie na poziomie dzisiejszej inżynierii jest praktycznie nie do poprawienia...
Grzegorz K
16-02-16, 18:58
To jaki filtr jest najlepszy do naszych aut pod względem czystości i wydajności ? jaki model ,typ filtra ?
To jaki filtr jest najlepszy do naszych aut pod względem czystości i wydajności ? jaki model ,typ filtra ?
Bez wątpienia 17220-R1A-A01.
Grzegorz K
16-02-16, 20:09
Bez wątpienia 17220-R1A-A01.
To jest oem ? można go kupić poza serwisem ?
Tak to oryginalny filtr Honda i tak, bez wątpienia kupić można go poza serwisem.
Bez wątpienia 17220-R1A-A01.
Czy seryjny, oryginalny układ dolotowy, wraz z nową oryginalną wkładką papierową (Honda), ma również przewagę od dedykowanego zestawu dolotowego "CAI" jakiejś renomowanej firmy (typu K&N)?
Czy seryjny, oryginalny układ dolotowy, wraz z nową oryginalną wkładką papierową (Honda), ma również przewagę od dedykowanego zestawu dolotowego "CAI" jakiejś renomowanej firmy (typu K&N)?
Nie ma dedykowanych do r18z4. Mozna sprobowac cai injena albo k&n produkowane do r18a wpakowac. Nie zmieni to nic poza dzwiekiem i problemem z dojsciem do stozka na dole (plus hydroshielda trzeba zalozyc najlepiej). Generalnie wszyscy, ktorzy probowali zagranico na forach to maja problemy z check engine (chociaz podobno komputer po resecie w koncu sie nauczy) po przekladce sensora. Seryjny dolot w naszych silnikach jest dobrze zoptymalizowany no chyba, ze masz gest i wsadzisz 1200 plus robota zeby miec lepszy dzwiek, bo w tej kwestii roznica jest spora, w kwestii mocy praktycznie zerowa :)))
Odpowiadajac na pytanie - przewagi nie ma ale mocy z dobrym cai nie stracisz. Za to moc stracisz jak wsadzisz short rama (sri).
A tak wgle zanim cos bedziesz pakowal jesli juz sie zdecydujesz to podlec na hamownie, wsadz a potem podlec jeszcze raz. Ja sie juz z tego typu modyfikacji wyleczylem po przygodach Marcina ze swoim type-s , ktory po grubym modzie wydechu, dolotu i wymianie kata na sportowy podniosl moc o symboliczne pare koni raptem - za niemale pieniadze :)))
A wlasnie co do dolotu jak chcesz dzwiek a nie wywalac wszystkiego - sa takie japonskie zestawy, w ktorych wymienia sie tylko polowe puszki z filtrem i rure do kolektora - zostawiajac seryjny zimny dolot do puszki.
Takeda to sie nazywa - ladnie brzmi jak kazde markowe cai ale koszt tez podobny.
O takie:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160824/7ac87feb87eddf7ea465f4f3ab22336a.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
piotrmat79
01-02-17, 11:01
Do 1,4 filtra K&N nie ma a też chciałem montować. Kolega _posen mnie uświadomił
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.