Zobacz pełną wersję : D13b2 Planowanie Głowicy
witam
ostatnio w mojej hańce jest mokry silnik a wskaznik temperatury silnika w ciagu 4 minut siega za max dostalem wiadomosc ze to moze byc uszczelka ktora juz nabylem teraz chce zrobic u kogos planowanie glowicy tylko interesuje mnie koszt takiego czegos , i czy jest to konieczne ? z tego co slyszalem to jest ?
a może to chłodnica? dużo było na takie tematy
Planowanie jest konieczne bo w przeciwnym wypadku nowa uszczelka i tak dalej bedzie przepuszczać. Jeśli temp. ci sięga max to sprawdziłbym termostat oraz ilość płynu chłodzocego
skolopendra
14-08-08, 10:09
planowanie nie jest konieczne ,wystarczy tylko sprawdzić krzywiznę głowicy ,czy np nie odkształciła się po odkręcaniu.ewent delikatnie ją zabielić .planowanie ok 40zł -70........
dokladnie jesli chcesz wymienic tylko uszczelke to splanuj delikatnie glowice aby tak jak powiedzial kolega SKOLOPENDRA wyrownac krzywizne, ale mozesz rowniez splanowac glowice bardziej i jesli juz planujesz glowice to polecam to zrobic splanuj ja o jakies 0,8 mm i zaloz uszczelke metalowa od d16y8 i zobaczysz roznice :) ja osobiscie mam splanowana glowice o 1,22 mm i takowa uszczelke od d16y8 :)
Latino czy 1.22mm bylo konieczne?? a jak ci tak pojdzie uszczelka jeszcze raz i glowica znowu bedzie krzywa, to zostanie tylko ja wymienic...
saxo nie bral bym sie zaraz za uszczelke sprawdz chlodnice, termostat, poziom plynu itd.
ja tak zrobilem przed wymiana uszczelki glowicy w d13b2, gdyz jestem zdania ze wymiana uszczelki pod glowica to ostatecznosc.....
w moim przypadku wyjalem silnik....
rozkrecilem, obejrzalem, umylem w ropie, wymienialem uszczelniacze, uszczelke misy, rozrzad
pomierzylem glowice, poziomnica i szczelinomierzem (nie wymagala planowania).....
planowanie w tym przypadku to koszt 40plnow
uszczelka pod glowice wykonana z grafitu, nie spotkalem sie z taka wczesniej, kosztowala, jesli mnie pamiec nie myli
50plnow...
auto przejechalo juz ponad 3000km i ma sie dobrze....
pozdrawiam...
Latino czy 1.22mm bylo konieczne?? a jak ci tak pojdzie uszczelka jeszcze raz i glowica znowu bedzie krzywa, to zostanie tylko ja wymienic...
saxo nie bral bym sie zaraz za uszczelke sprawdz chlodnice, termostat, poziom plynu itd.
ja tak zrobilem przed wymiana uszczelki glowicy w d13b2, gdyz jestem zdania ze wymiana uszczelki pod glowica to ostatecznosc.....
w moim przypadku wyjalem silnik....
rozkrecilem, obejrzalem, umylem w ropie, wymienialem uszczelniacze, uszczelke misy, rozrzad
pomierzylem glowice, poziomnica i szczelinomierzem (nie wymagala planowania).....
planowanie w tym przypadku to koszt 40plnow
uszczelka pod glowice wykonana z grafitu, nie spotkalem sie z taka wczesniej, kosztowala, jesli mnie pamiec nie myli
50plnow...
auto przejechalo juz ponad 3000km i ma sie dobrze....
pozdrawiam...
jesli sie wydmucha no to sie glowice wymieni nie widze problemu ale tak naprawde to dlaczego miala by sie wydmuchac???
jesli dla ciebie planoanie glowicy i wymiana uszczelki to ostatecznosc to czym bylo dla ciebie rozkrecenie calego silnika ????
uszczelka z grafitu?? chlam , dorzucasz 150 zl i masz metalowa ktorej ci nie wydmucha .
kupilem jakas uszczelke za 60 zl nie jest metalowa pewnie jakis chlam :confused::( no to teraz bede musial zmienic te uszczelke i planowanie glowic ... planowac bede na zwykla uszczelke wiec pewnie 0.08mm
Jedz i wymień na metalową, tą założysz i za niedługo znowu puści
dokladnie nie oszczedzaj na tym bo nie warto zrob raz a pozadnie i mowie ci z reka na sercu ze spokojnie o 0,5 mm mozesz splanowac splanuj a bedziesz zadowolony i wspomnisz moje slowa no i oczywiscie uszczelka metalowa
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.