Zobacz pełną wersję : NA w B-serii...??
witam mam pytanie na temat wytrzymalosci silnika B16A2 ...otoz chce zalozyc do niego walki CROWER stage2 +sprezynki i talerzyki od ITR+ regulowane kolka rozrzadu...samochod ma narazie zalozony CAI FUJITA i wydech na kolektorze 4-1 + 2,25'' na dwoch przelotach...birac pod uwage wydajnosc tych walkow i wytrzymalosc sprezynek chce zrobic odciecie na 9000rpm...moje pytanie czy b16a2 po takich modach jest w stanie zniesc takie krecenie do 9000 ?? i na jakie przyrosty moge liczyc?? i wreszcie co jeszcze bedzie potrzebne z czesci do pelni szczescia??:) pytam tylko o silnik w ukladzie napedowym bedzie nowe sprzeglo exedy stage 1 i lekki zamach...
dodam tylko ze silnik ma 60000km autentycznego przebiegu i jest zdrow jak ryba:)))
pzdr i z gory dziekuje za odpowiedzi
Sprezynki i talerzyki ITR to troche malo jak na krecenie realnych 9krpm (bo na obrotku to blizej 9.5 bedzie). Natomiast zeby w pelni wykorzystac mozliwosci walkow stage2 to niestety kompreche wypadaloby podbic...czyli siakies tloki inne.
sprezynki nie podołają takiemu wzniosowi i takim obrotom. wez od razu sprezynki i tytanowe talerzyki crowera.
przydaloby się także faktycznie podbić kompresje. Tłoki z B16B by były jak znalazł.
zniesie - moje znosi do 9200, oczywiście nie non stop :), ale nie na seryjnych sprężynkach, natomiast mam seryjne talerzyki i półtora roku działają :]
zniesie - moje znosi do 9200, oczywiście nie non stop :), ale nie na seryjnych sprężynkach, natomiast mam seryjne talerzyki i półtora roku działają :]
czyli rozumiem dol silnika wytrzyma ...jedyne slabe ogniwo to te sprezyny od Integry type-r...w takim razie mam pytanie jaka jest wytrzymalosc takich sprezynek jesli chodzi o obroty??moze ktos ma z nimi jakies doswiadczenia?? sprezynki juz zakupilem takze narazie musza wystarczyc...no i jeszcze zostaje uklad paliwowy..czy seryjne wtryski,przepustnica i kolektor podolaja takiemu setup'owi?? z gory dziekuje za odp...pzdr
jak chcesz kręcić to na seryjnym dole, zainwestuj w mocniejsze śruby do korbowodów (np. arp)
I nie rob tego za czesto bo kleknie...jednak 9000+ to juz nie spacerek na seryjnym dole.
b16 dobrze znosi kręcenie, w sensie nacisku na scianke cylindra. tak czy inaczej blok sam w sobie nie jest dostatecznie sztywny, zeby takie kręcenie znosił.
9000 to taki gorny limit.
wiem, dlatego sporadycznie jest 9200:), śruby arp jak najbardziej do korb
ok dzieki za odp ...tloki b16b juz zamowione :) czy jeszcz ktos ma jakies wazne info na ten temat...??jakies wskazowki porady??
pzdr
skoro wałki masz/zamówiłeś, domów do tego pasujące sprężynki i talerzyki.
No wlasnie co dokladnie daje taki lekki zamach czym sie charakteryzuje czy jedyna roznica od seryjnego to jego waga ? Jesli tak to jaka waga bedzie najlepsza i dlaczego ?
Powiedzmy mam do kupienia niedrogo nowke fidanza flywheels part number: 191681 code: H3 , cokolwiek to znaczy i podobno jest to 3.4kg, jeden gosciu powiedzial ze moze byc zalekkie ... zeby niekupowac. Mozecie doradzic i powiedziec cos wiecej w temacie ?
Ja wyczytałem gdzieś na amerykańskich stronach, że do lekko dłubanego NA starczy 9 funtów.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.