Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : drgania przy hamowaniu



arma87
10-02-16, 19:14
Witam

Mam taki problem z ktorym dosc dlugo nie moge sobie poradzic, mechanicy tez sa bezradni. Przy hamowaniu drzy mi kierownica. Cale zawieszenie nowe od a do z. Nowe tarcze, klocki , lozyska, przeguby itp. itd. Ostatnio po czyszczeniu piast niby jest lepiej ale dalej drga. Mial ktos podobny przypadek ? Dodam jeszcze ze prz dohamowywaniu do konca jakos tak skacze jak zaba, gdzie szukac przyczyny ?. Kupic nowe piasty ?

kamil39
10-02-16, 19:24
Kupic nowe piasty ? Łożyska nie maja luzów?- mechanicy bezradni- a któryś poprostu nie pomierzył piast, czy sa napewno proste?

arma87
10-02-16, 19:32
napisalem wyraznie ze lozyska nowe

Karpiczek
10-02-16, 20:51
Felgi/opony sprawdzone? Piasty w jaki sposób oczyszczone? Jeśli po jakimś tam oczyszczeniu lepiej to może w tę stronę warto szukać?

Jedras
10-02-16, 20:55
Piasty krzywe na 90%... czujnik zagarowy w dłoń i pomierzyc.. kolega miał to samo w Accordzie 6gen

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Dzida
10-02-16, 22:06
Piasty krzywe na 90%... czujnik zagarowy w dłoń i pomierzyc.. kolega miał to samo w Accordzie 6gen

Tylko że w Accordzie VI gen krzywiące się piasty to wada fabryczna - i to jedyna Honda jaką znam z takim mankamentem (to produkowana w Anglii Honda - ma poza tą mnóstwo innych wynikających z miejsca produkcji wad).

Wydaje mi się, że założycielowi tematu w rozwiązaniu problemu doraźnie pomoże toczenie tarcz na samochodzie, a docelowo montaż oryginalnych tarcz Honda. Po prostu zamienniki się gną.

kamil39
10-02-16, 22:42
Wydaje mi się, że założycielowi tematu w rozwiązaniu problemu doraźnie pomoże toczenie tarcz na samochodzie, a docelowo montaż oryginalnych tarcz Honda. Po prostu zamienniki się gną. Nie, nie pomoże, bo będą krzywe pierścienie tarczy i będzie się nie równomiernie nagrzewać.
Po prostu trzeba je dobrze zamontować,
czyli przed montażem oczyscić piasty do metalu + zmierzyc bicie piast,- brak tolerancji! ma być prościutka.
nie nakladac na powierzchnie bazowe/ piasty smaru/ miedzianki , zalozyć tarcze i zmierzysz na zlozonym hamulcu bicie tarczy- 0,05mm jest dopuiszczalne.


to jedyna Honda jaką znam z takim mankamentem (to produkowana w Anglii Honda - ma poza tą mnóstwo innych wynikających z miejsca produkcji wad). Japan wszystko wiadome ze najlepsze, zwłaszcza blachy :D

arma87
19-02-16, 11:17
A wiec tak piasty zostaly sprawdzone i sa proste tarcze proste. Cholera wie o co juz chodzi. Jak macie pomysly co jeszcze moze byc efektem tych drgan to chetnie was wyslucham i posprawdzam bo jestem juz bezradny

amil112
19-02-16, 12:21
A opony nie są "wyząbkowane"?

arma87
20-02-16, 13:17
nie nie sa opony mam nowe

kamil39
21-02-16, 18:55
Opony spróbuj jednak wymienić np. na chwile na letnie,
Drgania masz caly czas? Nie zaleznie czy hamulec cieply/ zimny? i oczywiscie tylko w trakcie hamowania je masz?

arma87
21-02-16, 20:13
opony byly przekladane i nic sie nie zmienilo . tylko podczas hamowania a przy dohamowywaniu efekt przeskakiwania (brak plynnosci hamowania).

arma87
10-03-16, 20:16
Witam

Problem z biciem przy hamowaniu zostal rozwiazany. Tylny beben hamulcowy zrobil sie jajowaty. Pewnie od starosci juz sie wyeksploatowaly