Zobacz pełną wersję : Jak podłączyć DIMMER oryginalny
Zakupiłem dimmer do civica V gen. Tak jak większość osób nie mam do niego instalkacji. Wiem do jakiego przewodu wpiąć się przy bezpiecznikach. Niestety jakby nie podłączal dimmera i tak nie spełania swojej funkcji. Tylko w jednej konfiguracji przewodów daje na wyjściu 12 V ale kręcenie potencjometrem nic nie daje. Jak 12 V jest tak jest. Gdyby dimmer był uszkodzony to nie powinien w ogóle dawać napięcia. Sam potencjometr jest sprawny bo sprawdzałem go miernikiem.
Może ktoś już sam to podłaczał ?
tu masz jak podlaczyc dimmer w Vgen
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15298
to czytałem i jedyne z tego co się przydało to który kabel przeciąć... mnie chodzi o oryginalny, a kolejność kabli niby oryginału podana na końcu tamtego tekstu jest niewłaściwa.
Tez podlaczalem wedlug poradnika i nie dziala mi dimmer.Siedzi umnie w desce i imituje dodatkowe wyposazenie:D
Najemnik byłem u znajomego co się elektorniką bawi i też stwierdził że to nie może tak działać...
Po prostu kupiłem układ taki jak jest w poradniku do którego link masz wyżej i na oryginalnej płytce zrobiłem ten układ. Teraz działa dobrze tylko odwrotnie potencjometr odwrotnie podłączyłem ale to szczegół ;)
Zrobienie to 20 minut. Jak coś to się zgłoś do mnie.
Cześć
Bo robicie pewnie podstawowy błąd. Oryginalny dimmer nie steruje plusem a masą. Czyli trzeba do niego podłączyć plus, mase a wyjście podłączyć do masy podświetlenia. I z tym jest cała zabawa, bo mase podświetlenia trzeba odizolować od masy reszty wiązki samochodu i podłączyć do wyjścia dimmera.
Szkoda, że wiem to dopiero teraz...a z opisu w poradniku wynikało, że chodzi jak normalny. W sumie tak jak zrobiłem też nie jest źle i spełnia swoje zadanie.
No ja mam oryginalny, ale podświetlenie diodowe to i tak nie jest to takie ściemnianie jakbym chciał. Także jak mi się będzie nudziło to mam zamiar dorzucić mikroprocesor i pomiar napięcia wyjściowego z dimmera a na jego podstawie regulować współczynnik wypełnienia sygnału (PWM) który będzie sterował podświetleniem. I wtedy dopiero uznam regulacje za skończoną ;) A w te poradniki to ja nie zaglądam, wole manulala przejrzeć i tam jest wszystko na schematach.
BLACKDEVIL
16-10-11, 12:21
Cześć
Bo robicie pewnie podstawowy błąd. Oryginalny dimmer nie steruje plusem a masą. Czyli trzeba do niego podłączyć plus, mase a wyjście podłączyć do masy podświetlenia. I z tym jest cała zabawa, bo mase podświetlenia trzeba odizolować od masy reszty wiązki samochodu i podłączyć do wyjścia dimmera.
To może kolega zrobi konkret manuala;-) bo w sumie nie ma takiego na forum a coraz więcej osób o to pyta ja także ;-D a nie jestem mistrzem elektryki ;-D
witam wszystkich
znów odgrzeje starego kotleta ponieważ mam kilka niejasności związanych z tematem dimmera.
otóż od wczorajszego południa staram się przerobić wiązkę zegarów w eg4 bez dimmera tak aby była kopią fabrycznej wiązki z dimmerem i ogólnie wyszły mi jaja bo z tego co widzę to auta z dimmerem muszą mieć inne zegary z odseparowaną masą podświetlenia. stąd pytanie, były inne wersje zegarów?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.