Zobacz pełną wersję : Problemy po remoncie!
Witam.
Ostatnio, zaraz po swapie, podczas strojenia zaklepała mi panewka więc stwierdziłem że, znów zabawa w loterie się nie opłaca. Mechanikiem nie jestem ale
dużo już zdarzyło mi się babrać przy samochodach więc przyszedł czas na samodzielny remont silnika (1500pln koszt robocizny a ja biedny student :rolleyes:).
-Głowica przeszła generalny remont (Oddana do fachowego zakładu)
-blok silnika: Honowanie (szlif nie był potrzebny), naprawa korbowodów, obniżenie stopy wału, planowanie bloku, nowe pierścienie, panewki nad wymiar Racing główne+korbowodowe, pierwszy szlif wału 0,25+azotowanie plazmowe (nie mogłem znaleźć wału w dobrym stanie), uszczelniacze wału, i reszta czyli kolektory, wszelkie O-Ringi, miska, pod głowice itp.
Remont przebiegł dokładnie z manualem przy użyciu kluczy dynamometrycznych, specjalny olej na panewki, silnik idealnie wymyty, jednym słowem jak nowy.
No ale do sedna, po pierwszym odpaleniu wystąpiło spalanie stukowe (3 sekundy i zgasiłem) przez planowanie bloku i głowy, szybko się z tym uporałem przestawiając zapłon, ale po 30 minutach, jak stał odpalony i odpowietrzyłem sprzęgło coś zaczęło stukać, z początku wydawało się, że ze skrzyni więc ją wyciągnąłem wszystko jeszcze raz razem z zamachem poprawiłem (w sumie tylko łożysko oporowe źle leżało). 2nd odpalenie nadal to samo, czyli nie skrzynia. Ciśnienie oleju w normie mierzyłem, odkręciłem miske obadałem panewki, wał na tyle ile z dołu było to możliwe i nic, wszystko gitarka.
Nie chciałem pytać na forum ale ja już nie mam żadnego pomysłu co to może być!!....:confused: Wiem, że ciężko coś wymyślić na odległość ale jakikolwiek pomysł si przyda.
Film z odpalania:
https://www.youtube.com/watch?v=tx2a24KDZUk&feature=youtu.be
Może głupie pytanie ale luzy zaworowe wyregulowane ?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Tak były regulowane, zapomniałem dopisać :p. No i ten dźwięk to na pewno nie to
A te panewki na paski do pomiarów wkładałeś? Jak dla mnie dźwięk taki panewkowy jednak..
Tzn? Dałem wał do szlifu, zrobili pierwszy szlif i utwardzanie, dobrali panewki 0,25 bodajże i powinno chyba śmigać. A co do dźwięku też tak sądziłem ale nie ma żadnych śladów na panewkach (zdejmowałem od dołu te co się dało) no i do tego siedzi sztywno wszystko. Ale masz racje trzeba było sprawdzić najpierw paskami...
wiesko1261
07-02-16, 07:46
jakie pasowanie tłok -tuleja cylindra ? (jakby tłoki stukały)
Nie brzmi to jak panewka.
U mnie podobnie chodził silnik jak miałem wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem ssącym. Założyłeś nową przy składaniu?
to może być blacha ocierająca o zamach, ta pomiędzy skrzynią a słupkiem
wiesko1261
07-02-16, 15:24
Przypomniało mi się :)
sprawdź dokręcenie koła pasowego na wale :)
Nie brzmi to jak panewka.
U mnie podobnie chodził silnik jak miałem wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem ssącym. Założyłeś nową przy składaniu?
Tak uszczelka nowa, poza tym pewnie by siedział na wyższych obrotach przez lewe powietrze
to może być blacha ocierająca o zamach, ta pomiędzy skrzynią a słupkiem
Nie mam tej blachy od dawna :P
jakie pasowanie tłok -tuleja cylindra ? (jakby tłoki stukały)
Idealnie nie ma żadnego luzu, szlif nie był robiony.
Przypomniało mi się :)
sprawdź dokręcenie koła pasowego na wale :)
Wszystko na dynamometryczny zrobione 180N z tego co pamietam
wiesko1261
07-02-16, 16:45
a nie masz koła pasowego z gumą ?
a sprawdz jeszcze alternator (może odkręcony jak kiedyś u Michała ) :)
Alternator okej.
Ale mam pytanie odnosnie zaplonu. Czy po planowaniu bloku i glowicy trzeba opoznic badz przyspieszyc zaplon bo jest to moze spalanie stukowe.
To nie stuki. Opóźniłem zapłon i nadal to samo, poza tym stuki wydają inny dźwięk, ale przynajmniej już na pedał nie przechodzą drgania czyli dobrze, że zdjąłem skrzynie i poprawiłem łożysko.
A tu następne filmy, może będzie lepiej słychać:
https://www.youtube.com/watch?v=_9cUZVFys3Y&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=SsU6T4z5Gb0&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=e0QZgyl79rU&feature=youtu.be
a nie masz koła pasowego z gumą ?
a sprawdz jeszcze alternator (może odkręcony jak kiedyś u Michała ) :)
Nie, zwykłe koło jednolite z żeliwa czy czego tam ;p
O kurde jak diesel... napisz może jakie masz pasowanie tuleja ---> tłok.. i nie pisz że idealne tylko podaj luzy jakie masz jak możesz bo tak jakby tłoki klepały :/
Albo jeszcze sworzeń tłokowy ma zbyt duży luz i klepie.. przed remontem miałeś te tłoki i korby czy to coś innego?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
To samo wsadziłem i przed remontem nie było nic takiego. Jeżeli mam sprawdzić ten luz to muszę zdjąć głowe, czy będzie konieczna wtedy wymiana uszczelki? (znów :rolleyes:)
Jutro jeszcze zdejmę koło pasowe, może jednak to ona bije ale wątpię.
Półksiężyce wsadziłeś na wał? Te dystanse między blok a wał:
https://www.google.pl/search?q=p%C3%B3%C5%82ksiezyce+Honda+Civic&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwik8-WSvubKAhUFMnIKHavXDuQQ_AUIBigB#tbm=isch&q=panewki+oporowe+wa%C5%82u+Honda+Civic&imgrc=6jXUg0jBAFl3LM%3A
Masz ma myśli panewki oporowe xd? Tak, nawet dziś się upewniałem czy są dobrą stroną wsadzone.
wiesko1261
08-02-16, 18:16
zaraz wrzucę swój filmik jak tłok stuka :) kupiony stan igła ,przez złe przechowywanie silnika i wżery na tulei cylindra (100%sprawdzone ) :)
http://images77.fotosik.pl/310/41a52b9d357cc269gen.jpg
https://youtu.be/QkvxxBGyBMA
To nie tłok :p
Dzisiaj zrezygnowany miałem już zdejmować głowe i od dołu wszystko, ale stwierdziłem, że najpierw zdejmę koło pasowe całkiem (wcześniej tylko upewniałem sie czy jest dokręcone)... i MAGIA!! zero stukania.
Okazało się, że koło ma tą gumę a ona wygląda jak by ktoś ją wszamał i wypluł. Po założeniu koła pasowego nadal nie było stukania, dopiero gdy zaczepiłem oba paski zaczęło walić, także podejrzewam, że to ono.
Teraz tylko pytanie gdzie moge takowe dostać??:confused: Bo jak narazie nie moge nigdzie namierzyć... a w ASO pewnie w Chu drogo ;/
Ps. dzięki wiesko1261 za filmik i podpowiedź co do koła :D I wszystkim za dobre chęci.
Na razie temat niech zostanie, wymienie koło, za 2 dni pewnie dojdzie skądś, bo dziś już nie zamówie :p i napisze czy to na pewno było to.
Ja mam tego pełno na półce, jutro będę po 14 na warsztacie to przyjedź, wybierzesz sobie... ;)
No i dupa, zdjąłem znów po kolei pompe, alternator, i koło pasowe i nawet bez koła wali. Widocznie wczoraj jak troche pojeździłem z myślą, że to ni strasznego mu sie pogorszyło tylko dlaczego w takim razie wczoraj bez koła albo z kołęm i bez pasków nic nie stukało?!?!
Ja sie poddaje :p chyba wyśle do kogoś niech to ogarnie.
wiesko1261
10-02-16, 17:33
znając życie :) po kimś naprawiać ,będzie ciężko znaleźć mechanika (kiedyś dzwoniłem z zapytaniem - do auto szlifu i w odpowiedzi było zbycie i powiedziane że nie poprawiają po kimś roboty) :)
Zebrałem się, i rozebrałem go znów na części. Byłem dzisiaj w Auto Szlifie oddać wszystko do pomierzenia gdyż sam nie mam takich narzędzi.
-Wał prosty idealnie (miałem małe obawy po azotowaniu)
-Na trzpieniu tłok-korba brak luzów, już nie pamiętam co tam wyszło, ale mówili że ok
-między wałem a panewką korbowodową 0,05mm luzu czyli dobrane dobrze i szlif wału też dobrze wykonany.
-luz tłok-tuleja cylindra w najgorszym cylindrze 0,12mm/0,07mm czyli trochę owal, na reszcie 0,05-0,07mm czyli raczej w normie.
Ogólnie stwierdził, że wszystko w porządku i nic z tych rzeczy nie stuka.
Jakieś pomysły czy coś jeszcze sprawdzić póki mam go w kawałkach? Jutro jeszcze głowice będę badał, może jakiś zawór sie skrzywił... chociaż dopiero co po remoncie jest.
wiesko1261
17-02-16, 17:51
to jest ponad dopuszczalny luz :)
pewnie tak samo wygląda u ciebie :)
http://www.hdforums.com/forum/attachments/exhaust-system-topics/148079d1289071500-piston-bore-clearance-front-cylinder_exhaust-side.jpg
http://www.1fastv6.com/Dieselectomy/Kirkenginepic7.jpg
http://www.1fastv6.com/Dieselectomy/Kirkenginepic8.jpg
mój seryjny słupek miał 4 do 5 setek pasowanie tuleja tłok :) a owalu do 0.01 mm :) (błąd pewnie pomiaru )
0.07mm to max dopuszczalny luz
i to może być przyczyną
To czemu przed remontem nic nie stukało xD? i nie mam takich rys na żadnym tłoku ani na gładzi cylindra.
Jutro zrobie zdjecia i wstawie, i opisze dokladnie co jak składałem z jaką siła i po kolei. Może ktoś coś zauważy co ja przeoczyłem (jak będzie chciało się czytać :p)
wiesko1261
17-02-16, 18:13
sąsiadowi zmieniałem głowicę i pierścienie ,to na jednym miał ślad i właśnie 7 setek luzu , to silnik cyka (głośniej niż zawór ) ale na jego życzenie tak składałem :) ale za to nic nie dolewa na razie oleju od wymiany do wymiany (wcześniej 0.5l na setkę brał i kopcił na niebiesko :)
przy takich luzach zostaje szlif na nad wymiar i nowe tłoki
ja mam taki sam do szlifu (wżery na 4 tulei ) d16 , ale wał i panewki igiełka :)
Ale czy cykanie jest podobne do tego z mojego filmu? no i czy prócz gładzi cylindra i tłoka coś jeszcze mocno dostaje po mordzie od takiego jeżdżenia?? Może rozważe jednak szlif i tłoki nad wymiar.. jak już ponad 2tys włożyłem w ten remont to chociaż pożondnie go dokończe :p
I czy twojemu znajomemu po czasie to wszystko jakoś sie ułożyły i troche ucichło?
Swoją droga ja miałem luzy 0.14 i nic nie klepało[emoji14]sprawdź te głowice jeszcze
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Narazie odpale bez szlifu, postaram sie dopasować tłoki do cylindrów bo w autoszlifie mi wszystkie pomieszali (za pierwszym razem jak dawałem silnik i wał do obróbki), Może to coś da...
I jeszcze pytanie odnoście panewek oporowych, czy one tez mogą się zużyć albo miejsce na nie wytrzeć?
Weź pomierz średnicę tłoków i spasuj ale przecież na stopkach korbowodów są oznaczenia z numerami to jak skladales tak jak być powinno to nie powinno być pomieszane no chyba ze zdjeli tłoki z korb
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Jak sprawdzić czy kasowniki luzu vtec sa sprawne? Musi odbijać?
Witam ,
Po dźwięku , coś dużego. Koło zamachowe sprawdzałeś ?
Nie, to nie koło.
Złożyłem go znów, wszystko poskładane na cacy, a jak napier***ało, tak dalej napier***a. Zauważyłem też delikatne obtarcia na tłokach więc musze przyznać wiesko1261 racje i zrobić ten szlif :( Następne wydatki...
Czy tłoki NPR nadwymiar były by dobrym pomysłem? No i jaka jest ich cena bo nigdzie nie moge znaleźć?
I na koniec krótki morał tej historii, zamiast remontu swapujcie B serie!! A jak już bardzo chcecie go zrobić to wszystko za jednym zamachem bo jak chce sie przyciąć koszta nie robiąc czegoś to i tak potem trzeba dołożyć np, teraz czeka mnie ponowne honowanie+pierścienie+uszczelka pod głowice+następny olej pod panewki.
Koszt mojego remont na koniec to ok 3000zł no i jeszcze dam znać jak po szlifie i nowych tłokach mu się żyje :p (ale to za jakiś czas bo narazie brak funduszy)
wiesko1261
24-02-16, 17:48
napisz do Jarusneta :) jak niema to sprowadzi
http://jarusnet.pl/tloki-p29-d-seria-sohc
I na koniec krótki morał tej historii, zamiast remontu swapujcie B serie!!
Pierw ino znajdź zdrowe B :p
Tam się sprawa ma jeszcze gorzej jak w D, bo te silniki są z reguły non stopem upalane.
"Zestaw pozwala na zwiększenie stopnia sprężania w silnikach D serii" Sugerujesz żeby doprężyć przy okazji ;>? Z tego co sie naczytałem to cr 11 jest bezpieczne, wyżej raczej nie zalecają. Do jakiego stopnia podniosły by te tłoki? Nigdzie nie moge znaleźć a na tym magicznym kalkulatorze wyszło mi ponad 13 :O http://www.zealautowerks.com/dseries.html
Dodam, że planowałem blok i głowe, uszczelka standardowa earlinga.
No i jakie paliwo wtedy? Czy można pozostać przy 95?
Nie, to nie koło.
Złożyłem go znów, wszystko poskładane na cacy, a jak napier***ało, tak dalej napier***a. Zauważyłem też delikatne obtarcia na tłokach więc musze przyznać wiesko1261 racje i zrobić ten szlif :( Następne wydatki...
Czy tłoki NPR nadwymiar były by dobrym pomysłem? No i jaka jest ich cena bo nigdzie nie moge znaleźć?
I na koniec krótki morał tej historii, zamiast remontu swapujcie B serie!! A jak już bardzo chcecie go zrobić to wszystko za jednym zamachem bo jak chce sie przyciąć koszta nie robiąc czegoś to i tak potem trzeba dołożyć np, teraz czeka mnie ponowne honowanie+pierścienie+uszczelka pod głowice+następny olej pod panewki.
Koszt mojego remont na koniec to ok 3000zł no i jeszcze dam znać jak po szlifie i nowych tłokach mu się żyje :p (ale to za jakiś czas bo narazie brak funduszy)
Było po słupek podjechać? 1500 i zdrowe W4 byś miał...
Jak nie s*******isz to się nie nauczysz... ;)
A no było, ale ile sie człowiek nauczy rozkładając 3 razy silnik :p Nie no na początku planowany koszt to było 1500 jak podliczyłem.... a wyszło jak zawsze xD Teraz na przyszłość już będe wiedział jak wygląda remontowanie i ile tak naprawde kosztuje...
wiesko1261
25-02-16, 06:41
"Zestaw pozwala na zwiększenie stopnia sprężania w silnikach D serii" Sugerujesz żeby doprężyć przy okazji ;>? Z tego co sie naczytałem to cr 11 jest bezpieczne, wyżej raczej nie zalecają. Do jakiego stopnia podniosły by te tłoki? Nigdzie nie moge znaleźć a na tym magicznym kalkulatorze wyszło mi ponad 13 :O http://www.zealautowerks.com/dseries.html
Dodam, że planowałem blok i głowe, uszczelka standardowa earlinga.
No i jakie paliwo wtedy? Czy można pozostać przy 95?
podałem pierwszy link jaki miałem pod ręką :)
(do buggy będę składał doprężoną D16Y5 +ostry wałek ,głowica d16y8 mam ) możesz zamówić serie , lub szukać innego bloku ,przełożyć swoje graty , może taniej będzie :) tłoki i szlif prawie tysiak
a silniki W4 są najmłodsze ,dlatego warto było :) z angielki i większe szanse na zdrowe :) sam mam i trafiła się igła -a był do remontu :)
Czy przy szlifie cylindrów trzeba je azotować?
należy honować o azotowaniu gładzi cylindra pierwsze słysze ;]
honować to wiem, ale cylindry też są chyba azotowane w serii czyli mają pewną grubość na której są utwardzone więc pytam czy przy szlifie 0,5 pod P29.
Na forach niektórych widziałem, że ludzie robią takie cuda.
Wał jest azotowany. I co wyszło blok ma owal?
Tak, jak pisałem wsześniej 0,12mm w najgorszym cylindrze.
Dobra idzie pierwszy szlif 0,5mm, tłoki najlepiej PM6(D16A6-Z2), wie ktoś może skąd takowe zdobyć? Pisałem do Jarusa i tylko P29 mają a z tego zrobi się stopień sprężenia 12,5:1.... a to już za dużo jak dla mnie. Pytałem też w auto szlifie i też nie mogli mi znaleźć.
mam tloki takie jak potrzebujesz
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.