PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd kontrolka się swieci numer P1607



pawlo1990
05-02-16, 14:02
Witam mam taki problem swieci mi błąd, taki P1607 pisze moduł sterowania układu napędowego usterka w obwodzie wewnętrznym .Co to jest pilne mam dobry komputer do sprawdzania błędów jak by co byłem nieraz u elektryka ,i jak mi honde podłączyłem to nic mu nie pokazywało ze przez 2 lata poduszki mi świeciły .Podłączyłem tego i zgasło w minute i tylko ten błąd zostal

Boguś
05-02-16, 19:44
DTC P1607: Wadliwe działanie obwodu wewnętrznego ECM/PCM
postępowanie:
1. Wyzerować pamięć ECM/PCM.

2. Włączyć zapłon (II).

3. Odczekać 40 sekund.

Czy jest wskazywany DTC P1607?

TAK - Zamienić ECM/PCM na sprawdzony w działaniu i sprawdzić ponownie.Jeśli objaw usterki zniknął, wymienić oryginalny moduł ECM/ PCM
NIE - Usterka okresowa, system obecnie działa prawidłowo

lub

Usuwanie usterek wg DTC: P1607 (nie miga) (KE/KG/KS/KR z wyjątkiem wersji Diesel/2.0)

DTC P1607: Wadliwe działanie obwodu wewnętrznego ECM/PCM

postępowanie - identycznie jak wyżej.

ponadto informace:
Ad 1 . jak wyzerować pamięć ECM/PCM ?
Są dwa sposoby zerowania pamięci ECM/PCM:
- Zerowanie pamięci ECM/PCM za pomocą testera HDS. (Zapoznać się z instrukcją obsługi testera HDS.)
- Wyłączyć zapłon, wyjąć na 10 sekund bezpiecznik nr 6 ECU (ECM/PCM) (15 A) (A) ze skrzynki bezpieczników (B) pod deską rozdzielczą.

Zamiana modułu ECM/PCM
1. Wymontować moduł ECM/PCM z samochodu.
2. Zamontować w samochodzie sprawdzony w działaniu moduł ECM/PCM.
3. Przepisać kod immobilizera używając procedury wymiany ECM/PCM zamieszczonej w testerze PGM. Umożliwi to uruchomienie silnika.
4. Po zakończeniu testów należy zamontować dotychczasowy ECM/PCM i przepisać kod immobilizera, stosując procedurę wymiany ECM/PCM z testera PGM.

Zakończenie sesji usuwania usterek (wymagane po każdym usuwaniu usterek)
1. Przeprowadzić procedurę zerowania pamięci ECM/PCM opisaną powyżej.
2. Wyłączyć zapłon.
3. Odłączyć tester diagnostyczny lub tester PGM od złącza DLC.

UWAGA: Moduł ECM/PCM jest częścią układu immobilizera. W przypadku wymiany ECM/PCM, będzie on miał inny kod immobilizera. Aby można było uruchomić silnik, należy przeprogramować kod immobilizera używając testera PGM.

pawlo1990
06-02-16, 11:37
A takie pytanie jak ja mam wyrzucony imobilajzer i nie mam podłączonych tych kostek pod stacyjka co są zaryzykować i podłączyć je