Zobacz pełną wersję : Civic Coupe Nie Działa Obrotomierz. Proszę o pomoc.
Arkadiusz2580
04-02-16, 11:56
Witam serdecznie. Brat kupił honde Civic VII coupe 1.7 rok 2005 i okazuje się że świeci się kontrolka od ładowania i do tego nie pracuje obrotomierz. Co do ładowania to po sprawdzeniu miernikiem jest 14.4 więc ładowanie jest a kontrolka świeci. Podmieniłem dla pewności alternator z mojej Hondy który jest dobry ale nic to nie zmieniło. Podmieniłem też liczniki żeby mieć pewność ale nadal świeci kontrolka ładowania i nie chodzi obrotomierz . sprawdziliśmy komputerem i pokazuje że są obroty silnika a sam obrotomierz nie działa. Już mi ręce opadły i nie mam pojęcia w czym jest problem. Pomóżcie panowie! Proszę! Może ktoś z Was ma informację skąd bierze się impuls czy prąd który powoduje działanie obrotomierza?? może jakiś przekaznik czy czujnik?? Nigdzie nie ma takiej informacji na jakiej zasadzie działa ten obrotomierz.
Sprawdź wiązkę przewodów w komorze silnika. Może kable się gdzieś przetarły i powodują zwarcie...
Ładowanie to wiązka od alternatora, natomiast w D16 czujnik obrotomierza jest w aparacie zapłonowym. Tylko, że w D17 są fajkocewki...
Z prostych spraw sprawdz jeszcze kabel od masy obrotomierz mozecie zdjac plastikowe zaslonki i podniesc troche wskazowke moze poprzednik dlubal cos przy zegarach i za mocno ja wcisnal
Arkadiusz2580
04-02-16, 19:14
Z prostych spraw sprawdz jeszcze kabel od masy obrotomierz mozecie zdjac plastikowe zaslonki i podniesc troche wskazowke moze poprzednik dlubal cos przy zegarach i za mocno ja wcisnal
Witam.. Powiedz mi kolego a gdzie jest konkretnie ten kabel od masy? Licznik jest dobry bo sprawdzałem go w innym aucie i wszystko działa.. Wkładalem też dobry licznik z innego auta do mojego i nadal nie działał obrotomierz i swiecila kontrolka ładowania..
a możesz połączyć się z ECU?
Ja miałem podobny problem, tyle ze zaczęła przebierać dodatkowo i nie mogłem się połączyć z ECU.
Wymieniłem kompa i wsio gra.
Arkadiusz2580
08-02-16, 15:00
a możesz połączyć się z ECU?
Ja miałem podobny problem, tyle ze zaczęła przebierać dodatkowo i nie mogłem się połączyć z ECU.
Wymieniłem kompa i wsio gra.
A miałeś identyczne objawy co ja?? Może faktycznie padł komputer a raczej jego część bo
normalnie łączy się z komputerem i nawet pokazuje obroty silnika na komputerze..a obrotomierz nie działa i świeci ładowanie..(mechanik twierdzi ze ogólnie jest mało ustawień po podłączeniu kompa ale honda raczej nie jest na tyle wypasiona żeby miała dużo różnych ustawień i to chyba nie świadczy o jego uszkodzeniu)A o co Ci chodzi z tym (tyle ze zaczęła przebierać dodatkowo)??
Procedura sprawdzająca
1. Na początku sprawdź bezpieczniki:
Kabina kierowcy nr10 7.5A . Przedział silnika nr9 10A.
Po sprawdzeniu bezpieczników:
Wciśnij i przytrzymaj przycisk kasowania przebiegu
Przekręć kluczyk w pozycję 1
Przekręć kluczyk w pozycję 2 UWAGA nie uruchamiaj silnika.
W czasie 5s załącz światła samochodowe, wyłącz, załącz, wyłącz.
W czasie 5s przycisk kasowania przebiegu puść, wciśnij, puść, wciśnij, puść, wciśnij, puść.
Tak uruchomisz tryb diagnostyczny zegarów.
Arkadiusz2580
09-02-16, 15:28
Procedura sprawdzająca
1. Na początku sprawdź bezpieczniki:
Kabina kierowcy nr10 7.5A . Przedział silnika nr9 10A.
Po sprawdzeniu bezpieczników:
Wciśnij i przytrzymaj przycisk kasowania przebiegu
Przekręć kluczyk w pozycję 1
Przekręć kluczyk w pozycję 2 UWAGA nie uruchamiaj silnika.
W czasie 5s załącz światła samochodowe, wyłącz, załącz, wyłącz.
W czasie 5s przycisk kasowania przebiegu puść, wciśnij, puść, wciśnij, puść, wciśnij, puść.
Tak uruchomisz tryb diagnostyczny zegarów.
Witam.. Bezpieczniki sprawdzane w pierwszej kolejności i są sprawne. Test liczników też robiony kilka razy i licznik jest sprawny.. Dodatkowo włożony licznik z innej Hondy i objawy takie same. A mój licznik w innej Hondzie działa w 100%. Nawet podmieniłem alternator i zero zmian.. Więc nie tu leży problem.. Może masz jakiś inny pomysł lub punk zaczepienia?
Wydaje mi się, że w takim razie sygnał z ECM (ECU) nie jest podawany do zegarów. Sygnał ten
idzie jak dobrze pamiętam przez skrzynkę z bezpiecznikami w kabinie kierowcy. Jedyna rada
którą mogę w tej chwili dać to zaopatrzyć się w ori serwisówke Hondy. Nie mówię tu o Hayensach.
A miałeś identyczne objawy co ja?? Może faktycznie padł komputer a raczej jego część bo
normalnie łączy się z komputerem i nawet pokazuje obroty silnika na komputerze..a obrotomierz nie działa i świeci ładowanie..(mechanik twierdzi ze ogólnie jest mało ustawień po podłączeniu kompa ale honda raczej nie jest na tyle wypasiona żeby miała dużo różnych ustawień i to chyba nie świadczy o jego uszkodzeniu)A o co Ci chodzi z tym (tyle ze zaczęła przebierać dodatkowo)??
U mnie nie mogłem połączyć sie z ECU, nie swieciła kontrolka ładowania i nie działał obrotomierz, dodatkowo zalewało silnik.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.