Zobacz pełną wersję : obroty i klimatyzacja
Witam!
Mam taki problemik ze na postoju przy wlaczonej klimatyzacji obroty co jakis czas spadaja z ok 800 do okolo 500 i za chwile rosna... Spadek ten jest odczuwalny "drganiami" w aucie. To chyba nie jest prawidlowe zachowanie? co by w pierwszej kolejnosci nalezalo sprawdzic?
Pozdrawiam
Witam,
ja miałem podobny problem, lecz w innym aucie (Focus) zachowanie takie samo. Poza tym jeszcze podczas jazdy zatrzymując się powiedzmy na światłach, kiedy silnik stabilizował swoje obroty także strasznie zaczynał drgać...
Wymiana poduszki pod silnikiem pomogła rozwiącać ów problem.
Nie wiem, czy jest to prawidłowe rozwiązanie odnośnie Twojego problemu...wiem że u mnie to pomogło.
wlasciwie samo drganie to wiem ze moze byc spowodowane poduszkami ale chodzi mi bardziej o ten spadek obrotow...
według mnie jest ok jak dobrze sprawdzisz to obroty spadają jak załącza się wentylator klimy czyli zwiększa się obciążenie.
Mam to samo. Przy takich klimatyzacjach chyba jest to normalne. Zwiekszasz obciazenie silnika. Jak wylaczysz klime to jest ok. Ja np wylaczam klime jak stoje na swiatlach itp zeby nie obciazac nadmiernie silnika podczas postoju.
Jest to normalny objaw na włączonej klimie, tak jak pisze Civic '99
dzieki za wszystkie wypowiedzi... widocznie jestem przewrazliwiony na punkcie mojej czerwonej diablicy...
nie wiem czy prawidolowy ale jak tak nie mam moze to kwestia silnika?
Witam!
Mam taki problemik ze na postoju przy wlaczonej klimatyzacji obroty co jakis czas spadaja z ok 800 do okolo 500 i za chwile rosna... Spadek ten jest odczuwalny "drganiami" w aucie. To chyba nie jest prawidlowe zachowanie? co by w pierwszej kolejnosci nalezalo sprawdzic?
Pozdrawiam
Mam identycznie. Załączenie wentylatora nawet od chłodnicy powoduje wachnięcie obrotów.
W klimie to chyba norma.
U mnie nigdy takiego problemu nie było, a zdarzała się klima w długawych korkach.
Diesel co prawda, ale czy ma to jakieś znaczenie?
Oczywiście, w dieslu masz masz dużo więcej mocy i momentu na niskich obrotach niż nasze będzyniaki.
Mam to samo. Przy takich klimatyzacjach chyba jest to normalne. Zwiekszasz obciazenie silnika. Jak wylaczysz klime to jest ok. Ja np wylaczam klime jak stoje na swiatlach itp zeby nie obciazac nadmiernie silnika podczas postoju.
ja mam dokładnie tak samo i tez tak robię na światłach. Zresztą w serwisie klimatyzacji powiedziano mi, że w 1,4 to właściwie norma.
DamianPietras
14-08-08, 22:02
w dieslu nie wyczuwalne sa wachnięcia obrotów , bo ma duzy moment obrotowy :) dlatego przy włączonej klimie zbiera sie na światłach tak jak bez klimy ....zaleta turbodieslii:)
No właśnie z tym u mnie jest nie najlepiej - tj. z włączoną klimą start dużo, dużo słabszy, niż bez.
Może coś do regulacji? Dawka paliwa? Może to jest jakoś tak, że z dawki paliwa klima pobiera jakąś tam część i dlatego start gorszy?
Ja mam podobny problem.. Moja hania obroty na wolnych ma ustawione na 900 obrotów, kiedy stoi na wolnych obrotach przy NIE włączonej klimatyzacji tylko włączy się sam wentylator chłodnicy obroty spadają do 400 że zaczynają światła przygasać..
To już chyba nie jest aż takie normalnie?
Miałem podobne objawy przy włączonej klimatyzacji, tj. spadek obrotów podczas stania na światłach do ok 400-500 oraz zauważalnie słabsze przyspieszenie. Było to wszystko bardzo irytujące ale przy tych wszystkich wpisach pogodziłem się z tym (ten typ tak ma). Na szczęście ostatnio zepsuł mi się wentylator przy chłodnicy klimatyzacji (klimatyzacja sama się wyłączała i po chwili ochłodzenia ponownie włączała). Montaż nowego wentylatora (zamiennik 170zł, oryginał w ASO ok 1 tys, okazało się że stary wiatrak kręcił się z bardzo dużym oporem) sprawił, że wszystkie przypadłości minęły :) Autko wreszcie przyspiesza a ja nie muszę jej wyłączać na światłach czy przed wyprzedzaniem. Mam nadzieje, że tak już będzie zawsze.
Pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.