Zobacz pełną wersję : Rozrusznik czy coś gorszego
Witam
Koledzy mam nietypową usterkę, a mianowicie po 7 latach bezproblemowej jazdy Hanka powiedziała dość.
Od rana Civic'zka działała normalnie ale gdy żona wróciła z pracy pojechaliśmy jeszcze w kilka miejsc.
Przyszedł czas powrotu do domu wsiadam do auta przekręcam kluczyk na zapłon kontrolki się zapalają później część gaśnie (normalne), chcę zakrecic rozrusznikiem a tu nic tylko małe cyknięcie i nic więcej, cisza co to może być?????????
Dodam, że nawet na popych nie chciała zapalić co jest dziwne jeżeli byłby to rozrusznik bo poczytałem już trochę postów i nic nie było tam o takich objawach jakie mam ja. Akumulator Ma jeden miesiąc wiec na 100% dobry ale dla pewności podmieniłem z innego auta i to samo.
Aha gdy przekręcam na rozruch to wszystko dzieje się tak jak powinno czyli radio gaśnie i wszystkie inne elektryczne rzeczy są odłączane.
Pozdrawiam i czekam na pomysły
Immobiliser masz w samochodzie?
Tak mam immo ale czy to jest jego wina ze nawet nie zakręci rozrusznik tylko cykniecie w komorze silnika
I co nikt nie wie co to może być
Świeci czy miga Ci na desce rozdzielczej zielony kluczyk? Może właśnie immo Ci padł.
Sprawdź podłączenie masy przy rozruszniku i od akumulatora do karoserii na kielichu.
Kluczyk zapala sie jak zawsze i po chwili gasnie czyli tak jak powinno byc a efektu rozruchu zadnego.
Witam, dzisiaj po szperaniu po samochodzie doszedłem do tego ze przyczyną był przepalony bezpiecznik od ECU w komorze silnika po wymianie na nowy samochód zapalił (połowa sukcesu).
Ale...
Nie byłoby tematu gdyby nie mały fakt ze jak chciałem jechać do domu dodałem za mało gazu i samochód mi zgasł. Efektem tego było ponowne przepalenie tego samego bezpiecznika... i co teraz powiecie?????? co to może być????????? Dla pewności zrobiłem jeszcze jeden taki numer specjalnie i tez się przepalił. Początkowo myślę regulator napięcia ale on jak by był uszkodzony to przepaliłby nie tylko bezpiecznik mam rację?????????
Jakieś sugestie????????
Gdzieś jest może wiązka przetarta i zwara się robi.
Hmm u mnie w prelude V tez jest podobny problem z tym ze tak jak u Ciebie dzieje sie to sporadycznie:) nie mozna tego okeslic od czego to zalezy bo czasem przez 3 dni pali normalnie po czym w nieokreslonym czasie nie chce zapalic i tez tak cyka przez 10 razy i za ktoryms odpala a czasem jest tak ze po 1 cyknieciu odpali wyminimy wszystkie masy te od silnika do kielicha minus aku i mase skrzyni biegow ( automat) mysle ze moze to byc przybajmniej u mnie wina subwoffera i wzmacniacza bo jak wlacze radio i jest cicho muzyka sluchac takie sybchroniczne brzmienie cos w rodzaju cykania pradu ;) wiec jest tez mozliwe tego przyczyna jesli to mozliwe niech ktos kto mial podobny problem conieco sie wypowie;)
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Ewidentnie robi coś zwarcie.
Przejrzyj wiązkę
Myslisz ze problemu szukac w car audio czy gdzies indziej?;)
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Dzisiaj jeszcze sprawdzę wiązki czy nie ma gdzieś przetarć. A jest to możliwe ze jest coś z komputerem. A propos włożyłem bezpiecznik 20A (wiem że tak się nie robi) a powinien być 15A w ECU i póki co 2 dzień i narazie bez zednych objawów
Myslisz ze problemu szukac w car audio czy gdzies indziej?;)
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Jezeli tak jak mowisz slychac cykanie przy radiu to posprawdzalbym wszystkie podlaczenia car audio. Masz wszystko tak jak powinno byc na wtyczki czy tylko owiniete kablem?
Jezeli tak jak mowisz slychac cykanie przy radiu to posprawdzalbym wszystkie podlaczenia car audio. Masz wszystko tak jak powinno byc na wtyczki czy tylko owiniete kablem?
Mam to auto od misiaca czasu i to poprzedni wlasciciel montowal pasywka tube i subwoffer posprawdzam w najblizszym czasie bedziemy diagnozowac;) bede informowal na bierzaco:) dzieki peace!
Edit; wymiana kabli masowych rozwiazal problem
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Dzisiaj jeszcze sprawdzę wiązki czy nie ma gdzieś przetarć. A jest to możliwe ze jest coś z komputerem. A propos włożyłem bezpiecznik 20A (wiem że tak się nie robi) a powinien być 15A w ECU i póki co 2 dzień i narazie bez zednych objawów
A zdajesz sobie sprawę dlaczego tak się NIE robi prawda?... Sprawdź w manualu ten obwód z czym on się łączy, albo ewentualnie jak masz taką możliwość to pierwsze miejsce, któremu mógłbyś się przyjrzeć to tam, gdzie łączą się wiązki (kabinowa z silnikową) i tam gdzie ta wiązka wychodzi ze skrzynki i wchodzi do kabiny. Może (oby nie) jakieś zwierzę podgryzło Ci wiązkę, albo gdzieś wilgoć się napatoczyła. Pozdro!
Witam Panowie dzisiaj znowu ten sam problem powrócił.
Jakiś czas temu pisałem ze przepala mi bezpiecznik od ECU i dzisiaj znowu to samo.
Podczas jazdy samochód nagle zgasł i koniec. Zjechałem na pobocze (będąc rozpędzony) i na cwaniaczka już wiedziałem co się stało (przynajmniej tak mi się wydawało) idę wymienić bezpiecznik od ECU lecz tu niespodzianka po wyjęciu przepalonego i włożeniu nowego oraz przekręceniu kluczyka na zapłon przepalił się od razu nawet nie zdążyłem zakręcić rozrusznikiem.
I co mi powiecie eksperci
Pozdrawiam
A zrobiłeś cokolwiek innego oprócz wymiany tego bezpiecznika?
Bo jedyne czego oczekujesz jak widzę, to rozwiązania problemu, tak jakby każdy tutaj był wróżką i czytał z fusów ;)
Kolega nitro2112 podpowiedział co wypadałoby zrobić i jak na mój gust, jest to OK podejście. Od tego powinieneś zacząć.
Witam dzisiaj pogrzebałem przy aucie, udało mi się go uruchomić, radość nie trwała długo bo za 3 sekundy zaczęło bardzo mocno dymić z komory silnika wyłączyłem silnik i poszedłem zobaczyć o co chodzi widok jaki zastałem wyglądał tak:
:eek:
:confused:
moment bo nie umie wrzucic zdjec
file:///C:/Users/Michal/Desktop/Nowy%20folder/20160321_161813.jpg
file:///C:/Users/Michal/Desktop/Nowy%20folder/20160321_162633.jpg
file:///C:/Users/Michal/Desktop/Nowy%20folder/20160321_162809.jpg
file:///C:/Users/Michal/Desktop/Nowy%20folder/20160321_162818.jpg
Powiem tylko ze bezpiecznik byl 15 A bo zaraz kazdy bedzie pisał ze to wina 20A bezpiecznika
wiesko1261
21-03-16, 20:35
miałem kilka lat temu zwarcie ( wiązka silnika pod ssącym ,przetarta na mocowaniu do silnika )
pewnie kable potopione przy kostce przy kielichu :)
zdjęcia wrzuć na zewnętrzny serwer-stronę i wklej link :) np;
http://www.fotosik.pl/dodaj-zdjecie
Picasa
Dokładnie tak jak napisałeś wiec jak ratuje mnie tylko nowa (używana wiązka) silnika ??????
A teraz pytanie jezeli nie trafie wiązki do takiego modelu silnika jaki mam ja D14a7/8 to czy moze jest jakis odpowiednik który podejdzie tez od serii D14 i 6 gen
wiesko1261
21-03-16, 21:12
Dokładnie tak jak napisałeś wiec jak ratuje mnie tylko nowa (używana wiązka) silnika ??????
A teraz pytanie jezeli nie trafie wiązki do takiego modelu silnika jaki mam ja D14a7/8 to czy moze jest jakis odpowiednik który podejdzie tez od serii D14 i 6 gen
Da się naprawić :) dobry elektryk (samemu też można spróbować) wyjąć wiązkę rozwinąć i wymienić spalone kable -lutować łączenia i dokładnie zaizolować :)
jak się nie mylę około 10 kabelków w tej części wiązki (alternator ,czujnik prędkości i,ciśnienie oleju i coś jeszcze) :)
Witam po wymianie wiązki elektrycznej, tak się składa ze udało mi się trafić na taka sama wszystko działa jak należy wielkie dzięki wiesko1261
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.