Zobacz pełną wersję : swap ECU co i jak?
twoj_stary
01-02-16, 11:09
Witam, przyszla pora na wymianę ECU w moim EM2, gdzie ktos wsadzil silnik d17a9 bez wymiany ecu ( oryginalnie bylo d17a8) . CZy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak założyc nowy komputer żeby to zagralo z immobiliserem? Pozdrawiam.
Oczywiście wiem, ze muszę pociągnąć przewody do zaworu Vtec i obsadzić je w kostkach przy komputerze.
z gry dziękuję za odpowiedź :)
kupiłem taki zestaw
http://allegro.pl/show_item.php?item=5060573638#imglayer
nie wiem co to za częśći oprocz stacyjki i ECU
i jeszcze jedno w sumie zasadnicze pytanie, czy lepiej przeprogramować samo ECU np w ASO bo jest taka możliwość czy przekladać wszystko? I czy można ominąć przekladanie calej stacyjki? Slyszałem że można schowaćgdzeiśkluczyk i bedzie czytal z immo
w jakim celu kupowales stacyjke?? Rozumiem ze masz teraz silnik d17a9 a komp stary jest od d17a8. Kupiłes nowy komp pod d17a9. Zeby immobiliser zgrał sie z caloscia to musisz jedynie zakodowac kluczyk obecny ktory masz (nie zmieniaj stacyjki) z nowym kompem. Trwa to 15 min :) na forum wiem ze robi to drevan (poludnie kraju) i muzyczka (Wawa). U mnie po SWAPie kluczyki kodowal muzyczka. Ewentualnie ASO ale to koszt jesli dobrze pamietam koło 250 zł wiec sporo. Niepotrzebnie kupowałes w mojej ocenie stacyjke :)
twoj_stary
01-02-16, 12:18
kupilem komplet swap w cenie komputera bo 200zł więc chyba nie tragedia :) kodowanie w ASO to koszt ok 150zł,
dokładnie teraz mam d17a9 a komp pozostał z d17a8 czyli non vtec i teraz vtec nie dziala i silnik dziala 3 zawory na cylinder z tego co wiem
No cena niezła za kompa :) to jak ja rok temu chcialem to zrobic w ASO to mi zaspiewali sporo wiecej za zakodowanie :(
Masz w komplecie komp+stacyjka+skrzynka bezpieczników?
1.Nie tylko kabel od zaworu ale do czujnika ciśnienia oleju, i zaworu egr - odrazu szukaj wiązki.
2. A8 nie ma zaworu egr, a A9 ma zapisany go w kompie i juz masz chcek
3. Drugi check to bedzie z położeniem przepustnicy.
twoj_stary
02-02-16, 10:24
A nie można pociągnąć tych przewodów od ECU pod maskę?
Czy błąd zaworu egr będzie czymś skutkować?
I o co chodzi z tą przepustnicy? :-)
Od zaworu i czujnika idze to ogarnac ale egr jest tak pokrecony w tej wiązce ze masakra.
Bedzie ci auto ciagle w trybie awaryjnym chodzic.
Błąd położenia przepustnicy, nie wiem czy czasem nie jest inaczej skalibrowana.
twoj_stary
02-02-16, 16:53
nie można wyłączyć jakos tego EGR?
Trzeba by w kompie grzebać tylko z tego co sie pytalem ludzi co modza kompy, twierdzą ze w tym kompie nic nie da sie zrobić,
Jakiegos ecu masera trzeba podpiąć.
fakt, z tym kompem niewiele da sie zrobic :) szukaj wiazki :) bedzie prosciej i szybciej. Zdaje sie, że Ultrasurr przymierza sie do SWAPa wiec mógłbys zaklepac sobie wiazke a on ma d17a9 własnie. Pamietaj tez ze wiazke z angola trzeba przerabiac wiec najlepiej gdyby byla to wiazka z samochodu z kierownica po lewej stronie
twoj_stary
03-02-16, 08:07
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?71226-Immo-CIVIC-EM2-VII-gen-coupe
tutaj ktos przekadal i nic nie pisal o wiazce :/
Specem od elektryki nie jestem sam kombinowalem i rozprulem jedna wiązke i stwierdziłem ze lepiej całą przełożyć :p
A przepustnice masz A9 czy A8?
twoj_stary
03-02-16, 18:39
a9 i wlasnie nie wiem o co tu chodzi z tą przepistnica , bedzie jakis problem?
Jest ok myslalem ze zostala z A8
twoj_stary
09-02-16, 18:31
Panowie dzis sprawdziłem i ja mam chyba wiązkę od d17a9 czyli jest instalacja w wiazce silnikowej do zaworu EGR i do VTECA , także chyba będzie okej :)plan jest taki żeby pociągnąć przewody od EGR i VTECA do ECU i podłączyć odpowiednie piny w swoim miejscu , zobaczymy czy będzie grało z nowym kompem
A do czujnika ciśnienia oleju?
twoj_stary
10-02-16, 09:22
no wlasnie wczoraj dostalem informacje od mojego mechanika, że nie może znaleźć czujnika cisnienia oleju, wiadomo gdzie on się znajduje? Kiedys mialem d16z6 i był on w zaworze VTECa, a tutaj nie wiadomo;/
Biała wtyczka okrągła przed zaworem vtec
twoj_stary
23-02-16, 14:05
UPDATE
byłem dziś w ASO przeprogramowali ECU, okazalo sie że instalacja silnikowa jest raczej z tego silnika czyli ktos przerzucil silnik z wiązką, Na początku byl problem , auto chodzilo w trybie serwisowym - odcinka na 4k rpm. Błąd czujnika cisnienia oleju w zaworze vtec - okazało się że tego czujnika nie ma w zaworze i jest wkrecona śruba. Zrobilem zworkę na wtyczce od tego czujnika ( 2 pinowa ) i już błędu nie ma.
Pytanie co robić z zaworem EGR? żadnego błędu nie pokazuje komputer. Czy można jezdzic bez podpiętego EGR jeżeli komputer obsluguje ten zawor?
twoj_stary
23-02-16, 19:36
Dalej jest problem :-( auto wchodzi po jakimś czasie w tryb awaryjny. Ktoś ma jakiś pomysł? Może to być przez ten egr? W tej chwili nie wiem czy się świeci błąd bo palił się wcześniej od 2 sondy
Musisz podpiąć pod kompa i odczytać błędy
twoj_stary
24-02-16, 08:35
błędy odczytane 12, 22, 65, kompa nie trzeba podpinać można zrobić samodiagnostykę z migającą kontrolką check engine :)
błędy to : coś z zaworem vtec, EGR i druga sonda, dzis pojade wyczyscic ten zawor, jak on byl nieuzywany przez tyle lat moze nie działa
Egr może być zabrudzony nawet jak auto jeździ :)
Zawór albo uszkodzony albo brak napięcia.
twoj_stary
24-02-16, 09:55
chodziło mi że jak zawó vtec`a był nieuzywany przez X lat może się zastał , ddziś wyczyszczę i zdam relacje :)
twoj_stary
25-02-16, 08:28
zawór wyczyszczony, założony czujnik cisnienia oleju i wszystko jest ok :) swieci sie tylko check od EGR, ale w niczym to chyba nie przeszkadza :) także misja zakończona powodzeniem :)
W tej genaracji każdy chcek= tryba awaryjny, raczej spalania nie masz małego?
Czegoś Ci brakuje do Egr?
twoj_stary
29-02-16, 08:41
no wlasnie zauwazylem ze auto pali sporo :( to przez sonde? błąd jest grzałki drugiej sondy, czy przez egr? do EGR mam wszystko tylko trzebab było go podłączyć do kompa
sonda podaje zle odczyty stad masz wysokie spalanie
twoj_stary
29-02-16, 12:28
no tak, ale to jest ta druga sonda za katalizatorem, słyszałem opinię że ona jest tak naprawdę nieważna
A wie ktoś może z ktorego pinu /gniazda wychodzi kabel do vtec ewentualnie kolor kabla ?(Silnik d17a8 oznaczenie kompa PLM)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.