PDA

Zobacz pełną wersję : stukanie na rozrządzie



wojak1981
12-08-08, 21:01
Witam, jestem tu nowy i witam wszystkich. szukałem szukałem i nie znalazłem konkretnie takiego przypadku pukania więc prosiłbym o radę

Problem to stukanie a teraz (po około 600km) to już takie jakby jęczenie czy nawet takie
" szszszyyy szszszyyy szszszyyy szszszyyy " mniej więcej 2 razy na sekundę (ale nie regularnie) dochodzące z okolic górnej części rozrządu (pod osłoną), często jednostajne.
Jak się wsłucham to przy gaszeniu silnika słuchać taki jakby jęk, jakby koło (łożysko) zatrzymywało się z oporem

CIVIC 97' D15Z6, 180k, 15 tyś po wymianie kompletnego rozrządu i pompy wody, wszystko śmigało bez zastrzeżeń silniczek cykał do niedawna.

w czasie jazdy tego nie słychać, dopiero na wolnych obrotach w aucie pojawia się ten dźwięk a po zlokalizowaniu okazuje się że dochodzi właśnie z okolicy górnej części rozrządu.

Najczęściej po dłuższej jeździe na niski obrotach, w korku czy szukają miejsca na osiedlu.

Raczej zaworki nic tu nie mają do rzeczy ale były regulowane (przed pojawieniem się tego problemu). olej w normie, filtr paliwa wymieniony... spalanie świetne trasa 5,2 miasto 8,5;

dodam, że ten zdecydowanie nie regularny dźwięk, najwyraźniej jest słyszany jak silnik się rozgrzeje i zejdzie z obrotów.
mam wrażenie że nie występuje przy zimnym.
auto zdecydowanie nie straciło na dynamice jazdy.
Wole dmuchać na zimne zanim coś się na poważnie rozleci.

Może komuś coś podobnego się zdarzyło? jakiś łożysko? pompa? napinacz? czy może pasek ?
całość nie tak dawno wymieniona ale wady się zdarzają.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie zanim trafi na "stół do lekarza".

Lcfr
12-08-08, 21:16
pasek nie był wymieniany?
moze za mocno/za słąbo naciągniety
moze krzywo jakoś załozony i obciera o obudowę... (?)

wojak1981
12-08-08, 22:15
wymieniany był cały rozrząd: pasek, napinacz, rolka i pompa. do tego czasu pięknie śmigało...
więc albo pasek się rozciągną, napinacz przestał napinać lub inne cuda

Czy ewentualnie może to być coś innego niż elementy rozrządu, skoro dźwięk wyraźnie dochodzi z pod osłony ?

lakazs
13-08-08, 01:59
Jakiego producenta założyłeś te elementy ?

Czy pasek zmieniał ktoś kompetentny ?

Może ktoś naciągnął do przesady pasek i załatwiło pompę. Dla przykładu podam, że w Golfie 3, pompa Dolz'a z naciągniętym paskiem ponad normę wytrzymała 3 miesiące. Nie mogłem uwierzyć jak ja miałem w rękach co się stało z łożyskiem.

wojak1981
13-08-08, 13:41
Wszystkie podzespoły prawdopodobnie były SKF.
(Musze poszukać rachunki by to stwierdzić bankowo)

Zakładał mechanik z doświadczeniem, który widział już wcześniej kilka autek z pod znaku Hondy.
Ale jak wiadomo to o niczym nie świadczy - albo mechanik nawalił albo coś przedwcześnie się kończy.
Albo jak kolega wyżej pisze mechanik przedobrzył.
Mam tylko nadzieję ze nic się nie rozleci do terminu umówionej już wizyty.

lakazs
13-08-08, 20:06
SKF to dobry stuff.

Może to jeden z pasków osprzętu się slizga.

wojak1981
30-08-08, 22:44
Niestety paski się nie ślizgają i dźwięk nie pochodzi z osprzętu klimy, a jak nazłość przestało kiedy byłem u mechanika i nic nie poradził
Ale coraz częściej szumi więc powoli obstawiam pompę...

karol2302
30-08-08, 23:26
Co do tego dźwięku. To muszę powiedzieć ze miałem podobny problem, co prawda robiłem to sam po pracy i wyszło mi zmęczenie... Cos tez mi dziwnie hałasowało, nie wiedziałem co pompa i rolka skf pasek tez najlepszej firmy. Ale następnego dnia sprawdziłem jeszcze raz po kolei łatwo to zweryfikować wystarczy mały drewniany trzonek i nasłuc****sz czy pompa czy rolka ... sprawdziłem i nic wszystko w porządku. co sie okazało walnąłem sie o jeden ząbek na rozrządzie(nic nie stukało dźwięk jakby pasek był za mocno naciągnięty). Znak na wale korbowym jest dość slabu widoczny no i wyszło zmęczenie. Wiec Zobacz to samo u siebie.

wojak1981
31-08-08, 10:51
karol2302 gdybyś mógł sprecyzować, bo przyznam że części to tylko kupowałem a mechanik wymieniał, nie patrzyłem mu na ręce i w kwestach mechaniki silnika nie jestem tak oblatany. Masz na myśli nieprawidłowo założony pasek czy "zmęczenie" wału korbowego w twoim przypadku ?

A co do nie prawidłowo założonego paska to przypuszczam że wyszło by od razy a to się pojawiło po około 15tys, po wymianie rozrządu. na początku było stukanie potem szszszy szszy szszy a teraz to świst, wycie coś takiego.