PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z odczytaniem blędu DTS



Lukaasz
26-01-16, 14:20
Witam. Mam taki problem ostatnio po dosc dynamicznej jezdzie zaswieciła sie kontrolka "check engine". Samodzielnie za pomocą "sreberka" zczytałem kody DTS, jedyny błąd jaki się pokazał na wyswietlaczu to PA10 B1008. Na forum znalazłem opis tego błędu : PA10 DTC B1008 - Utrata komunikacji MICU z modułem zestawu wskaźników (komunikat A/T) Niestety az taki mądry nie jestem i nie bardzo rozumiem co to oznacza i gdzie szukać problemu i czy wogóle ta dynamiczna jazda (dokładniej mam tu na mysli wyzsze obroty niz jazda na codzien czyli tak ok 4000 - 4500 obr/min) ma jakis związek z tym błedem czy to poprostu zbieg okolicznośći. Dodam ze pierwszy raz takie wyskoczył "check engine" a czasem zdaża mi sie przycisnąc gazem:) Pozdrawiam i mam nadzieje ze pomożecie....

Winni
26-01-16, 14:50
Hej,

mialem u siebie ten sam blad, wyglada to jakby byl jakis problem ze wskaznikami jednak u mnie bylo to cos calkiem innego.

Wyczytujac sreberkiem pokazalo mit ten sam blad, jak jednak podepnie sie HDS u Hondy pokazuje blad katalizatora.

Zainstalowalem emulator drugiej sondy i od tej pory jest spokoj, problem pojawil sie po instalacji sportowego katalizatora i innych modach, mieszanka byla zbyt uboga.

Wiec jak masz nadal OEM katalizator albo po prostu juz szwankuje albo masz cos nie tak z mieszanka powietrza/paliwa.

Lukaasz
26-01-16, 15:27
Witam.
Dzieki za informacje to by sie wsumie pokrywało z tym ze bład nastapił przy wysokich obrotach silnika. Ale zastanawiam sie co dalej... bo wsumie auto pracuje bez zarzutu, tak samo przyspiesza oraz nie zmieniła sie charakterystyka pracy silnika... przynajmniej nie da sie zauwazyć nic niepokojącego. Hm... co do katalizatora to jest fabryczny nic nie zmieniałem ....Ten emulator to co to takiego i czy mozna samemu zamontować czy potrzeba mądrego mechanika...Powinienem sie udać do ASO na lepszy komputer??? czy jest szansa ze np po jakims czasie normalnej jazdy... błąd zniknie???

Winni
26-01-16, 15:55
Jak wpiszesz emulator sondy na allegro wyskocza ci odrazu, jest to przejsciowka ktora wkrecasz pomiedzy 2gi senor O2 a katalizator.

Jak otworzysz maske widac sensor z prawej strony na dole, wystaje z katalizatora z prawej strony.

Blad mozesz sobie sam skasowac jak zrobisz znow sreberkiem, na kierownicy trzymasz "reset" poki nie pokaze ci "DTC no". Jak jest cos nie tak moze sie jednak znowu przy szybszej jezdzie powtorzyc.

Dla pewnosci podjechal bym do ASO zeby sprawdzili kompem czy wszystko okey ( moze byc tez ze jest 1 albo 2 sonda walnieta ), wtedy bedziesz mial pewnosc co i jak.

Lukaasz
26-01-16, 16:47
Sprawa dość rozwojowa a mianowicie kontrolka sama zgasła podczas normalnej jazdy. Wczesniej próbowałem skasować tak jak to kolega opisał podczas zczytywania błędów sreberkiem i nie udało mi sie to ale być moze cos zle robiłem skoro po kilku dniach sama zgasła. A ten emulator to tak właściwie po co montować, jakie sa plusy montażu a jakie mogą byc minusy (bo domyslam sie ze pewnie jakiej są) Chyba narazie nic nie bede robił skoro sama zgasła to moze to chwilowe błedy wyłapane przez ECU.... no chyba ze temat wróci za chwile...

Winni
26-01-16, 17:36
Druga sonda sprawdza zawartosc tlenu w spalinach, jak cos jest nie tak pokazuje sie check.

Przez emulator sonda jest o 2cm bardziej oddalona od przeplywajacych spalin, przez co zczytuje mniejsze wartosci tlenu i nie wywala checka.