Zobacz pełną wersję : D16b2 + d15b7 kopci i bierze olej jek glupi.
Witam zlozylem silnik + maly remont jak w temacie dół od d15b7 gora i osprzet od d16b2. Nowe panewki na korbowodach nowe pierscienie i nowe uszczelniacze nowa uszczelka pod glowica. Po odpaleniu silnik pracuje rowno na wolnych obrotach brak dymu. Po dodani gazu niebieska mgla. Olej leje sie strumieniem do kolektora ssacego. Sprawdzilem endoskopem tloki i widac na nich oliwe w zagłębieniach na zawory. Autko jezdzi dobrze i ma moc tyle ze pali z litr na 100 km. Olej zalany 10w40 valvoline. Niestety niepomierzylem owali na cylindrach. Tloki byly doczyszczone. Po zdieciu wydechu w glowicy wszystkie kanaly mokre zaolejone.
Olej leje sie strumieniem do kolektora ssacego.
Prze odmę się leje?
Jeździłeś na tym dole d15 jeszcze przed wymianą pierścieni?
Niestety nie jezdzilem na tym dole byl zakupiony. Odme moge sprawdze jak sie uda to wieczorkiem jak nie to dopiero jutro.Dlaczego jest tyle oleju na tlokach normalnie te rowki na zawory sa w polowie pełne i to na kazdym cylindrze.
Niestety nie jezdzilem na tym dole byl zakupiony. Odme moge sprawdze jak sie uda to wieczorkiem jak nie to dopiero jutro.Dlaczego jest tyle oleju na tlokach normalnie te rowki na zawory sa w polowie pełne i to na kazdym cylindrze.
Owal na tulejach i tyle, to samo miałem w moim b18 po szlifie i pasowaniu nadwymiarowych tłoków (tacy fachowcy^^ ) no chyba ze tak jak mówisz.. leje się przez kolektor ssący to odma do sprawdzenia.. ewentualnie głowica pęknięta/ prowadnice zaworowe mega wyrobione ale aż takich ilości to by raczej nie przepuściła
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Olej jest na ssacym i przepalony na wylotowym jakies jaja. Na wydechu jeszcze wiecej niz na ssacym.
Mecher powiedzial ze zle zalizylem pierscienie ale auto ma kopyto i idzie jak burza. Wyglada jakby faktycznie niezbieralo oleju ze scianek cyl.
Wymiana samych pierscieni przy owalu(a owalu nie sprawdziles przed montazem) bedzie gorsze, niz jazda na starych pierscieniach, ktore są juz "dotarte" do owalnych cylindrów.
.
moze byc i owal jak koledzy mowia kiedys tez tak zrobilem w d15b2 kopcilo powyzej 3 tys bralo litr oleju na 200km po wymianie pierscieni kopcilo duzo mniej ale oleju bralo litr na 300km kopyto tez bylo lepsze le co z tego jak i zarlo olej niestety te bryki maja juz po 20 lat i pol banki przebiegu znalesc zdrowy blok moze od jakiej d13 by ci sie jeszcze udalo znalesc ,
a no i pierscieie maja z jednej strony fazke jak zalozysz odwrotnie tez moga byc jaja;p
A moga to byc prowadnice zaworowe na glowicy? Dziwi mnie ten olej na tlokach w tych zaglebienuach na zawory. Wyglada to tak jakby sie lal wlasnie przez nie.
Tez tak może być, m.in. u nie tez taka teza jest brana pod uwagę.. mam już nową głowice, muszę ją aby odebrać, dać do sprawdzenia i zamienię, a ta co jest teraz pójdzie do sprawdzenia i jak się okaże że złom to powoli sobie ją odremontuje i założę na drugie b18 co się powoli składa w piwnicy ;)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
To teraz jak to sprawdzic co jest zużyte głowica czy blok?
To teraz jak to sprawdzic co jest zużyte głowica czy blok?
Zrzucić głowice i oddać do sprawdzenia, niech zobaczą prowadnice zaworowe czy są proste i czy zawory nie mają luzów no i uszczelniacze zmienić ;-)
No a jak masz możliwość to niestety pasuje jeszcze wyjąć blok i oddać do szlifierni na pomiary no albo ogarnąć szlifierza i niech na aucie pomierzy czy nie ma owalu
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.