Zobacz pełną wersję : ciezko wchodza biegi
Już mnie zaczyna słabić ten civic...
Znowu problem, zaczęły ciężko wchodzić biegi. Co to może być?
Jak postoi to jest ok, ale po krótkiej przejażdżce ponownie lewarek pracuje z oporem.
Co to może być. Olej wymieniony jakieś 10 tys. temu.
bartek_levis
25-01-16, 13:44
ja nie ucieka olej to albo sprzęgło albo pompa lub siłownik sprzęgła masz płyn w zbiorniczku ?
A nie lałeś czasami tego oleju USA od Jarusneta, bo mi jakoś on "śmierdzi" mimo, że Jarka nie podejrzewam. U mnie podobne objawy po zmianie oleju, ale dopiero w tym roku. Pompka regenerowana, płynu na środku w zbiorniczku. Po chlapach odkręcę korek u sprawdzę stan oleju.
Olej kupiłem w hparts. Płyn w zbiorniczku jest, ale czarny jak smola, a to zdaje się dot 4. Chyba czas wymienić.
Regenerowałeś pompę, jaki powód, jaki koszt?
bartek_levis
26-01-16, 08:51
zanurkuj pod deskę z latarką, po pedale sprzęgła dojdziesz do pompy, jak jest trzpień gumka wilgotna to zamów sobie zestaw naprawczy w InterCars ok 20-30 zł chyba kosztuje jak sucho zacznij o wymiany płynu ale obstawiam koniec sprzęgła :/
No wez mnie nawet nie strasz, chyba zacznę od błachostek czyli wymiana plynu.
bartek_levis
26-01-16, 14:24
sprawdź pompę i ogarnij płyn później zobaczymy :)
Ja na Motulu tego problemu nie mam, wchodzą mi biegi bardzo przyzwoicie jak na ten model.
Pompa przy pedale - robota banał. Gumki to koszt 22 zł. Musze zajrzeć tam przy okazji, bo drugi raz regenrowałem, ale prawdopodobnie osłony kurzowej nie zmieniłem i syf zrobił swoje. Wszystko robiłem jak trzeba, jak teraz puści to kupię nową ; )
Jak masz czarny płyn to zmień go sobie. Spuść wysprzęglikiem, zalej nowy, odpowietrz i git.
Co do motula - jak bym wcześniej się dowiedział, ze specyfikacja podchodzi do naszego to nawet bym żadnego OEM nie ściągał. A nie wiesz czy jest mieszalny z MTFem w razie co?
bartek_levis
27-01-16, 08:15
skoro zalał MTF i poważniejszych wycieków nie ma, to wykluczam awarię samej skrzyni, najtaniej zweryfikować sterowanie sprzęgłem jak nie to to WZ skrzyni wg mnie :/
Nie wiem co myśleć, bo ogólnie jakby problem ustąpił, biegi wchodzą lekko, ale też nie robiłem trasy żadnej, może w weekend.
Płyn tak czy inaczej zmieniłem no i pod deskę zajrzałem, rzeczywiście coś tam się delikatnie sączy, nie ma dramatu, ale ślad jest.
Z tego co widziałem to jest ta pompa http://allegro.pl/pompa-sprzegla-honda-accord-civic-prelude-nowa-i4879554264.html
Co to jest WZ?
bartek_levis
28-01-16, 11:07
zregenerowanie Twojej wyjdzie ok 30 zł
WZ - Wymontować Zamontować :) czyli wymiana sprzęgła :)
zregenerowanie Twojej wyjdzie ok 30 zł
WZ - Wymontować Zamontować :) czyli wymiana sprzęgła :)
Niby tak, ale jak mam dołożyć 35zł i mieć ładną, nową pachnąca to wybieram te drugie rozwiązanie.
Mam nadzieję, że to jednak nie jest sprzęgło, bo jeszcze w tym roku czeka mnie rozrząd, a już wymieniłem kilka rzeczy.
U mnie po zmianie na ori mtf skrzynia ucichla ale biegi wchodziły tak samo jak wcześniej czyli z lekkim oporem a myślałem ze jak zaleje ori olej to coś lepiej będzie. PS oproznij skrzynkę
Pompka sprzęgła za 65 zł haha? Nawet najgorszy badziew tyle nie kosztuje.
Pompka sprzęgła za 65 zł haha? Nawet najgorszy badziew tyle nie kosztuje.
Pozwolisz ze wtrace swoje 3 grosze,90zl kosztuje pompa TRW wiec nie przesadzajmy z tym badziewiem ;)
sam mam problem zpompka aleto.kompleksowo wymienie przy zmianie sprzegla, bo te badziewne exedy mnie zalamalo.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Pompa przy pedale - robota banał. Gumki to koszt 22 zł. Musze zajrzeć tam przy okazji, bo drugi raz regenrowałem, ale prawdopodobnie osłony kurzowej nie zmieniłem i syf zrobił swoje. Wszystko robiłem jak trzeba, jak teraz puści to kupię nową ; )
Jeden raz 22PLN, drugi raz to już 44PLN i będzie pewnie robione też trzeci raz - taka to jest SEINSA quality ;)
Pozwolisz ze wtrace swoje 3 grosze,90zl kosztuje pompa TRW wiec nie przesadzajmy z tym badziewiem ;)
a TRW to jakaś jakość? Coś więcej oprócz tego że to europejska masówa a reklamy tej firmy są wszędzie? Taka sobie firma :)
Może lepiej jednak kupić to, co poleca producent samochodu - czyli oryginalny zestaw naprawczy do pompki? Podziałało lat 20, podziała kolejne 20.
http://haparts.com.pl/fora/CKPL/pump1.png
http://haparts.com.pl/fora/CKPL/pump2.png
Kosztujacy krocie pewnie... Znam kilka osob ktore maja trw i nic sie nie dzieje, wiec po kiego kombinowac. Exedy tez ma renome a kilka sztuk ktore mobtowal mon mechanik nie zaleznie czy b serii czy d bylo wadliwe i rzucalo buda jak glupie, w tym moje tez. Ma przelotu 30kkm + i powoli zaczyna sie slizgac
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Może lepiej jednak kupić to, co poleca producent samochodu - czyli oryginalny zestaw naprawczy do pompki? Podziałało lat 20, podziała kolejne 20. Pytanie czy tyle musi wytrzymać? Ciekawy ile za taki WOW super OEM zestaw naprawczy wolaja.
Kosztujacy krocie pewnie...
Jakość kosztuje... Za 22PLN nie kupisz tego samego.
Może lepiej jednak kupić to, co poleca producent samochodu - czyli oryginalny zestaw naprawczy do pompki? Podziałało lat 20, podziała kolejne 20.Pytanie czy tyle musi wytrzymać?
Nie znam przypadku żeby cokolwiek się z tym kiedykolwiek komukolwiek stało a historie z cieknącą po regeneracji Seinsą są może nie nagminne, ale na tyle częste żeby odradzać...
Jakość kosztuje... Za 22PLN nie kupisz tego samego.
Nie znam przypadku żeby cokolwiek się z tym kiedykolwiek komukolwiek stało a historie z cieknącą po regeneracji Seinsą są może nie nagminne, ale na tyle częste żeby odradzać...
Tu masz na pewno rację, ale niestety czesci OEM Hondy są troszkę za drogie jak na kieszeń przeciętnego (czyt. większości) Polaka :(
A to ciekawe z tym tłoczkiem. Dzida o ile wiem masz dostęp do części hondy. Ile stoi ten cały zespół tłoczka?
A to ciekawe z tym tłoczkiem.
Ciekawe to są zestawy naprawcze :rolleyes:
Dzida o ile wiem masz dostęp do części hondy. Ile stoi ten cały zespół tłoczka?
Nie chcę robić ani sobie ani nikomu reklamy. :p
Tym bardziej, że pisanie ceny na forum często wiąże się z tym, ze ktoś przeczyta za kilka lat, cena zmieni się o połowę i będzie problem ;)
Powiem tak: cena detaliczna Honda Poland w dniu dzisiejszym to 215,25PLN, a numer katalogowy to 46926-SF1-003.
To faktycznie 50ojro, a ja myślałem, że to żart za takie coś ; ). To faktycznie wysoka cena. Jaka reklama. Pytam to aż wypada zareklamować ; -) Teraz się zorientowałem, że tu haparts. Brałem kiedyś końcówki ; P A jest jeszcze inny zestaw naprawczy czy tylko cały tłoczek z uszczelnieniami?
Sam cylinderek też się może wyrypać po czasie i też tłoczek nic nie da.
Cena wzieta z angielskiej strony z czesciami do Hondy :)
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
A jest jeszcze inny zestaw naprawczy czy tylko cały tłoczek z uszczelnieniami?
Innego zestawu nie ma - kupić uszczelnień samodzielnie się nie da.
Sam cylinderek też się może wyrypać po czasie i też tłoczek nic nie da.
I tak i nie.
W teorii masz 100% racji.
W praktyce - mam naprawdę "kilku" znajomych/klientów którzy mają samochody w "fajnym" stanie i wymieniali takie tłoczki na oryginalne Honda.
I nie znam nikogo, komu by ponownie pociekło.
Na temat Seinsy opinie są podzielone - a to już wystarczy żeby poddawać jej jakość pod wątpliwość (tym, którzy chcą to po prostu zrobić dobrze bo na przykład - dwa razy wyrypały im się wymieniane "gumki", albo są taryfiarzami i zużywają zestawy naprawcze co pół sezonu a chcą mieć święty spokój).
I widzisz - mam problem z tym, że przestałem być odbierany szczerze jako "Hondziarz", tylko jako właściciel firmy jestem potencjalnym "wciśnij cokolwiek bylekomu żeby zarobić a najlepiej oem". Stąd moje ostrożne słowa.
Wniosek pierwszy: najwidoczniej Seinsa nie zawsze działa w "już wyrypanych" cylinderkach a Hondowski oryginał sobie z tym radzi.
Wniosek drugi: jak ktoś szuka NAJLEPSZEGO jakościowo rozwiązania to nie ma podstaw żeby podważać, że Hondowski oryginalny zestaw naprawczy poradzi sobie z rozwiązaniem problemu najlepiej - a jest to problem występujący często. Jeżeli ktoś faktycznie nie może sobie pozwolić na taki wydatek - okej, nie ma sprawy, ale nie rozmawiamy tutaj o rozwiązaniu najtańszym - pozwoliłem sobie zaprezentować rozwiązanie z mojego doświadczenia najlepsze, ale mało popularne - żeby oznajmić światu, że takie coś w ogóle istnieje.
Mysle ze nie jest az tak zle cenowo w wypadku OEM, ale patrzac z perspektywy naprawy, a mam zamiar wymienic dwa newralgiczne punkty zrobi sie znacznie wiecej kasy niz za jedna czesc. Bo wysprzeglik i pompa to w sumie troche kasy by pochlonela w OEMie a w wypuscoe TRW to ok 200 zl za komplet ale rozwaze Wasza propozycje z racji iz moje EG robi duzo wiecej km rocznie niz wiekszosc na forum. Bo ok 30kkm+
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
I drugi raz regenrację szlag trafił. Rozpatrzłbym kupno nowego tłoczka.
Dzida, a znasz może średnicę nominalną cylindra? Pomierzyłbym sobie średnicówką zegarową czy warto w to inwestować.
Bo bez pomiarów nie będę ryzykował.
I drugi raz regenerację szlag trafił. Rozpatrzyłbym kupno nowego tłoczka. (...) Bo bez pomiarów nie będę ryzykował.
Poll, to nie ryzyko, skoro jest około 0% niezadowolonych użytkowników z takiego rozwiązania ;)
I drugi raz regenrację szlag trafił. Rozpatrzłbym kupno nowego tłoczka.
Dzida, a znasz może średnicę nominalną cylindra? Pomierzyłbym sobie średnicówką zegarową czy warto w to inwestować.
Bo bez pomiarów nie będę ryzykował.
Nie żebym wykrakał wcześniej, to tak się prawie zawsze kończy :/
Zasadniczo średnicy nie znam - nie ma tego ani w katalogach Hondy ani instrukcjach serwisowych, ale naprawdę nie bardzo jest co tam mierzyć ;)
Osobiście, pompkę na gumkach Seinsa robiłem raz, może 3 miechy działała. Kupiłem TRW, na odlewie napis LUCAS JAPAN, cokolwiek to znaczy hehe. Na razie działa już ze 3 lata.
bartek_levis
08-02-16, 08:42
wydaje mi się ze wszystko zależy od tego jak bardo zużyty jest cylinder pompy i jak zostało zregenerowane, bo ja robiłem u siebie pompę po ok 200 kkm przebiegu i rozebrałem do żywego wszystko wyczyściłem założyłem nowy zestaw autofren seinsa i już 40 kkm latam wszytko śmiga jak należy pompa sucha, nauczony doświadczeniem nie ufam już zamiennikom ale to akurat się puki co sprawdza.
No widzisz. Ja zrobilem jak trzeba, smar wszedzie jak kazali i pupa 7 k km i rozbryzg jakby wysadzilo. Pomiar da sie zrobic w kazdym cylinderku, a mam taka mala srednicowke. Jakbym wiedzial, ze otwor w H jest to sprawa prosta.
Mozliwe, ze 0, ale znajac moje szczescie bede w tym okolo 0 haha.
A co może być przyczyną oporu przy redukcji biegu z 3 na 2 na zimnym silniku? Podkreślam że problem dotyczy tylko tej operacji i tylko jak silnik jest zimny. Z 1 na 2 bez problemu, po rozgrzaniu wszystko piknie hula
bartek_levis
10-02-16, 08:42
luzy na drążku wybieraka? masz short shifter ?
Panowie odświeżę temat, bo borykam się z raz pojawiającym a raz znikającym haczeniem biegów.
- Pompka sprzęgła - nowa
- Olej - 2 butle MTFu od Jarusneta - poci się przy wałku zmiany biegów, ale na pewno nie tyle, żeby go zgubić do takiego efektu
Czyli jeszcze co może być:
- zesrane sprzęgło?
- padający wysprzeglik
Biegi wchodzą, ale czasami czuć lekkie haczenie, opór.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.