Zobacz pełną wersję : B18c4 ściąga w lewo przy przyśpieszaniu
Cześć,
Proszę o pomoc przy przyśpieszaniu mam problem ze ściąganiem auta w lewo, objawia się to tylko wtedy. W normalnej jeździe czy wrzuceniu luzu problem nie występuje. Z zawieszeniem jest wszystko w porządku tarcze i klocki też bez zarzutów. Czy to juz może być tylko wina skrzyni? Mieliście tego typu przypadek ?
Rozumiem ze zbieżność ustawiłes ? Może coś z polosia ?
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Tak zbieżność była ustawiana, luzy sprawdzone nowe opony opony zimowa założyłem jakiś miesiąc temu, zresztą na starych letnich też tak ściągało. I jak mówiłem dzieje się tak tylko kiedy przyśpieszam
Jeśli zbieżność poprawnie ustawiona koła wywarzone opona dobra to albo coś z przeniesieniem napędu bezpośrednio poloski może któryś z przegub ewentualnie hamulec tarcza ale to pewnie byś czuł bicie stawiam na poloski mogą być jakieś nie wyczuwalne luzy lub któryś przegub .. sam nie wiem szczerze mówiąc typuje podstawowe rzeczy rozumiem ze buda raczej trzyma się cało ?
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
No właśnie mam zagwozdkę mój mechanik wielbiciel marki też nie ma już innych pomysłów. Koła wyważone , hamulce przeczyszczone, przeguby z tego co sprawdzaliśmy też ok. Buda prosta jedyne co było to walnięte tylne nadkole ale lekko i bez większej ingerencji blacharza poza tym buda w ładnym stanie. Ale jest czasem bicie z lewej strony pojawia się na chwilę od 80km/h ale tylko czasem i po chwili znika.
Chyba po prostu jeszcze raz będę musiał wjechać na kanał i sprawdzić wszystko od podstaw, czytałem też że może to być też spowodowane tylnymi hamulcami zawieszeniem moze też warto sprawdzić. Nie chcę wyjmować skrzyni dopóki nie będę pewny na 100% że to jej wina.
Wstrzymaj się z tą skrzynia... sprawdźcie jeszcze raz wszystko na spokojnie zobacz czy wszystko proste wydaje mi się ze skrzynią to ostateczność chyba ze się mylę m.. w każdym bardzo razie dawaj znać jak dojdziesz co i jak było
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
"opony nowe" Po założeniu Ich tak się zaczęło dziać ? Już były przypadki kosmiczne z nowymi oponami.
A nie jest to naturalne zjawisko przy braku szpery jak daje napęd na jedno koło? ; )
A nie jest to naturalne zjawisko przy braku szpery jak daje napęd na jedno koło? ; )
A czemu sądzisz że kolega szpery nie ma posiadając b18c4?
Może minimalny luz na przekładni kierowniczej? Zbieżność zrobiona, tył również był ruszany i ustawiony?
Ooo to B18C4 wszędzie dawali 100 % szperę? ; )
Wypuście kierownicę i dajcie gazu. Szczególnie teraz w chlapę.
Ooo to B18C4 wszędzie dawali 100 % szperę? ; )
Wypuście kierownicę i dajcie gazu. Szczególnie teraz w chlapę.
Tak każda S9b miała szpere :)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
rafik54321
20-01-16, 18:52
Może ja się nie znam, ale na chłopski rozum... Na luzie jedzie prosto, problem jest tylko przy przyśpieszaniu czyli sam fakt napędzania coś zmienia... Silnik nie wpływa na zawieszenie... Podobnie na hamulce czy opony. Mi się wydaje że to może być mechanizm różnicowy. Jedno koło ma więcej mocy, szybciej się obraca przez co rwie na bok...
Przecież gdy uniesiesz jedno koło to możesz deptać gaz do ziemi, a i tak nie pojedziesz...
Możesz zrobić jeszcze jeden mały test - może trochę wyjaśni temat... Znajdź taką dość stromą górkę, rozpędź się, wrzuć na luz i z niej zjedź. Jak pojedzie prosto (a będzie przyśpieszał przez grawitację) to na 100% masz coś z napędem.
To o tym piszę cały czas. Tu nie ma szpery 100 % tylko ile 20-30 %? I tak na jedno koło pójdzie większa moc.
To o tym piszę cały czas. Tu nie ma szpery 100 % tylko ile 20-30 %? I tak na jedno koło pójdzie większa moc.
Torsen 30% :) taka sama jak w ITR i s4c
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
O to to. Jak ściąga tylko przy przyśpieszaniu to moim zdaniem normalna sprawa. Po prostu większość koryguje tor jazdy i tego nie odnotowuje ; P
Silnik nie wpływa na zawieszenie...
I tu GRUUUBO się mylisz... ;)
Piszesz, że sprawdzaliście luzy - przejrzyj jeszcze raz wahacze górne - tuleje i sworznie. Wahacze dolne - tulejki po sztuce od sanek z przodu + te duże "cukierki" przy podłodze. Gdzieś musi być luz, z inną przyczyną jeszcze nigdy się nie spotkałem.
a tuleje wachacza dolnego przedniego na bank są ok? Może się delikatnie geometria zmienia przy przyspieszaniu...
"opony nowe" Po założeniu Ich tak się zaczęło dziać ? Już były przypadki kosmiczne z nowymi oponami.
Tak nowe ale podobne ściąganie było przy starych w październiku ale wydawało mi się że to kwestia luzów lub hamulcy... no ale niestety nic z tego auto ściąga tylko przy przyśpieszaniu w normalnej jeździe nie jest to wyczuwalne, przy hamowaniu też nie ściąga...
Mam szpere :)
Piszesz, że sprawdzaliście luzy - przejrzyj jeszcze raz wahacze górne - tuleje i sworznie. Wahacze dolne - tulejki po sztuce od sanek z przodu + te duże "cukierki" przy podłodze. Gdzieś musi być luz, z inną przyczyną jeszcze nigdy się nie spotkałem.[/QUOTE]
Tak jak pisałem wcześniej sprawdzę wszystko jeszcze raz pojadę na szarpaki i się zobaczy.
rafik54321
21-01-16, 09:07
I tu GRUUUBO się mylisz...
Powiedz mi gdzie zawieszenie jest w jakiś sposób połączone z silnikiem... Co zmienia silnik w układzie zawieszenia...
Gdyby geometria zawieszenia była walnięta, to by ściągało niezależnie od prędkości czy przyśpieszania... Podobnie jak hamulce czy opony. Przecież gdy dodajesz gazu to nie zmienia się nagle zawieszenie, opony się nie pompują...
Wg mnie dobitnym dowodem byłoby rozpędzanie auta przy użyciu innej "siły" niż silnik (np zjazd z górki). Jeśli wtedy by ściągał - to nie skrzynia, jeśli by jechał prosto - to na bank skrzynia. Koszt takiego testu zerowy, a dużo wyjaśni.
Powiedz mi gdzie zawieszenie jest w jakiś sposób połączone z silnikiem... Co zmienia silnik w układzie zawieszenia...
Gdyby geometria zawieszenia była walnięta, to by ściągało niezależnie od prędkości czy przyśpieszania... Podobnie jak hamulce czy opony. Przecież gdy dodajesz gazu to nie zmienia się nagle zawieszenie, opony się nie pompują.
Jeszcze bardziej Gruuubo się mylisz... Zastanów się dlaczego koła napędzane podczas ustawiania geometrii robi się rozbieżne... Wszystko z mojej strony na temat Twojej niewiedzy... ;)
Luq - szarpaki olej, nie ma gorszego gówna do sprawdzania zawieszenia. Wjedź gdzieś na podnośnik, albo kanał, łom w rękę i sprawdzaj wszystko. Górny sworzeń sprawdzisz łapiąc za koło od góry i poruszając je poprzecznie względem auta. Auto musi stać na glebie, więc to możesz sprawdzić nawet zaraz...
U kolegi w 6g coup też ściągało przy przyśpieszaniu. Okazało się że łożysko koła miało luz.
a tuleje wachacza dolnego przedniego na bank są ok? Może się delikatnie geometria zmienia przy przyspieszaniu...
!00% racji! U mnie tuleje w dolnym wahaczu były wywalone i podczas przyspieszania ściągało. Po prostu podczas przyspieszania przednie zawieszenie się odciąża i może gubić pierwotne ustawienia - wtedy właśnie wychodzą wszystkie minimalne luzy.
szpera nie ma nic do tego, kolega pisze, że dzieje się to latem. Musiałby mieć ze 400 KM żeby tak zrywać przyczepność :D
mroczekxxx84
22-01-16, 04:18
Hg
Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Jest temat prawie identyczny i rozwiązany.
tam winę ponosiły nowe zamienniki tulei wachaczy dolnych przednich.
bliźniaczy temat (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?251825-¦ci±ganie-auta-podczas-przyspieszanie-1-8-vti-MC2/page3)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.