Zobacz pełną wersję : Różnice między rocznikami / wersjami
Hej, jeżeli przeoczyłem taki temat to przepraszam.
Czasem przeglądam ogłoszenia 9 gen bo próbuję siostrę namówić na Civica, nawet jeden z kolegów oglądał dla mnie potencjalnego kandydata do zakupu (jeszcze raz dzięki Michał vel _posen). Z rozmowy z nim i z lektury jego wypowiedzi wiem, że poszczególne roczniki/wersje różnią się detalami typu srebrne obwódki nawiewów czy kolor elementów zewnętrznych. "Duży lift" w 2015 jest dość oczywisty z zewnątrz ale może też są jakieś detale oprócz tego.
Czy jesteście w stanie wypisać te różnice, żeby patrząc na ogłoszenie można było weryfikować czy auto nie jest radosnym wytworem manufaktury z wielkopolskiej (bez urazy) stodoły :)
Grzegorz K
19-01-16, 15:59
Nie wiem czy Posen ci wspominał że od jego modelu(rocznik 2014) jest zasadnicza różnica w zawieszeniu na plus w porównaniu z rocznikiem 2012.lepiej wykonane wnętrze bogatsze wyposażenie i komputer w języku polskim . sprawa z ogłoszeniami jest prosta rocznik 2014 pierwszy lift duże różnice ,rocznik 2015 drugi lift ,jeszcze większe różnice :)
Nie wiem czy Posen ci wspominał że od jego modelu(rocznik 2014) jest zasadnicza różnica w zawieszeniu na plus w porównaniu z rocznikiem 2012.lepiej wykonane wnętrze bogatsze wyposażenie i komputer w języku polskim . sprawa z ogłoszeniami jest prosta rocznik 2014 pierwszy lift duże różnice ,rocznik 2015 drugi lift ,jeszcze większe różnice :)
To są informacje, które potencjalnie można znaleźć w materiałach prasowych. Ale pamiętam jak tu ktoś pokazywał ogłoszenia do weryfikacji, to właśnie były komentarze typu, że ten rocznik to powinien/lub nie/ mieć ramki wokół nawiewów albo ciemniejsze lampy albo coś - o takie detale by chodziło, żeby patrząc na foty w ogłoszeniach od razu weryfikować odchylenia od specyfikacji fabrycznej.
Wg info jakie znalazłem, to właśnie 2014 to były bardziej zmiany techniczne np zawias. A 2015 to głównie stylistyka.
Z tego co ja zauważyłem w moim 2014 w stosunku do przed 2014:
- Czarny grill z przodu (przed liftem szary/grafit)
- Kierownica z białą nitka (od sport w górę)
- w hatchbacku czarna listwa w połysku na klapie
- Inne zawieszenie z tyłu
- Felgi (czarne/połysk) od Sporta w górę
- Radio - bluetooth, też od Sporta w górę
- nowy kolor tj czerwony metalik
- Wraz z liftem 2014 pojawił się Tourer
Grzegorz K
19-01-16, 18:09
Właśnie od modelu 2014 się wszystko zaczęło.inna tapicerka białe przeszycia ramki wokół nawiewów fabryczny bluetooth ciemniejsze tylne lampy czarna listwa na tylnej klapie zamiast w lakierze czarny plastik na atrapie zamiast szarego no i ciekawostka co do lakieru jeżeli jest zielony to na pewno rocznik 2012 lub 2013.później ten kolor znikł i do dzisiaj go nie ma.;)
Od modelu 2013 jest polskie menu w kompie.
No i to chyba wszystkie niuanse.nie ma tego zbyt wiele.
Chyba w 2014 przestali montować zaślepki śrub przednich siedzeń. Na pewno w 2012 był to standard. ;)
Zaślepki przednich śrub mocujących fotele znikły już w 2013r, Bluetooth i polski język mam w aucie z marca 2013.
Mogę się mylić ale wydaje mi się że owiewki nad tylnym zderzakiem na rogach pojawiły się w 2013. Samochody z 2012 ich nie miały...
Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka
[QUOTE=xaoo;2648133]Mogę się mylić ale wydaje mi się że owiewki nad tylnym zderzakiem na rogach pojawiły się w 2013. Samochody z 2012 ich nie miały...
Nie mylisz się, owiewki pojawiły się od wersji z 2013 roku, również od tego roku zniknęły osłony (zaślepki) śrób mocujących fotele przednie.
Zdaje się że od 2014 wszedł pakiet bezp.ADAS. Ten rok jest też ostatnim z xenonami. Od 2015 od Lifestyle są ledy. Swoją drogą ciekawe co lepiej świeci?
Nie wiem jak było wcześniej ale znajomy w Sporcie 2014 ma tylne szyby w automacie i otwieranie lusterek po złapaniu za klamke.
Tego zdaje się już nie ma w Sporcie z 2015 za to jest czarna podsufitka:)
2013 -> 2014
(btw, ciekawostka - moje auto jest rocznikowo 2013 - ostatni dzień grudnia, a jest poliftem - tak... ktoś je składał w sylwestra..;))
- inne zawieszenie z tyłu - nie znam szczegółów niestety ale może nawet się różnią częściami (amortyzator / sprężyny?) - będę zakładał sprężyny niebawem to spiszę jak jest w sporcie 2014 i się porówna z kimś kto ma przedlifta może jakoś.
- wszystkie elementy nawiewów w środku mają srebrne obwódki,
- mieszek, fotele, kierownica, skórzana osłona pod prawą nogę mają przeszycia białą nitką - tapicerka jest taka jak wcześniej tj. welur we wzorki (w nowych jest twarda)
- od 2014 musi być bluetooth w kierownicy (kierownica jak w cr-v) + panele pod przyciskami na kierownicy są piano black (z połyskiem)
- przedni grill piano black,
- tylna listwa z logo piano black,
- w pełni przyciemniona tylna mała szybka,
- dyfuzor dolny czarny na tylnim zderzaku,
- felgi (to chyba oczywiste) - wszystkie od sporta w górę miały takie same felgi w serii,
- a teraz ciekawostka - wersja sport posiada 293mm wentylowane tarcze z przodu i 276mm z tyłu ... w innych jest 280-282 z przodu! - nie wiem jak jest w 2015 ale takie hamulce miały tylko sporty wcześniej. Katalogi części generalnie są zaśmiecone tym tematem - nigdzie nie można dowiedzieć się prawdy :D (tarcze pasujące do 1,8 i-vtec po 2012 to 280-282-293 w różnych katalogach. Taki sam jest problem z klockami - niby wiadomo które, niby nie :)
- wszystkie civy (przynajmniej do 2014) dostawały takie same opony - bridgestone turanza er300 (made in poznan/poland ;))) - po tym można sobie coś tam rozpoznać (typu auto 10 tys. przebiegu, oryginalne felgi, a opony inne... to już smierdzi, bo mogły być koła wymieniane po mocnym wypadku)
Z innych rzeczy do sprawdzenia, bo info jest "poszlakowe" ;-)
- podobno od 2013 roku zmieniły się żarówki oświetlenia wewnętrznego (podsufitka, schowek, maplighty, bagażnik itd.) na takie same t10, czy jak to się tam nazywa (w5w?) wszędzie (oczywiście canbus) - w starszych modelach z początku produkcji są inne żarówki (takie z dwustronną wtyczką) - to wyczytałem gdzieś u jakiegoś sprzedawcy ledów z UK na aukcji dot. civica IX HB
- podobno różni się moc silnika 1,8 od 2014 ze względu na zmiany z tłokami (silnik nadal ma to samo oznaczenie ale są montowane inne tłoki) - to info dostałem kiedyś w ASO (którego btw już nie ma) w odpowiedzi na pytanie 2013 vs 2014 lift. W papierach jest tyle samo.
- kolejna ciekawostka do sprawdzenia osłona pod silnikiem - jak kupowałem auto to twierdzili, że przedlift nie ma jej seryjnie i trzeba dopłacić, a w polifcie niby jest w serii. To mogła być ściema albo niewiedza ale pisze co mówili :)
2014 -> 2015
Co do zmian 2014 vs 2015 to jest ich dużo więcej i sporo detali, na które warto zwrócić uwagę :)) W tym niestety sporo zmian w wersjach wyposażenia (lusterka, auto swiatla, auto wycieraczki, radio itd.).
Przykładowo zmienił się wzór maplighta na podsufitce, kompletnie inny element teraz jest.
========= DYNAMICZNY EDIT (tu będę dodawał nowe odkrycia) :) ==============
przy okazji szukania info o żarówkach na UK forum znalazlem, ze w 2014 lifcie usunieto pewne rzeczy :) (albo usuwano je w czasie produkcji stopniowo):
- tj. plastikowe narzędzie do wyciągania bezpiezczników,
- Tourer po lifcie nie posiada lampki w schowku ponizej EXEca (i jest ta informacja w UK katalogach oficjalnie w tabelkach) - u nas ta zarowka jest w 5D ale pamietajcie zeby to sprawdzic to trzeba włączyć światła, bo działa tylko ze światłami nie na ledach.
- na początku produkcji dawali klucz i lewarek do auta - później stopniowo zanikał, a w lifcie 2014 tego zestawu nie ma na bank już. Instrukcja nadal twierdzi, ze trzeba przekladac kola stronami regularnie ale lewarka to nie ma :P
- kolejna ciekawostka do sprawdzenia osłona pod silnikiem - jak kupowałem auto to twierdzili, że przedlift nie ma jej seryjnie i trzeba dopłacić, a w polifcie niby jest w serii. To mogła być ściema albo niewiedza ale pisze co mówili
listopad 2013 Sport - osłona seryjnie pod silnikiem zamontowana, żarówki oświetlenia wewnętrznego przód inne tył inne w5w(sufit -tył) i c5w(przód sufit) , schowek w5w
listopad 2013 Sport - osłona seryjnie pod silnikiem zamontowana, żarówki oświetlenia wewnętrznego przód inne tył inne w5w(sufit -tył) i c5w(przód sufit) , schowek w5w
Wczoraj wymienialem zarowki w polifcie - schowek, dome, maplighty, bagaznik - wszystkie identyczne były - w5w. Kupilem zamienniki c5w i sie okazalo ze takich w aucie nie ma.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Grzegorz K
02-02-16, 15:12
Sport 2015 brak oświetlenia schowka przed pasażerem.inne oświetlenie z przodu w podsufitce.
Czy od 2015 jest chłodzony schowek i czy występuje już nowy czynnik chłodniczy HFO1234yf ?
Grzegorz K
03-02-16, 11:44
Czy od 2015 jest chłodzony schowek i czy występuje już nowy czynnik chłodniczy HFO1234yf ?
No niestety chciałbym ale nie jest schowek chłodzony. i nie występuje ten syfiasty nowy czynnik 1234yf na szczęście.
Jeszcze jedna roznica - w 2013 zniknely z auta zaślepki mocowan przednich foteli, podnośnik i zestaw naprawczy ;)
Grzegorz K
03-02-16, 14:02
Jeszcze jedna roznica - w 2013 zniknely z auta zaślepki mocowan przednich foteli, podnośnik i zestaw naprawczy ;)
No nie rozpędzaj się tak ;) zestaw naprawczy wciąż jest.
Zestaw jest :) reszty tylko brak
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moze mi ktos kto ma rocznik 2012 do 2014, po 2014 i od 2015 napisac jaki ma rozmiar tarcz hamulcowych z przodu i tylu (i czy sport czy nie sport)?
Ja swoje po prostu zmierze przy okazji i sie dowiem definitywnie i tu finalnie dodam ale przyda sie info od posiadaczy roznych rocznikow i wersji, bo chyba sa roznice w roznych wersjach i zadna baza danych z czesciami nie wie... Raz to raz tamto. Podpowiem, ze opcje sa tylko dwie (przod) 293mm lub 282mm oraz tyłu (wieksze z wiekszymi przodami). Oczywiscie oba komplety roznia sie tez klockami z tego powodu (klocek dlugi na 155-156 -> tarcza 293). Jedno zrodlo nawet podaje, ze sporty 1,4 do 2014 tez mialy 293mm. Obawiam sie, ze zadne z tych zrodel nie podaje prawdy i w ten magiczny sposob wg bazy intercarsu stalem sie posiadaczem za malych klockow na przod;p
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Do 2012 Sporta pasują z przodu klocki ATE 13.0460-7284.2, czyli 155-156mm.
Na podstawie modelu 1.8 Sport 5D 2013:
- przód tarcze 293x25
- tył tarcze 276x10
Rozmiar zależy chyba tylko od wersji wyposażenia (na początku w katalogach pisali dla wersji >= Sport tarcze 16", dla niższych 15"). Te 15" to 280x25 dla niższych wersji.
Jak jest w nowych modelach, nie wiem. Warto by sprawdzić, czy np. Elegance ma już większe tarcze.
Gdzieś w sieci znalazłem info, że dla 5D niezależnie czy tarcza ma 293mm czy 280mm zacisk jest ten sam, a różnią się tylko jarzmem. Nawet podmieniali jarzma z 16" i zakładali większe tarcze.
Jeśli chodzi o klocki to też nie ma różnicy jeśli chodzi o wymiary między wersjami.
Szczegóły tutaj:
http://www.brakebook.com/bb/textar/pl_PL/PKW/45/9999/13926/applicationSearch.xhtml
Jak znajde gdzieś to porównanie tarcz i klocków 15" vs 16" to podam linki. Niestety nie zapisałem w ulubionych, a tak na szybko nie pamiętam które to zagraniczne forum było....
Odbieram w sobotę elegance. Zmierzę średnicę tarczy i napiszę.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.