Cywa
18-01-16, 18:37
Panowie sam juz nic nie moge wymyslic, potrzebuje pomocy.
Przerzucilem do 6 gena 3d zawieszenie z 5gena coupe (i odwrotnie). Przód cały, łącznie z sankami, maglem, zwrotnica, wahaczami dolnymi, amorkami i sprezynami. Z 6 gena został tylko gorny wahacz ktory ma inne mocowanie do budy. Tył został seryjny z 6 gena, zamienilem tylko tulejke z wahacza na tą z 5 gena, aby moc wrzucic amorek ze sprezyna z 5 gena. Cały swap zawieszenia robiłem przy okazji swapa silnika d14 -> b18.
Wszystkie elementy gumowe sa nowe, amorki i sprezyny to zestaw Eibach Pro Kit + KYB AGX.
Problem jest tego typu że przod siedzi strasznie nisko w 6 genie, a w 5 genie jest mocno wysoko. Szukalem odpowiedzi dlaczego tak sie dzieje, wygoglowalem że sama sprezyna pomimo innego numeru katalogowego Eibacha (na kartonie) pomiedzy 5 a 6 genem jest taka sama (oznaczenia na sprezynach to: 401500 VA , oraz HA), a mimo wszystko Eibach podawał dwie różne wartosci obnizenia pomiedzy tymi generacjami. Dla 5 gena było -30mm, zaś dla 6 gena było -35mm. Domyślam się ze roznica spowodowana jest delikatna roznica wagi pomiedzy generacjami, ale skoro sprezyna ma takie same numery automatycznie wykluczam je z listy podejrzanych rzeczy. Oto numery ktore wyszperalem na forum
5GEN 3D- nr katalogowy 4015.140
Ma sprezyny:
przod EW 4015001VA
tyl EW 4015002HA
6GEN 3D- nr katalogowy 4020.140
Ma sprezyny:
przod EW 4015001VA
tyl EW 4015002HA
Czy może ktoś potwierdzic ze sprezyny pomiedzy generacjami sa identyczne?
Pewne jest to że silnik b18 waży wiecej od d14 czy d15 (30 kg?) jednak w moim przypadku auto siadło o jakieś (wizualnie) -60mm, ledwo mieszcze jednego palca pomiedzy opona a blotnikiem. Szukajac dalej problemu znalazlem dwie rzeczy które moga byc za to odpowiedzialne. Pierwsza to mocowanie górnego wahacza jednak na ludzki rozum nie wydaje mi sie aby miało to znaczenie na wysokosc zawieszenia? Druga sprawa to widełki amortyzatora ktore w 5 genie są mniej wiecej o 14mm niższe niż w 6 genie i to niewątpliwie powoduje dodatkowe obnizenie auta, ale az tak mocne?
Jest tu osoba ktora robila podobny swap? Jak to jest w waszym przypadku oraz jak sobie z tym poradzic? Jest opcja aby podniesc amortyzator w widełkach do góry jednak w tym wypadku nie bedzie on opieral sie na fabrycznym gnieździe co troche mi nie odpowiada, poza tym watpie że jedna srubka bedzie w stanie utrzymać cały ciezar auta na "wiszacym" amorku?
Próbuje dobrać wyzsze widełki amorka ale nie mam do wszystkich dostępu aby zmierzyc czy porownać, moze ktoremus z was walaja sie takie i razem uda sie cos dobrac lub rozwiazac problem w inny sposob?
Podejrzewam ze widełki z sedana 6g (wahacze podobne do tych z 5 gen) lub coupe mogły by pasowac. Nie wiem jak inne generacje.
Szerokość widełek w miejscu mocowania tuleji amortyzatora musi mieć 50mm. Wysokosc w moim przypadku to 20,3cm (od górnej czesci widełek do środka otworu szpilki która wchodzi w tuleje amorka), zaś seryjnie w 6 genie HB siedziały widełki o szerokości 70mm oraz wysokości 21,7cm. Zatem szukam widełek o szerokości 50mm oraz wysokosci 21,7cm.
Przerzucilem do 6 gena 3d zawieszenie z 5gena coupe (i odwrotnie). Przód cały, łącznie z sankami, maglem, zwrotnica, wahaczami dolnymi, amorkami i sprezynami. Z 6 gena został tylko gorny wahacz ktory ma inne mocowanie do budy. Tył został seryjny z 6 gena, zamienilem tylko tulejke z wahacza na tą z 5 gena, aby moc wrzucic amorek ze sprezyna z 5 gena. Cały swap zawieszenia robiłem przy okazji swapa silnika d14 -> b18.
Wszystkie elementy gumowe sa nowe, amorki i sprezyny to zestaw Eibach Pro Kit + KYB AGX.
Problem jest tego typu że przod siedzi strasznie nisko w 6 genie, a w 5 genie jest mocno wysoko. Szukalem odpowiedzi dlaczego tak sie dzieje, wygoglowalem że sama sprezyna pomimo innego numeru katalogowego Eibacha (na kartonie) pomiedzy 5 a 6 genem jest taka sama (oznaczenia na sprezynach to: 401500 VA , oraz HA), a mimo wszystko Eibach podawał dwie różne wartosci obnizenia pomiedzy tymi generacjami. Dla 5 gena było -30mm, zaś dla 6 gena było -35mm. Domyślam się ze roznica spowodowana jest delikatna roznica wagi pomiedzy generacjami, ale skoro sprezyna ma takie same numery automatycznie wykluczam je z listy podejrzanych rzeczy. Oto numery ktore wyszperalem na forum
5GEN 3D- nr katalogowy 4015.140
Ma sprezyny:
przod EW 4015001VA
tyl EW 4015002HA
6GEN 3D- nr katalogowy 4020.140
Ma sprezyny:
przod EW 4015001VA
tyl EW 4015002HA
Czy może ktoś potwierdzic ze sprezyny pomiedzy generacjami sa identyczne?
Pewne jest to że silnik b18 waży wiecej od d14 czy d15 (30 kg?) jednak w moim przypadku auto siadło o jakieś (wizualnie) -60mm, ledwo mieszcze jednego palca pomiedzy opona a blotnikiem. Szukajac dalej problemu znalazlem dwie rzeczy które moga byc za to odpowiedzialne. Pierwsza to mocowanie górnego wahacza jednak na ludzki rozum nie wydaje mi sie aby miało to znaczenie na wysokosc zawieszenia? Druga sprawa to widełki amortyzatora ktore w 5 genie są mniej wiecej o 14mm niższe niż w 6 genie i to niewątpliwie powoduje dodatkowe obnizenie auta, ale az tak mocne?
Jest tu osoba ktora robila podobny swap? Jak to jest w waszym przypadku oraz jak sobie z tym poradzic? Jest opcja aby podniesc amortyzator w widełkach do góry jednak w tym wypadku nie bedzie on opieral sie na fabrycznym gnieździe co troche mi nie odpowiada, poza tym watpie że jedna srubka bedzie w stanie utrzymać cały ciezar auta na "wiszacym" amorku?
Próbuje dobrać wyzsze widełki amorka ale nie mam do wszystkich dostępu aby zmierzyc czy porownać, moze ktoremus z was walaja sie takie i razem uda sie cos dobrac lub rozwiazac problem w inny sposob?
Podejrzewam ze widełki z sedana 6g (wahacze podobne do tych z 5 gen) lub coupe mogły by pasowac. Nie wiem jak inne generacje.
Szerokość widełek w miejscu mocowania tuleji amortyzatora musi mieć 50mm. Wysokosc w moim przypadku to 20,3cm (od górnej czesci widełek do środka otworu szpilki która wchodzi w tuleje amorka), zaś seryjnie w 6 genie HB siedziały widełki o szerokości 70mm oraz wysokości 21,7cm. Zatem szukam widełek o szerokości 50mm oraz wysokosci 21,7cm.