PDA

Zobacz pełną wersję : zawieszenie, wahacze, sanki 5 a 6 gen - swap



Cywa
18-01-16, 18:37
Panowie sam juz nic nie moge wymyslic, potrzebuje pomocy.

Przerzucilem do 6 gena 3d zawieszenie z 5gena coupe (i odwrotnie). Przód cały, łącznie z sankami, maglem, zwrotnica, wahaczami dolnymi, amorkami i sprezynami. Z 6 gena został tylko gorny wahacz ktory ma inne mocowanie do budy. Tył został seryjny z 6 gena, zamienilem tylko tulejke z wahacza na tą z 5 gena, aby moc wrzucic amorek ze sprezyna z 5 gena. Cały swap zawieszenia robiłem przy okazji swapa silnika d14 -> b18.

Wszystkie elementy gumowe sa nowe, amorki i sprezyny to zestaw Eibach Pro Kit + KYB AGX.

Problem jest tego typu że przod siedzi strasznie nisko w 6 genie, a w 5 genie jest mocno wysoko. Szukalem odpowiedzi dlaczego tak sie dzieje, wygoglowalem że sama sprezyna pomimo innego numeru katalogowego Eibacha (na kartonie) pomiedzy 5 a 6 genem jest taka sama (oznaczenia na sprezynach to: 401500 VA , oraz HA), a mimo wszystko Eibach podawał dwie różne wartosci obnizenia pomiedzy tymi generacjami. Dla 5 gena było -30mm, zaś dla 6 gena było -35mm. Domyślam się ze roznica spowodowana jest delikatna roznica wagi pomiedzy generacjami, ale skoro sprezyna ma takie same numery automatycznie wykluczam je z listy podejrzanych rzeczy. Oto numery ktore wyszperalem na forum

5GEN 3D- nr katalogowy 4015.140
Ma sprezyny:
przod EW 4015001VA
tyl EW 4015002HA

6GEN 3D- nr katalogowy 4020.140
Ma sprezyny:
przod EW 4015001VA
tyl EW 4015002HA
Czy może ktoś potwierdzic ze sprezyny pomiedzy generacjami sa identyczne?

Pewne jest to że silnik b18 waży wiecej od d14 czy d15 (30 kg?) jednak w moim przypadku auto siadło o jakieś (wizualnie) -60mm, ledwo mieszcze jednego palca pomiedzy opona a blotnikiem. Szukajac dalej problemu znalazlem dwie rzeczy które moga byc za to odpowiedzialne. Pierwsza to mocowanie górnego wahacza jednak na ludzki rozum nie wydaje mi sie aby miało to znaczenie na wysokosc zawieszenia? Druga sprawa to widełki amortyzatora ktore w 5 genie są mniej wiecej o 14mm niższe niż w 6 genie i to niewątpliwie powoduje dodatkowe obnizenie auta, ale az tak mocne?

Jest tu osoba ktora robila podobny swap? Jak to jest w waszym przypadku oraz jak sobie z tym poradzic? Jest opcja aby podniesc amortyzator w widełkach do góry jednak w tym wypadku nie bedzie on opieral sie na fabrycznym gnieździe co troche mi nie odpowiada, poza tym watpie że jedna srubka bedzie w stanie utrzymać cały ciezar auta na "wiszacym" amorku?

Próbuje dobrać wyzsze widełki amorka ale nie mam do wszystkich dostępu aby zmierzyc czy porownać, moze ktoremus z was walaja sie takie i razem uda sie cos dobrac lub rozwiazac problem w inny sposob?
Podejrzewam ze widełki z sedana 6g (wahacze podobne do tych z 5 gen) lub coupe mogły by pasowac. Nie wiem jak inne generacje.

Szerokość widełek w miejscu mocowania tuleji amortyzatora musi mieć 50mm. Wysokosc w moim przypadku to 20,3cm (od górnej czesci widełek do środka otworu szpilki która wchodzi w tuleje amorka), zaś seryjnie w 6 genie HB siedziały widełki o szerokości 70mm oraz wysokości 21,7cm. Zatem szukam widełek o szerokości 50mm oraz wysokosci 21,7cm.

airman
19-01-16, 20:38
Co chciałeś osiągnąć robiąc ten swap przy B18?

DoSeR
19-01-16, 22:48
Skoro Eibach jest dedykowany pod auto z D serią, to po wsadzeniu B18 nie maco się dziwić, że jest nisko. Tym bardziej, że jest to dosyć miękka sprężyna. U mnie na mts v3 po swapie na B18 przód siadł na oko o jakiś centymetr, może półtora. Do tego jeśli 6g ma cięższy przód niż 5g to siądzie jeszcze bardziej.

HEG8
19-01-16, 22:56
Eibach pomimo tego, że producent podaje obniżenie -35, to auto siada dużo mocniej, z powodów które Doser już podał - sprężyna jest strasznie miękka i B seria waży 50kilo więcej niż D.

Karpiczek
19-01-16, 22:57
To nie lepiej wrzucić seryjne sprężyny i amor?

MarcinWL
19-01-16, 23:35
Mi na eibachu też siadło znacznie niżej niż 35mm, pomimo że mam D serię

!markos
20-01-16, 00:11
Jest tu osoba ktora robila podobny swap?Nie sądzę, żeby ktokolwiek tracił czas na zmianę sanek i zawieszenia na to z 5gen przy swapie na B18. Po co to zrobiłeś?

Kloch
20-01-16, 00:46
Nie sądzę, żeby ktokolwiek tracił czas na zmianę sanek i zawieszenia na to z 5gen przy swapie na B18. Po co to zrobiłeś?

Żeby na przykład wsadzić przekładnię kierowniczą z ITRa?

Cywa
20-01-16, 13:29
Powodow jest duzo, inne (lzejsze) sanki, inne wahacze dolne, inne mocowania staba z itr, rozporka sanek z itr, mozliwosc wlozenia magla z itr, vti eg/mb poza tym odrestaurowywałem cala komore silnika wiec tak czy siak musialem wyciagnac sanki. Zreszta nie o tym temat.

Zdaje sobie sprawe iz Eibach to mieka sprezyna, ale jest progresywna wiec teoretycznie im nizej tym ciezej bedzie sie uginac, dodatkowo nie jest to sprezyna dedykowana pod silnik tak jak pisał to Airman, a pod konkretne nadwozie w tym wypadku 5, 6 gen w ktorym rowniez występuje w serii silnik B. Jest ona niewatpliwie ciezsza, ale Panowie bez przesady zeby te 30-40 kg robilo taka roznice.. Wydaje mi sie ze w przypadku odpowiedniej wysokosci widełek (roznica tych ~ 15mm) wszystko siadło by idealnie.

Jest ktos kto moze sprawdzic jakie sa widełki w itr, mb6/mc2, sedanie oraz coupe 6 gen? Jesli komus sie walaja bede wdzieczny za wymiary.

MarcinWL
20-01-16, 14:00
Nie ma się nad czym zastanawiać, bo nie od dzisiaj wiadomo że na eibachu obniżenie wynosi czasem nawet -60mm, u mnie przy d serii jest to około -50mm

qureku.
20-01-16, 19:27
bo nie od dzisiaj wiadomo że na eibachu obniżenie wynosi czasem nawet -60mm, u mnie przy d serii jest to około -50mm
dokładnie..

Jak nie chcesz przesadnego obniżenia, to polecam sprezyny z integry. Pamietaj jeszcze o tym, że AGX same w sobie dodatkowo obnizaja troche

Kloch
20-01-16, 22:24
AGXy serio obniżają same z siebie troche?

qureku.
20-01-16, 23:23
AGXy serio obniżają same z siebie troche?

Tak, na pewno

Cywa
21-01-16, 00:20
Ehhh, jak amorek moze obnizyc auto, panowie litosci.
Jeszcze raz prosze osoby ktore maja gdzies luzem komplety amorkow lub widelki o sprawdzenie wymiarow.

MarcinWL
21-01-16, 08:11
Tak, na pewno

Ktoś potwierdzi?

kamil39
22-01-16, 09:04
Ehhh, jak amorek moze obnizyc auto, panowie litosci. Pewnie ze moze amortyzator obnizyc zawias. obudowa amora moze byc krotsza lub nawet krotsze tloczysko , a tym samym nizej mocowanie poduszki ma to znaczenie przy obnizeniu.

!markos
22-01-16, 09:12
Ehhh, jak amorek moze obnizyc auto, panowie litosci. Normalnie.

Wenega
22-01-16, 10:34
AGXy serio obniżają same z siebie troche?


Tak, na pewno



Ktoś potwierdzi?

nie ma takiej opcji. wymiary (wysokość i korpusu i tłoczyska) i AGXów i UltraSRów i zwykłych amorów KYB jest dokładnie taka sama (sprawdzałem to dawno temu gdy nie moglem dostać na tył SR i musiałem AGX włożyć), a twardość AGX i SR jest większa, to niby jak amory mają dodatkowo obniżać??

!markos
22-01-16, 11:06
Wysokość korpusu i tłoczyska nie odpowiada za wysokość osadzenia sprężyny. Jeżeli odległość pomiędzy punktem podparcia widełek i sprężyny jest taka sama jak w serii, to amortyzator nie zmieni wysokości zawieszenia.

HEG8
22-01-16, 12:26
Wysokość widełek 5/6 gen jest taka sama - różnią się jedynie odległością ramion przy tulei. Amorki mają również taką samą wysokość...

fulek
22-01-16, 12:52
miałem w 6g sanki z eg i nie było żadnych problemów. Praktycznie przy każdym swapie k20 do 6g są montowane sanki z eg/dc

miałem kiedyś w ek4 sprężyny eibach i przód siedział naprawdę nisko a dupa piała. Dla mnie całkiem normalne, że tak się stało

zamontuj gwint i tyle

Cywa
22-01-16, 16:31
Wysokość widełek 5/6 gen jest taka sama - różnią się jedynie odległością ramion przy tulei. Amorki mają również taką samą wysokość...

Nie, wysokosc widelek nie jest taka sama, roznia sie o okolo 14mm, dotykalem, macalem i mierzyłem.


miałem w 6g sanki z eg i nie było żadnych problemów. Praktycznie przy każdym swapie k20 do 6g są montowane sanki z eg/dc
miałem kiedyś w ek4 sprężyny eibach i przód siedział naprawdę nisko a dupa piała. Dla mnie całkiem normalne, że tak się stało zamontuj gwint i tyle

Chyba ostatnie co zrobie to zaloze gwint do ulicznego auta.

OK, przyjmijmy ze ta B seria jest tak strasznie ciezka ze auto przodem poszlo mocno na glebe, to jak wytlumaczysz to ze 5 gen na zawiasie 6 gena stoi przodem bardzo wysoko ? Czyzby d15 byl duzo lzejszy od d14 i auto poszlo do gory? :)
Widziałem kilka aut na eibachu, sam przejezdzilem na tym juz kilka dobrych lat i mniej wiecej orientuje sie jak siada auto przy konkretnym setupie, a w moim wypadku siadlo stanowczo za mocno czego powodem są m.in. krotsze widełki.


Wysokość korpusu i tłoczyska nie odpowiada za wysokość osadzenia sprężyny. Jeżeli odległość pomiędzy punktem podparcia widełek i sprężyny jest taka sama jak w serii, to amortyzator nie zmieni wysokości zawieszenia.

Wlasnie w miejscu podparcia widelek chcialem "wysunac" amorek do gory, jednak zastanawiam sie nad tym czy tak wysuniety amorek i skrecony sruba przez widelki nie wpadnie z powrotem na pierwotne miejsce, trzeba by dorobic jakis dystans na ktorym mogl by sie opierac.

HEG8
22-01-16, 17:05
Nie, wysokosc widelek nie jest taka sama, roznia sie o okolo 14mm, dotykalem, macalem i mierzyłem.

Wczoraj przedkładałem amortyzatory i musiałem pozmieniać widełki bo pod tulejki nie pasowały. Wysokość taka sama była... 4gen ma niższe widełki, więc może w tym 5genie była rzeźba o której nie wiesz. 5-6gen ma takie same widełki (wysokość)!

Cywa
22-01-16, 19:10
Zmierz wysokosc jesli mozesz, jestem pewny ze moje w 5 genie są niższe, od gornej krawedzi do srodka otworu przez ktory przechodzi szpilka bylo ~ 20,3cm. Sprawdzałem to 3-4 razy.
W 4 genie szerokosc tulejki byla taka sama? A w crx?

HEG8
22-01-16, 23:10
w 4 genie szerokość tulejki była taka sama... CRX to to samo więc też... Jutro zmierzę i Ci napisze... Poważnie - widełki 5-6 gen są takie same. Jutro podam Ci wysokość...

Cywa
26-01-16, 16:23
I co z tym pomiarem? Znalazlem zdjecie ktore zrobilem podczas swojego swapa, dojscie bylo slabe i jest podgladowe, ale wierz na slowo ze wysokosc oscylowała przy ~ 20,3 cm. Zdjecia z wymiarem widełek 6 gena niestety nie mam, ale pamietam ze bylo to 21,7cm wiec nie sposob pomylic sie o taka wartosc...

http://i.imgur.com/ZRW2xae.jpg

HEG8
26-01-16, 16:42
Sorry, nie miałem czasu - dzisiaj Ci zmierze późnym wieczorem i napisze wysokości...

HEG8
27-01-16, 00:02
Zmierzyłem... Jest różnica w wysokości około 1cm... :mad: ;)

Cywa
28-01-16, 13:07
Czyli wracamy do punktu wyjscia. Dowiedziałem sie że widełki 4 gena sa takiej samej wysokosci jak 5 gen, roznia się srednicą otworu w ktory wchodzi amortyzator.
Pozostało mi sprawdzic widełki z ITR, MC2/MB6, sedana 5/6 gen (podobno niektore 6 geny mialy zeliwne wahacze) oraz coupe 6 gen (poza B16A2) w ktorym pokladam najwieksze nadzieje. Ma ktos cos takiego pod reka?
Co z accordami, prelude i crv? Ktos wie jakie wymiary ma tulejka amorka (szerokosc widelek)?

Cywa
01-02-16, 13:20
HEG8 tak sie zapierałeś ze widelki pomiedzy 5 a 6 sa takie same, podobnie jak to ze wahacze dolne w kazdym sedanie 6 gen sa takie same, oraz ze widelki z crx sa nizsze, a okazuje sie ze w zadnym przypadku nie miales racji... 6gen Sedan oraz HB - USDM mialy zeliwne wahacze takie jak w 5 gen, a widelki 4 gena sa identyczne wysokoscia jak 5 gen (maja inna srednice otworu na amorek).

Panowie czy bedzie ktos tak mily i zmierzy mi wysokosc widelek przednich amorkow w 6 genie coupe lub HB, sedan ? HB oraz sedan musi byc w wersji USDM ! (wyłączajac wersje z b16)

Robson
01-02-16, 16:08
Cywa odpisz na pw

elton_26
25-07-16, 11:06
Witam, ma pytanko czy jak się wpakuje sanki, wahacze dolne i stabilizator 26 mm do del sola to czy jeszcze coś podejdzie czy na reszcie gratów od solniczki poskładać ten zawias?

Dawid0688
25-07-16, 13:42
Magiel też trzeba zmienić

elton_26
27-07-16, 07:48
Ale w/w graty z ek4 do del sola podejdą tylko trzeba jeszcze maglownicę z ek4 albo ej9 i można to do kupy składać tak czy coś jeszcze jest potrzebne ?