Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap hamulców



ActionKamen
16-01-16, 16:46
Cześć!

W moim niedawno zakupiony civicu hamulce przednie są raczej w opłakanym stanie. Auto chce przygotować do KJS. Tył mam bębny.
Co polecacie? Swap na wszystich 4 kołach?
Co na przód? 282?
Co na tył?
Co wchodzi w komletny zestaw gotowy do swapu?

Karpiczek
16-01-16, 19:09
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8735-swap-hamulc%F3w/page397

surf_star
08-02-16, 12:53
Gdzie wcięło ten wątek o swapie?

kazik2_h9w3
08-02-16, 13:02
Spychu znow bedzie mial co robic
Co do Kolegi z pierwszego postu chyba najtaniej kupic swap z mb6 282/260 tylko rozstaw sie zmienia
Za swap uwazam wszystko co potrzeba by zestaw mogl prawidłowo dzialac w aucie
Zwrotnice z zaciskami to przód a na tyl wahacze wleczone plus zaciski wezyki i linki ręcznego

spychu
09-02-16, 05:58
Spychu znow bedzie mial co robic
Oj zdecydowanie nie :D


Gdzie wcięło ten wątek o swapie?
Tez sie zastanawiam kto go delikatnie mowiac wy.ebal :D

rooter666
10-02-16, 16:53
tu jest kopia dla potomności ;]
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:jfY3bYj7DQsJ:www.civicklub.pl/forum/showthread.php%3F8735-swap-hamulc%25F3w/page397+&cd=1&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

ActionKamen
10-02-16, 23:01
Dzięki za odpowiedzi. Raczej stanie na swapie z angola mb6. Najrozsądniejsze wydaje mi się kupić zwrotnice/wachacz kompletne + pompa+serwo+korektor+ lina ręcznego i chyba przewody też bo z tego co wiem to do tarczowych mają inne zakończenia niż do bębnów. Co o tym myslicie?

Rozstaw się zmienia i rozmiar piasty chyba też, ale to mi nie przeszkadza bo na aucie mam kartoflaki na pogiętych stalówkach więc też pójdą do zmiany.
Będę brał

Karpiczek
11-02-16, 13:15
A ja dziś zrobiłbym inaczej niż przekładka wszystkiego z MB6. Pompę 1 cal kupić. A tarcze 4x100 są dostępne w rozmiarze 282.Tył tylko kupić,wahacze z linkami itd., 260 mm tarcze z Hondy Civic MB2 polift.
Odnośnie zacisków przednich nie wypowiadam się, bo nie pamiętam czy trzeba kupić z Prelude/Mb6.

Mnie się wydaje tańszą alternatywą taki zakup. Swap +1000 zł plus odświeżenie, zazwyczaj wszystkie łożyska itp. Zaraz wychodzi pod 2000 zł.

pawlak91
14-02-16, 17:13
Panowie, podepnę się pod temat, mam 2 szybkie pytanka.

1). czy mając ZACISKI i zwrotnice pod hamulec 262, mógłbym założyć tarczę 282?
2). Te metalowe osłony co są za tarczami są takie same we wszystkich rodzajów hamulców? Np. Czy taka osłona będzie pasować z tarcz 242 ma tarcze 262 lub 282?



Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

SSN774
14-02-16, 17:44
Oslony sa mniejsze i wieksze. Zaciski zalozysz na adapterach ale tylko gdy masz zacisk i jarzmo z 282. Bylo miliardy razy pisane

Wyslane z Huyawez P8 ;)

pawlak91
14-02-16, 18:12
Ok, z tarczami to szkoda..A co do osłon to nie bedzie problemu gdy założę taką z 242 do tarcz 262?

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

SSN774
14-02-16, 18:20
Lekko.mniejsza bedzie ale.zle.nie bedzie

Wyslane z Huyawez P8 ;)

Duniek
15-02-16, 12:41
Do kjs i innych pojeżdzawek w zupełności wystarczy zestaw 262/duży bęben. Zainwestuj w dobre tarcze i bardzo dobre klocki a zestaw będzie wydajny. bęben dużo lepiej współpracuje z hamulcem ręcznym. Jeżeli masz zamiar jeździć po torach albo asfaltowych szybkich odcinkach na profi slickach to i 282 nie będzie wystarczające.

kamilen
15-02-16, 22:48
Do kjs i innych pojeżdzawek w zupełności wystarczy zestaw 262/duży bęben. Zainwestuj w dobre tarcze i bardzo dobre klocki a zestaw będzie wydajny. bęben dużo lepiej współpracuje z hamulcem ręcznym. Jeżeli masz zamiar jeździć po torach albo asfaltowych szybkich odcinkach na profi slickach to i 282 nie będzie wystarczające.

Popieram w 100%. Sam jeżdżę na konfiguracji 262 przód i bęben 200 mm tył. Jak zacznie mi brakować hamulców to się za lepszymi tarczami rozejrzę, ale na pewno nie będę zwiększał średnicy.
Dodam jeszcze że na Hamulce 260 mm założysz felgi 13", na 262 minimum 14" (z małymi kombinowanymi wyjątkami wejda też niektóre 13"). Przy Przedniej tarczy 282 już tylko felga 15". Weź to pod uwagę bo baaaardzo to może zwiększyć koszt zakupu opon, które w kjs będą Ci potrzebne przynajmniej w ilości 10 sztuk na sezon.
Pamiętaj też że hamulce 262 na przód były w ej9 i będziesz miał dużo taniej znaleźć taki zestaw niż zestaw z mb6 czy inne kombinacje z Acury czy Legenda.

ActionKamen
16-02-16, 00:04
Problem w tym że ja mam ej9 przed faceliftem i u mnie 262 nie ma niestety

spychu
16-02-16, 06:20
Do kjs i innych pojeżdzawek w zupełności wystarczy zestaw 262/duży bęben. Zainwestuj w dobre tarcze i bardzo dobre klocki a zestaw będzie wydajny. bęben dużo lepiej współpracuje z hamulcem ręcznym. Jeżeli masz zamiar jeździć po torach albo asfaltowych szybkich odcinkach na profi slickach to i 282 nie będzie wystarczające.

Popieram w 100%. Sam jeżdżę na konfiguracji 262 przód i bęben 200 mm tył. Jak zacznie mi brakować hamulców to się za lepszymi tarczami rozejrzę, ale na pewno nie będę zwiększał średnicy.
Dodam jeszcze że na Hamulce 260 mm założysz felgi 13", na 262 minimum 14" (z małymi kombinowanymi wyjątkami wejda też niektóre 13"). Przy Przedniej tarczy 282 już tylko felga 15". Weź to pod uwagę bo baaaardzo to może zwiększyć koszt zakupu opon, które w kjs będą Ci potrzebne przynajmniej w ilości 10 sztuk na sezon.
Pamiętaj też że hamulce 262 na przód były w ej9 i będziesz miał dużo taniej znaleźć taki zestaw niż zestaw z mb6 czy inne kombinacje z Acury czy Legenda.
Co to za belkot i bzdury.

Duniek 262 z bardzo dobrym klockiem typu DS2500/3000 bedzie dobre tylko na latanie "wokol trzepaka" po kartingach. Pojemnosc cieplna tarczy 262 to jakis dramat "do kjs i innych pojeżdzawek w zupełności wystarczy", smiem twierdzic, ze to zalezy od typu pojezdzawki i zdecydowanie w zupelnosci nie wystarczy.

282 na takim samym klocku bedzie milion razy lepsze bo masz duzo wieksza srednice i grubsza tarcze to raz, jak i rozmiar samego klocka to kolosalna roznica wzgledem 262.

Kamilen jak Ci zacznie brakowac to lepsze tarcze niczego tutaj nie zmienia, niestety :)
Najpopularniejszy rozmiar 195/50/15 przykladowo semislickow wszystkich producentow jest tanszy od wydumek i dziwnych rozmiarow tej samej opony w 14". Dla mnie to totalna bzdura z tym zwiekszonym kosztem opon majac 282 i muszac wkladac 15" :D

Zestaw pod 262 jesli ma chociaz odrobine dawac rade jest tak samo drogi jak 282, mowie o klockach pokroju DS Performance, 2500, 3000 tarcze kosztuja tyle samo czy to 262 czy 282 4x100 :)

Dawno takich bzdur jak te ktore napisaliscie w temacie hebli nie czytalem.
Kur... a mialem juz sie wcale w temacie nie wypowiadac po latach udzielania sie w skasowanym watku.

Duniek
16-02-16, 09:00
Spychu to nie jest moje czcze gadanie tylko poparte doświadczeniem. Cały zeszły sezon przelałem wszystko co było w okolicy szczecina na zestawie 262 z zaciska mi z itr'a i duży bęben z tyłu. Tarcze klocki Mintex. Auto waży 860 bez kierowcy przyspieszenie 5.9 do 100 wiec calkiem szybkie. Przez cały sezon udało mi się zgrzac tyło raz hamulce na rajdzie magnolii po 8 hamowaniu z 140 do szykany. Opony R1R. A tak oprócz tego nie odczułem ani razu dyskomfortu "malych" Hebli. Są w stanie zablokować koła przy każdej prędkości i wyhamować z każdej prędkości.
Jeżeli ktoś jeździ oklatkowana b seria w 6 generacji i auto waży na sucho ponad tonę do tego zakłada profi slicki i jedzie np na Bednary to wtedy potrzeba mu mocnego zestawu.
Nie twierdzę że 282 jest gorszy ale 262 jest w zupełności wystarczający i ma zaletę w dostępności i różnorodności części wymiennych.

Dodatkowo wiedzę o wystarczalnosci Hebli warto zaczerpnąć u osób upalajacych i mających naprawdę grube auta. SCKAPE, fulek, quranto.

kamilen
16-02-16, 09:11
Co to za belkot i bzdury.

Duniek 262 z bardzo dobrym klockiem typu DS2500/3000 bedzie dobre tylko na latanie "wokol trzepaka" po kartingach. Pojemnosc cieplna tarczy 262 to jakis dramat "do kjs i innych pojeżdzawek w zupełności wystarczy", smiem twierdzic, ze to zalezy od typu pojezdzawki i zdecydowanie w zupelnosci nie wystarczy.

282 na takim samym klocku bedzie milion razy lepsze bo masz duzo wieksza srednice i grubsza tarcze to raz, jak i rozmiar samego klocka to kolosalna roznica wzgledem 262.

Kamilen jak Ci zacznie brakowac to lepsze tarcze niczego tutaj nie zmienia, niestety :)
Najpopularniejszy rozmiar 195/50/15 przykladowo semislickow wszystkich producentow jest tanszy od wydumek i dziwnych rozmiarow tej samej opony w 14". Dla mnie to totalna bzdura z tym zwiekszonym kosztem opon majac 282 i muszac wkladac 15" :D

Zestaw pod 262 jesli ma chociaz odrobine dawac rade jest tak samo drogi jak 282, mowie o klockach pokroju DS Performance, 2500, 3000 tarcze kosztuja tyle samo czy to 262 czy 282 4x100 :)

Dawno takich bzdur jak te ktore napisaliscie w temacie hebli nie czytalem.
Kur... a mialem juz sie wcale w temacie nie wypowiadac po latach udzielania sie w skasowanym watku.

To odpowiem inaczej:
Jak kolega ma 1.4 i nie ma zamiaru zmieniać silnika to większe hamulce są mu zbędne. Sądzę że b16 z podpisu to jakiś zonk bo w oryginale miałby już duży hamulec. Jak jest po jakimś swapie to już wiadomo jak był bez głowy ten swap robiony no i jednak niech zmieni czym prędzej bo się na dojeździe na zawody kiedyś nie wyrobi.
Jak ma zamiar jeździć jak to Spychu napisał "wokół trzepaka" to też większe hamulce są mu zbędne a bębny podobno mają lepszy ręczny.
Jak ma zamiar jeździć na torze to też niech nie zmienia hamulców (albo co najwyżej na 262) tylko niech kupi felgi 13" intra i założy na nie używane pełne slicki (tak slicki bez homologacji drogowej, a nie semi) po 200zł za sztukę, które będą 5 razy lepiej trzymały niż jakiekolwiek nowe semislicki i całe koło będzie o około 3-4kg lżejsze od 15" z oponą 195/50.

Jedyną sytuacją, która zmuszałaby do zmiany hamulców na większe jest moim zdaniem to kiedy kolega ma zamiar jeździć na zawodach z wizą PZM na drogach publicznych, gdzie wymagane są wszelkie homologacje i gdzie będzie rozwijał prędkości gruuubo ponad 130 km/h a próby będą trwały ponad 5 minut każda. Tylko wtedy kłania się homologacja rajdowa pojazdu a hamulce mogą być nawet jeszcze większe (z tego co pamiętam to do 295mm z przodu)

Przytoczony rozmiar klocka nie ma znaczenia przy hamowaniu. Taka sama fizyka jak przy szerokości opon. Na skuteczność hamowania ma wpływ jakość materiałów (tarczy i klocków) oraz siła z jaką dociśniemy. No pojemność cieplna też test ważna ale to tylko przy dłuższych próbach i hamowaniach z bardzo dużych prędkości do zera. Średnica jest ważna o tyle że łatwiej jest zatrzymać koło bliżej obwodu niż bliżej środka. Też fizyka - dźwignia.

Ja to tak widzę i nie unoś się spychu bo Ci żyłka pierdząca pęknie ;)

ActionKamen
16-02-16, 12:15
Mam EJ9 przed faceliftem ze swapem B16A2. Masz rację bez głowy zrobiony. Dla ciekawostki powiem ze ktoś na nim jeździł z kompem od d16z. Ale wracając do tematu ja mam heble w bardzo słabym stanie z przodu (tarcza 240). Swap jest więc konieczny. A zmieniać na trochę lepsze 262 to według mnie średni ma sens. Jak już coś robić to na maxa :D

kamilen
16-02-16, 13:40
No to inna bajka zupełnie, ale na początek to musisz zmienić przód a nad tyłem się zastanowisz. Być może wystarczy.
To szykuj się na wymianę zwrotnic, zacisków i oczywiście tarcz i klocków. Najlepiej by było jak byś znalazł cały komplet. Czasami widzę, że ktoś sprzedaje. Teraz gdzieś w ogłoszeniach jest jakiś Civic ek4 na części to możesz znaleźć.
Przy okazji obejrzyj czy masz z przodu stabilizator, bo jak nie to prawdopodobnie będziesz musiał też wymienić przednie wahacze.
Nie jeździłem na 240 ale sądzę że 262 to spora różnica.
Na początek to może wymień pompę hamulcową na 1 cal. Na giełdzie właśnie widziałem dwie sztuki po regeneracji. To jest konieczne przy większych heblach.

ps
Jak chcesz na maxa to wrzuć sobie coś takiego https://www.tegiwaimports.com/stoptech-big-brake-kit-bbk-honda-civic-ek4-vti-328mm-front.html ;)

ActionKamen
16-02-16, 15:23
Staba nie ma niestety w przelifotwym ej9. Będę się rozglądał w takim razie żeby wyrwać na giełdzie coś dobrego.

Sozan_
16-02-16, 16:18
Zamieszczone przez Duniek
Do kjs i innych pojeżdzawek w zupełności wystarczy zestaw 262/duży bęben. Zainwestuj w dobre tarcze i bardzo dobre klocki a zestaw będzie wydajny. bęben dużo lepiej współpracuje z hamulcem ręcznym. Jeżeli masz zamiar jeździć po torach albo asfaltowych szybkich odcinkach na profi slickach to i 282 nie będzie wystarczające.
Zamieszczone przez kamilen
Popieram w 100%. Sam jeżdżę na konfiguracji 262 przód i bęben 200 mm tył. Jak zacznie mi brakować hamulców to się za lepszymi tarczami rozejrzę, ale na pewno nie będę zwiększał średnicy.
Dodam jeszcze że na Hamulce 260 mm założysz felgi 13", na 262 minimum 14" (z małymi kombinowanymi wyjątkami wejda też niektóre 13"). Przy Przedniej tarczy 282 już tylko felga 15". Weź to pod uwagę bo baaaardzo to może zwiększyć koszt zakupu opon, które w kjs będą Ci potrzebne przynajmniej w ilości 10 sztuk na sezon.
Pamiętaj też że hamulce 262 na przód były w ej9 i będziesz miał dużo taniej znaleźć taki zestaw niż zestaw z mb6 czy inne kombinacje z Acury czy Legenda.
Co to za belkot i bzdury.


Akurat Duniek dobrze ogarnia i często wygrywa imprezy objeżdżając dużo mocniejsze fury :cool:, więc myślę ze wie co gada.


Ja sam startowałem w wielu zawodach eg5 z seryjnymi heblami 242 i dawały rade, pedał zrobił się miękki dopiero na rallysprincie na lotnisku gdzie były prędkości +120-140 i hamowanie do szykany. Także mit dużych hebli do eg to jakaś fanaberia ( a zwłaszcza do daily car) nie zapominajmy też ze 282 więcej ważą.

p.s. wielkość hebla to nie wszystko ważny jest też stalowy oplot

spychu
16-02-16, 21:52
Spychu to nie jest moje czcze gadanie tylko poparte doświadczeniem. Cały zeszły sezon przelałem wszystko co było w okolicy szczecina na zestawie 262 z zaciska mi z itr'a i duży bęben z tyłu.
Fajnie co nie zmienia faktu, ze ja przez 9 lat posiadania Hondy zjezdzilem kilkanascie kompletow tarcz przeroznych producentow i jeszcze wiecej kompletow klockow z bardzo roznych swiatow ATE, Bosch, Ferodo Premier, DS Performance, DS2500 na obu osiach w konfiguracjach
240/beben
262/240
282/240
282 (2 tloczki)/260
282/260

Na kazdej mozliwej wielkosci pompy, ze stalowym oplotem i bez :) zrobilem ponad 150 tys km na tych wszystkich zestawach, zarowno jezdzac jako daily i upalajac.
Nie wypowiadam sie na podstawie wlasnych doswiadczen a widzimisi ;)


Nie twierdzę że 282 jest gorszy ale 262 jest w zupełności wystarczający i ma zaletę w dostępności i różnorodności części wymiennych.
A ja twierdze, ze 262 nie jest w zupelnosci wystarczajace, na mocnym klocku typu DS2500 jest ok do krecenia sie na torze w Radomiu czy na Kielcach ale do szybszych i dluzszych prob, 282 z takim samym klockiem DS2500 bije go pod kazdym wzgledem :)
Dostepnosc i roznorodnosc czesci to tez mit.


Przytoczony rozmiar klocka nie ma znaczenia przy hamowaniu.

Na skuteczność hamowania ma wpływ jakość materiałów (tarczy i klocków) oraz siła z jaką dociśniemy
Yyyyy, ze co ? jak rozmiar klocka nie ma znaczenia skoro laczysz tarcze o wiekszej srednicy z klockiem o wiekszych rozmiarach a co za tym idzie powierzchnia styku jednego z drugim przy 262 a 282 to kolosalna roznica. Doliczajac do tego jeszcze tloczki o wiekszej srednicy mamy full komplet.
Chyba wyraznie napisalem, ze w obu przypadkach rozpatruje te same klocki przykladowe DS2500 :)


No pojemność cieplna też test ważna ale to tylko przy dłuższych próbach i hamowaniach z bardzo dużych prędkości do zera.
Nie zgodze sie, ze przy bardzo dlugich probach i hamowaniu do zera, wystarczy taka 2-3 minutowa proba z czestymi dohamowaniami aby zrozumiec czym jest pojemnosc cieplna tarczy.


Ja to tak widzę i nie unoś się spychu bo Ci żyłka pierdząca pęknie
Nie spinam i nie unosze, mowie tylko jak ja to widze :)


Także mit dużych hebli do eg to jakaś fanaberia ( a zwłaszcza do daily car) nie zapominajmy też ze 282 więcej ważą.
A jezdziles na takich duzych heblach przez dluzszy czas jako kierowca i czules pod swoja noga jak dzialaja w Twoim aucie w porownaniu do 240 nawet w jezdzie daily, ze piszesz, ze to mit ? :)


Ja sam startowałem w wielu zawodach eg5 z seryjnymi heblami 242 i dawały rade
Zalezy co dla kogo oznacza dawaly rade, dla mnie nie dawaly bo przy oponie zapewniajacej trakcje a nie na smieciu, ktory bedzie w moment blokowal kola na 282 mozesz opozniac hamowania w porownaniu do 242, hamulec jest ogolnie mocniejszy i z kazdym kolejnym heblem dziala tak samo i nikt mi nie wmowi, ze jest inaczej, ze 242 daje rade :)

Duniek
16-02-16, 22:19
Spychu jeżeli ty w 150 k km zjeżdżasz kilkanaście kompletów tarcz to nie dziwie się ze tak walczysz o pojemność cieplną tarczy. Chyba masz bardzo szerokie buty i naciskasz dwa pedały razem :)

spychu
16-02-16, 22:23
Pod pojeciem zjezdzilem kilkanascie kompletow tarcz wliczam wszystkie, te ktore zmienialem bo sie zuzyly, dostawaly bic czy wymienialem z powodu przejscia na wieksza srednice :)
Nie mam bardzo szerokich butow, potrafie hamowac lewa noga, klocki przy moim stylu jazdy starczaja mi srednio na 10 tys km a ostatnio pobilem rekord i dwa komplety ATE Ceramic w Ibizie skonczylem po 6 tys km :)

Po czesci sie z Toba zgadzam, ze 262 bedzie ok w pewnych warunkach ale nigdy nie powiem, ze jest "w zupelnosci wystarczajace" bo takie dla mnie nie jest, tyle :)

Duniek
16-02-16, 22:29
A tak całkiem poważnie jeżeli taka osoba jak SCKAPE który ma w auto zainwestowane więcej niż ja w mieszkanie, albo mistrzowie ppaik Grodzki Rally Team, albo inne załogi w civicach którzy latają po naprawdę poważnych imprezach jeżdżą na doinwestowanym 262 i im to wystarcza to mi taka rekomendacja jako dla laika by wystarczyła.

Kubicy w WRC-u tez zdarzało się przegrzać heble wiec nie ma czegoś takiego jak zupełnie wystarczające, ale jest dla mnie, mojego auta i mojej jazdy.

kamilen
16-02-16, 22:30
No i wyszło że wszyscy próbujemy spychowi wmówić, ze 240mm hamuje tak samo jak 282 :p
Zgodzę się że zależy co dla kogo znaczy "dawać radę". Jeśli chodzi o wspomniane Kielce to prawie wszystkie jajka jeżdżą tam na felgach 13 i pełnych slickach więc na 100% nie mają hebla 282 i jakoś czasami potrafią w generalce namieszać.
Jeśli chodzi o tą powierzchnię klocka to na prawdę nie chce mi się przeprowadzać wykładu z fizyki. Proponuję poszukać w internecie, ale nie na stronach motoryzacyjnych bo tam od kilkudziesięciu lat powtarza się tą samą bzdurę.
Skuteczność hamowania na większej tarczy bierze się z:
1. Większego tłoczka co przekłada się na większą siłę z jaką jest dociskany klocek do tarczy
2. Średnicy tarczy, bo łatwiej zatrzymać masę wirującą (czyli koło) przykładając siłę hamującą bliżej obwodu tej masy wirującej. To wynika z momentu obrotowego - znów fizyka się kłania.
3. Materiałów, z których jest wykonana tarcza i klocek. To powoduje większe lub mniejsze tarcie między sobą tych podzespołów.
Wielkość klocka ma znaczenie w odprowadzaniu ciepła i szybkości zużycia klocka. Rozmiar klocka to i tak jest pewnego rodzaju kompromis bo ekstremalnie mały klocek spaliłby się zanim samochód by wyhamował a ekstremalnie duży (np. na cały obwód tarczy) wymagałby bardzo dużej siły żeby go docisnąć i skutecznie hamować.

Tak podsumowując:
1. Większa tarcza hamuje lepiej i to dużo lepiej, niezależnie od tego co jest powodem zwiększenia tej skuteczności
2. Większa tarcza ma większą pojemność cieplną czyli wolniej się przegrzewa
3. Tarcza z tyłu ma mniejszą pojemność cieplną niż bębny ale dużo szybciej się schładza więc w rezultacie też jest mniej podatna na przegrzanie
4. Na bębnach z tyłu jest lepszy hamulec ręczny niż na tarczach :D Chociaż miałem kiedyś w Concerto z tyłu tarcze i nigdzie od tamtego czasu nie spotkałem się z tak skutecznym hamulcem ręcznym więc w to sam nie wierzę, ale tak twierdzą zapaleni hondziarze ;p

spychu
16-02-16, 22:38
A tak całkiem poważnie jeżeli taka osoba jak SCKAPE który ma w auto zainwestowane więcej niż ja w mieszkanie, albo mistrzowie ppaik Grodzki Rally Team, albo inne załogi w civicach którzy latają po naprawdę poważnych imprezach jeżdżą na doinwestowanym 262 i im to wystarcza to mi taka rekomendacja jako dla laika by wystarczyła.
Niczego nikomu nie ujmuje, bo chyba do tego dazysz :)


No i wyszło że wszyscy próbujemy spychowi wmówić, ze 240mm hamuje tak samo jak 282
Nie, ani ja tego nie napisalem ani Wy :) Twierdzicie, ze 240 czy 262 jest wystarczajace a ja zwyczajnie uwazam inaczej.

Duniek
16-02-16, 22:48
Niczego nikomu nie ujmuje, bo chyba do tego dazysz :)

Ale za to dodajesz zbytniej powagi swapowi na 282.
Nie mowie ze to jest zła opcja bo jak robiłem auto to się poważnie zastanawiałem ale posłuchałem się rekomendacji osób z dużym doświadczeniem i naprawdę nie zawiodły mnie te hamulce ani razu. Nawet na takie wymagające imprezy jak Power Stage Bednary też bym się nie bał pojechać na semi slickach, na profi nie wiem jak by było bo nie jeździłem.

A powiedz mi jeszcze jak w twoim seacie sprawdza się zestaw o tej samej wielkości?

spychu
16-02-16, 23:10
W moim seacie, ktory wazy niewiele ponad 1100kg zestaw o tej samej srednicy z DS Performance sprawdzal sie bardzo dobrze, z ATE Ceramic jest rownie skutecznie co na DS Performance. Innych klockow nie mialem.
Nie mialem nigdy problemu ani nie zaobserwowalem nigdy puchniecia hebla czy to podczas upalania w miescie, na miejscowce gdzie po cwiartce hebel ze 180 i za chwile na powrocie z rolki przykladowo 60-200 tez hebel i znowu na kreske, hamowaniach 200-100 na autostradzie i ogien dalej, czy na awaryjnym heblu z 250km/h bo tez taki na autostradzie mialem.

Niemniej jednak nie wyobrazam sobie tego auta przy obecnych osiagach na zwyklym klocku pokroju Ferodo Premier itp o innych "smieciach" nie wspominajac.
Nie wyobrazam sobie na dluzsza mete przy moim stylu jazdy tego auta na tym hamulcu gdy zacznie robic 100-200 w 10s a nie 15s tak jak to robi teraz, mimo, ze pewnie nadal by "dawal rade" i byl "wystarczajacy" bo jezdzilem przez chwile gdzie 100-200 bylo piczy klak ponizej 12s i tez "dawalo rade" ale juz sie zastanawialem czy jednak ten hamulec mnie zatrzyma, nie chce sie zwyczajnie zastanawiac na jak dlugo "da rade i wystarczy", wole wciskac i hamowac.

Duniek
16-02-16, 23:26
Moje auto waży 860 kg wiec dobra tarcza 262 z dobrym klockiem robi co najmniej taka sama robote jak twoje 280 a wiekszosc d serii nie wazy wiecej niz 1000


Niemniej jednak nie wyobrazam sobie tego auta przy obecnych osiagach na zwyklym klocku pokroju Ferodo Premier itp o innych "smieciach" nie wspominajac.
Cały czas mowa o doinwestowanych elementach a nie o dobrych budżetowych. ile widziałeś civików które robia 100 - 200 w 10 sekund jeżdżących w imprezach rajdowych/wyscigowych ważących 1100?

Angella
22-02-16, 11:39
Ja też chce zmienić tarcze na 282. Spychu poszedł pw do Ciebie

airman
24-02-16, 22:42
Gdzie do uja ten temat o hamulcach co był podpięty :/

Spychu planuję zmienić w moim 1,5 hebel 242 na 282mm z dwutłoczkiem który już mam. Pamiętasz czy większa masa hamulców była bardzo odczuwalna?

spychu
25-02-16, 11:49
Byla odczuwalna.

Szczur[R]
28-02-16, 12:56
Panowie jakie zaciski na tył do 5D podejdą, w których jest mocniejszy ręczny niż w serii ?
Moje są po regeneracji, to nie kwestia stanu tylko ich konstrukcji. Potrzebuje mocny ręczny.

Gregooory
05-03-16, 20:06
Cześć, tak się zastanawiam czy przednie zwrotnice z preludy v 2.2 czyli 5 szpilek są takie same jak w integrze? Zaciski i tarcze są zamienne między tymi autami?
Podejdzie to do civica VI EJ9?

Oczysiście wiem że tylne w takim przypadku musiały by być z ITR.

airman
13-03-16, 10:46
Ma ktoś info ile waży:

-zacisk z jarzmem 282-prelude 2.2/CR-V? - marcin82 dzięki za pomoc: 4,822kg (zacisk z jarzmem i śrubami mocującymi)

-tarcza z mg 282 4X100?


Waga kuchenna zważyłem:

zacisk legend dwutłoczowy z jarzmem - 5,230kg

zacisk 262 z jarzmem - 3,837kg

tarcza 262 - ok 5kg

zacisk full kompletny tył EP2/EP3 - 3,140kg

brales
13-03-16, 14:17
Witam, pytanie dotyczy tylu: Czy w jakims aucie jest piasta z rozstawem 4x100 ale na duży czop taki jaki w ITR i MB6, mam wachacze tylne wlasnie z takim czopem a chcialbym miec rozstaw 4x100

sonkubu
02-06-16, 07:35
Odswieze temat. Aktualnie posiadam 262/beben z abs. Chcialbym tyl zmienic na tarcze i zostac dalej z abs. Co potrzebuje zakupic aby wszystko bylo i nic nie brakloboraz jaki jest koszt orientacyjny?

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

surf_star
02-06-16, 11:30
Odswieze temat. Aktualnie posiadam 262/beben z abs. Chcialbym tyl zmienic na tarcze i zostac dalej z abs. Co potrzebuje zakupic aby wszystko bylo i nic nie brakloboraz jaki jest koszt orientacyjny?

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka
Caly komplet wachaczy z hamulcami, jak chcesz ABS to z ABS. Jak chcesz zachowac rozstaw 4X100 to musisz szukac takiego setu. Mnie taki swap z pompą 1' kosztowal ok. 1300 zl (nowe tarcze, klocki, cukierki, tuleje, regeneracja zaciskow bo nie dzialal reczny). Wszystko zalezy od tego w jakim stanie i za ile kupisz swapa. Pzdr

TasiOZ
09-06-16, 18:56
Czy ktoś jest mi w stanie napisać jakie linki ręcznego podejdą do 5g coupe EJ2 po zmianie na tarcze (zacisk z ep3)?? Wiem że na pewno z sedana 5g (eg9) i coupe 5g ej1 z tarczami ale ciężko takie linki dostać... wiem też że z del-sol są za krotkie, obawiam się że z 5g HB też będa za krotkie bo copue ma dłuższą podłogę.

kazik2_h9w3
15-06-16, 10:36
Na 90% wydaje mi sie ze 5 i 6 g sa zamienne
Ja w sedanie 6g mam linki z mb1

TasiOZ
15-06-16, 11:15
ale 5gen HB ma któtszą podłogę niż coupe/sedan więc linka powinna być krótsza ;-) w 6gen podłoga jest chyba tej samej długości we wszystkich rodzajach nadwozia... ja zaryzykowałem i zamówiłem linki z MB choć z 6gen możliwe że też by podeszły.

Gunner82
15-06-16, 11:42
Czy ktoś jest mi w stanie napisać jakie linki ręcznego podejdą do 5g coupe EJ2 po zmianie na tarcze (zacisk z ep3)?? Wiem że na pewno z sedana 5g (eg9) i coupe 5g ej1 z tarczami ale ciężko takie linki dostać... wiem też że z del-sol są za krotkie, obawiam się że z 5g HB też będa za krotkie bo copue ma dłuższą podłogę.

mam podobny problem, daj znać czy ci weszła :D

TasiOZ
15-06-16, 15:41
ok spoko tylko będe montował je dopiero w przyszłym tygodniu ;-)

kazik2_h9w3
15-06-16, 20:18
Miałem na myśli to że z sedana 6g podejdzie do sedana 5g

wlad1125
23-09-16, 09:20
Ma ktoś moze info z czego najlepiej kupic pompę 1 cal aby pasowala do 5 gen bez konieczności przerabiania rozpórki 3 punktowej ? Planuję swap 282/260 i znajomy powiedział ze przy 3 punktowej rozpórce żadna pompa 1 cal nie podwjdzie bez przeróbek prawda to?

Z góry dzięki za info (rozpórka k-projekt)

DoSeR
27-09-16, 20:42
Dlaczego miałaby nie podejść? I jakie przeróbki są potrzebne?
Mam projekt k i calówkę z pralki vti, miałem calówkę z itr też z projekt k i zero problemów. Ktoś Ci bzdur naopowiadał.

kazik2_h9w3
27-09-16, 20:59
Wiesz co nie wiem czy dobrze pamietam ale chyba jak zakladalem do siebie calowke musialem zmienic zbiorniczek
W calowce pokrywka byla z przodu i chyba nie chciala sie miescic wiec zalozylem stary z 15/16 z ek3 i bylo ok
Bo sa na pewno dwa rodzaje ze zbiornikiem pojedynczym i takim z dwoma wyjsciami i te z dwoma maja w różnych miejscach pokrywke

spychu
27-09-16, 21:06
Ja u siebie mam pompę Nissina 1" z Prelude europejczyka, która ma zbiorniczek "podobny" do tego z 15/16 Nissina i z rozporka Projekt-K wszystko bylo p&p

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
27-09-16, 21:14
U mnie tez nissin z acco europejskiego no i zbiorniczek jak pamiętam zmienialiamy by weszła rozporka

DoSeR
27-09-16, 23:43
Są minimum 3 rodzaje 1 calowych pomp z różnymi zbiorniczkami.
-zbiorniczek na pojedynczym wyjściu + wejście na przewód od góry
-zbiorniczek na podwójnym wyjściu + wejście na przewód od góry
-wejście na przewód z boku i tutaj jest najbardziej wysunięty zbiorniczek (ATR i reszta Accordów takie ma)

pompa ATR + projekt k. Widać, że wchodzi na styk, ale wchodzi:

http://luszczakmichal.com/HCP/UP3/41.jpg

http://luszczakmichal.com/HCP/UP3/43.jpg
fotki z wątku: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?256223-Black-Cartel-Del-Slow

kazik2_h9w3
28-09-16, 07:17
Ja mialem 3pkt od DjHamera

wlad1125
01-10-16, 14:23
super dzięki wszystkim czyli można śmiało kupować pompę od Klocha

wlad1125
06-10-16, 17:32
Sorry że tak dupę zawracam ale czasem naprawdę ciężko coś na tym forum wyczytać bo albo kłótnie w temacie albo tysiące sprzecznych informacji .

A więc sprawa wygląda tak myślałem że z przodu nam tarczę 262 a z tył 242 jednak coś mi się mała tarcza z przodu wydawała , postanowiłem ją zmierzyć i wyszło że jest to tarcza 242 a z tył 239 z tym iż sprawdzając po vinie oraz po rejestracji wszędzie wychodzi że powinno być 262/239 i teraz pytanie czy tarcza 242 pasuje w miejsce 262 i ktoś po prostu chciał na tarczy zaoszczędzić czy poprzedni właściciel wymienił zwrotnice i wsio i zrobił 242 ( a 262 sprzedał czy coś ) .
Dodam tylko że to eh9 pompa puki co 15/16 .

kamilen
07-10-16, 09:42
Tarcze 242 to inna zwrotnica jarzmo i zacisk niż w tarczach 262 wiec ktos wymienil to wszystko

sonkubu
07-10-16, 17:07
Jak masz eh9 z abs to 262 bez abs 242

Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

HakerPL1
07-10-16, 20:12
szybkie pytanie za 100 punktów: czy zwrotnice na 262 z sedana 6 gen są takie same jak zwrotnice 262 5 gen np. z eg6?

airman
08-10-16, 11:20
szybkie pytanie za 100 punktów: czy zwrotnice na 262 z sedana 6 gen są takie same jak zwrotnice 262 5 gen np. z eg6?

Tak.


Ja mam pytanie odnośnie odpowietrzania. Niby już było ale kurde, ciężko namierzyć konkretna poradę.

Mam swap 282 + 262 na zaciskach dwutłoczkowych z Legenda + tył EM2/EP2/3. Wszystko ocynkowane i nowe gumki+przewody w oplocie+ pompa prelude 1" by Kloch.

Odpowietrzane 3 razy, pedał miekka pipa - spokojnie można wbić w podłogę jak silnik pracuje. Na zgaszonym jest twardy i nie wpada.

Pompę montowałem na seryjnym układzie i działała spoko, nie było takiego objawu. Zaciski zdejmuję i odwracam do odpowietrzania. Kolejność krzyżowa jak w manualu.

Na ostatniej próbie miałem wrazenie, że na prawy tył/lewy przód w wężyku nie było już mikro bąbelków, a na lewy tył/prawy przód jeszcze coś się pojawiało...

Za każdym razem przelałem z litr płynu przez układ.

Co tu może być nie tak? Pompa na początku trochę się pociła od tyłu...teraz niby wszędzie sucho.

HakerPL1
08-10-16, 13:21
dzięki za odpowiedź

ja miałem kiedyś podobny problem jak założyłem pompę calową na serwo 15/16, okazało się że ten trzpień który wystaje z serwa jest za krótki i musiałem dotoczyć dystans który włożyłem w otwór w pompie gdzie wchodził ten trzpień
nie masz wrażenia jakby do połowy wchodził praktycznie bez żadnego oporu a opór pojawiał się gdzieś w połowie wciskania pedału?

ale jak mówisz ze chodziło Ci to wcześniej to nie wiem czy to będzie ten sam problem co u mnie

Duniek
10-10-16, 21:30
Ja mam pytanie odnośnie odpowietrzania. Niby już było ale kurde, ciężko namierzyć konkretna poradę.

Mam swap 282 + 262 na zaciskach dwutłoczkowych z Legenda + tył EM2/EP2/3. Wszystko ocynkowane i nowe gumki+przewody w oplocie+ pompa prelude 1" by Kloch.

Odpowietrzane 3 razy, pedał miekka pipa - spokojnie można wbić w podłogę jak silnik pracuje. Na zgaszonym jest twardy i nie wpada.

Pompę montowałem na seryjnym układzie i działała spoko, nie było takiego objawu. Zaciski zdejmuję i odwracam do odpowietrzania. Kolejność krzyżowa jak w manualu.

Na ostatniej próbie miałem wrazenie, że na prawy tył/lewy przód w wężyku nie było już mikro bąbelków, a na lewy tył/prawy przód jeszcze coś się pojawiało...

Za każdym razem przelałem z litr płynu przez układ.

Co tu może być nie tak? Pompa na początku trochę się pociła od tyłu...teraz niby wszędzie sucho.

Wymień pompe, jeżeli jest od klocha na pewno zrobi ci to bezproblemowo i po kosztach. Mi jego pompa przepuszczała wewnętrznie płyn i na własny koszt wysłał mi druga "nową" bez żadnego marudzenia, gdyż byłem tuż przed rajdem. Dopiero po rajdzie odesłałem mu tą co miałem i jakieś tam parędziesiąt złotych. Wielki szacun dla niego, a tobie proponuje diagnozę od tego miejsca.

HakerPL1
28-10-16, 10:32
mam szybkie pytanie
jarzma w zacisku 262 nissina i lucasa są takie same? tzn. mogę założyć zacisk nissina w jarzmie lucasa?
problem taki że składam znajomemu 262 a kupił on zaciski nissina bez jarzm a na szrotach w okolicy są jarzma tylko lucasa

airman
05-11-16, 01:18
mam szybkie pytanie
jarzma w zacisku 262 nissina i lucasa są takie same? tzn. mogę założyć zacisk nissina w jarzmie lucasa?
problem taki że składam znajomemu 262 a kupił on zaciski nissina bez jarzm a na szrotach w okolicy są jarzma tylko lucasa

No i co ustaliłeś? Moim zdaniem jarzma będą pasować.

HakerPL1
06-11-16, 07:29
trzeba było zaciski i jarzma trochę poprzerabiać i działa

pawelwlkp91
06-11-16, 08:12
Forumowa bracio takie pytanie jaki największy hamulec idzie włożyć do Civic-a 6 gen żeby wszedł na 15 calowe felgi. Na tą chwile mam 282 na zacisku 2 tłoczkowy z acc v6 a chciałbym zacisk 4 tłoczkowy może ktoś wie z jakiego auta podpasi tak żeby pasowało to w 15 calowe felgi.

DoSeR
06-11-16, 08:27
Wilwood ma 4 tłoczki i bez problemu wchodzi w 15.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

HakerPL1
06-11-16, 18:49
są felgi które przyjmują 300 z ep3
rzuć okiem też na tarcze z mini coopera s o średnicy 294 o ile dobrze pamiętam ;)

Gregooory
02-12-16, 19:17
Pytanie z innej beczki, czym i czy w ogóle smarować sworznie prowadnic zacisku? W manualu coś jest o smarowaniu ale nie widzę podanego dokładnie smaru jaki honda zaleca.
Jeśli to ważne to przód nissin 262, tył lucas 242.
Numer 10 i 17 na schemacie: http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/871788132b92d8c928fe9453ad32ef39-1056x522.gif

kraszak
03-12-16, 12:46
Pytanie z innej beczki, czym i czy w ogóle smarować sworznie prowadnic zacisku? W manualu coś jest o smarowaniu ale nie widzę podanego dokładnie smaru jaki honda zaleca.
Jeśli to ważne to przód nissin 262, tył lucas 242.
Numer 10 i 17 na schemacie: http://japancars.ru/image/cache/epc_honda/871788132b92d8c928fe9453ad32ef39-1056x522.gif

Ja używam ATE PLASTILUBE i taki powinien być stosowany, jednak można użyć również smaru silikonowego. Ważne żyby nie używać miedzianego,grafitowego lub tym podobnych

Mareczuczek
03-12-16, 12:55
Czemu nie miedziany skoro w większości zestawów naprawczym właśnie takie dodają?

kamil39
03-12-16, 17:07
Bo miedziany w prowadnicach się zapieka,
Ja daje zwykły smar zielono- niebieskawy i ani razu mi sie nie zdarzylo, aby sie przy nim zapiekla dolna prowadnica, raz dałem miedziany i byly problemy..


Ja używam ATE PLASTILUBE i taki powinien być stosowany, Tez nie do konca, bo wlasciwie ten smar jest do tłoczków w zacisku i do posmarowania w jarzmie miejsc, gdzie klocek" pracuje".

Bojar94
03-12-16, 17:33
Do tłoczków jest akurat bremszylinder :) plastilube akurat idealnie pasuje do prowadnic i do miejsc pracy klocków

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

kraszak
03-12-16, 18:07
Bo miedziany w prowadnicach się zapieka

Dokładnie, dodatkowo po czasie robią sie z niego grudki. Sporo mechaników smaruje miedzianym ze względu na to że jest wysokotemperaturowy jednak prowadnice się nie nagrzewają więc nie potrzeba takiego smaru.


Tez nie do konca, bo wlasciwie ten smar jest do tłoczków w zacisku i do posmarowania w jarzmie miejsc, gdzie klocek" pracuje".

Plastilube może być stosowany w każdym miejscu styku klocka z zaciskiem i jarzmem, do prowadnic również się nadaje gdyż jest niewrażliwy na działanie wody i innych czynników. Ale równie dobrze sprawdzi się każdy inny smar odporny na wypłukiwanie przez wodę,nie zawierający metali i odporny na ściskanie. Czyli miedzy innymi smar silikonowy o którym wspomniałem.

wlad1125
04-12-16, 12:02
panowie a u mnie taki problem po swapie na 282 z przodu i 262 z tyłu raz pedał twardy lekko naciskam i ląduję na szybie a za moment muszę wciskać głęboko żeby zaczął hamować , układ odpowietrzałem za pomocą specjalnego zestawu do odpowietrzania hamulców więc powinno być dobrze a nie jest , jakieś pomysły ? zaciski przód legend tył ep3 pompa z mb6 . A druga sprawa czy przy swapie tyłu z ep3 zaciski powinny być odwrotnie w sensie prawy zacisk na lewą stronę i odwrotnie bo u mnie tylko tak udało się zamontować autko 5 gen sedan eh9

kazik2_h9w3
04-12-16, 13:10
Ja tez mam na odwrót założone i chyba odpowietrzalem za zdjetym zacisku

HakerPL1
04-12-16, 16:38
tak jak kolega napisał musisz odpowietrzać na zdjętych zaciskach, inaczej nie dasz rady odpowietrzyć

wlad1125
04-12-16, 17:07
wielkie dzięki na zdjętym zacisku zaworkiem do góry tak ?

kazik2_h9w3
04-12-16, 17:22
Dokladnie

kamil39
04-12-16, 17:29
Pompę miałeś sprawdzoną wczesniej? Wydaje mi sie gdyby bable byly to caly czas bys mial kaszane hamulec, a tak jak raz jest ok, raz jest dupa to cos mi sie wydaje ze z pompa jest nie tak.

wlad1125
04-12-16, 17:38
no jest opcja ze pompa jest nie teges miałem montować pompę itr ale się okazało że wejście jest na klucz 10 a drugie na 12 a ja nie miałem jak tego przerobić bo u mnie przewody w starej pompie oba na 10 i założyłem jakąś starą z mb6

kamil39
04-12-16, 17:43
Sa redukcje m10 na m12, chyba z 2 zł takie coś kosztuje:p

kazik2_h9w3
04-12-16, 18:34
Ja za taka redukcje placilem ok 8 zeta

wlad1125
04-12-16, 18:42
super już znalazłem dokładnie 8 zł no to problem powinien być z głowy dzięki

PixeL
06-12-16, 11:49
moze ktos cos podpowie ,bo nie moge znalesc

swap 282/260 z mc2 zalozony do ej6 abs/bebny tyl

i moje pytanie jakie czujniki abs do tyłu ,od czego to dobierac czy poprostu obcinac kostki w czujnikch z mc2 i zarabiac od czujnikow z ej6

Kaliś
28-12-16, 15:34
Witam, planuje swap tarczy do mojej EJ2. Aktualnie jest seryjna nie wiem jaka tarcza w przodzie - pewnie 240 czy 242, tył bęben.
Znalazłem zestaw 262/260 (zwrotnice, tarcze, zaciski, linek nie widzę czyli podstawka tylko) co mi będzie jeszcze potrzebne do zmiany i by wszystko ładnie działało. Pompę także należy wymienić na tą 1''? U mnie seria (chyba 15/16).
Jakieś porady, odpowiedzi co i jak?

DoSeR
28-12-16, 16:50
Kaliś, dobrze kojarzę, ze masz stęsy? Te 260mm jest zbudowane na gratach z EP/EM2 czy oryginalny swap z MB/MC? Bo jak to drugie to taki hamulec wypycha tylne koła o ~1,5cm. Będziesz miał problem coś takiego zmieścić bez jakiś chorych kątów.

Kaliś
28-12-16, 17:19
Kaliś, dobrze kojarzę, ze masz stęsy? Te 260mm jest zbudowane na gratach z EP/EM2 czy oryginalny swap z MB/MC? Bo jak to drugie to taki hamulec wypycha tylne koła o ~1,5cm. Będziesz miał problem coś takiego zmieścić bez jakiś chorych kątów.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?265213-swap-hebli-block-guard-lotka-spoon-ej9-gwint-mts

Chce kupić to dokładnie, jeżeli jeszcze aktualne i użytkownik odpowie na PW odnośnie stanu technicznego, itp. No mam, koło na ET0, poszerzoną budę, w tyle kąty już są, w przodzie ich jeszcze brak.

przemo0
02-01-17, 04:24
Witam mam pytanie czy takie tarcze będą dobre do ej2 z b18 z układem od mb2

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2231331413210-240123_01061-O7818-tarcza-hamulcowa.html

lub może coś innego a nie ate

robivitez
06-01-17, 11:29
Czesc panowie, szybko potrzebna rada. Tylni hamulec tarczowy z angielki, tylko ze 4X100, jak to sie załozy na 6gen, to tez sie rozstaw koł poszerzy jak w przypadki swapa z vti angielki?

kazik2_h9w3
06-01-17, 12:32
Ja mam taki u siebie i nie zauwazylem by bylo szerzej

Mały wol
06-01-17, 12:33
panowie tekie pytanie czy swap hebli z Vg bedzie pasował do 4g??

kazik2_h9w3
06-01-17, 12:34
Jesli chodzi o tyl to raczej tak

robivitez
06-01-17, 13:29
Ja mam taki u siebie i nie zauwazylem by bylo szerzej

Tnx, bliskio mnie jest taki zestaw na sell, moze wezme do siebie do coupety.

DoSeR
06-01-17, 18:06
Czesc panowie, szybko potrzebna rada. Tylni hamulec tarczowy z angielki, tylko ze 4X100, jak to sie załozy na 6gen, to tez sie rozstaw koł poszerzy jak w przypadki swapa z vti angielki?
260mm 4x100 z angielki poszerza taka samo jak z VTI. Jakieś 1,5cm na stronę.

kazik2_h9w3
06-01-17, 18:24
Ja mialem 240 na starcie i o nich pisalem

spychu
06-01-17, 19:05
Kazik ale Ty nie masz całego kompletu z angielki :)

260 4x100 z MB poszerza tył

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
06-01-17, 19:35
Wahacze wleczone sa z angielki wraz z piastami tylko teraz mam zrobione 260 na zaciskachbz epki

robivitez
06-01-17, 22:59
Dzieki za informacje. Czyli 240mm 4x100 z angielki nie poszerza, jak dobrze rozumiem?

kazik2_h9w3
07-01-17, 09:18
Mi sie tak wydaje tylko u mnie zawsze byly oemowe felgi
Na zime mam wiatraki a na lato z ep a one nie wiem jakie mialy et ,wiem ze u mnie nic nie trze
Spychu nawet kiedys próbowaliśmy to sprawdzic ale nie mielismy za bardzo punktu odniesienia
Jak ktos ma z tylu swap z ek4 lub z eg5/6 i wiatraki to mozemy to oficjalnie sprawdzic
Mozna zmierzyć odległości od koła do koła

kamilen
07-01-17, 15:47
Kazik ale Ty nie masz całego kompletu z angielki :)

260 4x100 z MB poszerza tył

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Z czego wynika to poszerzenie? Z piasty, z wahacza?

dymek90
07-01-17, 20:25
Witam mianowicie jezdze ej9 jak wiadomo tyl to duzy beben wpadlem na pomysl ze bd swap znalazlem Kompletny swap hebla 282/260 z mb6/mc2 wraz z pompą ATR i teraz moje pytanie pojawia sie co z ABS bo moje auto tak owy posiada poprzedni wlasciciel mowi ze byl abs ale sam osobiscie mial wyrzucony bo tez go wczesniej zakupil bez moje pytanie co w takim ukladzie mozna zrobic/zaradzic badz jakies sensowne rozwiazanie...z gory badzo dziekuje za pomoc

airman
10-01-17, 07:14
Spokojnie do ogarnięcia, musisz mieć na pewno tylne czujniki z mb6/mc2, przednie nie jestem pewien ale moga podejść Twoje. Może wtyczka nie pasować - wtedy lutujesz lub inne wtyczki kombinujesz.

piotr51501
09-02-17, 11:47
witam mam pytanie dotyczących hebli w EG 282/260 z rozstawem 4x114,3
czy ktoś może poradzić jakich kół szukać pod ten zestaw ET, rozmiar, ITP.
i ewentualnie z jakiego auta będą pasować

Kaliś
14-02-17, 11:35
Kaliś, dobrze kojarzę, ze masz stęsy? Te 260mm jest zbudowane na gratach z EP/EM2 czy oryginalny swap z MB/MC? Bo jak to drugie to taki hamulec wypycha tylne koła o ~1,5cm. Będziesz miał problem coś takiego zmieścić bez jakiś chorych kątów.

No niestety. Camber skręcony na maksa a auto nie opuszczone do końca i taki efekt. Szukam gwintu i zmieniam opony na 165/45/R16.

http://i.imgur.com/DEud3DN.jpg

http://i.imgur.com/s89rm0l.jpg

http://i.imgur.com/7BQUqIT.jpg

cichykzn
15-02-17, 08:17
Panowie takie pytanie, które wersje liftbacka wychodziły z pełnym zestawem tarcz i absem? Najbardziej zależy mi na zachowaniu rozstawu 4x100 więc mb6 i mc2 odpadają, a rozmiar tarcz nie ma znaczenia, może być 262/262, 262/240 bez różnicy

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

michalkazanice
15-02-17, 20:37
Musisz szukać z MB3

Ktoś z tu obecnych robił swap hebla 282 na 300 mm z przodu na piastach 5x114.3 ?

kamil39
15-02-17, 21:22
W przedliftowej ma9 z d15z3 mialem abs i z tyłu tarcze 240 i przod 262.

piotr51501
19-02-17, 12:51
Mam komplet z mb6 ori

cichykzn
19-02-17, 16:04
Mam komplet z mb6 ori
Z mb6 tak średnio mnie satysfakcjonuje bo musiałbym przejść na inny rozstaw a to od razu wiązałoby się z kupnem nowych felg itd

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

piotr51501
21-02-17, 23:34
To nikt nie orientuje sie z jakiego wozu by podeszly

cichykzn
21-02-17, 23:37
Jaki rozmiar et i Czy z oponami
Nie chcę kupować felg na razie ;) mam ważniejsze wydatki niż felgi, pytałem tak orientacyjnie w których modelach wychodził komplet tarcz z absem

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

MM63
21-02-17, 23:46
Panowie takie pytanie, które wersje liftbacka wychodziły z pełnym zestawem tarcz i absem? Najbardziej zależy mi na zachowaniu rozstawu 4x100 więc mb6 i mc2 odpadają, a rozmiar tarcz nie ma znaczenia, może być 262/262, 262/240 bez różnicy

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

Każdy liftback z absem ma tarcze przód/tył.
Modele 99-00 mają z tyłu już 260 zamiast 240.

cichykzn
21-02-17, 23:50
Każdy liftback z absem ma tarcze przód/tył.
Modele 99-00 mają z tyłu już 260 zamiast 240.
To wiem że jak ma abs to ma też tarcze, a mi chodzi na odwrót, które modele miały tarcze i abs, wiadomo że ktoś mógł sobie wybrać pewnie to jako opcję ale były już też wersje gdzie to było w podstawie montowane

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

MM63
22-02-17, 01:49
To wiem że jak ma abs to ma też tarcze, a mi chodzi na odwrót, które modele miały tarcze i abs, wiadomo że ktoś mógł sobie wybrać pewnie to jako opcję ale były już też wersje gdzie to było w podstawie montowane

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

W podstawie abs jest z reguły w każdym powyżej 1.4.
MA9, MB1, MB3, MB4, ale łatwiej jest po prostu szukać tych z absem.

cichykzn
22-02-17, 06:06
W podstawie abs jest z reguły w każdym powyżej 1.4.
MA9, MB1, MB3, MB4, ale łatwiej jest po prostu szukać tych z absem.
I o to właśnie mi chodziło, dziękuję bardzo [emoji4]

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

cypisc
06-04-17, 12:47
witam was... mam pytanko kupilem juz jarzma zwrotnice tarcze klocki od ej9 chcialbym to teraz zamontowac w swojej ej2
i mam standard... doczytalem sie ze trzeb jeszcze stabilizator zamontowac bo ja w orginale nie posiadam czy to jest konieczne??

kazik2_h9w3
06-04-17, 12:50
Robiac swap na 262 zmieniasz kompletne zwrotnice(zaciski itp) i to wszystko

cypisc
06-04-17, 15:41
Robiac swap na 262 zmieniasz kompletne zwrotnice(zaciski itp) i to wszystko
zadnych wachaczy ani stabilizatorow nie zmieniam?? czylibwszystko juz mam 😁😁 dzieki 

HakerPL1
06-04-17, 16:42
jeśli nie chcesz to nie, stabilizator to dodatek który poprawia prowadzenie i przyczepność w zakrętach

cichykzn
09-04-17, 10:11
pany takie pytanie, jak wygląda sprawa dołożenia absu to hamulców tarczowych? jest możliwość poprzez zmianę np samych piast i dołożenia całego systemu abs czy trzeba brać kompletny swap od wersji z absem?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

kazik2_h9w3
09-04-17, 10:17
W wersji bez abs niby sa miejsca pod czujniki ale nie ma otworow pod śrubki i chyba oslony tez by trzeba bylo pod czujniki przerobic
Takze sensowniej i taniej brac z wersji z abs
Same piasty uzywki w dobrym stanie to najmarniej 50 zl za sztuke

Andrejjo
18-04-17, 16:38
Panowie pytanie, swap 300mm na zacisku z type-r(ep3), tarcza z mini, czy pod tą tarcze trzeba frezować jarzma?

Kriss91
22-05-17, 11:58
Każdy pisze o tym, że swap tylnych hamulców z angielek poszerza rozstaw tylnych kół. Pytanie zasadnicze z czego to wynika? Inna grubość czopów/piast? Inna budowa wahacza? Jak rozróżnić zestaw np. angielki 240mm i EK4 240mm?

kazik2_h9w3
22-05-17, 13:07
Mozna je rozroznic min po zaciskach
Ek4 ma Nissina a 5d Lucasa
5D ma tez grubszy czop na piaste
Przynajmniej tak mi sie wydaje
Ja u siebie mam wahacze z 5d(mb1) 240 i wydaje mi sie ze nie poszerza

Kriss91
22-05-17, 16:29
No właśnie po typie zacisków nie sugerowałbym się. To dobra wskazówka, ale nie musi niestety przeważać. Wystarczy, że ktoś w przeszłości wymieniał zaciski.


5D ma tez grubszy czop na piaste
Właśnie potwierdzenia na to bym potrzebował.


Ja u siebie mam wahacze z 5d(mb1) 240 i wydaje mi sie ze nie poszerza
Jakie ET i szerokość felgi?

kazik2_h9w3
22-05-17, 21:22
Jak nie zapomne to zmierze piaste bo lezy jedna w piwnicy
Co do szerokosci i et to nie kojarzę ale felga to Enkei wzor Ep3 tylko 4x100

romekex
22-05-17, 21:32
piasta jest szersza o okolo 5mm od bebnowej . kiedys odwalilem taki myk ze zalozylem piaste od angielki z tarczowych hamulcy do ej1 pod beben , to beben odstawal 4 do 5mm od tarczy kotwicznej tej co sa szczeki na niej ,
jesli odleglosc w miejscu styku piasy z czopem od wewnątrz jest taka sama w tarczy i bebnie to o 5mm jest szerzej na strone

Kriss91
23-05-17, 19:44
Np właśnie na oko i po zgrubnych pomiarach wydaje się być identycznie.
Nie wiem w takim razie na czym dokładnie miałaby być blisko 1,5-centymetrowa różnica na stronie.

romekex
23-05-17, 22:45
poltora centymetra raczej malo mozliwe wachacze raczej takie same eg ej ek ma mb mialem niejedne w rekach , jedyne co moze byc to moze tzw angielka 5d , moze ma szerzej mocowania na karoserii i wtedy moze byc szerszy rozstaw ale tylko w tej wersji nadwozia trzeba by postudiowac wymiary aut

Kriss91
24-05-17, 16:18
Skąd więc powstała legenda o innym rozstawie kół na swapie z angielki?
Chyba nawet w tym temacie pojawił się taki motyw.

kazik2_h9w3
24-05-17, 16:32
Z tego co mi wiadomo to swap 240 4x100 nie poszerza ale juz 260 tez 4x100 poszerza bo dzis Kolega zalozyl 260 4x100na tyl i jest szerzej bo trze jak diabli
Mowa o swapie z angielki

Kriss91
24-05-17, 20:32
A jest szansa sprawdzić u kolegi co może powodować poszerzenie?

I czy 240mm 4x100 z angielki tez powoduje poszerzenie? (na logikę powinno)

kazik2_h9w3
24-05-17, 21:10
W wolnej chwili moze co nieco pomierzymy
Reszte napisalem wyzej

Gregooory
24-06-17, 08:06
Witam jaką siłę hamowania powinny mieć na rolkach hamulce tarczowe przednie i tylne w EK4?

Verinte
01-07-17, 17:28
Witam. Jak miałaby się sprawa z wymianą hamulców w eg4 na 282/260? Z jakich modeli mogę zabrać te hamulce i jakich części będę potrzebował do zrobienia swapa?

JulianT
01-07-17, 18:48
Witam. Jak miałaby się sprawa z wymianą hamulców w eg4 na 282/260? Z jakich modeli mogę zabrać te hamulce i jakich części będę potrzebował do zrobienia swapa?

Był tu gdzieś na forum duży wątek o przekładce hamulców, ale nie mogę go znaleźć, wszystkie linki do niego w dziale "układ jezdny" nie działają.
Może ktoś wie gdzie ten wątek się podział?

Tak czy inaczej, poniżej streszczenie tego, co mi się udało zebrać do tej pory:
Pierwsza kwestia: zależy czy chcesz zostać przy rozstawie śrub 4x100 czy rozważasz zmianę na inny - czyli np. 4x114,3?
Jeżeli chcesz przejść na inny rozstaw śrub, to wtedy chyba najlepsza jest kompletna przekładka z Aerodecka VTi albo ITR - zwrotnice, jarzma, zaciski z przodu oraz wahacze wzdłużne z tyłu z jarzmami, piastą i zaciskami z tyłu. Potrzebna będzie też pompa hamulcowa i linki.

Jeżeli chcesz pozostać przy rozstawie 4x100, to będzie składanie klocków z różnych Hond. Ja mam taką przekładkę w planach ze względu na felgi i najpierw przesiadłem się z tarcz 242 mm z przodu i bębnów z tyłu na tarcze 262 mm z przodu i 239 z tyłu. To była kompletna przekładka z Del Sola VTi, czyli zwrotnice, jarzma i zaciski z przodu oraz wahacze wzdłużne, piasty, jarzma i zaciski z tyłu. Do tego doszła pompa 15/16 cala, chyba z EK4 o ile dobrze pamiętam. Mając taki zestaw w aucie, mogę przejść na tarcze 282/260 mm bez konieczności zmiany rozstawu śrub.
Drugi etap to będzie zamiana na tarcze 282 mm z przodu/ 260 mm z tyłu. Na przód potrzebujesz tarcze z MG ZR 160 KM (roczniki 2001-2005) - np. ATE 24.0125-0161.1. - one mają rozstaw 4x100 mm. Do tego jarzma i zaciski z Hondy CR-V I generacji (roczniki 1995-2002). Taki sam zacisk z tego co wiem był też w Accordach, Integrach, FR-V. Przykładowe numery OEM zacisków: 45018S9AA00, 45018S9AA01, 45018S9AA02. Te zaciski i jarzma są na tarcze o maksymalnej grubości 23 mm, więc żeby założyć do nich tarczę grubości 25 mm z MG, trzeba podobno zeszlifować nieco jarzmo w okolicach tarczy albo użyć podkładek między jarzmo a uszy zwrotnicy - jeszcze tego nie zakładałem, więc nie wiem która wersja się sprawdzi.
Na tył potrzebne będą kompletne zaciski z jarzmami z Hondy Civic VII generacji (roczniki 1999-2006), np. EP 2 (przykładowy nr OEM 43018-S5A-J02). Do tego tarcze, np. Blueprint ADH24381 albo jakiekolwiek inne hondowskie o średnicy 260 mm i rozstawie 4x100 mm. Podobno te zaciski montuje się odwrotnie, czyli lewy na prawą stronę a prawy na lewą, co oznacza odpowietrzanie na zdjętym zacisku - tylko tak odpowietrznik będzie można ustawić najwyżej (po zamontowaniu zacisków na samochodzie odwrotnie niż w aucie - dawcy odpowietrznik jest skierowany do dołu). To znowu tylko informacja teoretyczna, bo tak jak pisałem, dopiero będę to montował u siebie. Oczywiście do tego niezbędne są pasujące linki hamulca ręcznego.
Jeśli chodzi o pompę hamulcową, to mam zamiar wrzucić 1 cal z Prelude 2,2.
A tu jako ciekawostka jest blog z artykułem o przekładce samych piast z tyłu na pasujące do tarcz, bez wymiany całego wahacza:
http://pawel000.blogspot.co.uk/2012/05/easy-way-czy-hard-way.html

DawidJDM
22-08-17, 16:02
JulianT bardzo spoko podsumowanie, ale jeszcze dręczy mnie jedno pytanie. Czy każda zwrotnica na której siedzi 262mm z rozstawem 4x100 będzie kompatybilna z zaciskiem pod 282 mm ??

JulianT
23-08-17, 13:16
JulianT bardzo spoko podsumowanie, ale jeszcze dręczy mnie jedno pytanie. Czy każda zwrotnica na której siedzi 262mm z rozstawem 4x100 będzie kompatybilna z zaciskiem pod 282 mm ??

Wydaje mi się, że tak. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi, ale z tego co wiem każda zwrotnica z Civica z lat 1992-2001 (czyli V albo VI gen) z tarczami 262mm ma rozstaw otworów na śruby mocujące jarzmo do zwrotnicy wynoszący 140mm. A to oznacza, że można do nich też przykręcić jarzma z zaciskami od tarcz 282mm, które również mają rozstaw śrub mocujących 140mm.

airman
23-08-17, 14:29
Potwierdzam, tylko czasem trzeba centrować jarzmo w stosunku do tarczy poprzez podkładki lub szlifowanie jarzma.

DawidJDM
23-08-17, 20:51
Wszystko jasne, wielkie dzięki Panowie. Czyli stage I na 262mm i możliwość przejscia na stage II 282mm w każdej chwili :)

Gregooory
30-08-17, 19:26
Cześć, mam problem. Obecny setup hebli u mnie to: Pompa hamulcowa nissin z EK4 czyli 15/16, przód tarcze 262 i zaciski nissin, tył tarcze 240 zaciski lucas, korektor siły z EJ9 242/bęben. Rok temu regeneracja zacisków, wymiana przewodów po całości na miedziaki i oplot hel przód + tył.
Tydzień temu zepsuł mi się zacisk tylny lewy a dokładnie stało się coś z mechanizmem ręcznego. Nożny działał normalnie, pedał był twardy. Dzisiaj zmieniłem ten zacisk na drugi sprawny, wymieniłem wszystkie gumki, odpowietrzyłem cały układ, przelałem jakiś 1L płynu hamulcowego i jest lipa. Na zgaszonym silniku nacisnę 3 razy i pedał jest twardy jak kamień, czar pryska gdy tylko odpalam silnik, pedał wpada w podłogę i pompowanie nic nie zmienia. Gasze silnik, pompuje 2-3 razy i znów jest twardy.
Zbieg okoliczności i siadła pompa hamulcowa? Do momentu podmiany zacisku pedał był twardy.
Układ jest nadal zapowietrzony? Dodam że przy odkręcaniu odpowietrznika na zmienionym zacisku słyszalny jest jakiś dziwny odgłos, albo z pompy albo z zacisku. Brak widocznych wycieków płynu.

Przy okazji zapytam czy ma ktoś namiar na zestaw naprawczy tej pompy hamulcowej?
Gdzie szukać przyczyny?
Odpowietrzałem na 2 osoby, tak jak jest w manualu dla systemu bez ABS oraz normalnie od najdalszego koła.

Patryk_ZS
02-09-17, 17:37
Cześć, mam problem. Obecny setup hebli u mnie to: Pompa hamulcowa nissin z EK4 czyli 15/16, przód tarcze 262 i zaciski nissin, tył tarcze 240 zaciski lucas, korektor siły z EJ9 242/bęben. Rok temu regeneracja zacisków, wymiana przewodów po całości na miedziaki i oplot hel przód + tył.
Tydzień temu zepsuł mi się zacisk tylny lewy a dokładnie stało się coś z mechanizmem ręcznego. Nożny działał normalnie, pedał był twardy. Dzisiaj zmieniłem ten zacisk na drugi sprawny, wymieniłem wszystkie gumki, odpowietrzyłem cały układ, przelałem jakiś 1L płynu hamulcowego i jest lipa. Na zgaszonym silniku nacisnę 3 razy i pedał jest twardy jak kamień, czar pryska gdy tylko odpalam silnik, pedał wpada w podłogę i pompowanie nic nie zmienia. Gasze silnik, pompuje 2-3 razy i znów jest twardy.
Zbieg okoliczności i siadła pompa hamulcowa? Do momentu podmiany zacisku pedał był twardy.
Układ jest nadal zapowietrzony? Dodam że przy odkręcaniu odpowietrznika na zmienionym zacisku słyszalny jest jakiś dziwny odgłos, albo z pompy albo z zacisku. Brak widocznych wycieków płynu.

Przy okazji zapytam czy ma ktoś namiar na zestaw naprawczy tej pompy hamulcowej?
Gdzie szukać przyczyny?
Odpowietrzałem na 2 osoby, tak jak jest w manualu dla systemu bez ABS oraz normalnie od najdalszego koła.

Odkręć pompę i zobacz czy nie rozszczelniła się przy serwie, mi leciał plyn do serwa :)

Gregooory
06-09-17, 19:41
Pompa odkręcona od serwa. Widocznych śladów przecieków nie widzę. Jedynie co to nie mogłem oddzielić pompy od serwa, ze względu na mocno utlenione aluminium. Jutro montuje pompe 1 cal (podobno sprawna).
Napiszę dla potomnych, pompa z serwem nissin z ek4 wyszła bez odkręcania kolektora ssącego (Seria B18C4 w EJ9)

Patryk_ZS
06-09-17, 20:13
Pompa odkręcona od serwa. Widocznych śladów przecieków nie widzę. Jedynie co to nie mogłem oddzielić pompy od serwa, ze względu na mocno utlenione aluminium. Jutro montuje pompe 1 cal (podobno sprawna).
Napiszę dla potomnych, pompa z serwem nissin z ek4 wyszła bez odkręcania kolektora ssącego (Seria B18C4 w EJ9)

Działaj bo jestem ciekaw finału. Są dwie opcję pech że padła pompa akurat lub trafiony zacisk...

spychu
06-09-17, 20:14
Serwo od pompy 15/16" z pompa 1" to porazka, nie da sie tego porzadnie wyregulowac zeby skok pedalu byl odpowiedni i hamulec lapal od samej gory a nie lecial pierwsze centymetry w powietrze.

Patryk_ZS
06-09-17, 20:16
Serwo od pompy 15/16" z pompa 1" to porazka, nie da sie tego porzadnie wyregulowac zeby skok pedalu byl odpowiedni i hamulec lapal od samej gory a nie lecial pierwsze centymetry w powietrze.

Wydaje mi się że kolega ma kpl. pompe i serwo 1" jeżeli nie mógł odkręcić pompy od serwa bez problemowo :P

Gregooory
07-09-17, 18:57
Pompa z serwem 1 cal. Było ciasno ale weszła przy tym wielkim kolektorze ssącym. Jedyna rzecz to odkreciłem zawór od klapek kolektora. Serwo, ściane grodziową oraz kielich okleiłem taśmą żeby nie podrapać.


Edit. problem dalej występuje.

airman
09-09-17, 13:01
Myślę, że mam taki sam problem od czasu swapa 282(legend) i 262(ep2/3), pompa z prelude po regeneracji. Na zgaszonym pedał twardy jak kamień, auto niby hamuje ok, ale jak silnik pracuje to mogę dociąć pedał do 'końca'. Podczas jazdy mam wrażenie że bywa twardszy na obrotach itp..

brales
10-09-17, 07:51
Pompa z serwem 1 cal. Było ciasno ale weszła przy tym wielkim kolektorze ssącym. Jedyna rzecz to odkreciłem zawór od klapek kolektora. Serwo, ściane grodziową oraz kielich okleiłem taśmą żeby nie podrapać.


Edit. problem dalej występuje.

Hej ja mialem bardzo podobny problem, po wymianie zaciskow mialem miękki pedał hamulca pod uruchomieniu silnika odpowietrzałem z 10 razy i nic kilka dni do tego podchodziłem ale w końcu zaczęło działac chociaż powiem że nie jestem w stanie powiedzieć jednoznacznie co pomogło bo przed tym jak zaczęło działać zrobiłem naraz kilka rzeczy, może Ci pomoże coś z tego co ja zrobiłem:
-zastosowałem procedure jak przy odpowietrzaniu z tym, że zamiast odpowietrznika poluzowałem przewody przy pomie abs, Ty chyba nie masz więc to raczej nie będzie to
-używałem tylko i wyłącznie nowy dopiero co kupiony płyn hamulcowy, nawet jak już leciał czysty z odpowietrzników to nie używałem go do dolewania (niektórzy tak robią i w teorii powinno być chyba ok nawet)
-przed odpowietrzaniem danego zacisku wciskałem na maksa dany tłoczek do tyłu tak aby jak najmniej płynu było w środku (a tym samym ewentualnego powietrza) nie wiem czy to nie spowodowało poprawy bo w tym momencie jak się cofa tłoczki to płyn też się cofa i przelewa i może jakis pecherzyk powietrza się przemieści tak że potem wyjdzie, nie wiem może też można spróbować wszystkie naraz cofnąć bo jednak objawy są takie jak przy zapowietrzonym układzie
-jak konczyłem odpowietrzać dany zacisk zgodnie z procedura to przy założonym wężyku na odpowietrzniku delikatnie go poluzowałem i po prostu pompowałem pompa hamulcowa zeby sie przelalo troche plynu przez wezyk - ile to nie wiem ale mysle ze 100 ml, po takiej zabawie z kazdym zaciskiem znowu normalna juz ksiazkowa procedura odpowietrzania bez udziwnien

I po tych wszystkich powyższych zabiegach wsiadam w auto zrezygnowany ze i tak nie zadziała, odpalam auto a pedał hamulca skala, możne niektore rzeczy które zrobiłem były niepotrzebne/przesadne/głupie ale po ich wykonaniu cały układ zaczął normalnie pracować ! wcześniej z tydzień czasu odpowietrzałem tak jak trzeba zgodnie z procedurą, przelałem chyba ze 2 litry płynu przez układ i był problem, w dodatku robiłem to w kilku podejściach tzn odpowietrzałem nie było do końca ok ale pojeździłem trochę potem następnego dnia znowu odpowietrzanie książkowe ale znowu słaby efekt a za tym ostatnim razem bach zadziałało...

kamil39
10-09-17, 08:59
Myślę, że mam taki sam problem od czasu swapa 282(legend) i 262(ep2/3), pompa z prelude po regeneracji. Na zgaszonym pedał twardy jak kamień, auto niby hamuje ok, ale jak silnik pracuje to mogę dociąć pedał do 'końca'. Podczas jazdy mam wrażenie że bywa twardszy na obrotach itp.. Odpowietrzniki wszystkie są u góry? ja kupilem kiedys swap 262, gdzie zaciski byly stronami zamienione - pracowalem poznym wieczorem i za nic nie moglem tego odpowietrzyć, na drugi dzień przy pracy na spokojnie okazalo sie ze odpowietrzniki byly na dole... :D

Gregooory
10-09-17, 15:40
Dzięki za podpowiedzi.
Wczoraj i dzisiaj się z tym dalej "bawiłem" i efekt jaki był taki jest.
Trzy pompy hamulcowe z serwami nic nie zmieniły. Założyłem ponownie mój zacisk tylny gdzie padł ręczny i nic. Zauważyłem że powietrze pojawia się na tylnych zaciskach przy odpowietrzaniu. Na przednich czasem pojawi się jakiś pęcherzyk.
Próbowałem cofać tłoczki i odpowietrzać ale bez efektu. Chyba że źle się za to zabrałem. Ja cołałem tłoczek przy odkręconym odpowietrzniku.

Na chwilę obecną brak mi więcej pomysłów. Nie chce mi się wierzyc że mam takiego pecha i akurat te trzy pompy są uszkodzone.
W jaki sposób można odpowietrzyć pompe hamulcową? Ja robiłem to tak: pompowaniem pedałem, trzymanie go wciśnietym, poluzowanie nakrętki przewodów od pompy i zakręcenie spowrotem.

Ma ktoś jakiś pomysł? Jedynie co mi przychodzi na myśl to to, że może układ zaciąga powietrze odpowietrznikiem zacisku. Ale skoro by zaciągał to czy jednocześnie nie przeciekał by pod wciśniętym pedałem do podłogi i trzymaniem go przez 1 min?

Wczoraj przejechałem się autem z myślą może coś się gdzieś inaczej ułoży odpowietrze raz jeszcze i będzie ok. Niestety myliłem się.
Tak jak wcześniej bez problemu dało się zablokować koła na asfalcie przy wciśnietym pedale myślę że około na 1/2 skoku tak wczoraj ciężko było to wymusić mając pedał energicznie wciśnięty w podłoge. Kolejna sprawa to to, że hamowało dopiero przy wciśnięciu pedału w 3/4 skoku.
Jechałem na pompie z serwem nissin 15/16

brales
10-09-17, 19:03
ja akurat cofalem przy zakreconym tak aby sie cofnelo do ukladu wszystko z tloczka ale objawy mialem 100% takie same jak Ty ...

Gregooory
10-09-17, 19:28
No to jutro powtórka :) Miała być szybka naprawa na zasadzie zamiany zacisku, a auto uziemione już 1,5 tygodnia.

airman
11-09-17, 22:40
Odpowietrzniki wszystkie są u góry? ja kupilem kiedys swap 262, gdzie zaciski byly stronami zamienione - pracowalem poznym wieczorem i za nic nie moglem tego odpowietrzyć, na drugi dzień przy pracy na spokojnie okazalo sie ze odpowietrzniki byly na dole... :D

Oczywiście że jak masz zaciski z EP2/3 to odpowietrzniki są na dole... trzeba odpowietrzać na zdjętym i odwróconym zacisku.

cichykzn
21-09-17, 07:07
Niedługo przymierzam się do swapu hebla przedniego w Ej2 na 262 pod ABS i pytanie moje, pierścień absu jest na przegubach, czy idzie podpasować sam przegub zewnętrzny z pierścieniem czy trzeba szukać całych półosiek ?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka

airman
21-09-17, 07:49
Możesz założyć przegub do ABS. Półoś jest taka sama.

Hektor139
22-09-17, 00:12
Ewentualnie pierścień powinien dac się zdjąć i założyć spowroten na twój przegob

cichykzn
22-09-17, 18:45
no właśnie ja nie mam żadnego przegubu z pierścieniem, bo u mnie seryjnie absu nie było a samego pierścienia raczej nigdzie nie kupię, więc i tak muszę nabyć przegub z pierścieniem to przekładanie pierścienia wgl mi się nie opłaca, a i jeszcze pytanie takie bardziej w celu upewnienia się, przy heblach z tyłu koronka ABS jest osadzona na piaście i przy swapie hebla z tyłu od wersji z abs już nie muszę nic kombinować, tak jak z przodu ?

kazik2_h9w3
22-09-17, 21:11
Z tego co pamietam to z tyłu poerscien abs jest na piescie

Hektor139
22-09-17, 21:55
Tak potwierdzam pierścień z tyłu jest na piaście i nie wymaga ingerencji

Walnuts.inc
04-06-18, 20:45
Zamierzam wymienić w swoim D13 tylne wahacze z bębnami 180mm na wahacze z bębnami z coupety 6g 200mm. Moje pytanie jest następujące, czy linki ręcznego z 180 podpasują do tych 200mm?

siara87
04-06-18, 21:12
na 99% tak, konstrukcja w srodku jest taka sama

Dusky
29-07-18, 15:37
Zamierzam wymienic hamulce z przodu w moim Civicu EH1. Mam teraz 242 z ABS i chcialbym zeby ABS zostal bo potrzebuje go do napedu. Co potrzebuje zeby zalozyc tarcze i zaciski 282mm ? Wystarczy sam zacisk + jarzmo czy musze zmienic zwrotnice?

kazik2_h9w3
29-07-18, 15:43
Bedziesz musial zalozyc zwrotnice z 262 gdzie byl abs
Do tego zacisk z jarzmem

Dusky
29-07-18, 16:06
Z 6 gen MB6 będą pasować ?

kazik2_h9w3
29-07-18, 16:35
Mb6ma inny rozstaw szpilek
Ale mozesz zalozyc z innej angielki co miala 262

Dusky
02-08-18, 10:44
Jeszcze jedno pytanie. Kupiłem zaciski 282 dwutloczkowe z legenda i zastanawiam się jaka tarcze do tego założyć ?
Te z MG maja 25mm a w legendzie byly 28mm. Muszę zmieniać jarzma ? Boje się trochę ze zużyty klocek może wypaść bo będzie po 1.5mm luzu z każdej strony

kazik2_h9w3
02-08-18, 11:19
Mialem z legenda i bylo ok
Tylko trzeba zamienic je stronami

airman
02-08-18, 12:39
Jeszcze jedno pytanie. Kupiłem zaciski 282 dwutloczkowe z legenda i zastanawiam się jaka tarcze do tego założyć ?
Te z MG maja 25mm a w legendzie byly 28mm. Muszę zmieniać jarzma ? Boje się trochę ze zużyty klocek może wypaść bo będzie po 1.5mm luzu z każdej strony

Możesz dać jarzma z preludy czy CRV- T25, ja mam legendowe T28 na razie nie widzę problemów.

Dusky
02-08-18, 15:14
Ok dzięki panowie, zostawię te Legendowe

-marcin-
23-08-18, 13:07
zapytam jeszcze tu: . Wie ktos moze z czego podchodzi reperaturka do pompy 1"? bo po modelu samochodu z ktorego pochodzi (civic 5d 1.8 vti) nie ma reperaturek, sa tylko kompletne pompy :/ w ogole nie moglem znalezc reperaturek dostepnych do pompy 25,4mm :/

kamil39
23-08-18, 14:49
Ja dobralem sobie po Hondzie legend, dalem dwa nowe uszczelnienia z zestawu, dwa stare pozostały ( zestaw z legenda nie jest pelny dla pompy np. z accorda). Za zestaw dalem 8 zl.

lukashh
23-08-18, 15:02
zapytam jeszcze tu: . Wie ktos moze z czego podchodzi reperaturka do pompy 1"? bo po modelu samochodu z ktorego pochodzi (civic 5d 1.8 vti) nie ma reperaturek, sa tylko kompletne pompy :/ w ogole nie moglem znalezc reperaturek dostepnych do pompy 25,4mm :/

porównaj może z preludy 2.2 vti

kazik2_h9w3
23-08-18, 17:17
W prelude z tego co mi wiadomo byly pompy Nissin a w mb6 Lucas i zestawy naprawcze chyba nie sa zamienne

-marcin-
23-08-18, 17:19
od accorda 4 gen wzialem (lucas 25,4). jutro ma byc i zobaczymy czy pasuje. potrzebuje tylko gumki na tloki bo puszczala pompa miedzy sekcjami prawdopodobnie (pedal wpadal do polowy po odpaleniu silnika, hamowanie ok, odpowietrzane 500 razy). innej reperaturki DOSTEPNEJ w ogole (na zamowienie lub nie) nie bylo pod pompe 25,4 (przynajmniej w sklepie gdzie sie zaopatruje i w intercarsie). a potrzebuje szybko bo na przeglad chce pojechac :)
ciekawe ile w serwisie sb krzycza za takie gumki na tloki🤔

Cezar28
14-10-18, 09:57
Potrzebuje jarzmo T25 pod zacisk 282 od czego pasuje p&p do civic VI ??

wojtek404
05-11-18, 15:41
Jestem w trakcie swapu hamulców z 242 na 282 4x100 mam juz zwrotnice 262 do tego tarcze z MG, od czego dobrac zacisk? Prelude/ Civic VTI? Jak z montażem na jarzmo jakiś adapter trzeba dorobić czy pasuje bez problemowo na jarzmo 262?

kamil39
05-11-18, 16:12
Ja kupilem zaciski z jarzmami z acco 6 i pasowaly p&p do tarczy z MG.

kazik2_h9w3
05-11-18, 17:08
Owszem bedzie pasowac zacisk z acco ale one sa mniejsze od tych preludowych

wojtek404
05-11-18, 17:17
Pod tarcze 282 nie podejdą jarzama od 262? Trzeba dokupić najlepiej komplet zaciski i jarzam? Najlepiej w taki razie kupić jarzma i zaciski od preludy? Z jakiej wersji silnikowej szukac?

Vajrus11
06-11-18, 08:02
Owszem bedzie pasowac zacisk z acco ale one sa mniejsze od tych preludowych

A zacisków z accorda nie było przypadkiem 3 rodzaje ? Bo z tego co pamiętam to właśnie kiedyś gdzieś kolega założył takowe i faktycznie niby były mniejsze. Ale komplet który ściągałem z Accorda do swojego trupa był identyczny jak ten z preludy ? No i jeszcze dochodzi ten z V6 na dwutłoczku :D


Pod tarcze 282 nie podejdą jarzama od 262? Trzeba dokupić najlepiej komplet zaciski i jarzam? Najlepiej w taki razie kupić jarzma i zaciski od preludy? Z jakiej wersji silnikowej szukac?

Tak jarzma z zaciskiem, z preludy h22. Pompa minimum 15/16

Pawel_JBL
25-11-18, 10:12
Mam pytanie dotyczące tyłu:
-czy jarzma i zaciski z MB6(vti) pasują do czopów z EK4, INTEGRA?

Plastikowy
18-12-18, 18:46
Zaciski pasuja do wszystkich wachaczy bo takie mam. A jarzma mb6 sa inne i tylko.pasuja do wachaczy mb6. Zapodaj jarzma z ep np.

Mam swap hebla z dc2 ktos załozyl tarcze nie wiem z czego 282 bo sa dane podkladki pod jarzmo? Jak myslicie czemu?
Druga sprawa chce przejsc na 300mm lub dwutloczek.z legenda i zostawic ten rozmiar tarczy, ale jak dam tarcze 300 od ep3 i zacisk wszystko podejdzie bez problemu?

alienek
18-12-18, 22:10
skopiuje swojego posta z innego tematu..


Sory ze się wtrącę ale.. Tak dla potomnych bo dzis mnie naszło na dwa tloczki



Model
Rozstaw
Tarcza
Grubość
Otwór
Tłoczek


Hr-v
5x114,3
282
23mm
64,1mm
57mm


CTR
5x114,3
300
25mm
64,1mm
54mm


ATR
5x114,3
300
28mm
64,1mm
38mm 42mm


Legend
5x114,3
282
28mm
70mm
38mm 42mm




tutaj jeszcze link z podobnym tematem i innymi informacjami a dobrze żeby w kupie było :)
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?183631-jakie-jarzmo-pod-hebel-300mm-zacisk-legend-2-tloczkowy/page2

i myśle że CI to troche ułatwi :)

Plastikowy
23-12-18, 14:54
Na zwrotnicach dc2 chcac zrobic 300mm musze kupic tarcze z ep3? I zaciski z jarzmami Atr? Chcac miec dwutloczek? Czy tarcza Atr tez?
Jak zostane przy 282 i chcac miec dwutloczek daje zaciski accord v6 lub legend i montuje je na jarzma z dc2 282 tak? Te zaciski sa identyczne pomijac sposob montazu stron?

kazik2_h9w3
23-12-18, 15:00
Ja jak przechodzilem z dwutloczka na jeden tloczek jarzma nie odkrecalem i zmienilem tylko zacisk
Mowie o zaciskach Legend>>prelude

alienek
23-12-18, 20:06
Jarzma w hondzie dla 300 i 282 są takie same jak dasz tarcze z ctr'a to braknie Ci te 3mm i będziesz musiał dawać dystans.. Jak dajesz zaciski z str to daj tez tarcze.. Z legendem jest gorzej bo przy tarczy 282 masz inny otwór centrujacy albo ciensza tarcze i dystans

LukasEG8
27-05-19, 23:03
Pytanie, czy na tylne belki z bębnami podejdą piasty pod tarcze oraz reszta elementów z mocowaniem pod jarzmo, zacisk?
przełożenie z jednej belki na drugą?

kazik2_h9w3
28-05-19, 05:50
Podobno po odkreceniu tych torxów da rade przełożyć czop
Ale to tylko zaslyszana opinia i podobno baaassrdzo ciezko je odkręcić

mac102
28-05-19, 11:55
W np. 4g da się, same wahacze pod tarczę i bęben są identyczne.

Odkręcalem ten "czop" pneumatem przed piaskowaniem, u mnie poszło dość łatwo, ale u znajomego gorzej.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

siara87
28-05-19, 23:57
Pasuje, ale odkrecenie tych torxow to tragedia. W wiekszosci sa tak skorodowane ze miela sie bez uzycia duzej sily

maxicas
05-06-19, 10:50
Kupiłem kompletny swap z ITR-a (tzn, przód: zwrotnice, jarzma, zaciski tył: wahacze wzdłużne z piastami, jarzma i zaciski), chce go włożyć do EK4. I pozostaje mi temat przewodów hamulcowych i linki ręcznego. Czy potrzebuję takich do ITR-a czy EK4?

nitro2112
09-10-20, 09:10
Info z wczoraj:

Zacisk 282mm z klockami (z CRV): 6.1kg
Zacisk 262mm z klockami (z del sol): 4.7kg

Tarcza 282mm ATE: 6.6kg
Tarcza 262mm pełna: 4.7kg

Wczoraj ważone przy okazji serwisu hebli :)

Mango loco
27-02-22, 18:51
Siema, mam civic fn2 2.2 diesel type s
Mam pytanie czy da się przełożyć hamulce np z accorda. Ogólnie slabo mi hamuje, kupiłem nawiercane tarcze mam klocki brembo ale wydaje mi się ze seryjne zaciski są za słabe. Działał ktoś z hamulcami ? Jakies rozsądne pomysły? Dzięki.