Zobacz pełną wersję : Esp
Zastanawiam się czy byłoby możliwe założenie ESP do MB2, nie pytam się czy to ma sens tylko czy jest to wykonalne na przykład z VII gena lub dowolnego innego auta i ile to wymagałoby pracy załóżmy że czujniki ABS w samochodzie już są.
rafik54321
16-01-16, 18:49
Twoje pytanie mija się z celem wg mnie... Jeśli ma się duuuużo kasy to się w zasadzie wszystko da... Ostatecznie będziesz robił części na zamówienie...
Chyba go nie zrozumiałeś...
Wyraźnie napisał, że nie chodzi o sens (czy cel), tylko czy się da -> przełożyć graty z innego modelu/marki. Może ktoś to robił.
Poczekajmy, może ktoś ma doświadczenie PRAKTYCZNE.
Poczekajmy, może ktoś ma doświadczenie PRAKTYCZNE.
Nie sądzę.
Karkołomne zadanie. Na pewno do zrobienia, ale założę się, że jeszcze nikt tego nie próbował :0
Pewnie by się jakoś dało :D ale czy by to działało, i było bezpieczne tego już nie wiadomo.
Trzeba by rozebrać całkowicie obydwa pojazdy, oraz przełożyć również system ABS z VII Gena bo z tego co mi wiadomo program ESP komunikuje się również z komputerem od ABS.
Co do całego podłączenia fizycznego oraz odpowiednie modyfikacje wiązek to już jedna wielka nie wiadoma :) jak masz krzychu39 smykałkę oraz czas i pieniądze to najłatwiej było by kupić jakiegoś angola VII Gen i się bawić :D
Swoją drogą dość nietypowy i ciekawy temat :)
czy ESP nie potrzebuje oprócz danych z czujników ABS, danych o tym w jakim stopniu jest skręcona kierownica?
czy ESP nie potrzebuje oprócz danych z czujników ABS, danych o tym w jakim stopniu jest skręcona kierownica?
Bardzo możliwe że masz rację.
Z tego co tłumaczył mi ostatnio nauczyciel ze szkoły mechanicznej to działa na troszkę podobnej zasadzie jak czujniki przyśpieszenia w systemie SRS,
jest jeden centralny czujnik który wyłapuje siłę przeciążenia coś jak "żyroskop" i sobie dokładnie wylicza które koło ma zostać przyhamowane w danym momencie - to sucha teoria, nawet nie wchodziłem na żadne google, tylko piszę to co usłyszałem.
Aha i bodajże komputer ESP również musi się "lubić" z ECU silnika bo wysyła informację o zmniejszeniu dawki paliwa do silnika by pojazd przekazał odpowiednio napęd na dane koło.
Może różni producenci aut mają swoje patenty :)
ESP to tylko elektronika, która łączy ABS z kontrolą trakcji. Najpierw musiałbyś założyć kontrolę trakcji (ASR).
W przypadku Hondy nie mówi się (ASR) tylko jak już TC i można dołożyć takowy moduł od Hondaty o ile ma się już w aucie Hondate w komputerze i sprawny ABS.
Do pracy ESP potrzebne są czujniki przyspieszenia poprzecznego, kątowego, skrętu kierownicy i ciśnienia w układzie hamulcowym. Więc to nie tylko elektronika ;)
W przypadku Hondy nie mówi się (ASR) tylko jak już TC i można dołożyć takowy moduł od Hondaty o ile ma się już w aucie Hondate w komputerze i sprawny ABS.
Do pracy ESP potrzebne są czujniki przyspieszenia poprzecznego, kątowego, skrętu kierownicy i ciśnienia w układzie hamulcowym. Więc to nie tylko elektronika ;)
Czyli meksyk jednym słowem :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.