Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Esp



krzychu39
15-01-16, 16:24
Zastanawiam się czy byłoby możliwe założenie ESP do MB2, nie pytam się czy to ma sens tylko czy jest to wykonalne na przykład z VII gena lub dowolnego innego auta i ile to wymagałoby pracy załóżmy że czujniki ABS w samochodzie już są.

rafik54321
16-01-16, 18:49
Twoje pytanie mija się z celem wg mnie... Jeśli ma się duuuużo kasy to się w zasadzie wszystko da... Ostatecznie będziesz robił części na zamówienie...

Radzyn
16-01-16, 19:59
Chyba go nie zrozumiałeś...
Wyraźnie napisał, że nie chodzi o sens (czy cel), tylko czy się da -> przełożyć graty z innego modelu/marki. Może ktoś to robił.
Poczekajmy, może ktoś ma doświadczenie PRAKTYCZNE.

MM63
16-01-16, 20:05
Poczekajmy, może ktoś ma doświadczenie PRAKTYCZNE.

Nie sądzę.
Karkołomne zadanie. Na pewno do zrobienia, ale założę się, że jeszcze nikt tego nie próbował :0

MichałCK
16-01-16, 20:32
Pewnie by się jakoś dało :D ale czy by to działało, i było bezpieczne tego już nie wiadomo.
Trzeba by rozebrać całkowicie obydwa pojazdy, oraz przełożyć również system ABS z VII Gena bo z tego co mi wiadomo program ESP komunikuje się również z komputerem od ABS.
Co do całego podłączenia fizycznego oraz odpowiednie modyfikacje wiązek to już jedna wielka nie wiadoma :) jak masz krzychu39 smykałkę oraz czas i pieniądze to najłatwiej było by kupić jakiegoś angola VII Gen i się bawić :D
Swoją drogą dość nietypowy i ciekawy temat :)

pafels
16-01-16, 21:38
czy ESP nie potrzebuje oprócz danych z czujników ABS, danych o tym w jakim stopniu jest skręcona kierownica?

MichałCK
16-01-16, 23:18
czy ESP nie potrzebuje oprócz danych z czujników ABS, danych o tym w jakim stopniu jest skręcona kierownica?

Bardzo możliwe że masz rację.
Z tego co tłumaczył mi ostatnio nauczyciel ze szkoły mechanicznej to działa na troszkę podobnej zasadzie jak czujniki przyśpieszenia w systemie SRS,
jest jeden centralny czujnik który wyłapuje siłę przeciążenia coś jak "żyroskop" i sobie dokładnie wylicza które koło ma zostać przyhamowane w danym momencie - to sucha teoria, nawet nie wchodziłem na żadne google, tylko piszę to co usłyszałem.
Aha i bodajże komputer ESP również musi się "lubić" z ECU silnika bo wysyła informację o zmniejszeniu dawki paliwa do silnika by pojazd przekazał odpowiednio napęd na dane koło.
Może różni producenci aut mają swoje patenty :)

Bartko
18-01-16, 09:36
ESP to tylko elektronika, która łączy ABS z kontrolą trakcji. Najpierw musiałbyś założyć kontrolę trakcji (ASR).

pablo__89
18-01-16, 21:04
W przypadku Hondy nie mówi się (ASR) tylko jak już TC i można dołożyć takowy moduł od Hondaty o ile ma się już w aucie Hondate w komputerze i sprawny ABS.
Do pracy ESP potrzebne są czujniki przyspieszenia poprzecznego, kątowego, skrętu kierownicy i ciśnienia w układzie hamulcowym. Więc to nie tylko elektronika ;)

MichałCK
18-01-16, 21:05
W przypadku Hondy nie mówi się (ASR) tylko jak już TC i można dołożyć takowy moduł od Hondaty o ile ma się już w aucie Hondate w komputerze i sprawny ABS.
Do pracy ESP potrzebne są czujniki przyspieszenia poprzecznego, kątowego, skrętu kierownicy i ciśnienia w układzie hamulcowym. Więc to nie tylko elektronika ;)

Czyli meksyk jednym słowem :D