Zobacz pełną wersję : Naciąg a bezpieczeństwo
OnePunchMen
13-01-16, 15:21
Hej, troszkę się naczytałem i ile ludzi tyle opinii. Chciałbym pobawić się w naciąg opony na szeroką felgę tz opona 195/40 i felga 16" 8j ET25 i chcę to wsadzić do Civica Eg4 i teraz powiedzcie mi jak wygląda kwestia bezpieczeństwa na takim zestawie ? słyszałem różne opinie iż na zakrętach można opony pogubić ? ile w tym prawdy ? chciałbym znać waszą opinie
jak naciąg to sroga gleba, a jak sroga gleba to nie przejedziesz winkla z taką prędkością żeby gumy potracić ;P :)
Jasne ze tak, naciagnij, utnij sprezyny i wtedy mozna jezdzic tylko wokol komina bo pierwszy prog i koniec z dalsza jazda.
A jak już dobrze obniżysz to górny wahacz wyklepie kielich od środka :D
OnePunchMen
13-01-16, 21:30
no i już prawie prawie mamy scenariusz do 102 części "szybcy się wściekli"
o oponach temat a nie wahaczach i sprężynach ;)
zakładaj, jeżdżą na naciągach srogich, więc się da. tylko miej świadomość że może spaść i tyle ;)
OnePunchMen
15-01-16, 16:53
czyli jakiekolwiek tajuningi silnika tracą sens bo można pogubić gumy :D? Twórczo ... Trochę to przerost formy nad treścią bo w założeniu auto jest po to by nim jeździć. Jeszcze jedno czy guma 195/40/r16 na felunek 16x8 et25 to "duży" naciąg ? tzn w eg będą konieczne negatywy ?
Na http://www.tyrestretch.com/ możesz zobaczyć jak będzie wyglądał naciąg przy określonych parametrach felgi i opony
Na http://www.willtheyfit.com/ możesz porównać parametry przy zmianie felg/ opon na inne
Na http://rimtuck.com/search sprawdzisz jak bedzie to wyglądało na aucie jeśli Twoje jest w "bazie danych"
OnePunchMen
15-01-16, 18:34
dziękuję , wiszę Tobie bronxsa
Niestety nie mamy dróg jak w USA/Japonii więc takie naciąganie nie jest praktyczne. Fakt, wygląda super ale niestety nie u nas...
Tez chialem na 8J naciagac 195/40 i jak zobczylem na tyrestretch jak to wyglada,to stwierdzilem ze szkoda mi opony za 300zl szt.
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
. Fakt, wygląda super ale niestety nie u nas...
U nas tez wyglada super w usa wcale nie wyglada lepiej . A drogi drogami to juz inna kwestia 😊
OnePunchMen
15-01-16, 23:03
powiedzcie mi tylko czy 16x8 i opona 195/40 z et felgi 25 wejdzie bez negatywów ? bo po fotkach na tych str trudno stwierdzić czy tam coś było kombinowane z kątami.
Bez idiotycznych negatywów w komplecie do durnego naciągu nie ma przecież lansu, więc po co robić jedno bez drugiego?
powiedzcie mi tylko czy 16x8 i opona 195/40 z et felgi 25 wejdzie bez negatywów ? bo po fotkach na tych str trudno stwierdzić czy tam coś było kombinowane z kontami.
Będzie ciężko. Jak mocno zglebisz to koła i tak się pochylą to się schowa (przód na 100%) U mnie przód przy 9j et25 schował się sam, na tył musiałem dać regulowane wahacze. Bez rolowania nadkoli się nie obejdzie bo będzie przycierało. No i 195/40 na 8j to pipka nie naciąg, ale jest to najlepsze rozwiązanie.
Żeby Ci do głowy nie przyszło ładować 165 na tą szerokość :D
Co do bezpieczeństwa to no cóż, jak lekkie naciągi raczej większych problemów nie przyniosą tak mocne kąty już mogą. Nigdy nie zapomnę aquaplaningu na przedniej osi, na autostradzie przy 140km/h. Śmierć w oczach - nie polecam.
Tak jak pisze Filip, że lekki naciąg okej. Nie zapomnijcie że producenci opon raczej nie testują swoich opon przy idiotycznych naciągach, na pewno nie jest to obojętne dla żywotności ścianki opony jak i bezpieczeństwa na dłuższą metę.
Nawet super samochody typu Ferrari itp nie widziałem by miały naciąg :D a jedynie piękne felgi przy niskim profilu więc na co to wszystko..skoro nie spowodują te modyfikacje że koła w momencie będą osiem razy ładniejsze.
Więc ja osobiście nie rozumiem całej tej idei naciągu, moim skromnym zdaniem to wygląda trochę średnio (mam na myśli większy naciąg, bo minimalny przyjmijmy że jest okej)
Podobnie jak duże kąty, które do codziennej jazdy jest są sensu - potem widujemy w wiadomościach poskładane jak karton Hondy kierowane przez młodych i gniewnych gdzie opona styka się tylko w 1/3 bieżnika z jezdnią :)
moim skromnym zdaniem to wygląda trochę średnio
gust jest jak dupa, wiesz to, prawda? :D
czyli jakiekolwiek tajuningi silnika tracą sens bo można pogubić gumy :D? Twórczo ... Trochę to przerost formy nad treścią bo w założeniu auto jest po to by nim jeździć.
Mam takie samo zdanie. Chyba że ktoś ma auto tylko do lansu, ale jeździć z hardcore naciągiem i glebą -100 na co dzień to istny masochizm.... Co innego jak takie 'coś' służy tylko do szpanowania i jeżdżenia na zloty.
Mnie najbardziej śmieszy, kiedy ludzie glebią Civy, 10j felga, spas itp, a pod maską B-seria :D
Kolega ma u siebie naciąg i kąty. Wjechał dla zabawy na tor. Na pierwszym okrążeniu spotkał się z bandą ;)
OnePunchMen
19-01-16, 18:42
wszystko powinno być robione "raczej" ze smakiem, auto ma jeździć a nie stać w garażu ... skusze się na 195/40 i to chyba nie będzie przesada, po prostu chce poszukać kompromis i nie przesadzić bo tak jak mówię chce jeździć autem bez obawy że pogubię opony ... Oczywiście nie opluwam jeśli ktoś ma inna wizje i auto tylko dla lansu po prostu każdy sam wie co chce osiągnąć :)
Kolega jest blondynką? Ty byś ogarnął, wiemy. I miałbyś przy tym trakcję taką, że ziemia by przyspieszyła.
Nikt by nie ogarnal.bo naciag nie jest na tor.
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.