PDA

Zobacz pełną wersję : Bierze olej silnik d14a8



rafik54321
12-01-16, 16:23
Witam. Mam problem, honda bierze olej... I to wyraźnie (kopci na niebiesko i wyraźnie czuć spalony olej). Jest na LPG...
Ile bierze, szczerze jeszcze nie wiem - za krótko ją mam... Jednak po 300km nie widać "zużycia" na bagnecie.
Niektórzy twierdzą że zmiana oleju na gęstszy wystarczy, ale jakoś w to nie dowierzam. Pewnie będą do wymiany pierścienie lub uszczelniacze na zaworach, a może to i to?
Olej bierze dopiero jak się nagrzeje (póki zimny nie ma niebieskiego dymu). Czy rozważyć zakup może całego silnika? Na razie że tak powiem, sprawdzam opcje :)
A więc pierścienie czy uszczelniacze raczej padają? Ile wymiana może kosztować? W zasadzie wszystko naprawiam sam, więc nie mam pojęcia co ile kosztuje XD, ale taka naprawa chyba przerasta moje umiejętności...

arthi
13-01-16, 03:01
Ja bym na twoim miejscu jeździł. Może katalizator wycięty?

bartek_levis
13-01-16, 09:36
padają głowice uszczelniacze, prowadnice gniazda od LPG najczęściej uszczelniacze ale jak przykatowana to i dół pewnie do remontu, wg mnie taniej kopić zdrowy motor a tego akurat pełno na rynku poszukaj czegoś z gwarancją wymiana zajmie jeden dzień... remont odradzam bo zrobisz np górę a okażę się że dół też do roboty i zabawa od nowa a koszt remontu całości wyjdzie dużo drożej niż wymiana na drugi. Oczywiście zanim coś zadecydujesz jeździj aż padnie jak będziesz pilnował oleju spokojnie sporo jeszcze przelatasz...

rafik54321
13-01-16, 10:06
Tak właśnie też kminiłem by kupić cały silnik, ale to jest pewien kłopot. Raz jak taki piec przywieźć (przecież 20 kg on nie waży). A Wątpię bym go hondą przywiózł czy może nie jest aż tak ciężki? Bo znowu najmować jakiegoś busa czy coś to kolejny niepotrzebny koszt... W sumie taniej wyjdzie cały silnik, bo można go albo na części sprzedać albo nawet zezłomować XD haha. A ile by kosztowała wymiana całego pieca? Orientuje się ktoś?

Katalizator mam...

Radzyn
13-01-16, 10:20
1. Przywieziesz, jedyny problem to włożyć, osłonić wnętrze przed zabrudzeniem i wyjąć.
2. Lub nie zawracaj sobie głowy i weź kuriera, zaraz ktoś Ci napisze jaki koszt wysyłki na palecie, tak samo jaki koszt wymiany. (ew. napisz do użytkownika HEG8). Myślę że koszt będzie niższy niż Twoje paliwo (chyba że masz blisko) + motanie się z załadunkiem/rozładunkiem.

bartek_levis
13-01-16, 10:44
silnik waży niewiele sam ostatnio taki woziłem na oko z osprzętem 40 kg fakt warto go jakoś zabezpieczyć co by sobie tapicerki nie ubabrać jak masz gdzieś blisko to daruj sobie kuriera, co do wymiany wypadało by zrobić kilka rzeczy: rozrząd - wymiana, simeringi - sprwdzić stan ewentualnie wymienić, sprzęgło - sprawdzić stan ew wymienić tu akurat możesz porównać z tym które masz u siebie które lepsze nadające się do użytku i montować, olej/filtr/płyn chłodzący też nie zaszkodzi wymienić
koszt rozrzą kpl ok 250 sprzęgło ok 300 olej filtr 100 płyn 30zł, zakup silnika 300-500 zł mechanik za samą wymianę w zależności od rejonu polski od 300 do 600 zł weźmie, nie jest to skomplikowane jak masz kanał i coś do wyciągnięcia silnika to sam okręcisz temat mi wymiana z d14a3 na d14a8 z przełożeniem osprzętu zajęła 18 godzin gdyby nie było LPG to ze 3-4 godziny szybciej bym ogarną musiałem odpinać wiązkę z silnika i zostawić na samochodzie gdy nie ma LPG odpinasz 5-6 kostek i wyjazd

rafik54321
13-01-16, 13:44
40 kg? Na serio? Myślałem że taki klocek to z 150kg najmniej waży XD... Jakby się uparł to we 2-3 chłopa bez podnośnika by go wyjął...
Olej to na pewno bym wymienił i filtr, bo to aż parodia by była zostawić stary. Płyn chłodniczy tak samo...
Rozrząd 250zł? Chyba jakiś słaby... Nigdzie nie wydziałem za tyle markowego...

Bartko
13-01-16, 15:19
Ile bierze, szczerze jeszcze nie wiem - za krótko ją mam... Jednak po 300km nie widać "zużycia" na bagnecie.To znaczy, że totalnej masakry nie ma.
Szczerze? :) Kontroluj ile bierze co 1000 km. Jeśli to co zostanie w bańce 5 litrowej po wymianie, nie starcza na dolewki (do następnej wymiany) to bym się wtedy martwił. :cool:

Guscioren
13-01-16, 15:26
z osprzętem 40 kg Chyba gdzieś zgubiłeś 1 przed tym 40kg. Sama skrzynia waży koło 30kg.
I nie wierze że jak d14 wywalaliśmy z ej9 to było nas trzech i też tak nam za dobrze to nie szło (trzepak + linka) ;). Silnik od lanosa ze skrzynią w 5 przenosiliśmy :D tak więc 40kg to jest po prostu nierealna waga, albo my takie cienkie bolki :|

mirasek
13-01-16, 16:11
Goły słupek D z zamachem to niecałe 70 kg, można go przewieźć liftbackiem bez rozkładania foteli jak się zabezpieczy przed zabrudzeniem, wylaniem resztek płynów, itp.
Dobrze by było sprawdzić ile tak naprawdę tego oleju bierze. Z drugiej strony jak już kopci na niebiesko to raczej niemało, no i przykro jeździć kopciuchem.
Piszesz że krótko masz auto, zmieniałeś już olej po zakupie?

Jedras
13-01-16, 16:16
Kurde pany ja sam targałem dół z b serii.. no to nie przesadzajmy :D sam słupek do tak w porywach 70kg i to z olejem w środku :D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Guscioren
13-01-16, 16:33
Kurde pany ja sam targałem dół z b serii.. no to nie przesadzajmy :D sam słupek do tak w porywach 70kg i to z olejem w środku :D

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Sam dół :D A gdzie głowica ssący, itd :P Sam słupek to stawiam że koło 100kg będzie lekko

Jedras
13-01-16, 16:35
No ale po kiego grzyba mu skrzynia, ssący,wydechowy itd. :) ja pisałem w kontekście kupna nowego silnika zamiast remontować obecny

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Guscioren
13-01-16, 17:10
No ale po kiego grzyba mu skrzynia, ssący,wydechowy itd. :) ja pisałem w kontekście kupna nowego silnika zamiast remontować obecny

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Nie no remont d14 to na prawde jak wiesz żę będziesz tym autem jeździł do jego lub swojego końca :D Tak to słupek lepiej kupić. Kiedyś czytałem że któryś słupek ma inaczej czujnik wału niż inne d14? Chyba trzeba też uważać na to :(

pafels
13-01-16, 17:28
wydaje mi się że d14z4 :D

rafik54321
13-01-16, 18:38
Jak kupiłem wóz to zmieniałem olej bo miał tak mało że aż szkoda było dolewać XD. Coś tak czuje że będzie chłeptał od 0,5-1l na 1000km... To w końcu ile ten silnik waży?

cosmo-pl
13-01-16, 19:05
Zmień na 15W50 Motul Synergie, zużycie spadnie i nie wymieniaj póki co. Szkoda kasy moim zdaniem. Jak już to lepiej kupić coś lepszego na swap i przełożyć instalkę.

rafik54321
13-01-16, 21:09
Jeśli masz na myśli swap silników na 1.6 lub 1.8 to dla mnie to nie ma sensu mi 90KM wystarcza... Poza tym wolę mieć czyste papiery...

cosmo-pl
13-01-16, 23:12
Silnik część zamienna, więc żaden problem z legalnością. Jeżeli Ci 90 KM wystarcza, to wlej ten olej, który Ci wskazałem, on sobie poradzi, aż silnik nie wyzionie ducha, a jak będziesz zmieniał olej regularnie i pierścienie całkowicie nie są zapieczone, to jeszcze pojeździsz.

bartek_levis
14-01-16, 11:07
Sam dół :D A gdzie głowica ssący, itd :P Sam słupek to stawiam że koło 100kg będzie lekko

stary to *****iście przypakowałem albo jakieś trefne d14 mi się trafiło bo słupek z kolektorem, sprzęgłem, i alternatorem sam sobie do bagażnika wstawiłem lekki nie jest ale z tą 100 Cię poniosło, i pisząc silnik mam na myśli silnik z osprzętem ale bez skrzyni. a w lanosie mój drogi masz chyba blok żeliwny a nie aluminiowy jak w Hondzie więc nawet nie ma czego porównywać. nawet bym Ci zważył ale w sobotę ten trefny rozebrałem co by sprawdzić co padło i już graty na półce leżą.

co do czujnika to w d14z4 jest i tam jest inny komp, wiec jak taki kupisz trzeba wywalić czujnik założyć wiązkę od d14a8 i wszystko bangla, generalnie jak się przyjrzeć to w obudowie rozrządu od d14a8 też jest miejsce na czujnik więc jak komuś padnie motorownia śmiało może wymiennie montować te silniki

mirasek
14-01-16, 14:57
W obudowie rozrządu możliwe że jest miejsce na CKF sensor ale nie ma go do czego przykręcić (przykręcany jest do korpusu pompy oleju z tego co pamiętam), więc starszy motur w miejsce nowszego raczej odpada. Co do wagi silnika, napisałem na pierwszej stronie zweryfikowaną odpowiedź :)

wiesko1261
15-01-16, 05:43
w przed lifcie d14a3/4 też jest miejsce na czujnik do przykręcenia (mimo ich braku )
tylko jak wsadzać czujnik ,to w komplecie z kółkiem na wale (brak ząbków pod czujnik)

rafik54321
15-01-16, 08:51
cosmo-pl
oczywiście silnik część wymienna. Jednak w dowodzie masz pojemność silnika i jego moc... Tak więc bez problemu możesz sobie wstawić dowolny silnik o poj 1.4 i mocy 90KM... Jednak Swap na np 1.8 Vti o mocy blisko 180KM odpada... To już by ktoś zauważył XD... Chyba że przeglądy, homologacja, na nowo OC (chyba tak ta procedura wygląda)... Po co? Wolę wstawić d14a8 :) . Na razie będę jeździł tak jak jeździ... Jednak że mam ciężki but to pewnie za jakiś czas ten silnik dokona żywota XD... Ale przynajmniej go żal nie będzie...

Zastanawia mnie jeszcze jeden temat... A mianowicie LPG. U mnie w aucie jest sekwencja STAG4. I jak to by wyglądało? Pewnie na nowo regulacja instalacji... I czy zwykły mechanik ogarnie ten temat?

MarcinWL
15-01-16, 09:20
Szczerze mówiąc to wpisem w dowodzie o pojemności silnika w ogóle bym się nie przejmował, kupując taki sam silnik masz po prostu plug & play bez żadnych przeróbek podłączasz i działa.
Swap innego silnika nawet o tej samej pojemności może oznaczać że będzie trzeba przerabiać wiązkę.
Jak Koledzy wspomnieli wcześniej, sam słupek jest lekki i w dwie osoby można spokojnie go podnieść, jak kolega kupował d16z6 to wieźliśmy go przypiętego pasami w skrzynce po jabłkach na tylnej kanapie mojego sedana.
Jeśli wtryskiwacze i reduktor obrobią mocowo to możesz wkładać dowolny silnik, potem to tylko kwestia nawiercenia kolektora i wystrojenia instalacji.

lookaty
15-01-16, 11:11
Zmiany w dowodzie to nie jest problem. Jedynie stawki ubezpieczenia będą wyższe, zwłaszcza w dużych miastach.

Tak szczerze to jak wsadzisz 1,6 to na SKP nikt tego nie zauważy, silniki wyglądają identycznie. Różnice można poznać jedynie po szczegółach i nabitym oznaczeniu na bloku.

cosmo-pl
15-01-16, 11:51
cosmo-pl
oczywiście silnik część wymienna. Jednak w dowodzie masz pojemność silnika i jego moc... Tak więc bez problemu możesz sobie wstawić dowolny silnik o poj 1.4 i mocy 90KM... Jednak Swap na np 1.8 Vti o mocy blisko 180KM odpada... To już by ktoś zauważył XD... Chyba że przeglądy, homologacja, na nowo OC (chyba tak ta procedura wygląda)... Po co? Wolę wstawić d14a8 :) . Na razie będę jeździł tak jak jeździ... Jednak że mam ciężki but to pewnie za jakiś czas ten silnik dokona żywota XD... Ale przynajmniej go żal nie będzie...

Zastanawia mnie jeszcze jeden temat... A mianowicie LPG. U mnie w aucie jest sekwencja STAG4. I jak to by wyglądało? Pewnie na nowo regulacja instalacji... I czy zwykły mechanik ogarnie ten temat?

Żadnych homologacji nie robisz, po prostu zmieniasz dane w kracie pojazdu i w dowodzie, za 50 PLN. Auto musi przejść przegląd na tą okazję, czyli wszystkie warunki dopuszczenia do ruchu muszą zostać spełnione, hałas, spaliny etc. Części z których auto składasz są już homologowane, nie ma więc znaczenia jak i co z tych klocków składasz. Przy niestandardowych przeróbkach może pojawić się problem, jak np silnik pochodzi od innego auta i nie był seryjnie montowany, to wtedy jest trochę więcej zachodu, ale nie nie do zrobienia. Konstrukcja nadwozia musi wtedy uzyskać odrębną zgodę, co chyba w PL się robi w oddziale ITS i kosztuje trochę więcej.

Na razie wstrzymaj się z kombinowaniem przy silniku, zalej ten olej co Ci podałem i pomierz dokładnie zużycie. Jeżeli będzie w okolicach 500 ml/1000 km dałbym sobie spokój, bo pewnie nawet byś przeszedł skrupulatne badanie techniczne. Silnik przed wymianą, jak już podejmiesz decyzję, że to robisz, należy również rozebrać i ocenić. Może okazać się, że pękła gumka uszczelniacza, która kosztuje niewiele, a reszta silnika jest ok. Zwłaszcza jak masz taki objaw, że niby dymi, a oleju jakoś strasznie nie ubywa. Ogólnie sprawdź jeszcze świece, bo może być tak, że tylko jedna jest zapocona, a reszta ok i wtedy taki scenariusz będzie prawdopodobny.

rafik54321
15-01-16, 13:35
Ze swapem większego silnika dam sobie spokój - aż taki bogaty nie jestem by kupić zamiast silnika za 400zł silnik o cenie kilku tysięcy :). Poza tym, najpewniej od razu by były do zmiany wtryski gazu i sporo osprzętu. Co też kosztuje... Tak więc temat zmiany silnika na inny "model" możemy już sobie podarować :)...

Z tymi świecami to jestem zaciekawiony... Gdyby faktycznie była zapocona to co by to oznaczało?
Niedawno właśnie zmieniałem olej i szkoda by było znowu go zmieniać, więc na razie z tym poczekamy...
Wiem ile wlałem nowego oleju - równo 3 litry... Przejeżdżę ok 1000km i spuszczę zobaczę ile zleci... Jakie zużycie byłoby dopuszczalne? 0,5l? Mniej?
A ta gumka na uszczelniaczu? Chodzi ci o uszczelniacz zaworu? Czy samodzielna wymiana jest trudna? Sporo przy autach potrafię, jednak nie wiem czy to by mnie nie przerosło XD... A wolę się dopytać nim nabroję ;P

Bartko
15-01-16, 13:40
Przejeżdżę ok 1000km i spuszczę zobaczę ile zleciNie tędy droga. Sprawdzasz na bagnecie. Od max do min jest około litr.


Jakie zużycie byłoby dopuszczalne? 0,5l? Mniej?To już zależy od właściciela. Są tacy co 100ml/1000km jest za dużo a innemu 1 litr na 1000 km nie przeszkadza. :cool:

Michał102
15-01-16, 13:53
Z tymi świecami to jestem zaciekawiony... Gdyby faktycznie była zapocona to co by to oznaczało?

Sporo przy autach potrafię, jednak nie wiem czy to by mnie nie przerosło XD...

Jeśli nie masz absolutnie podstawowej wiedzy i dopytujesz co oznacza zapocona świeca, to lepiej oddaj auto do mechanika i nie zabieraj się za samodzielną naprawę :)

Swoją drogą... mój silnik pobiera jakieś 150ml. oliwy na 1000km. i świece wyglądają tak:

http://i64.tinypic.com/5yhsw3.jpg

rafik54321
15-01-16, 14:35
Co to jest zapocona świeca - wiem :) . Pytam od czego mogłaby się zapocić - że od oleju to oczywiste... Jednak skąd ten olej by się tam wziął... O takie szczegóły dopytuję... Co do moich umiejętności, to potrafię wyregulować zawory więc coś potrafię :) .

Michał102
15-01-16, 15:22
No to chyba oczywiste, że do komory spalania olej się może dostać nieszczelnymi zaworami i/lub pierścieniami :)

Wykręć te świece jak Ci koledzy wyżej radzili i zobacz jak one wyglądają. Być może problem masz tylko na jednym cylindrze.
Chociaż żeby coś takiego ogarnąć i tak mały remont w postaci wymiany uszczelniaczy zaworowych i pierścionków Cię nie ominie.
Można też jeszcze spróbować czarów z naftą i płukanką... może jakiś pierścień tyle co się przywiesił i po dobrej płukance puści. Są też na rynku preparaty do zmiękczania starej sparciałej gumy, np. Liqui Moly Verlust Stop. Chociaż na "chemiczny remont" bym raczej nie liczył, bo takie cuda rzadko kiedy pomagają :)

Jedras
15-01-16, 15:29
Co to jest zapocona świeca - wiem :) . Pytam od czego mogłaby się zapocić - że od oleju to oczywiste... Jednak skąd ten olej by się tam wziął... O takie szczegóły dopytuję... Co do moich umiejętności, to potrafię wyregulować zawory więc coś potrafię :) .
To teraz z tymi zaworami pojechales :D Wyregulować zawory to każdy ogarnie [emoji14] rozrząd trzeba rozpiąć, odkręcić klawiature, zdjąć wałek rozrządu, ustawić Tłok w GMP na danym cylindrze, ścisnac sprezyne zaworową albo zrobionym albo pozyczonym przyrządem, zdajc zabezpieczenie i wyjąć sprezynke i talerzyk zaworowe.. wyjąć uszczelniacz i nabić nowy przez przez jakaś rurkę plastikowa założona na trzonek zaworu żeby uszczelniacza nie uszkodzić... później poskładać w odwrotnej kolejności ;-)

Przydałby się tez klucz dynamometryczny itd

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

rafik54321
16-01-16, 12:35
A czy ja powiedziałem że regulacja zaworów i remont to ten sam poziom? XD. Chciałem zaznaczyć że nie jestem totalnym laikiem tylko :) . PS nie każdy ogarnie zawory - wierz mi... Z rozrządem to tak myślałem że wyższa szkoła jazdy...
Pierścienie to może jeszcze bym próbował sam wymienić... Ale i tak nie mam kanału więc i to odpada..

wiesko1261
16-01-16, 14:19
A czy ja powiedziałem że regulacja zaworów i remont to ten sam poziom? XD. Chciałem zaznaczyć że nie jestem totalnym laikiem tylko :) . PS nie każdy ogarnie zawory - wierz mi... Z rozrządem to tak myślałem że wyższa szkoła jazdy...
Pierścienie to może jeszcze bym próbował sam wymienić... Ale i tak nie mam kanału więc i to odpada..

bez kanału też się da :) i to bez problemu ,ja nie jestem z zawodu mechanikiem i mi zajmuje to jedno popołudnie :) na spokojnie , z kawą w miedzy czasie
(tylko mam taką zaletę ,ze szlif głowicy robię se na miejscu)

rafik54321
16-01-16, 18:41
Wiesz, bez kanału to ja oba tłumiki wymieniałem XD. Ale jednak przy pierścieniach to trzeba precyzyjnie zrobić, a ja muszę uważać razy 3 XD...

cosmo-pl
17-01-16, 11:37
Jak będzie jedna świeca zapocona, to problem będzie w jednym konkretnym cylindrze i jest spore prawdopodobieństwo, że to uszczelniacz. Objaw będzie taki, że puści bąka po odpaleniu z rana i potem przy przegazówce, po zejściu z obrotów też może. Będzie to widać po świecy. Ogólnie uszczelniacze tak się często psują, że niedomaga jeden, dwa. Jeżeli będzie w miarę równo na świecach, to się zużycie rozejdzie po silniku i świece wyglądają ok. Wtedy będą to raczej zapieczone pierścienie i/lub owal na cylindrze co = brak opłacalności naprawy.

No to jeździj na razie na tym oleju co masz i dolewaj. Pomierz dokładnie zużycie, tak jak Ci tu koledzy radzą. Jak świece wyglądać powinny prawidłowo też masz już zdjęcie. 500ml/1000 km jeszcze nie rujnuje portfela. Więcej, to już problem..

rafik54321
24-01-16, 15:33
Udało się przebyć w sumie 1000km od wymiany oleju, spalanie wynosi 0,7l/1000km, więc wg mnie za dużo :/ .

Świece wszystkie są w podobnym stanie. Więc wygląda na to że silnik powoli lecz nieuchronnie dokonuje żywota XD. Dotąd jeździłem na oleju castrol 10w40 magnatec... Polecałeś motul 15w50 jednak jakoś trudno mi go znaleźć, poza tym to całkiem drogi olej - do trupa chyba aż za dobry... Zastanawiałem się nad czymś z Platinum Orlenu. Tanie i takie sobie w sumie... A też chyba nie ma już specjalnie sensu pchać tu coś dobrego :/. Jednak w tej lepkości (15w50) nie ma olejów orlenu - jedynie 15w40, nada się?

cosmo-pl
24-01-16, 19:57
Raczej przyspieszysz agonię silnika takim orlenem. Na Motulu pewnie dojeździsz do czasów, aż będzie się auto nadawało tylko na złom. Olej dostaniesz tutaj np oil-land.pl albo petrostar.pl Koszt dokładnie taki sam za l, jak za Magnateca 10W40, a będzie go brało mniej, przynajmniej powinno. Jak zużycie się nie zmieni, to jest spora szansa, że to góra niedomaga - w sensie prowadnice/uszczelniacze, albo wlać ORLEN PLATINUM CLASSIC MINERAL GAS 15W40 i dobić do litra po parunastu tysiącach. Prawda jest też taka, że 0,7 na Castrolu, to pewnie 0,5 na 10W40 dobrej klasy..

rafik54321
24-01-16, 22:51
Dotąd byłem całkiem zadowolony z produktów orlenu - akurat olejów do silników nie użytkowałem (przynajmniej w aucie - w motorku kumpel używał orlenu i był lepszy niż właśnie motul). Dodatkowo kuzyn też narzekał na motula, po czym przesiadł się na właśnie castrol...
Dużo osób (w internecie) niby chwali motula, jednak w praktyce jakoś wyjątkowo często ludzie muszą go wymieniać (przynajmniej ci których znam). Stąd moja niechęć do olejów motul.

cosmo-pl
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale piszesz jakby castrol był złym olejem. Kumpel w civicu V jeździł na niby dobrym GMowskim oleju, na którym silnik chodził tragicznie, chlał olej jak wściekły (ok 0,5l/100km <- to nie błąd w pisowni). Po małej dolewce castrolu silnik o wiele lepiej pracował... I to nie tylko moje odczucie...

Ale wracając do samego motula - castrol mogę dostać niemal wszędzie w rozsądnych pieniądzach (w hurtowni schodzi poniżej 100zł), trudniej o motul (ta hurtownia go wcale nie sprowadza). Sam zakup oleju to jedno, koszt przesyłki kurierem to dodatkowe koszty. Więc rozstrzał robi się już konkretny (86zł, a 140zł to różnica już znaczna).
Osobiście jakoś zawsze lałem oleje castrol, do każdego pojazdu jaki miałem i byłem bardzo zadowolony, więc mam zaufanie do tej marki (słuszne czy nie to druga sprawa) :) .

Są jakieś alternatywy dla tego motula?

lookaty
24-01-16, 23:22
Ale castrol to największe scierwo jakie mozeszlac do auta.

Co do dexosa czyli gm, mialem w astrze 2011, zrobiłem 9kkm nie ubylo nic, a nic. Silnik 175kkm, dizek, lekko nie miał i silnik pracowal prawidłowo. W zasadzie tylko to leja w aso opla i na takim oleju w trzy lata zrobil taki przebieg. Podstawowa zasada to kupił olej z pewnego zrodla, allegro nim nie jest. Powiem Ci tylko tyle ze w zakupie gm 10w40 dla aso jest w tej cenie, w której sprzedają z marza na allegro.

rafik54321
25-01-16, 09:45
Castrol ścierwem - ciekawe. W poprzedniej hondzie "wyleczył" mi drobne ubytki z oleju XD. Od wymiany do wymiany brał coraz mniej... Ale to wszystko piszę z własnego doświadczenia - może komuś nawalał...

Podobno do tych hond jest najlepszy LIQUI MOLY - nie wiem pierwszy raz słyszę o nim. Jednak też występuje tylko w lepkości 15w40.

Kiedyś czytałem że ktoś właśnie robił test olejów (fakt że motocyklowych) motul vs platinum. I o dziwko ten tańszy olej nie sprawdzał się gorzej niż motul. Czy sugerujecie że motul robi skopane tylko oleje motocyklowe? XD. W każdym razie do motula się przekonać chyba nie dam :) . GMowski olej jest (że tak powiem) robiony pod opla, więc w nim na pewno będzie się sprawdzał, a hondy mają zupełnie inne silniki, z inną charakterystyką pracy... To by wyjaśniało dlaczego w oplu GM jest dobry, a w hondzie kupla szajs...

Ponawiam pytanie - są alternatywy dla motula?

DddVTEC
25-01-16, 09:48
Popieram tez bym nie wlał Castrola .. zalej mobila

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka


Popieram tez bym nie wlał Castrola .. zalej mobila

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
W ceerixie miałem Castrola i to naprawdę kiepski olej ale ile ludzi tyle opinii.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Bartko
25-01-16, 09:50
Dodatkowo kuzyn też narzekał na motula, po czym przesiadł się na właśnie castrol...
Tak obrazowo:
Motul ma swój udział w smarowaniu sprzętów latających w kosmos. :cool:
A Castrola można też kupić w Biedronce na promocji. :D
Żaden szanujący się producent nie wstawia swoich produktów na promocje do marketów.:rolleyes:

Inna sprawa, że Motula mocno podrabiają i można się nieźle nadziać. :mad:

rafik54321
25-01-16, 10:42
Ciekawe GMowski olej widziałem w Tesco po 10zł/l XD... Tak nawiasem mówiąc...

Mobil, hmm. O jakiej lepkości? 10w40 to już chyba za rzadki, 15w40? Oraz który "model" mobila....
Żeby lewego motula mieli w "autoryzowanym" serwisie Suzuki mieli? Autoryzowany to on jest, ale serwis mają kijowy XD. Co zabawne - suzuki lepiej mu naprawili w ASO yamahy XD. Welcome in Toruń!

DddVTEC
25-01-16, 10:43
Jaki teraz lejesz chodzi mi o gęstość ?

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Michał102
25-01-16, 11:31
Stare zarżnięte trupy mogą całkiem znośnie chodzić na Castrolu, bo ten olej powoduje tyle szlamu i nagaru, że wszystko się pozalepia, a co za tym idzie troszkę uszczelni i wyciszy ;)

Nie chciałbyś jednak oglądać wnętrza silnika użytkowanego na tym szajsie :)

DddVTEC
25-01-16, 11:32
Stare zarżnięte trupy mogą całkiem znośnie chodzić na Castrolu, bo ten olej powoduje tyle szlamu i nagaru, że wszystko się pozalepia, a co za tym idzie troszkę uszczelni i wyciszy ;)

Nie chciałbyś jednak oglądać wnętrza silnika użytkowanego na tym szajsie :)
Hehhe i od razu się lepiej pracuje ;)))

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

rafik54321
25-01-16, 12:38
Dotąd lałem 10w40...

Ale się pastwicie nad tym castrolem XD. Nie będę polemizował... Kiedyś miałem to w małej yamaszce (tylko 20tyś przebiegu) i na tym ślicznie pracowała, ale wróćmy do tematu...

DddVTEC
25-01-16, 12:40
Wlej mu mobila 10w40 cena przystępna jeśli będzie brał mega ilości zalej polskiego lotos i pilnuj stanu jak nie kopci mega to dolewaj i jeździj proste.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

cosmo-pl
25-01-16, 22:26
Dotąd byłem całkiem zadowolony z produktów orlenu - akurat olejów do silników nie użytkowałem (przynajmniej w aucie - w motorku kumpel używał orlenu i był lepszy niż właśnie motul). Dodatkowo kuzyn też narzekał na motula, po czym przesiadł się na właśnie castrol...
Dużo osób (w internecie) niby chwali motula, jednak w praktyce jakoś wyjątkowo często ludzie muszą go wymieniać (przynajmniej ci których znam). Stąd moja niechęć do olejów motul.

cosmo-pl
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale piszesz jakby castrol był złym olejem. Kumpel w civicu V jeździł na niby dobrym GMowskim oleju, na którym silnik chodził tragicznie, chlał olej jak wściekły (ok 0,5l/100km <- to nie błąd w pisowni). Po małej dolewce castrolu silnik o wiele lepiej pracował... I to nie tylko moje odczucie...

Ale wracając do samego motula - castrol mogę dostać niemal wszędzie w rozsądnych pieniądzach (w hurtowni schodzi poniżej 100zł), trudniej o motul (ta hurtownia go wcale nie sprowadza). Sam zakup oleju to jedno, koszt przesyłki kurierem to dodatkowe koszty. Więc rozstrzał robi się już konkretny (86zł, a 140zł to różnica już znaczna).
Osobiście jakoś zawsze lałem oleje castrol, do każdego pojazdu jaki miałem i byłem bardzo zadowolony, więc mam zaufanie do tej marki (słuszne czy nie to druga sprawa) :) .

Są jakieś alternatywy dla tego motula?

No ja nie znam alternatyw, bo ten Motula jest skrojony specjalnie dla silników zużywających olej. Większość będziesz miał race w tej lepkości. Alternatywa to ten 15W40, ale nie będzie go brało mniej. Chciałeś, żeby brało Ci mniej.

Opinie ludzi, którzy kupują podróbki po taniości, albo mają swoje filozofie, to mnie nie za bardzo obchodzą ;) Orlen jest ok i spełnia wymagania, ale to inna liga, nie tylko cenowa ;) Także myślę, że jakby przyszło co do czego w przypadku oceny zużycia motocykla, to raczej Orlen nie ma startu ;) W przypadku samochodów ta różnica nie jest już tak wielka. Chociaż jak porównasz 10W40 tego producenta i tego, to też jest lekka przepaść, widać to już po spełnianych normach. W tym sensie to Orlen jest bardziej mineralny i przypomina nie serię 6100 Motula, tylko 2100 ;)

Co do ceny, to nie musisz korzystać z kuriera. Weź sobie więcej go i zamów za 10 PLN do paczkomatu. Zamówisz od razu filtr itd. Nawet Castrola mają taniej niż te 100 PLN co płacisz u siebie za Castrola 10W40.

Ogólnie Castrol to nie ścierwo, ale te popularne oleje są robione tak, żeby ich trochę dolewać. Z jednej strony, to nie jest źle, z drugiej strony zazwyczaj kończy się kupowaniem po litrze na stacji, gdzie jest drożej. Ja mam przykład z własnej D14A8 - Magnatec 5W40 - dolałem 1,2l na 15k, Mobil 0W40 dolałem 0,7l na 15k km, Motul Specific CNG/LPG nie dolałem nic (po bagnecie może ze 100 ml widać) pomiędzy wymianami na 15k km. To samo było przy przejściu z Magnateca na Synergie, generalnie ludzie obserwowali spadek zużycia oleju. Pod względem jakościowym też trzeba spojrzeć na normy. Motula spełnia wyższe, 502 vs 501.01 w Magnatecu, to samo dla Mercedesa wyższe i API SM vs SL. Dlatego jak się ktoś bierze za porównanie olejów, to raczej nie powinien robić tego organoleptycznie, bo badania mówią zupełnie co innego ;)

Także ja się przyłączam do tego co Ci koledzy napisali, kupuj z pewnego źródła. Ja Ci pewne źródła podałem i olej, jaki warto kupić. Zrobisz co uważasz za słuszne ;)

rafik54321
15-02-16, 11:05
Mała aktualizacja stanu rzeczy - zalany motul 6100 15w50, przejechane 1000km i niestety motul zawodzi... Kupiony w pewnych źródłach u was podany... Zużycie oleju wzrosło z 0,7l do 1,8l! Praktycznie co tankowanie 0,5l trzeba dolać :/ i ogólnie silnik zaczął głośniej pracować... Tak więc "no more motul" XD. Coraz bardziej skłaniam się ku przejściu na full minerał, w końcu to padający silnik, a i dolewanie 1,5l na 100km oleju który kosztuje 40zł za 5l to nie jest tak źle...

bartek_levis
15-02-16, 12:41
10w40 tańszy od minerała

rafik54321
15-02-16, 13:10
Choć to może dziwny wymysł ale znalazłem coś takiego PLATINUM CLASSIC LIFE+ 20W-50 gdzie z założenia on jest do padających silników, że moja honda zaczyna chłeptać duże ilości oleju to w sumie nie ma sensu lać czegoś dobrego jak widać (bo efekt jest gorszy od zamierzonego)... Tak więc przy następnej zmianie dostanie wyrób z orlenu pytanie tylko który 10w40, 15w40 czy 20w50?

Bartko
16-02-16, 08:46
Jak chcesz jeździć dolewając oleju to lej 10W40 sprzedawany na litry z beczki. Wyjdzie najtaniej. :rolleyes:

rafik54321
16-02-16, 15:11
Po co z beczki jak kilometr od domu mam hurtownię orlenu? Cena tam za bańkę 4,5l wyjdzie podobnie jak ta sama ilość z beczki (która w sumie nie wiadomo skąd jest).

Guscioren
16-02-16, 15:23
która w sumie nie wiadomo skąd jest
Tak pójdzie w eter :cool:
Przy takim poborze oleju nie zapomnij zmieniać tylko filtra co 10k\km bo oleju to chyba nie musisz

Radzyn
16-02-16, 15:51
A próbowałeś to policzyć?
10 x duża dolewka (jak w Pizza Hut;)) = "nowy" silnik 1.4 (+ robocizna) lub remont tego co masz.
Ale jeśli wybierasz inaczej, to oczywiście Twoja sprawa.

PS. Guscioren - na mój gust to filtr wystarczy zmienić co trzecią "wymianę" oleju, w takim tempie to on się nie zdąży zabrudzić ;) (jeśli rzeczywiście trzeba dolewać 1,5 litra na 100 km, jak kolega napisał na górze tej strony)

rafik54321
16-02-16, 16:50
Jak pójdzie to wymiana całego silnika (wyjdzie taniej gdy uda się zbyć wyjęty silnik jako dawcę pierdółek, lub po prostu na złom). Ale teraz trzeba się jakoś bujać, a skoro silnik i tak jest do dobicia (myślę że nim zmienię silnik przejadę 10-15tyś km), to po prostu nie ma sensu ładować jakiś lepszy olej... Co do oleju z beczki - ja, jakoś nie ufam w to, bez przesady, ale jako orlen z beczki to nawet kujawski mogą ci przysłać XD... (Swoją drogą ciekawe jak honda by na tym jeździła - mc donald na kółkach XD). Ale teraz jak będę zmieniał to walnę ten 20w50, zobaczymy co to za wymysł... Bo chyba nikt tego nie próbował.

Guscioren
16-02-16, 17:50
Mam lepszy pomysł. Nalej ze dwa ceramizery i zatwierdź fakt lub obal mit co to za cudowny wynalazek :D

alexVI
16-02-16, 17:53
Ja kiedyś wlałem 3 motodoktory do golfa, olej ubywał na postoju nawet. Jak ktoś ciekawy to podeśle film jaką chmurkę puszczał :)

DddVTEC
16-02-16, 17:54
Mam lepszy pomysł. Nalej ze dwa ceramizery i zatwierdź fakt lub obal mit co to za cudowny wynalazek :D
Ziomek jak zalał ceramizera to w mrozy w zimie wałem nie mogło zakręcić tak s****iel zgestnial ;)

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

pafels
16-02-16, 19:09
myślę że nim zmienię silnik przejadę 10-15tyś km)


1,5l na 100km oleju który kosztuje 40zł za 5l to nie jest tak źle...

pozwolisz że policze to za Ciebie.
za litr oleju płacisz dokładnie 8zł czyli na każde 100km musisz wydać 12zł na sam olej, co daje wynik 120zł na 1000km przy 10tyś robi nam się 1200zł a przy 15tyśkm koszt wzrasta do 1800zł, za sam olej, to bardzo dużo jak na auto warte pewnie 2 razy tyle... jeśli bierze Ci 1.5L oleju na 100km, to jadący za Tobą muszą chyba włączać przeciwmgielne XD

rafik54321
16-02-16, 19:26
Heh... Głupia sprawa, ale tam mi się jedno zero skasowało XD, powinno być 1,5l/1000km . Dopiero zauważyłem ... Bo coś mi właśnie nie pasowało w waszych wypowiedziach... Sorry XD...

krycha997
16-02-16, 19:29
Kup sobie blok d13 wyjdzie Ci z 300 zl i pobor oleju masz z glowy....

pafels
16-02-16, 19:45
Kup sobie blok d13
ta i nie ruszy z miejsca

rafik54321
16-02-16, 19:56
Kup sobie blok d13 wyjdzie Ci z 300 zl i pobor oleju masz z glowy....

Wolę dołożyć stówkę i mieć cały słupek...

pafels
16-02-16, 20:03
nie gadaj że będziesz robił swapa na 1.3 na gaźniku haha XD

Radzyn
16-02-16, 20:49
No to jeszcze - w jakim czasie zrobisz te 10-15 tys km? Zrobiłem w ub. roku 25 tkm i nie za bardzo widziałbym te nieustanne dolewki przez pół roku...
Rozumiem że możesz nie mieć kasy, bańka oleju jest tańsza niż przekładka/naprawa silnika, ale... za tydzień/miesiąc może się okazać że to już przestało jechać.
Na Twoim miejscu odkładałbym kasę, rozglądał się za sprawnym silnikiem, obczajał gdzie i w jakiej cenie zrobią przekładkę/remont.*
Może uda się zadatkować i odebrać silnik za 2-3 miesiące, jak będziesz miał resztę kasy.
Tyle ode mnie.

* Zakładając że cała reszta nadaje się do jazdy, a nie na złom

bartek_levis
17-02-16, 13:12
ta i nie ruszy z miejsca

oj zdziwił byś się jak miałem d13 w EG5 z wtryskiem z d14a2 kompem i aparatem z d15b2, wałkiem d16, regulowanym kółkiem rozrządu, kolektorem 4-2-1 i wydechem przelotowym 2 cale, po strojeniu wypluł taki wynik: 116 KM i 132 Nm http://images69.fotosik.pl/3/05501c868c30f5d5med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/05501c868c30f5d5)
co daje skromne ponad 60% przyrostu mocy :D a koszt przerobienia śmiesznie mały
a tak to jechało z Megane II 1,5 dCi
https://youtu.be/3Tz8hu896Ew?t=14s

pafels
17-02-16, 15:20
chodziło mi o serię :D, wątpię żeby 1.3 miało jakiekolwiek osiągi gdyby je wstawić do tej budy i np wybrać się z całą rodziną na wakacje ( oczywiście z włączoną klimą) XD

rafik54321
17-02-16, 15:51
Trochę odbiegamy od tematu... Swapy innych silników jak i tuning dla mnie odpada (za duże koszta + fakt instalacji LPG, a 90KM mocy jest ok)...

Wiadomo że wraz z wymianą całego słupka, wypadałoby wymienić kilka innych rzeczy...
Najpierw rozrząd: myślałem o pompie wody AISIN, pasie i rolce CONTITECH, GATES lub SKF...
Sprzęgło: pod uwagę biorę jedynie AISIN i VALEO (na marginesie - w d14a8 jakie jest sprzęgło? Były różne w tym słupku?).
Olej: z faktu iż motul mi się nie popisał, a castrol dostał od was baty (XD) słyszałem że LIQUI MOLY świetnie się sprawuje w hondach...
Filtr oleju: KNECHT
Coś pominąłem?

Wydaje mi się że po wymianie silnika, wypadałoby na nowo wyregulować obroty jałowe, zrestartować kompa i oczywiście regulacja LPG, ale w jakiej kolejności? Oraz jak dokładnie regulować obroty jałowe (wiem że śrubką na płaski śrubokręt, ale czy robić to przed restartem czy po?)...

Regulacja luzów zaworowych - też bym robił, ale to to już sam :)

Jakie jeszcze wypadałoby zrobić "zabiegi"?

blochu88
17-02-16, 16:04
Co do sprzęgła uważam ,że nie ma co przepłacać tylko za markę .Nie masz nie wiadomo jakiej mocy aby wkładać sprzęgło z górnej półki albo wzmocnionego Exedy.Znajomy w Seacie używa Nexus'a od dłuższego czasu i mówi ,że lux.Ja Nexus'a mam też w sumie od niedawna ale też dobrze chodzi.Olej hmm.. Valvoline Maxlife też jest wporzo.Filtr oleju....co Oem to Oem :)Regulację obrotów biegu jałowego to raczej po restarcie bo przepustnica najpierw musi się zaadaptować.

rafik54321
17-02-16, 16:08
Zwykłem dawać części najtańsze z najlepszych XD... A że mam dość ciężkie kopyto to wiesz ;) .
Ale im więcej opinii tym lepiej...

DddVTEC
17-02-16, 16:14
Olej mobil 1
Sprzęgło Aisin łożysko koyo
Pasek od wspomagania altrrnatora według uznania
Rozrząd po za oem tak jak napisałes
Płyn chłodniczy

Co tam jeszcze aa jeśli przeglądniesz zawory to pewnie uszczelka pod pokrywę
Ewentualnie kable świece to tyle z takiego przeglądu po zmianie silnika reszta wyjdzie w praniu ;) pozdroo

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

blochu88
17-02-16, 16:15
Ja mam co prawda Knecht'a założonego teraz do Oleju ale nie wiem czy to czasem nie jego wina bo raz na jakiś czas (bardzo sporadycznie) jak przegonię hankę to na Luzie mrygnie kontrolka oleju na ułamek sekundy.Gabarytowo jest mniejszy od chociażby Filtrona,jak zmieniałem olej to już myślałem ,że zły filtr mi dali bo obwodowo sporo Knecht jest mniejszy ale na uszczelkę pasował :)

bartek_levis
17-02-16, 16:37
Ja mam co prawda Knecht'a założonego teraz do Oleju ale nie wiem czy to czasem nie jego wina bo raz na jakiś czas (bardzo sporadycznie) jak przegonię hankę to na Luzie mrygnie kontrolka oleju na ułamek sekundy.Gabarytowo jest mniejszy od chociażby Filtrona,jak zmieniałem olej to już myślałem ,że zły filtr mi dali bo obwodowo sporo Knecht jest mniejszy ale na uszczelkę pasował :)

jak mruga to niestety nie filtr a Panewki dają znać że się kończą razem z pompa oleju,
co do oleju to mobil/castrol/orlen lotos 10w40 Ci wystarczy
sprzęgło jakaś średnia półka np valeo, ja przy swapie nabiłem nowe kevlarowe okładziny splanowałem zamach i docisk i tylko łożysko nowe dałem, rozrząd zestaw INA/SKF/Continental/Gates będzie działał pompa Wody Aisin albo oem, jak kupisz kolejne d14a8 to obrotów nie ruszaj same powinny się zaadoptować a luz zaworowy to wiadomo wypada chociaż sprawdzić, i pamiętaj o ustawieniu zapłonu

Pafels d13 z wtryskiem od d14 około 90 KM też będzie miało i w naszej budzie działało to gaźnik je zmula do 75 a jedzie jak d14 nawet z klimą po moich modach to nawet fajnie jechało (zresztą żeby wsadzić d13 do naszj budy łatwiej zostawić wtrysk) i silnik okazał się bardzo trwały oliwy mu starczało od wymiany do wymiany co 10 kkm schodził z max do min na bagnecie a lekko nie miał

blochu88
17-02-16, 16:52
jak mruga to niestety nie filtr a Panewki dają znać że się kończą razem z pompa oleju,
co do oleju to mobil/castrol/orlen lotos 10w40 Ci wystarczy
sprzęgło jakaś średnia półka np valeo, ja przy swapie nabiłem nowe kevlarowe okładziny splanowałem zamach i docisk i tylko łożysko nowe dałem, rozrząd zestaw INA/SKF/Continental/Gates będzie działał pompa Wody Aisin albo oem, jak kupisz kolejne d14a8 to obrotów nie ruszaj same powinny się zaadoptować a luz zaworowy to wiadomo wypada chociaż sprawdzić, i pamiętaj o ustawieniu zapłonu

Pafels d13 z wtryskiem od d14 około 90 KM też będzie miało i w naszej budzie działało to gaźnik je zmula do 75 a jedzie jak d14 nawet z klimą po moich modach to nawet fajnie jechało (zresztą żeby wsadzić d13 do naszj budy łatwiej zostawić wtrysk) i silnik okazał się bardzo trwały oliwy mu starczało od wymiany do wymiany co 10 kkm schodził z max do min na bagnecie a lekko nie miał

Pompa oleju i panewki ? Tyle ,że to nie jest regularnie i zdarza bardzo rzadko ;/

bartek_levis
17-02-16, 16:55
albo masz mało oleju albo Ciśnienie oleju nie domaga...

lookaty
17-02-16, 17:05
Olej mobil 1
5w50 powiadasz? :D

DddVTEC
17-02-16, 17:07
5w50 powiadasz? :D
myślałem raczej o 10w40 ;)

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

rafik54321
17-02-16, 17:15
Jak patrzę to przebitka na cenach sprzęgieł VALEO i AISIN jest duża, niemal dwukrotna...

DddVTEC
17-02-16, 17:18
Jak patrzę to przebitka na cenach sprzęgieł VALEO i AISIN jest duża, niemal dwukrotna...
Może tak być ale stosunek ceny do jakości jak najbardziej na plus miałem kompletne w d serii i sprawowali się super nie wiem ale nie jestem przekonany do valeo choć nie twierdzę że robią jakaś lipe a jaka to różnica ? Ile za Aisin 600 ?

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

rafik54321
17-02-16, 17:22
AISIN najmniej 400-450 na allegro, a VALEO zaczyna się od 220...

DddVTEC
17-02-16, 17:22
Stary bierz Aisin jak coś.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

lookaty
17-02-16, 17:24
To mobil 2000 w takim razie.

DddVTEC
17-02-16, 17:25
To mobil 2000 w takim razie.
To mnie zaskoczyles ;) faktycznie ja mam 5 w 50 i tak z marszu napisałem ale tak tak masz rację mobil 2000 ;) dziekowa za sprostowanie

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

lookaty
17-02-16, 17:28
A tak w temacie, jesli masz jeszcze robic sprzeglo to wolalbym chyba kupic silnik id kogoś kto swapuje na cos mmocbiejszego, istnieje duza szansa ze sprzeglo będzie dobre.

rafik54321
17-02-16, 18:03
Z tym że skoro ja mam LPG to od razu masz do wymiany 4 wtryski lekko... A i ceny tych silników są wysokie... A i tak dodatkowo jeszcze dojdzie rozrząd itp :/ .

arthi
17-02-16, 19:40
Z tym że skoro ja mam LPG to od razu masz do wymiany 4 wtryski lekko... A i ceny tych silników są wysokie... A i tak dodatkowo jeszcze dojdzie rozrząd itp :/ . To nie wtryski tylko dysze, a skoro zwiększysz na większy silnik to raczej rozwiercić na logikę...

rafik54321
17-02-16, 19:45
Tylko po co? Ja nie chcę się specjalnie bawić po to aby wstawiać większy silnik... Mi wystarcza te 90KM... A podobno silniki 1.5, 1.6 i 1.8 słabo znoszą gaz... A ja nie chcę kombinować na siłę.

blochu88
17-02-16, 19:48
mam 1.6 d16y3 bez v-tec gaz II gen z mikserem i chodzi jak złoto na lpg

limit3d
17-02-16, 20:35
A podobno silniki 1.5, 1.6 i 1.8 słabo znoszą gaz...
skąd takie informacje?
mam D16B2 z sekwencyjną instalacją od blisko 6 lat i poza wymianą filtrów i kontrolowaniem luzów nie widzę żeby się coś złego działo z silnikiem,więc nie wiem skąd takie info. Gazowanie B18C4 to też żadna nowość. Ogólnie silniki Hondy z tych lat dobrze współpracują z LPG bez względu na pojemność :)

rafik54321
17-02-16, 20:42
Na google szperałem... Podobno też właśnie przez system V-tec i V-ti tak źle pracują, ale to nie na temat...

kid
17-02-16, 22:24
Znajdź silnik d14a1, ciężko znaleźć go w złym stanie. Swój silnik rozkręc na części i oddaj na złom to do d14a1 dołożysz z 50zł

rafik54321
18-02-16, 09:25
Ten d14a1 to jest chyba od jajka... A ceny są zbliżone do d14a8...

Co do swojego silnika - po wymontowaniu chciałem go sobie rozebrać na ile da radę i sprzedać co się da (pokrywy, misę olejową itp)... A to czego by nikt nie chciał na złom...

bartek_levis
18-02-16, 12:46
to długo sie będziesz z nim bujał bo do d14 części w cenie złomu są ale Twoja sprawa
co do sprzęgła http://allegro.pl/sprzeglo-honda-civic-98-1-4-1-5-75-90-114km-valeo-i5991094385.html pasuje i kosztuje grosze :)
w kwestii LPG to dobrze dobrana i zamontowana instalacja oraz wystrojona działa z każdym silnikiem Hondy, wielkrotnie przerabiałem ten temat i widziałem juz LPG i w D,B,K,H,F serii i nikt jakoś nie narzekał a jak jakiś baran źle dobierze czy zamontuje to sie póxniej narzeka, a i w Hondzie masz Vtec lub i-Vtec a nie jakieś V-tec i V-ti :P

rafik54321
18-02-16, 14:19
Jak silnik poleży parę tygodni to wiesz - można poczekać :) . A później zezłomuję...

Jak to jest z tymi Valeo, jedni piszą dają radę inni że nie?

FaziRBK
18-02-16, 14:31
D14a1 jest z 4gena i concerto. Jest to silnik na dwóch gaźnikach - sam mam go w 4 genie, ma już 25 lat cały czas go katuję na gazie i słupek wytrzymuje to wszystko tak dobrze, że jedyne co w nim robię to wymieniam olej a co wymianę 8tyś nie zauważyłem żadnych ubytków oleju :)
Oczywiście można go włożyć do innej budy pod mpfi(pełen wtrysk) - silnik kosztuje grosze a jest na prawdę idioto odporny.

rafik54321
18-02-16, 15:48
Czym w zasadzie różni się d14a8 od d14a1? Mocowania są inne? Kolektory? Moc? Czy ten d14a1 wejdzie tak samo łatwo jak d14a8? Czy będzie trzeba coś rzeźbić?

blochu88
18-02-16, 17:14
Skoro d14a1 jest na dwóch gaźnikach to wiadomo,że komp inny i kolektor ssący też :D

bartek_levis
18-02-16, 23:47
w d14a1 musisz zaślepić otwór pompy paliwa resztę zakładasz od swojego i jedziesz,
sprzęgła valeo były na pierwszy montaż w hondzie ja zrobiłem 80 kkm i nadal działa silnik poszedł do auta kolego zużycie ok 40-50% po nie zbyt lekkim traktowaniu

rafik54321
19-02-16, 13:15
Skoro valeo szły na pierwszy montaż to chyba nie ma sensu wkładać aisin... Tym bardziej że to pewnie będzie ostatnie sprzęgło XD.

bartek_levis
19-02-16, 14:05
tanie i dobre/trwałe czego chcieć więcej

Bartko
19-02-16, 16:03
Po co z beczki jak kilometr od domu mam hurtownię orlenu?Widzę, że długo chcesz jeździć jak planujesz hurtowo kupować... ;):cool:

rafik54321
19-02-16, 16:42
Tam zaraz hurtowo XD... Jak mam blisko to nawet w detalu są przebitki rzędu 30% względem normalnych sklepów...

jawasaki
20-02-16, 18:48
Części zakładane na pierwszy montaż są w ogóle inne niż później dostępne nawet w aso - marka może być ta sama tylko z innej lini produkcyjnej czy fabryki ,to że kupisz sprzęgło valeo nie myśl że jest takie samo jak zakładane na pierwszy montaż.
Najlepszym przykładem w autach są klocki i tarcze , zwykle na tych org. można zrobić po 100-150tys km, potem co nie kupisz więcej jak 50 się nie przejedzie.

to ile wytrzyma sprzęgło w dużej mierze zależy od tego jak się to założy i wyreguluje oraz sam styl jazdy ;) , a to czy masz valeo , sachs , luk czy co tam jeszcze to tylko napisy na pudełkach.

wiesko1261
20-02-16, 19:15
Części zakładane na pierwszy montaż są w ogóle inne niż później dostępne nawet w aso - marka może być ta sama tylko z innej lini produkcyjnej czy fabryki ,to że kupisz sprzęgło valeo nie myśl że jest takie samo jak zakładane na pierwszy montaż.
Najlepszym przykładem w autach są klocki i tarcze , zwykle na tych org. można zrobić po 100-150tys km, potem co nie kupisz więcej jak 50 się nie przejedzie.

to ile wytrzyma sprzęgło w dużej mierze zależy od tego jak się to założy i wyreguluje oraz sam styl jazdy ;) , a to czy masz valeo , sachs , luk czy co tam jeszcze to tylko napisy na pudełkach.

tak :) po przejściu kontroli ,najlepsze idą na montaż ,a gorsze (większe odchyłki dopuszczalne norm) -, jako części zamienne :)
poza tym ,obecnie umyślnie robią gorsze -mają się psuć/zużywać wcześniej , by był zbyt :)

co do sprzęgła ja kupiłem do buggy exedy z zamachem 212 , w takim stanie za 100 (3 tyś przebiegu ,jak nówka ) :)
ze przy swapie na d16w4 wsadziłem do auta i z lawętą ponad rok i i nie do zajechania :)

Radzyn
22-02-16, 02:08
To ile to litrów oleju będzie?
http://olx.pl/oferta/silnik-honda-civic-1-4-CID5-IDe7SuD.html#a26329a765

bartek_levis
24-02-16, 09:12
zawsze możecie zregenerować jeśli jest co, sam decydujesz jakie chcesz okładziny zwykłe wzmacniane czy kevlar ale przy cenie 200-300 wolę nowe...

rafik54321
22-04-16, 13:29
Mały odkop i aktualizacja tematu :)

Z racji iż olej jak brał silnik tak brał, trzeba było zmienić olej. Z racji braku profitów jak i większego sensu na wlanie porządnego oleju, został wlany olej słaby XD
Mianowicie Platinum 20w50 Life+, silnik pracuje o wiele ciszej, równiej, odzyskał kilka koni mocy, olej bierze tylko powyżej 4k RPM (poniżej tej wartości niemal nie bierze oleju wcale)...
Teraz (na orlenowskim oleju) silnik pracuje tak jakby był w średnim stanie... Przejeździłem na nim już ok 2 tys km i silnik jakby "zdrowiał" XD, ale to pewnie też tylko do czasu :P... Tak więc, polecam ten olej do konających silników :), a i cena jest miła (4,5l kosztuje 43zł).

arthi
23-04-16, 16:35
Mały odkop i aktualizacja tematu :)

Z racji iż olej jak brał silnik tak brał, trzeba było zmienić olej. Z racji braku profitów jak i większego sensu na wlanie porządnego oleju, został wlany olej słaby XD
Mianowicie Platinum 20w50 Life+, silnik pracuje o wiele ciszej, równiej, odzyskał kilka koni mocy, olej bierze tylko powyżej 4k RPM (poniżej tej wartości niemal nie bierze oleju wcale)...
Teraz (na orlenowskim oleju) silnik pracuje tak jakby był w średnim stanie... Przejeździłem na nim już ok 2 tys km i silnik jakby "zdrowiał" XD, ale to pewnie też tylko do czasu :P... Tak więc, polecam ten olej do konających silników :), a i cena jest miła (4,5l kosztuje 43zł).

Chyba sobie zapodam do moich stukających panewek :D

Yotomeczek86
23-04-16, 17:25
Wiesz za ile kupiłem z kolegą słupek D14? za 120zl.... chyba nic dodawac wiecej nie musze :) oczywiscie sprawny itp

rafik54321
23-04-16, 17:32
Wiesz za ile kupiłem z kolegą słupek D14? za 120zl.... chyba nic dodawac wiecej nie musze :) oczywiscie sprawny itp

Gratuluję wyhaczenia okazji :)

Yotomeczek86
23-04-16, 19:30
Żadna okazja, spokojnie za tyle można wyrwać taki silnik... Nawet za 200zł to jest dobry prajs - myślę że warto poszukać i podmienić ten Twój, bo więcej Ciebie ten olej wyjdzie niż podmiana silnika

rafik54321
23-04-16, 20:48
Żadna okazja, spokojnie za tyle można wyrwać taki silnik... Nawet za 200zł to jest dobry prajs - myślę że warto poszukać i podmienić ten Twój, bo więcej Ciebie ten olej wyjdzie niż podmiana silnika

Fakt, jednak jak ja będę wymieniał słupek to razem ze sprzęgłem i rozrządem, a to już troszkę większa kasa :)

cien3d
30-04-16, 11:39
Jeśli zdecydujesz się na naprawę to koszty będą przynajmniej 5 razy większe niż kupno drugiego silnika. Moja Hania brała olej 2-3 setki przy spokojnej jeździe. W momencie kiedy wodze fantazji puszczały potrafiła spalić litr oleju. Postanowiłem zabrać się za naprawy. Głowica ściągnięta wysłana do naprawy. Okazało się że uszczelniacze nie były w tak złej kondycji, ale jak już była na wieszku to została zrobiona winowajcą były pierścienie. Jak dobrałem się do pierścieni to znowu obejrzałem panewki. I w sumie z planowanej wymiany uszczelniaczy został zrobiony cały silnik. Koszt części plus robota głowicy w zakładzie plus cała reszta własnoręcznej roboty koszt ok 1500zł. Wymiana na drugi była by bardziej opłacalnym zabiegiem.

Szczur[R]
05-05-16, 13:51
Jeśli zdecydujesz się na naprawę to koszty będą przynajmniej 5 razy większe niż kupno drugiego silnika. Moja Hania brała olej 2-3 setki przy spokojnej jeździe. W momencie kiedy wodze fantazji puszczały potrafiła spalić litr oleju. Postanowiłem zabrać się za naprawy. Głowica ściągnięta wysłana do naprawy. Okazało się że uszczelniacze nie były w tak złej kondycji, ale jak już była na wieszku to została zrobiona winowajcą były pierścienie. Jak dobrałem się do pierścieni to znowu obejrzałem panewki. I w sumie z planowanej wymiany uszczelniaczy został zrobiony cały silnik. Koszt części plus robota głowicy w zakładzie plus cała reszta własnoręcznej roboty koszt ok 1500zł. Wymiana na drugi była by bardziej opłacalnym zabiegiem.

Kwestia szczęścia, scenariusz mógł być równie dobrze taki:
słupek za 400 zł ze szrotu, 500zł wymiana silnika w warsztacie, wydałeś 900 i okazuje się że kopci albo puka panewka. Wydałeś 900 i nadal jesteś w dupie.
Rzucasz kością po raz drugi - kolejny swap to następne 500zł + koszt słupka lub bujanie się z reklamacją poprzedniego.

Jeśli nie masz pewnego silnika od kogoś kto swapuje na B-serie albo sprzedaje na graty bo mu buda zgniła, to nie ważne jak byś liczył nie kalkuluje się wymieniać jeśli koszt naprawy zamknie się w 1500zł


Żadna okazja, spokojnie za tyle można wyrwać taki silnik... Nawet za 200zł to jest dobry prajs - myślę że warto poszukać i podmienić ten Twój, bo więcej Ciebie ten olej wyjdzie niż podmiana silnika
Na forum już nie jeden kupował istne perełki za grosze, daleko nie trzeba szukać. Jeśli Tobie się udało to dobrze, tylko się cieszyć i puszczać regularnie kupon w totalizatorze.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?253854-1-4-90KM-1995r-nie-chodzi-jeden-t%B3ok

cien3d
07-05-16, 00:41
Jeśli ktoś zamierza trzymać auto długi czas i ciągle je dopieszczać to szkoda kasy ładować w naprawy D14. Lepiej zainwestować w coś większego B16 lub B18. Auto z silnikiem 1.4 nie sprzeda się w żadnych normalnych pieniądzach nawet jeśli ma całkowicie odbudowany silnik.

Spokoloko
07-05-16, 09:35
Z tego co widziałem nie raz to B seria w angielce jak nie jest to mb6 albo mc2 też szału na rynku nie robi : ) Na moje to za stara buda i nadwozie żeby pakować tam B serie, bo jeśli już to sprzeda samochód w cenie silnika.

I trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że nie każdy ma pieniądze na takie zabawy.

Yotomeczek86
07-05-16, 10:11
;2702959]Na forum już nie jeden kupował istne perełki za grosze, daleko nie trzeba szukać. Jeśli Tobie się udało to dobrze, tylko się cieszyć i puszczać regularnie kupon w totalizatorze.
http://www.civicklub.pl/forum/showth...i-jeden-t%B3ok

Jest paru sprzedawców takich rzeczy na forum, xTygrysekx, Czesci u Ralfa - u nich na pewno kupisz pewny silnik za pół darmo,i gwarantuje Ci że nikt sie na tych sprzedawcach nie przejechał. Pewne źródło zakupu to podstawa

Szczur[R]
07-05-16, 14:01
Jest paru sprzedawców takich rzeczy na forum, xTygrysekx, Czesci u Ralfa - u nich na pewno kupisz pewny silnik za pół darmo,i gwarantuje Ci że nikt sie na tych sprzedawcach nie przejechał. Pewne źródło zakupu to podstawa

Chcesz mi powiedzieć że szrot osłuc**** silnik, robi test na UPG, sprawdza kompresje i historię auta wartego rynkowo 4-5tyś które ma ponad 15 lat gdy przywiozę go do kasacji ? To muszą być prawdziwi pasjonaci.
Nie czarujmy się 20 letni silnik w dobrym stanie kupić coraz ciężej, bo przebiegi lecą, auta kosztują grosze i nowi-trzeci właściciele nie chuchają i dmuchają jak ja i wielu forumowiczów.
Angoli też już nie ma tak dużo jak jeszcze kilka lat temu.

Rzadko słyszę że ktoś swapował silnik za grosze lub kupił TANIO (podkreślam tanio) całego civica i jest okej. Częściej są tematy typu jak to gówno podreperować i pogonić dalej, bo połaszczyłem się na taniochę a teraz trzeba 2x tyle jeszcze wsadzić.


Z tego co widziałem nie raz to B seria w angielce jak nie jest to mb6 albo mc2 też szału na rynku nie robi : ) Na moje to za stara buda i nadwozie żeby pakować tam B serie, bo jeśli już to sprzeda samochód w cenie silnika.

Potwierdzam. Bardziej w takiej sytuacji opłaca się zostawić w garażu stare D14 i w przypadku chęci sprzedaży sprzedać swap B a potem wsadzić d14 z powrotem i pogonić budę z "lekko uszkodzonym silnikiem, do naprawy".

wiesko1261
07-05-16, 17:26
Jest paru sprzedawców takich rzeczy na forum, xTygrysekx, Czesci u Ralfa - u nich na pewno kupisz pewny silnik za pół darmo,i gwarantuje Ci że nikt sie na tych sprzedawcach nie przejechał. Pewne źródło zakupu to podstawa

niestety :) osobiście brałem od rafała dół d16 (miał być stan dobry ), a blok miał takie wżery po korozji ,że paznokcie można było połamać :)
kupno używki to dalej loteria , w autach pełnoletnich :)