Zobacz pełną wersję : Wskazówka temperatury cieczy chłodzącej
Sprawa przedstawia sie tak. Jak smigalem civem gdy bylo cieplo zawsze wskazowka byla w polowie skali (lub ciut powyzej) czyli OK. Teraz gdy zrobilo sie na dworze chlodniej w jezdzie po miescie takze dochodzi do polowy i utrzymuje sie na tym poziomie.
Zauwazylem jednak na trasie w zimne dni, ze po rozgrzaniu auta (wskazowka dojdzie do polowy), a nastepnie spada do ok. 1/4 skali.. Szczegolnie wtedy gdy jade na wysokim biegu i sa niskie obroty (np. 90km/h na piatce). Zeby znow dosprowadzic wskaznik do polowy musze troche autko pogonic, albo zredykowac bieg, zeby byly wyzsze obroty i wtedy temperatura powraca do polowy... Czasami tak wlasnie sie dzieje. Czy wskaznik jest taki czuły, czy cos jest nie tak?[/b]
Sprawa przedstawia sie tak. Jak smigalem civem gdy bylo cieplo zawsze wskazowka byla w polowie skali (lub ciut powyzej) czyli OK. Teraz gdy zrobilo sie na dworze chlodniej w jezdzie po miescie takze dochodzi do polowy i utrzymuje sie na tym poziomie.
Zauwazylem jednak na trasie w zimne dni, ze po rozgrzaniu auta (wskazowka dojdzie do polowy), a nastepnie spada do ok. 1/4 skali.. Szczegolnie wtedy gdy jade na wysokim biegu i sa niskie obroty (np. 90km/h na piatce). Zeby znow dosprowadzic wskaznik do polowy musze troche autko pogonic, albo zredykowac bieg, zeby byly wyzsze obroty i wtedy temperatura powraca do polowy... Czasami tak wlasnie sie dzieje. Czy wskaznik jest taki czuły, czy cos jest nie tak?[/b]
Moja opinia - wszystko jest ok. U mnie w 6g też jest dokładny strasznie. Jeśli masz sprawny termostat to jeździj spokojnie.
zakłądaj osłone na zderzak od wewnątrz, która zapobiega wychładzaniu się komory silnika (ja jąz djąłem na lato, a teraz zakładam)
jedyne co nie powinno być inaczej to
Jak smigalem civem gdy bylo cieplo zawsze wskazowka byla w polowie skali (lub ciut powyzej) czyli OK
zawsze powinno być ciut poniżej połowy i ani drgnąć
zakłądaj osłone na zderzak od wewnątrz, która zapobiega wychładzaniu się komory silnika (ja jąz djąłem na lato, a teraz zakładam)
jedyne co nie powinno być inaczej to
Jak smigalem civem gdy bylo cieplo zawsze wskazowka byla w polowie skali (lub ciut powyzej) czyli OK
zawsze powinno być ciut poniżej połowy i ani drgnąć
Może tekrurka za chłodnicę?? :D
A co do tego "ani drgania"... Przejechalem na siedzeniu pasażera 4g dobre 100kkm i fakt - tam srzałeczka od temperatury po osiągnięciu polowy skali nie drgnie, cokolwiek by się nie działo. Ale w 4g jest chlodnica, a nie pojemniczek na troszke wody... :P
Po przejechaniu kilkuset kilometrów w 6g widać, że tutaj się wskazówka rusza. Wystarczy stanąć w korku z włączoną klimą i się podnosi...
zawsze powinno być ciut poniżej połowy i ani drgnąć
No ale, wody w chlodnicy mi nie ubywa, nawet gdy bylo bardzo upalnie nie bylo nigdy wyzej niz to co napisalem.. Czyli polowa lub naprawde delikatnie ciut powyzej.. Czy naprawde mam sie martwic, ze wskazowka jest milimetr wyzej niz ciut ponizej skali ? Nie mam i nie mialem zadnych objawow przegrzania silnika czy cos..
zawsze powinno być ciut poniżej połowy i ani drgnąć
No ale, wody w chlodnicy mi nie ubywa, nawet gdy bylo bardzo upalnie nie bylo nigdy wyzej niz to co napisalem.. Czyli polowa lub naprawde delikatnie ciut powyzej.. Czy naprawde mam sie martwic, ze wskazowka jest milimetr wyzej niz ciut ponizej skali ? Nie mam i nie mialem zadnych objawow przegrzania silnika czy cos..
Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia...
A mógłby sie ktos wypowiedziec kto ma silnik D14A3 (D14A4) w 6 gen.? Jak to u niego wyglada w zimne dni? Macie takie chwilowe spadki temp. czasem, gdy silnik nie jest obciążony i kulacie sie np. 90k/h na piątce ? Z gory dzieki.
to że się nie przegrzewa, nie znaczy że układ chłodzenia jest w pełni sprawny. to że wskazówka sie lekko podnosi oznacza że układ ma osłabioną wydajność, ale jeszcze wystarcza. proponowałbym zająć się tym w wolnej chwili, bo jak przyjdzie upał (no na razie nam nie grozi), to może się zagotować.
Dziś dokladnie przyjrzalem sie wskazowce i skali n.
No wiec biorąc pod uwage ze skala wskaznika temperatury jest w 6 gen. jakby "zawienieta" do gory to środek skali jest ciut wyżej niż wtedy jak wskazowka jest idealnie w poziomie (obok jest wskaznik paliwa z zaznaczoną połową i żeby wskaznik wskazywal połowe to jest wlasnie ciut wyżej niz w poziomie). Czyli rzeczywiscie nie mialem nigdy wiecej niz te "ciut" PONIŻEJ połowy. Wiec mysle ze jest dobrze n
Choc dalej zastanawia mnie to dziwne zjawisko, wystepujace czasem - troche spadku temperatry od nominalnej w trasie w chlodne dni....
dodano
Czy powodem niedogrzania moze to byc termostat? I czy mozna jakos sprawdzic poprawnosc jego dzialania bez wymontowania go? Slyszlaem, ze jest sposob, ze odpala sie zimny silnik i patrzy jak zachowuje sie chlodnica. Jesli jej temp. rosnie od poczatku wraz z silnikiem to oznaka ze jest padniety termostat. A oznaką ze termostat jest OK powinno byc, ze dopiero po dojsciu silnika do wlasciwej temp. dosc szybko powinna sie ona nagrzac w tym momencie. Sprawdza sie ten sposob w civicach? Z gory dzieki
Nie jestem pewny, ale myśle, że ta metoda z takim samym skutkiem sprawdza się we wszystkich samochodach.
W mojej świni to tak kawałeczek za 1/4 wskaznika włacza się wentylator.A tak jak dziś jechałem, a w Poznaniu zimno ze hej to strzałka była praktycznie na samym początku skali.
Termostat zmieniony, przesmigalem autem na trasie i na miescie. Trzyma caly czas jednakową temp. (ciutke mniej niz polowa skali). Ewidentnie stary był walnięty.
zauwazylem ze termostaty maja tendencje to wywalania sie. mam druga honde i po raz drugi wymienialem termostat.
zauwazylem ze termostaty maja tendencje to wywalania sie. mam druga honde i po raz drugi wymienialem termostat.
Na to wychodzi :) Cale szczescie ze koszt niewielki (ja dalem za jakis japonski 44pln).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.