Zobacz pełną wersję : Po wymianie termostatu auto się gotuje.
Wczoraj wymieniłem padnięty termostat, zalałem świeżym płynem i po inspekcji czy nic nie cieknie ruszyłem się przejechać. Po pierwszych kilometrach wszystko wyglądało ok, ale po pierwszym postoju i ponownym ruszeniu temperatura zaczęła skakać od 95 do 110. Znowu sprawdziłem poziom płynów i wszystko wyglądało ok. Wyjechałem ponownie i po chwili temperatura doszła do 113*C (dwie kreski od czerwonego pola). Zatrzymałem się i zauważyłem, że wentylator nie działa. Popatrzyliśmy chwilę pod maską i przy 118 się odpalił, ale długo nie mógł zbić temperatury. Chłodnica była gorąca. Po dłuższej chwili temperatura spadła i powoli wróciłem do domu. Jakieś pomysły co to może być? Wymiana termostatu w d14 jest prosta i wszystko jest na wierzchu, więc jakieś przypadkowe zaczepienie czegoś raczej nie wchodzi w grę. Mimo to posprawdzałem czy nic nie rozłączyłem i wszystko jest jak było.
Wcześniej nie miałem takich problemów, wentylator włączał się zawsze na czas i nigdy wskazówka od temperatury nie szła mi ponad standardowy poziom - nawet w lato przy ostrzejszej jeździe.
Stary termostat nie zamykał się i auto się nie mogło zagrzać. Wymieniłem go od razu, więc samochód nie jeździł z niesprawnym.
Jaki wrzuciłes termostat ? Oryginał czy zamiennik
Zdarzało się ( nawet było opisane na forum tutaj ) ze wymieniony termostat tzn nowy również był uszkodzony. Jeśli płynu do maxa układ odpowietrzeny to obstawiam ze może się przycinać i przez to nie puszcza na długi obieg Tzn przez chłodnice. Pozdrawiam .
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Wczoraj wymieniłem padnięty termostat, zalałem świeżym płynem i po inspekcji czy nic nie cieknie ruszyłem się przejechać. Po pierwszych kilometrach wszystko wyglądało ok, ale po pierwszym postoju i ponownym ruszeniu temperatura zaczęła skakać od 95 do 110. Znowu sprawdziłem poziom płynów i wszystko wyglądało ok. Wyjechałem ponownie i po chwili temperatura doszła do 113*C (dwie kreski od czerwonego pola). Zatrzymałem się i zauważyłem, że wentylator nie działa. Popatrzyliśmy chwilę pod maską i przy 118 się odpalił, ale długo nie mógł zbić temperatury. Chłodnica była gorąca. Po dłuższej chwili temperatura spadła i powoli wróciłem do domu. Jakieś pomysły co to może być? Wymiana termostatu w d14 jest prosta i wszystko jest na wierzchu, więc jakieś przypadkowe zaczepienie czegoś raczej nie wchodzi w grę. Mimo to posprawdzałem czy nic nie rozłączyłem i wszystko jest jak było.
Wcześniej nie miałem takich problemów, wentylator włączał się zawsze na czas i nigdy wskazówka od temperatury nie szła mi ponad standardowy poziom - nawet w lato przy ostrzejszej jeździe.
Stary termostat nie zamykał się i auto się nie mogło zagrzać. Wymieniłem go od razu, więc samochód nie jeździł z niesprawnym.
Również obstawiam termostat kiedyś mi sie to zdarzylo.Sprawdz jeszcze czujnik temperatury i odpowietrz dobrze układ.Póki co mam dobry ori termostat jakbyś chciał?
Termostat to vernet. Kurde nawet nie pomyślałem by go wsadzić do wody i przetestować. Układ odpowietrzony był. Ale skoro chłodnica była gorąca to raczej puszcza ma drugi obieg. Nie mam jak sprawdzić czy to on teraz, bo nie mam nic na podmianę, a nie kupię kolejnego. Zastanawiam się też jak go ew, zareklamować czy coś.
Termostat to vernet. Kurde nawet nie pomyślałem by go wsadzić do wody i przetestować. Układ odpowietrzony był. Ale skoro chłodnica była gorąca to raczej puszcza ma drugi obieg. Nie mam jak sprawdzić czy to on teraz, bo nie mam nic na podmianę, a nie kupię kolejnego. Zastanawiam się też jak go ew, zareklamować czy coś.
Wymień termostat będzie git ;) aa i w wodzie czasem nie sprawdzisz na 100 procent czy działa
Pozdrawiam
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Kumpel mi jeszcze podpowiada, że to może być wina mojej chłodnicy, bo żeberka w jednym miejscu są no przyznam w średniej kondycji, ale według mnie jeśli to chłodnica to już wcześniej powinien mi się przegrzewać na ciągle otwartym starym termostacie. Czujnik temperatury jest przy termostacie tam? Dlaczego tak późno włączył mi się wentylator na chłodnicy? Skoro miałem chłodnicę gorącą to termostat puszczał obieg jak trzeba, a mimo to miałem grubo ponad 100*C
Przy termostacie masz włącznik wentylatora czyli czujnik i jeśli np termostat otworzył za późno bo np był zawieszony to właśnie wtedy zalaczalo wentylator tylko tak jak mówię za regulowanie odpowiedniej temperatury silnika odpowiedzialny jest termostat i zaczął bym od wymiany na oryginał naprawdę koszta w granicy 100 złotych .
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
I to ma sens co piszesz. Podjadę jutro do intercarsu i zapytam jak mam go zareklamować skoro mam go już w aucie.
Jak masz jeździć honda to przynajmniej go wywal lepiej jak nie będzie dogrzany niż jak byś miał go ugotować. ... chodź temperatury niskie w sumie .
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Prosta sprawa, na szczęście nie muszę nią jeździć ;)
Eee to luzik życzę powodzenia w takim razie . 5
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Sprawdziłeś temp. węży ? Czy są równo ciepłe po nagrzaniu .
Wsadziłem oemowy i wszystko gra. Dzięki :).
I elegancko ;)
Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.