PDA

Zobacz pełną wersję : Dławi się na zimnym, wyższe spalanie Civic EJ6



ufo321
10-01-16, 16:35
Witam, otóż ostatnio miałem problem z Hondą, śmierdziało gazem w kabinie i dławiła się na niskich obrotach. Otóz okazało się, że pęknięty był rozdzielacz wtryskiwaczy. Oczywiście wymieniłem go i problem ustał lecz tylko ze smrodem.

Gdy pierwszy raz przełącza na gaz to przygasa i po chwili przezuca na benzyne. Gdzieś za trzecim podejściem wkońcu się przełącza lecz silnik chodzi nierówno, gdy toczę się na np dwójce poniżej 1200obr/min to musze przełączyć na benzynę bo nie chce jechać. Jak osiągnie już temperature roboczą to nie jest to aż tak dokuczliwe. Spalanie także nadal jest za wysokie, wyższe niż przed tym jak zaczeło smierdzieć gazem.

Chciałem przeprowadzić autokalibrację i za każdym razem (nawet na rozgrzanym silniku) wyskakuję komunikat ,,wartość ciśnienia w kolektorze jest nieprawidłowa 0.6x bar , kontynuować ? ,, Daje tak po czym auto gaśnie. Mapy nie są jakieś rozjechane czy cos. Filtr od gazu wypadałoby wymienić bo jeszcze tego nie robiłem od kupna. Czy on może mieć wpływ na takie zachowanie ?

Co o tym sądzicie ?

Marcel1
10-01-16, 16:41
Pierwsze o co miałem zapytać to o filtr gazu, jak najbardziej może mieć wpływ na szarpanie więc od tego możesz zacząć. I wyregulować skład mieszanki.

ufo321
10-01-16, 19:33
A ile jest tych filtrów w sekwencji stag 300-isa2 ? Filtr też miałby wpływ na wyższe spalanie ? Czesto jeżdze autostradami i ostatnio jechałem praktycznie cały czas 120/h i wyszło mi spalanie lekko ponad 10litrów. Wcześniej przy takiej jeżdzie paliła mnij niz 8,5L.

Mapa jest dobrze zebrana, ale wydaje mi się że za dużo gazu dostaję. Wnioskuje to po tym, że cięzko pali po zgaszeniu jej gdy chodzi na gazie. Gdy chodzi na gazie, przełącze na chwile na benzynę i zgaszę to odpala normalnie.

Jedras
10-01-16, 19:56
Filtrów jest 2
Fazy lotnej i fazy ciekłej
Nie wiem jak długo masz instalację ale w lipcu była aktualizacja do STAGA i poprawili kilka rzeczy, m.in korektę po temperaturze gazu, jak ciężko pali tak jak piszesz gdy zgasisz auto na lpg to znaczy ze przelewa, no i weź to dobrze wystrój bo jakby było wszystko git to by nie było takich cyrków ;) oczywiście układ zapłonowy powinien być w stanie dobrym, Sprawdź świece, kable WN itd

Zrób screena i wrzuć mapę z LPG to spojrzymy.. tylko rób wszystko na odpalonym silniku

No i tak jak sam napisałeś.. ogarnij sobie podcisnienie bo nawet masz taki komunikat w STAGu..znając życie (zależy jaki magik to montował) to Ci wkrecił króciec do pomiaru w kanał ssący a nie w bańkę kolektora :/

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

ufo321
10-01-16, 20:00
Aktualizowałem już ;) Wymieniałem kable i świece ok 4 miesiące temu. Co konkretnie pokazać ?

Jedras
10-01-16, 20:51
Pokaż mape całą z zakładki 'mapa'

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

ufo321
10-01-16, 21:36
Zamieszczam zdjęcia + filmik z parametrów w programie.

http://files.tinypic.pl/i/00744/laisyy1s2t7g.jpg
http://files.tinypic.pl/i/00744/ayv6zxztep7i.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00744/zdyyvv9y9lpx.jpg
http://images.tinypic.pl/i/00744/phfxhn91g5vb.jpg

http://www.dailymotion.com/video/x3lpein_mov-0055_school

Jedras
10-01-16, 23:01
weź wrzuć wideo na YT a najlepiej to zrób jutro screena no ale może się uda coś dostrzec jak widoe będzie dostępne, po miniaturce już Ci gadam że mapa jest z du***

a po drugie patrząc na zdjęcia instalacji to nasuwa mi się aby jedno na myśl... http://i.imgur.com/j6uMGyM.jpg
Kto wpadł na pomysł żeby dawać wężyki do wtrysków w taki sposób żeby gaz musiał lecieć do góry zanim trafi do wtrysku... weź to chłopie przerób i zrób tak jak ma być, weź przynajmniej ten wąż co zasila listwę wtryskową daj za listwę paliwową żeby był po drugiej stronie wtrysków, ciężko dostrzec jak są zamontowane same wtryskwi od gazu ale wkrętki w kolektorze powinny być wkręcone tak mniej więcej pod kątem 45st,
koleja sprawa, kto Ci cofnął zapłon :> bo nie wygląda jakby był ustawiony seryjnie no chyba że w tych silnikach (jaki tam masz silnik)tak jest ułożony aparat zapłonowy - na LPG można śmiało zapłon przyspieszyć, napisz więcej na temat instalacji, jaki reduktor, wtryski itd ale to też bedzie widać czy wszystko ok na filmie

https://lh5.googleusercontent.com/-ZW3Qot55MpI/VZfIG9B-inI/AAAAAAAADOY/z7YanE1okhY/w983-h553-no/DSC_0302.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-SwMKBBDUrN4/VZfIGyJwSvI/AAAAAAAADOU/FE9ribjfuUM/w983-h553-no/DSC_0299.JPG
wiem że trochę inny silnik ale tak zasilanie wtrysków powinno wyglądać

a tak to wygląda u mnie http://i.imgur.com/TkscXGz.jpg

naprawdę jeszcze nigdy się nie spotkałem z takim rodzajem montażu a trochę aut widziałem

snafu
11-01-16, 07:22
a tak to wygląda u mnie
no to też nie do końca dobrze bo AC r01 jest do 150 km :)


Chciałem przeprowadzić autokalibrację i za każdym razem (nawet na rozgrzanym silniku) wyskakuję komunikat ,,wartość ciśnienia w kolektorze jest nieprawidłowa 0.6x bar , kontynuować ? ,, Daje tak po czym auto gaśnie.

musisz sprawdzić szczelność kolektora ssącego, najprawdopodobniej pękł lub zsunął się któryś wężyk podciśnieniowy, możne tez być popękana uszczelka pod kolektorem ssącym, bądź uszkodzone podkładki pod wtryskiwaczami benzynowymi

Jedras
11-01-16, 07:27
@snafu ja mam ten stary ac i on jest do 230KM :) te nowe są juz czerwone :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

ufo321
11-01-16, 16:57
Wieeelkie dzięki za takie zaangażowanie! :)

Jako, że jestem aktualnie w Niemczech mam ograniczone możliwości. Nie mam narzędzi oraz wystarczająco internetu aby wrzucić tamten film na YouTube. W sobotę będę w Polsce.

Poprowadziłem ten waz tak jak chciałeś, tylko jest za krótki przez co przewody do wtryskow są nierownomiernie rozprowadzone. Wydaje się trochę lepiej chodzić, w sobotę kupie dłuższy wąż i zrobię to po ludzku.

Wtryski wyglądają właśnie jakby były zamontowane pod kątem 45stopni.

Skąd wniosek o przedstawionym zapłonie? Silnik to 1.6 105Hp D16Y7

Instalacja to Stag 300-4 a wtryski Hana black.

Jezeli byłoby pęknięcia w kolektorze to czy nie byłoby jakichkolwiek problemów na benzynie?

Jedras
11-01-16, 17:26
No to wrzuć w sobotę :) no chyba że Tobie działa ten film to zrób poprostu screena :)

A co do zapłonu to poprostu zauważyłem że aparat jest dość skrajnie przykręcony ale to trzeba wziąć lampę i sprawdzić bo tak to wróżenie z fusów ;)

Sprawdź węże podciśnień bo może któryś jest pęknięty


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

ufo321
16-01-16, 14:27
Poniżej daje link do filmiku z tamtego tygodnia.

https://www.youtube.com/watch?v=E8OBoUL97c4&feature=youtu.be

Dzisiaj zrobiłem autokalibrację i o dziwo przeszła ją pomyślnie, lecz na sam koniec wyskoczył komunikat ,,dysze wtryskiwacza są zbyt duże,,
Jedne co zmieniłem to poprowadziłem ten przewód za listwe paliwową tak jak pisałeś. Jadę kupić ten przewód idący od filtra do rozdzielacza bo jest za krótki, mam nadzieje, że bedzie w castroamie bo motoryzacyjne już pozamykane.

Jedras
16-01-16, 14:36
Masz za ubogą mieszankę w górnej partii obrotów, linia zielona powinna być praktycznie taka sama.. podczas strojenia możesz włączyć ISA niech sobie porobi delikatne korekty

Podciagnij trochę mnożnik od czasu wtryskow 9ms jak dobrze widzę :) i kolejne zbieranie mapy

No a co do komunikatu to już wiesz co może być nie tak :) jakie to masz dysze założone ?


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

ufo321
16-01-16, 16:19
Przerobiłem już tą instalację, rozdzielacz jest nad wtryskiwaczami. Zrobiłem znowu autokalibracje i zdziwienie... znowu wyskoczył komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu w kolektorze. Poruszałem wtryskami i kabelkiem chyba od tempe. gazu i ponownie zrobiłem autokalibrację, którą znowu przeszła pomyślnie. Może między wtryskiem a kolektorem mam nieszczelnośc ?

Na styku pierwszego wtryskiwacza z kolektorem na spodzie widać jakąś jakby uszczelkę, okrągłe kołko przecięte w jednym miejscu.
Na pozostałych tego nie widać.
Sciągnąłem to i wygląda to na jakiś jakby silikon. po sciągnięciu węzyka z drugiego wtryskiwacza tez coś takiego jest, tylko mniej rozlane przez co nie było widoczne.

Jedras
16-01-16, 19:32
To weź sobie zostaw niech auto na gazie chodzi i wyłączaj pokolei wtryski lpg w programie, powinieneś zauważyć z którym wtryskiem jest jakiś problem ;)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

ufo321
17-01-16, 12:53
Otóz chyba z każdym jest problem, zwłaszcza z drugim i trzecim.

Wtryski to Hana Black i podobno były wymieniane z pół roku temu.

Jedras
17-01-16, 14:38
Otóz chyba z każdym jest problem, zwłaszcza z drugim i trzecim.

Wtryski to Hana Black i podobno były wymieniane z pół roku temu.
Pamiętaj że defacto wtryski wymienia się parami ;) mógł już gość dać hany czerwone no ale te też będą od biedy.. obsługują max 25-30KM/cyl tylko ze silniki hondy rządzą się swoimi prawami [emoji14]
To zrób tak, 1 wtrysk i 4 daj na razem obok siebie i 2i3 wymień jak to one szwankuja żeby nie pchać się w koszty i kupować wszystkich 4 ;-)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

ufo321
20-01-16, 10:49
Tylko czy to aby na pewno wtryski ? W Intercarsie chcą 130zł za sztukę.

Przerobiłem ta instalację, wymieniłem filtr i auto nie szarpie już przy przełączaniu się na gaz. Niestety nadal dławi się na niskich obrotach. Za to spalanie tez wydaję się być ok. Przy jeździe ze stałą prędkością ok 100km/h spaliła na dystansie 165km 12L gazu, co daje wynik ok 7,3L/100km.
Z tego co czytałem to przy takiej prędkości powinna palić niecałe 6L Pb, biorac pod uwagę, że spalanie LPG jest o 20% większe powiedziałbym, że jest w normie :)

MarcinWL
20-01-16, 12:57
Podciśnienie wynosi 0,3 na jałowych i to jest ok, żeby podciśnienie wynosiło 0,6 to silnik musi być na wyższych obrotach niż jałowe, albo po prostu czujnik przekłamuje.
Jeśli wywala komunikat że dysze są zbyt duże, to musisz zmniejszyć ciśnienie na reduktorze, najlepiej w krokach co 0,3 bar.
Wtryskiwacze hana czarne są odpowiednie do tego silnika, czerwone będą za duże i spowoduje to konieczność dalszego zmniejszenia ciśnienia na reduktorze żeby wyrobiły z czasami na jałowych.
ISA radziłbym wyłączyć, bo jeśli skalibrujesz dobrze instalację to adaptacja może tylko namieszać w ustawieniach, poza tym i tak nie jest to podpięte bo nie ma odczytów STFT :D

A propos dławienia się to czy nie wypadają zapłony? Tzn. słychać że silnik pracuje nierównomiernie tuż po przełączeniu na gaz. Czy po prostu nie ma mocy?
Sprawdź czy reduktor nie jest zamontowany powyżej poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

Jakiś czas temu opisywałem na forum sposób strojenia staga z podglądem korekt, i to jest jedyny sposób żeby nie robić tego w ciemno - najpierw bym zrobił diagnostykę a dopiero potem decydował o wymianie elementów instalacji.
Można sobie ponadto porównać odczyty map sensora ze staga i ecu hondy.

Zapomniałbym o najważniejszym - przed strojeniem wyciągnij bezpiecznik od resetu kompa, odpal silnik na benzynie do dwukrotnego włączenia się wentylatora chłodnicy - ustabilizujesz obroty jałowe.
Następnie przejedź kilkadziesiąt kilometrów na benzynie w celu ustabilizowania korekt na benzynie, dopiero wtedy zabierz się za ustawianie gazu. Jeśli korekty benzynowe są rozjechane to wtedy nie ma możliwości ustawienia gazu tak żeby było dobrze ponieważ punktem odniesienia jest czas pracy wtryskiwaczy benzynowych, jeśli jeździłeś na źle ustawionym lpg to sterownik silnika i tak myśli że jeździsz na benzynie, i zmienia korekty benzynowe.

ufo321
23-01-16, 20:44
Otóz dzisiaj dużo się bawiłem z tym gazem. Najpierw przekręciłem w lewą stronę o prawie pełny obrót regulator ciśnienia na reduktorze. Cisnienie jakie pokazywało w programie to 0,80bar. Autokalibrację przeszła ładnie i nie było nawet komunikatu o zbyt dużych dyszach. Auto po tym chodziło idealnie, nie szarpało i odpalało ładnie. Skasowałem mapę gazu i zacząłem ją ustawiać od nowa. Na początku mapa gazu mocno różniła się od tej benzyny wiec zacząłem korygować ją mnożnikiem. Nim bardziej upodobniała się mapa gazu do mapy benzyny tym gorzej chodziła.

Potem wyczytałem, że ciśnienie na reduktorze powinno wynosić 1.00-1.20 bara więc znowu przykręciłem tak jak było wcześniej. Zrobiłem autokalibrację,której nie przeszła (komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu w kolektorze) Przeczytałem, że zmniejszając mnożnik zwiększamy ciśnienie. Wiec go zniżyłem, auto przeszło autokalibracje lecz na końcu wyskoczył znowu komunikat o zbyt dużych dyszach.

Na koniec chciałem zresetować ECU, skasować mapy gazu i beznyny i od nowa ją zebrać. Niestety przed tym jeszcze coś kombinowałem z mnożnikiem aby chodziła dobrze na wolnych obrotach aż w pewnym momencie wyskoczył komunikat ,, brak sterownika,, I od tego czasu nie mogę się połączyć :/

MarcinWL
24-01-16, 15:15
Tak jak pisałem wcześniej ilość gazu jaka trafia do cylindrów to ciśnienie x średnica dysz.
Im bardziej zwiększasz ciśnienie tym mniejsze dysze trzeba zastosować, i na odwrót - tylko że ty przegiąłeś w drugą stronę bo 0,8 bar to za mało, najlepiej będzie gdzieś między 0,9 a 1 bar.
Nie ustawisz mapy poprawnie bez podglądu korekt benzynowych, zacznij od tego żeby ogarnąć sobie kabel vag kkl i przejściówkę do hondy.