PDA

Zobacz pełną wersję : błąd II sondy lambda - D14A3/4 - pytanko



zdroyek
11-08-08, 13:08
Mój problem polega na tym że raz na jakiś czas pojawia się błąd Check Engine. W ASO stwierdzili że to błąd drugiej sondy lambda, pojawia się on przeważnie po nalaniu benzyny z nowej stacji (wczoraj wywalił mi błąd po zatankowaniu na Neste). Reset komputera niweluje ten błąd ale zaczyna to być denerwujące.

Czy to na pewno sonda lambda? Spalanie jest ok w granicach 7-8 l tylko czasem Hania jakby się przyduszała w czasie jazdy...

Ile kosztuje nowa a ile używana ale sprawna sonda wie ktoś może??

pozdrawiam

znalazłem własnie coś takiego w innym poście:

"Ja mialem podobna sytuacje, ten sam motor, co kilkaset km zapalala mi sie zolta kontrolka, resety kompa dawaly krotkotrwaly rezultat. W ASO chcieli mnie naciagnac na nowa sonde za ok 700zl. Okazalo sie ze to byl zuzyty katalizator (140k przebiegu). Kupilem uzywany drugi, ponoc z przebiegiem 80K, wkrecilem swoja stara sonde i jezdze do dzisiaj (3 lata) i ani razu kontrolka sie nie zapalila. Wg mnie sprawdz najpierw kata a dopiero pozniej sondy."


jak poznać czy to sonda czy katalizator?? objawy podobne a przebieg u mnie 150 tys.

skolopendra
12-08-08, 09:46
to może być wina uszkodzonego kata

zdroyek
12-08-08, 15:08
jak to stwierdzić na 100%? kupić z mniejszym przebiegiem czy jest jakiś sposób na weryfikację??

lakazs
13-08-08, 03:08
Gdzie w D14A3/4 jest 2ga sonda :) ?

zdroyek
13-08-08, 09:33
no gdzieś musi być w okolicach katalizatora nie wiem czy przed czy za ale na logike to za katalizatorem skoro sprawdza spaliny

olszes
13-08-08, 09:42
wyjmij kata i sprawdz otwór jak nie bedzie wyraznego prześwitu to moze byc zurzyty :d

skolopendra
13-08-08, 13:40
ale na logike to za katalizatorem skoro sprawdza spaliny

no nie bardzo :confused:

nie spotkałem jeszcze a3 z drugom sond ą ,ale kto to wie :D

sonda jest na kolektorze ,,polecam pobrać manual i poczytać co nieco o własnym autku :cool:
co do sprawdzenia stanu sondy to radze poszukać sam opisywałem temat

lakazs
13-08-08, 14:08
w ASO by i 3cia zmienili za 700 zł

zdroyek
13-08-08, 14:32
według ASO właśnie błąd jaki mi wychodzi to błąd drugiej sondy lambda ... to w takim razie mam nie A3 tylko A4?? Nie do końca rozumiem tego oznaczenia D14A3/4 ... w drugiej Hani mam po prostu D16Y3 i wiem co to a tutaj A3/A4 ?? :confused:

lakazs
13-08-08, 21:12
A3 to wersja ze zwężka na Niemcy szła, po usunięciu ma 90KM
A4 to normalna seria 90 KM

Różnią się nieznacznie jeszcze ECU i w A3 jest inny szczep OBD2

Ale gdzie tam 2ga sonda ?

D14A3/A4 pierwsze słysze

Gwoździu
22-08-08, 21:26
podłącze sie do tematu:
dziś gdy ciągnąłem hanie na 4-biegu kiedy obroty doszły do 5200 i 180km/h
nagle ją coś gwałtownie zdławiło i po chwili zapalił sie check
res kompa pomógł ale na jak długo o to jest pytanie ?
i czego to może być wina ? również kat ? przy przebiegu 137tys ??

Sławek
22-08-08, 23:44
A3 to wersja ze zwężka na Niemcy szła, po usunięciu ma 90KM
A4 to normalna seria 90 KM

Różnią się nieznacznie jeszcze ECU i w A3 jest inny szczep OBD2

Ale gdzie tam 2ga sonda ?

D14A3/A4 pierwsze słysze
W D14A3 i D14A4 druga sonda jest za katalizatorem. Manual mówi :D ze są dwie sondy.


podłącze sie do tematu:
dziś gdy ciągnąłem hanie na 4-biegu kiedy obroty doszły do 5200 i 180km/h
nagle ją coś gwałtownie zdławiło i po chwili zapalił sie check
res kompa pomógł ale na jak długo o to jest pytanie ?
i czego to może być wina ? również kat ? przy przebiegu 137tys ??

Gwoździu- to mogła być wina wszystkiego. Jak nie sprawdzisz błędu, to ciężko będzie zgadnąć.

lakazs
23-08-08, 00:01
W D14A3 i D14A4 druga sonda jest za katalizatorem. Manual mówi :D ze są dwie sondy.



Gwoździu- to mogła być wina wszystkiego. Jak nie sprawdzisz błędu, to ciężko będzie zgadnąć.


Nie ma 2 sond, nie opowiadaj bzdur.

Sławek
23-08-08, 00:25
Nie ma 2 sond, nie opowiadaj bzdur.

Wpisz w wyszukiwarkę "druga sonda"- wszyscy piszą bzdury, a może im się wydawało?
A zajrzałeś do manuala? Str. 11-A-3, tam też piszą bzdury?

EDIT: może jest różnica przed/po lifcie.

Gwoździu
25-08-08, 14:58
Sławek - "Gwoździu- to mogła być wina wszystkiego. Jak nie sprawdzisz błędu, to ciężko będzie zgadnąć."

ok zrobiłem samodiagnostyke przez ok 6 minut

i ciagle migało

to wkółko sie powtarza ? czy tyle błedów kontrolka ABS wyrzuca ?

jak długo mam robić samodiagnostyke ?
gdzie mam znaleźć te kody błedu ?
już chyba całe forum przeczytałem :/

Sławek
25-08-08, 16:01
To miga ci kontrolka ABS, czy check?
Spisujesz jaki błąd wywaliło, i kończysz, komp powtarza błędy do czasu rozłączenia zwory.
Wpisz "kody błędów" lub "samodiagnostyka" w wyszukiwarce.

Gwoździu
25-08-08, 16:14
miga kontrolka ABS

"Wpisz "kody błędów" lub "samodiagnostyka" w wyszukiwarce."
wpisywałem... są dwa linki do "kody błedów" jednak nie działają... :/
po za tym nie wiem tak do konca jak odczytać numery
kontrolka raz mruga wolno potem przyspiesza... cyrk :p

Sławek
25-08-08, 16:44
kontrolka raz mruga wolno potem przyspiesza... cyrk :p
Prawidłowo.
Słabo szukałeś : http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?topic=275.0
Edit: od ABS są inne kody-zrób tak jak w linku, odczytaj jaki wywala, to powiem Ci od czego jest.

Gwoździu
25-08-08, 17:22
nie szukałem słabo, ale szukałem tylko na civicklubie ;)

Jeśli dobrze odczytałem to mam numer kodów:
12
15
16
18
54
61
/przypomne że miga kontrolka ABS

Sławek
25-08-08, 18:14
nie szukałem słabo, ale szukałem tylko na civicklubie ;)
A jednak słabo, bo link podany wyżej był właśnie na Civicklubie:p : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=24146&page=2


Jeśli dobrze odczytałem to mam numer kodów:
12
15
16
18
54
61
/przypomne że miga kontrolka ABS
12- nie ma takiego
15,16- czujnk koła -prawy tył( zwarcie, lub uszkodz.pierścień zębaty)
18- ( zwarcie, lub uszkodz.pierścień zębaty) lewy tył
54- zablokowany przekaźnik w pozycji wyłączonej
61- niskie/wysokie napięcie zapłonu ( sprawdź napięcie aku, i mocowanie klem)
Ale najpierw skasuj kody ABS wg instrukcji kasowania ABS (jest na forum :D ), przejedź się, i sprawdź ponownie co wyskoczyło.

Gwoździu
25-08-08, 19:21
wielkie dzieki :)

tylko nie rozumie do konca ?

15,16- czujnk koła -prawy tył( zwarcie, lub uszkodz.pierścień zębaty)
18- ( zwarcie, lub uszkodz.pierścień zębaty) lewy tył
o co tu chodzi z tymi kołami ??

54- zablokowany przekaźnik w pozycji wyłączonej - tego to wogole nie rozumie ?

...po za tym te błedy nie mają nic wspólnego z tą sytuacją o której pisałem wyżej...

w ogole to wrzuciłem filmik samodiagnostyki na youtube:

http://pl.youtube.com/watch?v=L8xvnYdftxU

Sławek
25-08-08, 19:31
tylko nie rozumie do konca ?
Po prostu nie działa Ci ABS

po za tym te błedy nie mają nic wspólnego z tą sytuacją o której pisałem wyżej...
No nie mają:o Ale błędy są, przydało by się to ogarnąć:rolleyes:
A zanim robiłeś samodiagnostykę, to nie rozłączałeś aku, czy bezpiecznika pod maską? Bo skoro wcześniej wywalił Ci check, to teraz powinien wywalić kodzika....

Gwoździu
25-08-08, 21:35
ABS mi działa :) wiec o co tu chodzi ?
tak, zanim robiłem samodiagnostyke to 3dni wczesniej zrobiłem res kompa...
wiec może po jakims czasie znów wywali check i wtedy znow zrobie samodiagnostyke,
odnosnie ostatniej sytucji z checkiem przy 180km/h, to dzis postanowiłem to sprawdzić
jechałem 190 na 4biegu i normalnie, jednak jesli raz sie zaswiecił to mysle że po czasie może sie to powtórzyć :/

a odnośnie tego, że niby ABS nie działa to pomyłka, bo działa :)

Sławek
25-08-08, 21:50
ABS mi działa :) wiec o co tu chodzi ?
tak, zanim robiłem samodiagnostyke to 3dni wczesniej zrobiłem res kompa...
I dlatego check nie wywala błędu :)

wiec może po jakims czasie znów wywali check i wtedy znow zrobie samodiagnostyke,
I dobrze :D

a odnośnie tego, że niby ABS nie działa to pomyłka, bo działa :)
To dobrze że działa, ale coś się działo z ABSem, skoro komp nałapał tyle błędów- reset mu:rolleyes:.

Gwoździu
25-08-08, 22:03
wiec zobaczymy co kolejne kilometry pokażą ;)

w wolnej chwili postaram sie usunąć błedy ABS'u, tylko pierw musze znaleźć instrukcje na forum ;)

narazie pięknie dziekuje Ci Sławek za pomoc :)

Sławek
25-08-08, 22:10
No problemo:), tu masz instrukcję co i jak: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8512&highlight=reset+abs&page=2

Gwoździu
27-08-08, 17:13
wielkie dzieki, błędy ABS'u skasowane, teraz juz wszystko ok :)

...odnosnie kontrolki check to od tamtej sytuacji zrobiłem 350km i narazie wszystko ok :]

zdroyek
28-08-08, 16:28
ok to ja wrócę do mojego tematu z sondą lambda ... to jak sprawdzić czy mój błąd wynika z sondy lambda czy też zapchanego katalizatora??

Sławek
28-08-08, 16:52
Najlepiej wykręcić sondę, i dać do sprawdzenia na oscyloskopie.

Astro
28-08-08, 17:06
chyba temat dla mnie, dwukrotnie zapaliła mi się lampka check siejąc we mnie panike i zniszczenie (dopiero co zakupione auto) ale za każdym razem zjazd na pobocze i sprawdzanie = nie było żadnych złych symptomów, silnik pracuje równo, żadnych spadków mocy, temperatura stoi w miejscu, płyny bez ubytków itp itd...

pomagało zachowanie jak w windowsie - czyli reset silnika z kluczyka, check gasł...

Sonda?

Sławek
28-08-08, 18:15
chyba temat dla mnie, dwukrotnie zapaliła mi się lampka check siejąc we mnie panike i zniszczenie (dopiero co zakupione auto) ale za każdym razem zjazd na pobocze i sprawdzanie = nie było żadnych złych symptomów, silnik pracuje równo, żadnych spadków mocy, temperatura stoi w miejscu, płyny bez ubytków itp itd...

pomagało zachowanie jak w windowsie - czyli reset silnika z kluczyka, check gasł...

Sonda?

Nic nie zresetowałeś, błąd został w pamięci kompa, tylko go już nie wyświetla. Zrób samodiagnostykę, aby sprawdzić co było przyczyna, bez tego nikt nie będzie zgadywał.

Astro
28-08-08, 18:20
dobra teraz przypokemonie, gdzie ten komp jest w mojej wersji? :confused:

Sławek
28-08-08, 18:52
Tam gdzie w innych wersjach:D
Wpisz w wyszukiwarkę "samodiagnostyka", niedawno podawałem link do sprawdzania i kasowania błędów.
A i nie ten dział- tu jest odpowiedni do twojego auta: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?f=50

Astro
28-08-08, 19:06
dzieki, znalazłem, czytam :)

Gwoździu
03-10-08, 13:50
a jednak... check znów wywalił...
kod 67
czy to faktycznie zapchany katalizator ??:/
przebieg 138tys
Panowie co o Tym sądzicie ?

kristafari
03-10-08, 20:09
Ja miałem dokładnie to samo co Ty. Dziś wstawiłem nowy katalizator :) 138tys to już najwyzsza pora na wymianę...

Gwoździu
06-10-08, 10:38
Kristafari -
nowy "sportowy" katalizator ?
z jakiej firmy ?

Sławek
06-10-08, 18:00
Kristafari -
nowy "sportowy" katalizator ?
z jakiej firmy ?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=28343

kristafari
08-10-08, 13:34
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=28343

Tam wszystko jest. Jedynym moim zdziwieniem była średnica tego sportowego katalizatora... Mianowicie jak odkręciłem oryginalny to się okazało, że dziurka przez którą wpadają spaliny do kata jest większa w oryginalnym niż w tym sportowym... Nie dziwne to?

Taki ten kat jest:

http://img527.imageshack.us/img527/6547/katalizatoruw7.th.jpg (http://img527.imageshack.us/my.php?image=katalizatoruw7.jpg)http://img527.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

Gwoździu
09-10-08, 23:46
"...dziurka przez którą wpadają spaliny do kata jest większa w oryginalnym niż w tym sportowym... Nie dziwne to?"
dziwne...
i mija sie to z celem...