Zobacz pełną wersję : błąd II sondy lambda - D14A3/4 - pytanko
Mój problem polega na tym że raz na jakiś czas pojawia się błąd Check Engine. W ASO stwierdzili że to błąd drugiej sondy lambda, pojawia się on przeważnie po nalaniu benzyny z nowej stacji (wczoraj wywalił mi błąd po zatankowaniu na Neste). Reset komputera niweluje ten błąd ale zaczyna to być denerwujące.
Czy to na pewno sonda lambda? Spalanie jest ok w granicach 7-8 l tylko czasem Hania jakby się przyduszała w czasie jazdy...
Ile kosztuje nowa a ile używana ale sprawna sonda wie ktoś może??
pozdrawiam
znalazłem własnie coś takiego w innym poście:
"Ja mialem podobna sytuacje, ten sam motor, co kilkaset km zapalala mi sie zolta kontrolka, resety kompa dawaly krotkotrwaly rezultat. W ASO chcieli mnie naciagnac na nowa sonde za ok 700zl. Okazalo sie ze to byl zuzyty katalizator (140k przebiegu). Kupilem uzywany drugi, ponoc z przebiegiem 80K, wkrecilem swoja stara sonde i jezdze do dzisiaj (3 lata) i ani razu kontrolka sie nie zapalila. Wg mnie sprawdz najpierw kata a dopiero pozniej sondy."
jak poznać czy to sonda czy katalizator?? objawy podobne a przebieg u mnie 150 tys.
skolopendra
12-08-08, 09:46
to może być wina uszkodzonego kata
jak to stwierdzić na 100%? kupić z mniejszym przebiegiem czy jest jakiś sposób na weryfikację??
Gdzie w D14A3/4 jest 2ga sonda :) ?
no gdzieś musi być w okolicach katalizatora nie wiem czy przed czy za ale na logike to za katalizatorem skoro sprawdza spaliny
wyjmij kata i sprawdz otwór jak nie bedzie wyraznego prześwitu to moze byc zurzyty :d
skolopendra
13-08-08, 13:40
ale na logike to za katalizatorem skoro sprawdza spaliny
no nie bardzo :confused:
nie spotkałem jeszcze a3 z drugom sond ą ,ale kto to wie :D
sonda jest na kolektorze ,,polecam pobrać manual i poczytać co nieco o własnym autku :cool:
co do sprawdzenia stanu sondy to radze poszukać sam opisywałem temat
w ASO by i 3cia zmienili za 700 zł
według ASO właśnie błąd jaki mi wychodzi to błąd drugiej sondy lambda ... to w takim razie mam nie A3 tylko A4?? Nie do końca rozumiem tego oznaczenia D14A3/4 ... w drugiej Hani mam po prostu D16Y3 i wiem co to a tutaj A3/A4 ?? :confused:
A3 to wersja ze zwężka na Niemcy szła, po usunięciu ma 90KM
A4 to normalna seria 90 KM
Różnią się nieznacznie jeszcze ECU i w A3 jest inny szczep OBD2
Ale gdzie tam 2ga sonda ?
D14A3/A4 pierwsze słysze
podłącze sie do tematu:
dziś gdy ciągnąłem hanie na 4-biegu kiedy obroty doszły do 5200 i 180km/h
nagle ją coś gwałtownie zdławiło i po chwili zapalił sie check
res kompa pomógł ale na jak długo o to jest pytanie ?
i czego to może być wina ? również kat ? przy przebiegu 137tys ??
A3 to wersja ze zwężka na Niemcy szła, po usunięciu ma 90KM
A4 to normalna seria 90 KM
Różnią się nieznacznie jeszcze ECU i w A3 jest inny szczep OBD2
Ale gdzie tam 2ga sonda ?
D14A3/A4 pierwsze słysze
W D14A3 i D14A4 druga sonda jest za katalizatorem. Manual mówi :D ze są dwie sondy.
podłącze sie do tematu:
dziś gdy ciągnąłem hanie na 4-biegu kiedy obroty doszły do 5200 i 180km/h
nagle ją coś gwałtownie zdławiło i po chwili zapalił sie check
res kompa pomógł ale na jak długo o to jest pytanie ?
i czego to może być wina ? również kat ? przy przebiegu 137tys ??
Gwoździu- to mogła być wina wszystkiego. Jak nie sprawdzisz błędu, to ciężko będzie zgadnąć.
W D14A3 i D14A4 druga sonda jest za katalizatorem. Manual mówi :D ze są dwie sondy.
Gwoździu- to mogła być wina wszystkiego. Jak nie sprawdzisz błędu, to ciężko będzie zgadnąć.
Nie ma 2 sond, nie opowiadaj bzdur.
Nie ma 2 sond, nie opowiadaj bzdur.
Wpisz w wyszukiwarkę "druga sonda"- wszyscy piszą bzdury, a może im się wydawało?
A zajrzałeś do manuala? Str. 11-A-3, tam też piszą bzdury?
EDIT: może jest różnica przed/po lifcie.
Sławek - "Gwoździu- to mogła być wina wszystkiego. Jak nie sprawdzisz błędu, to ciężko będzie zgadnąć."
ok zrobiłem samodiagnostyke przez ok 6 minut
i ciagle migało
to wkółko sie powtarza ? czy tyle błedów kontrolka ABS wyrzuca ?
jak długo mam robić samodiagnostyke ?
gdzie mam znaleźć te kody błedu ?
już chyba całe forum przeczytałem :/
To miga ci kontrolka ABS, czy check?
Spisujesz jaki błąd wywaliło, i kończysz, komp powtarza błędy do czasu rozłączenia zwory.
Wpisz "kody błędów" lub "samodiagnostyka" w wyszukiwarce.
miga kontrolka ABS
"Wpisz "kody błędów" lub "samodiagnostyka" w wyszukiwarce."
wpisywałem... są dwa linki do "kody błedów" jednak nie działają... :/
po za tym nie wiem tak do konca jak odczytać numery
kontrolka raz mruga wolno potem przyspiesza... cyrk :p
kontrolka raz mruga wolno potem przyspiesza... cyrk :p
Prawidłowo.
Słabo szukałeś : http://www.honda.gda.pl/smf/index.php?topic=275.0
Edit: od ABS są inne kody-zrób tak jak w linku, odczytaj jaki wywala, to powiem Ci od czego jest.
nie szukałem słabo, ale szukałem tylko na civicklubie ;)
Jeśli dobrze odczytałem to mam numer kodów:
12
15
16
18
54
61
/przypomne że miga kontrolka ABS
nie szukałem słabo, ale szukałem tylko na civicklubie ;)
A jednak słabo, bo link podany wyżej był właśnie na Civicklubie:p : http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=24146&page=2
Jeśli dobrze odczytałem to mam numer kodów:
12
15
16
18
54
61
/przypomne że miga kontrolka ABS
12- nie ma takiego
15,16- czujnk koła -prawy tył( zwarcie, lub uszkodz.pierścień zębaty)
18- ( zwarcie, lub uszkodz.pierścień zębaty) lewy tył
54- zablokowany przekaźnik w pozycji wyłączonej
61- niskie/wysokie napięcie zapłonu ( sprawdź napięcie aku, i mocowanie klem)
Ale najpierw skasuj kody ABS wg instrukcji kasowania ABS (jest na forum :D ), przejedź się, i sprawdź ponownie co wyskoczyło.
wielkie dzieki :)
tylko nie rozumie do konca ?
15,16- czujnk koła -prawy tył( zwarcie, lub uszkodz.pierścień zębaty)
18- ( zwarcie, lub uszkodz.pierścień zębaty) lewy tył
o co tu chodzi z tymi kołami ??
54- zablokowany przekaźnik w pozycji wyłączonej - tego to wogole nie rozumie ?
...po za tym te błedy nie mają nic wspólnego z tą sytuacją o której pisałem wyżej...
w ogole to wrzuciłem filmik samodiagnostyki na youtube:
http://pl.youtube.com/watch?v=L8xvnYdftxU
tylko nie rozumie do konca ?
Po prostu nie działa Ci ABS
po za tym te błedy nie mają nic wspólnego z tą sytuacją o której pisałem wyżej...
No nie mają:o Ale błędy są, przydało by się to ogarnąć:rolleyes:
A zanim robiłeś samodiagnostykę, to nie rozłączałeś aku, czy bezpiecznika pod maską? Bo skoro wcześniej wywalił Ci check, to teraz powinien wywalić kodzika....
ABS mi działa :) wiec o co tu chodzi ?
tak, zanim robiłem samodiagnostyke to 3dni wczesniej zrobiłem res kompa...
wiec może po jakims czasie znów wywali check i wtedy znow zrobie samodiagnostyke,
odnosnie ostatniej sytucji z checkiem przy 180km/h, to dzis postanowiłem to sprawdzić
jechałem 190 na 4biegu i normalnie, jednak jesli raz sie zaswiecił to mysle że po czasie może sie to powtórzyć :/
a odnośnie tego, że niby ABS nie działa to pomyłka, bo działa :)
ABS mi działa :) wiec o co tu chodzi ?
tak, zanim robiłem samodiagnostyke to 3dni wczesniej zrobiłem res kompa...
I dlatego check nie wywala błędu :)
wiec może po jakims czasie znów wywali check i wtedy znow zrobie samodiagnostyke,
I dobrze :D
a odnośnie tego, że niby ABS nie działa to pomyłka, bo działa :)
To dobrze że działa, ale coś się działo z ABSem, skoro komp nałapał tyle błędów- reset mu:rolleyes:.
wiec zobaczymy co kolejne kilometry pokażą ;)
w wolnej chwili postaram sie usunąć błedy ABS'u, tylko pierw musze znaleźć instrukcje na forum ;)
narazie pięknie dziekuje Ci Sławek za pomoc :)
No problemo:), tu masz instrukcję co i jak: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8512&highlight=reset+abs&page=2
wielkie dzieki, błędy ABS'u skasowane, teraz juz wszystko ok :)
...odnosnie kontrolki check to od tamtej sytuacji zrobiłem 350km i narazie wszystko ok :]
ok to ja wrócę do mojego tematu z sondą lambda ... to jak sprawdzić czy mój błąd wynika z sondy lambda czy też zapchanego katalizatora??
Najlepiej wykręcić sondę, i dać do sprawdzenia na oscyloskopie.
chyba temat dla mnie, dwukrotnie zapaliła mi się lampka check siejąc we mnie panike i zniszczenie (dopiero co zakupione auto) ale za każdym razem zjazd na pobocze i sprawdzanie = nie było żadnych złych symptomów, silnik pracuje równo, żadnych spadków mocy, temperatura stoi w miejscu, płyny bez ubytków itp itd...
pomagało zachowanie jak w windowsie - czyli reset silnika z kluczyka, check gasł...
Sonda?
chyba temat dla mnie, dwukrotnie zapaliła mi się lampka check siejąc we mnie panike i zniszczenie (dopiero co zakupione auto) ale za każdym razem zjazd na pobocze i sprawdzanie = nie było żadnych złych symptomów, silnik pracuje równo, żadnych spadków mocy, temperatura stoi w miejscu, płyny bez ubytków itp itd...
pomagało zachowanie jak w windowsie - czyli reset silnika z kluczyka, check gasł...
Sonda?
Nic nie zresetowałeś, błąd został w pamięci kompa, tylko go już nie wyświetla. Zrób samodiagnostykę, aby sprawdzić co było przyczyna, bez tego nikt nie będzie zgadywał.
dobra teraz przypokemonie, gdzie ten komp jest w mojej wersji? :confused:
Tam gdzie w innych wersjach:D
Wpisz w wyszukiwarkę "samodiagnostyka", niedawno podawałem link do sprawdzania i kasowania błędów.
A i nie ten dział- tu jest odpowiedni do twojego auta: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?f=50
dzieki, znalazłem, czytam :)
a jednak... check znów wywalił...
kod 67
czy to faktycznie zapchany katalizator ??:/
przebieg 138tys
Panowie co o Tym sądzicie ?
kristafari
03-10-08, 20:09
Ja miałem dokładnie to samo co Ty. Dziś wstawiłem nowy katalizator :) 138tys to już najwyzsza pora na wymianę...
Kristafari -
nowy "sportowy" katalizator ?
z jakiej firmy ?
Kristafari -
nowy "sportowy" katalizator ?
z jakiej firmy ?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=28343
kristafari
08-10-08, 13:34
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=28343
Tam wszystko jest. Jedynym moim zdziwieniem była średnica tego sportowego katalizatora... Mianowicie jak odkręciłem oryginalny to się okazało, że dziurka przez którą wpadają spaliny do kata jest większa w oryginalnym niż w tym sportowym... Nie dziwne to?
Taki ten kat jest:
http://img527.imageshack.us/img527/6547/katalizatoruw7.th.jpg (http://img527.imageshack.us/my.php?image=katalizatoruw7.jpg)http://img527.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)
"...dziurka przez którą wpadają spaliny do kata jest większa w oryginalnym niż w tym sportowym... Nie dziwne to?"
dziwne...
i mija sie to z celem...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.