Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Znikajacy olej D16V1



Method
08-01-16, 23:45
A wiec problem jest taki ze znika mi olej nie wiem gdzie poniewaz nigdzie nie ma wycieku , nie puszcza żadnych chmur.Olej zawsze byl lany od wymiany do wymiany. Mialem taki przypadek ,ze jechalem pewnego dnia przekraczajac 4 tys obrotow pojawil sie jakis dzwiek ale to tylko w tej okolicy poczym wyskakiwal check i odcinalo mi zaplon przy 4 tys, sprawdzilem olej wydawalo mi sie ze jest malo dolalem 1l i problem znikl.I teraz tak jak robic pomiar oleju na zimnym czy na cieplym? na zimnym po wytarciu bagnetu niepokazuje nic... na cieplym jest kropla na dole bagnetu a wyzej rozmazane..Co radzicie sprawdzic itp.
Pozdrawiam

genior
09-01-16, 00:18
po wytarciu bagnetu niepokazuje nic

Co radzicie

najpierw dolać
a później sprawdzić ile ubywa na 1000km np

Guscioren
09-01-16, 00:20
Dodam tylko od siebie że auto przez ponad 3 lata użytkowania nie brało nawet kropli oleju od wymiany do wymiany i teraz to sie stało jak by z dnia na dzień

Method
09-01-16, 00:21
Zapomnialem dodac ze olej jest do wymiany jutro wymienie i zobacze co sie bedzie dzialo a moze to odma?

genior
09-01-16, 00:28
trzeba sprawdzić błąd i podać konkretniejsze dane, bo na razie to chcesz żeby Ci powróżyć

Method
09-01-16, 00:44
no nic jutro uzupelnie olej do prawidlowego stanu i zobaczymy czy ubywa

kobert
09-01-16, 00:53
wyglada na to ze nie masz wogole oleju, nie zapalaj juz silnika jesli na zimnym nic nie pokazuje a na ciplym tyle co bagnet "ubrudzi" sie o scianki. Dziwna sprawa... Olej mozesz i na zimnym i cieplym sprawdzic, tylko na cieplym po kilku minutach po zgaszeniu (przynajmniej jednej)

kuba_ce
09-01-16, 11:10
Hehehe jak dolałeś litr oleju i ledwo polizało bagnet to piękną tam Saharę miałeś :D A teraz serio. Czy przedtem sprawdzałeś poziom oleju pomiędzy wymianami, że uważasz że nic nie ubywało? Z tego co piszesz to nie wydaje mi się żebyś to robił tylko po prostu zmieniałeś olej. Oczywiście mogę się mylić.
Poziom oleju się powinno sprawdzać 10 minut od zgaszenia silnika.

Method
09-01-16, 16:35
tak olej byl sprawdzany regularnie stan byl ten sam caly czas.Dzis dolalem olej do stanu prawidlowego pojechalem na podnosnik i zobaczylem ze leci olej prawdopodobnie przy tej czesci:
http://imged.pl/odma-olejowa-honda-civic-1-4-is-d14z6-6611712.html

Jest to odma cyz moze byc ona przyczyna gdy jest np zapchana lub przypchana??

drevan
09-01-16, 21:09
Check i odcięcie zapłonu w okolicy 4000 rpm jest oznaką pracy silnika w trybie serwisowym (awaryjnym) - jak zwał tak zwał. Nie słuchaj opowieści ze stumilowego lasu, iż w silniku nie ma w ogóle oleju bo to oznaczałoby jego śmierć, a wszelkie zabezpieczenia producenta byłyby zbędne. Nie tylko obniżony stan oleju ale również jego zanieczyszczenie będą skutkiem takiej a nie innej pracy silnika. Jeżeli masz wyciek to zlokalizuj miejsce i przeciwdziałaj.

uzer
09-01-16, 21:18
Check potrafi wyskoczyć właśnie przy niskim poziomie oleju. Ma on zwiazek z zaworem vtec

mlawa85
10-01-16, 11:31
Dokladniej jesli poziom oleju znadzie sie ponizej polowy.

Drabi
13-01-16, 19:06
Ciekawe (też mam D16V1), ja miałam na zimnym ledwo zamoczony bagnet na samym koniuszku i żadnego check enginge nie miałam (chociaż szczerze to dolałam zanim odpaliłam, ale nawet dzień wcześniej bez sprawdzania się nie pojawiło po jeździe). Historia: poprzedni właściciel podczas zakupu stwierdził "ten typ tak ma", więc dolewam, ale ostatnio zaczynam obserwować jak szybko olej znika. Nie dymię (chyba, bo mi tego nikt nie powiedział a samej ciężko zaobserwować) i żadnych błędów nie mam, nawet jeśli poziom oleju jest poniżej minimum.
Po trasie autostradą w 4 os. olej gdzieś wyparował, więc musiałam dolać 1 litr (bagnet wskazał połowę na zimnym). Na razie jestem w fazie obserwowania. Mój osobisty mechanik podejrzewa uszczelniacze zaworowe u mnie.
Pożyjemy, zobaczymy...

U Ciebie raczej nie ten sam problem co u mnie.

bunkerites
13-01-16, 19:10
Jaki masz olej wlany ?.Np u mnie zaraz po zakupie był wlany mobil.Znikał w szybkim tempie.Zmieniłem na Motula i przestało.Na 10 tys km Motula brał do 1litra.Jazda w około 70% dość agresywna.

Drabi
13-01-16, 19:12
Jaki masz olej wlany ?.Np u mnie zaraz po zakupie był wlany mobil.Znikał w szybkim tempie.Zmieniłem na Motula i przestało.Na 10 tys km Motula brał do 1litra.Jazda w około 70% dość agresywna.

piszesz do autora postu czy do mnie? Jeśli do mnie to olej Mobil lub Castrol.

bunkerites
13-01-16, 19:13
Prosta próba czy masz do wymiany uszczelniacze lub pierścienie.Na rozgrzanym silniku wrzucasz luz i dajesz po obrotach .Jak dym idzie podczas dodawania gazu to wina pierścieni.A jak podczas odejmowania to uszczelniacze.

Zmień olej bo masz szmelc wlany.Motul Liqui Moly lub Millers.Wybierz któryś i zalej.

Drabi
13-01-16, 19:16
Prosta próba czy masz do wymiany uszczelniacze lub pierścienie.Na rozgrzanym silniku wrzucasz luz i dajesz po obrotach .Jak dym idzie podczas dodawania gazu to wina pierścieni.A jak podczas odejmowania to uszczelniacze.

Zmień olej bo masz szmelc wlany.Motul Liqui Moly lub Millers.Wybierz któryś i zalej.

Dzięki za poradę, zakupię, zaleję i sprawdzę.

kuba_ce
13-01-16, 19:43
Jeśli mimo wszystko wciąga olej a z rury wydechowej nie ma żadnych dymków, to znaczy że już po prostu tak dużo bierze że nawet nie dymi. Wtedy dolewasz oliwę i dalej cieszysz się jazdą :)

Jedras
13-01-16, 20:06
Jeśli mimo wszystko wciąga olej a z rury wydechowej nie ma żadnych dymków, to znaczy że już po prostu tak dużo bierze że nawet nie dymi. Wtedy dolewasz oliwę i dalej cieszysz się jazdą :)
No toś to panie teraz pojechał.. mi jak ubywał olej w takich ilościach w b18 mimo tego że nie było za mną chmury to było wyraźnie widać nawet jak ktoś podjechał autem 30m i to bez szaleństw.. wystarczyło żeby silnik dostał jakiegoś obciążenia i klops :) ale sprawdź tak jak kolega wyżej pisał.. zrób tez próbę olejową to wtedy bedzie na 90% wiadomo co klęka.. uszczelniacze czy pierścienie

I jeszcze do koleżanki @Drabi

Jak miałaś połowę bagnetu i dolałaś 1ltr (a pewnie jak to bywa miedzy górna kropką a dolną mieści się 1 ltr) to masz teraz za dużo oleju a to już prosta i krótka droga żeby uszczelniacze zaworowe klękły :)
- przeczytałem post jeszcze raz i skumałem o co Ci chodziło [emoji14] mój błąd - po dolaniu litra oleju wtedy Ci pokazało połowę stanu bagnetu..


Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Method
15-01-16, 09:20
Problem rozwiązany przyczyna znikniecia oleju byla przymarznięta odma. Odma zostala przeczyszczona stan oleju ciagle taki sam .
Dziekuje za podpowiedzi.