Zobacz pełną wersję : D15Z8 ogranicznik prędkości ??
Witam Was
W sobotę jechałem do Niemiec i troszkę wyciskałem z Hani skoro drogi i przepisy na to pozwalają ;)
Ale niestety troszkę się zawiodłem... miało być osiągnięte poraz pierwszy 200 i nici z tego wyszły... przy prędkości ok.190 na 5 biegu przy równo 4500 obrotów jest jakby odcięcie paliwa i wogóle już nie idzie... cofa prędkość do ok. 180 i dopiero wtedy znowu zaczyna iść do tych 190... Spotkał się ktoś z Was z taką rzeczą ??
Pozdro
może wymień filtr paliwa, moją jechałem licznikowe 205 i niczego takiego nie doświadczyłem.
powodem takiego zachowania jest dluga skrzynia biegow.
na 4 biegu dojdziesz do konca, czyli kolo 205km/h, na 5 biegu jest za malo momentu obrotowego, zeby jeszcze przyspieszac. nie ma zadnego odciecia...
na 4 biegu jest to samo... próbowałem i też "cofa się". Ogólnie rzecz biorąc bariera 190 nie może być przekroczona ... jak będę miał okazję to postaram się jakiś filmik nakręcić z tym zjawiskiem ... :)
w takim razie, powiedz kiedy filterek powietrza wymieniales.
filtr paliwa to tez dobry trop
no to tak spytam z ciekawości jaki jest Vmax u was ?? Bo ja mam przeciez 1.6 i 115 km a ledwo 180 dobijam:mad: a fiolterki u mnie swieze moze mam takiego mula :/
no to tak spytam z ciekawości jaki jest Vmax u was ?? Bo ja mam przeciez 1.6 i 115 km a ledwo 180 dobijam:mad: a fiolterki u mnie swieze moze mam takiego mula :/
Oj Grześ :)
Nasz silnik jest chętny na więcej.
Na autostradzie w 3 osoby po suchym pękło licznikowe 180 i chciała jechać. Ja się bałem :) Jakoś nie ufam oponom które mają indeks H = 210 km/h
ja kiedy jeszcze mialem serie na 4 biegu dociagnalem do przerwania i licznik na oponkach 185/60R14 pokazywal 205km/h po wbiciu 5-tki udalo mi sie dociagnac do 210km/h
teraz po wszstklich modach, te 210 mam szybciej, ale wiecej juz nie chce isc... moze jak wymienie skrzynke bedzie lepiej...
witam Was ponownie :)
Dzisiaj jechałem do Holandii i znowu miałem autostradę "no limit" :D na 5 biegu ciut powyżej 4500 tys. obrotów przerywa i cofa do chyba 4300 (180 km/h) a na 4 biegu robi to chyba przy 6500 tys. obrotów. Filtr powietrza wymieniany całkiem niedawno, a filtr paliwa chyba jakieś 13 tys. km temu... bo ja tego nie robiłem, ale ogólny serwis miał przy jakiś 99 tys. w salonie Hondy, a teraz mam prawie 113 tys km.
hmm... w d15z8 nie ma odcieica... skoro u cibie jest to co mowisz... to swiadczy o jakiejs usterce(tak mi sie wydaje)
czy po za Vmaxem masz jeszcze jakies nie domagania? ile ci pali, jak przyspiesza do 100-tki?
moze katalizator ci sie zapchal... ale przy tylu kilometrach to troche dziwne...(o ile sa prawdziwe)
masz jakies modyfikacje poczynione w swojej hani?
Może twój poprzednik nadłubał coś w kompie, zrób samodiagnostykę i sprawdź czy komp nie wyświetla Ci jakiś błędów, ja mimo wszystko wymienił bym filtry powietrza i paliwa, koszt nie jest duży a będziesz wiedział co masz.
katalizatora nie mam... bo jest kolektor 4-2-1 :) wątpię też, aby poprzedni właściciel (pierwszy właściciel) coś dłubał bo rocznik 48. Przebieg raczej realny bo auto było kupione w salonie hondy we Freiburgu. Co do filtra powietrza to po przyjeździe z niemiec będzie długi dolot CAI :) Hmmm... A myślicie może, że mogłoby to mieć coś wspólnego z lambdą ?? Normalnie lambdę miałem w kolektorze "u góry" (chyba wiecie o co mi chodzi), a w kolektorze tym co mam 4-2-1 jedno miejsce było u góry przy wyjściu z silnika jednej "rurki", a drugie miejsce jak się łączyły dwie rurki w jedną i ja mam przedłużony kabel lamdy i mam wpięte na dole jak kolektor ma już jedną rurkę. Zrobiłem tak bo kumpel powiedział, że jak się wepnie do góry do czyta dane tylko z jednego cylindra, a jak się wepnie na dole to czyta ze wszystkich ... co do spalania to chyba w normie... a mianowicie tak: http://www.spritmonitor.de/en/detail/206229.html :)
nie wiem czy to wina lambdy... wiem natomiast ze mam podlaczona lambde u gory do jednej rury i jest ok. choc i tak nie sadze zeby mialo to znaczenie(przynajmniej w podanej sytuacji)
skoro masz 4-2-1 to bez problemu powinno ci dochodzic na 4 do 200km/h, cos jest nie tak, moze jak zmienisz dolot...
moze byc cos z tą sondą... jak pamietam ktos na forum mial problemy po przedluzeniu przewodow od lambdy... moze faktycznie wymien filtry, zrob samodiagnostyke i reset kompa.. bo sytuacja dziwna bo moje d15z3 90km wiecej leci
i pewnie na 4 by doszło do 200 gdyby nie to, że cofa się przy 190 w tył zamiast w przód :/ auto ma potencjał na więcej... zdecydowanie... 180 i tak się fajnie leci, no ale miało pęknąć 200 więc rozumiecie moje rozczarowanie ;)
ja powiem tak moje d15z3 szło bez problemu 200km/h
moze byc cos z tą sondą... jak pamietam ktos na forum mial problemy po przedluzeniu przewodow od lambdy... moze faktycznie wymien filtry, zrob samodiagnostyke i reset kompa.. bo sytuacja dziwna bo moje d15z3 90km wiecej leci
Czytałem że z kablami od Lambdy jest róznie bo nawet złe lutowanie może fałszowac odczyty. Zmienia się bowiem opór na kablu co powoduje zmianę wskazań (wskazania lamdby to bodaj natężenie w zakresie 0-1 A chyba) Więc opór kabla ma tu duże znaczenie
Maciek
dobra bo se tak czytam jak wam te hondzie lataja i powli dostaje kompleksow :(
Maćku taka prosba jak bedziesz mial kiedys mozliwosci i odwage to prztestuj swoja maszynke ile km wyskoczy na blacie.
Bylem na takim awaryjnym lotnisku, prosta z 4 km albo wicej i zapiolem 1, noga w podloge potem dwa, trzy i cztery. Na czwartym biegu było cos okolo 6 tysi i jakies niecale 180 km/h i koniec :mad: dlaem 5 ale predkos sie utrzymywala.
Silnik mam z 115 tys przebiegiem, pelen syntetyk do tego wszystkie filtry powyminiane, zadbego problemu nie ma, pali na dotyk, przyspiesza super a jednak cos chyba nie tak z nim :mad:
no to tak spytam z ciekawości jaki jest Vmax u was ?? Bo ja mam przeciez 1.6 i 115 km a ledwo 180 dobijam:mad: a fiolterki u mnie swieze moze mam takiego mula :/
ja jechalem swoim 1.4, 185 +/- nie wiem czy by dalej poszedl bo nie sprawdzalem bo sie balem :P ale 1.6 powinien raczej ciut wiecej ... ?
kolego Grzegorzu, widzisz blad twoj byl w tym ze juz wrzuciles 5 bieg, dociagnij do konca(czli te 7tys obr) i dopiero 5. nie pamietam przy jakich obrotach jest najwieksza moc w twoim silniku(zdaje sie ze 6300), ale w d15z8 jest to 6500obr/min i jesli ktos chce osiagac najszybsze przyspieszenie i najwyzsze predkosci to zmiana biegu ponizej momentu najwiekszej mocy jest bledem, a zmiana biegu wyzej niz ten moment jest co najwyzej malo ekonnomiczna...
Ok... W takim razie jak przyjadę do Polski podjadę do swojego mechanika i z nim pogadam :)
Drogi Grześku... co do tego V-max nie masz się co przejmować bo raczej każda Hania z silnikiem 1.4 i 1.5 powyżej 180 to już się musi rozbujać :) ja poprzednią moją Hanię 1.4 90 km na autostradzie rozbujałem do 200 z malutkim hakiem :) ale prawda jest taka, że od 175 do już bardzo ciężko szła
Mówcie mi Bobi :D
Wiec kolego qba1983 chyba masz racje:)
Do 180 to fajnie przyspieszal i potem przez chwile wydawalo mi sie ze stanol w miejscu i nie potrzebnie wbilem ten 5 bieg. Z drugiej strony tak sobie mysle ze zapewne lepiej bylo by robic testy na dlugiej trasie bo ja sie rozpedzilem przejechalem chwile z predkoscia 180 i juz powoli hamowalem.
Ale troszke podniesliscie mnie na duchu:D
:D
Ok... W takim razie jak przyjadę do Polski podjadę do swojego mechanika i z nim pogadam :)
Drogi Grześku... co do tego V-max nie masz się co przejmować bo raczej każda Hania z silnikiem 1.4 i 1.5 powyżej 180 to już się musi rozbujać :) ja poprzednią moją Hanię 1.4 90 km na autostradzie rozbujałem do 200 z malutkim hakiem :) ale prawda jest taka, że od 175 do już bardzo ciężko szła
To 200 km/h to anglikiem 1.4?Jak tak to chyba na 13''... :D Swoja poprzednia mb1 1.6 po modach na 16'' jechalem 210 pewnie by sie bujnela jeszcze te kilka km/h wiecej ale mysle ze skrzynia w d16y3 juz sie konczyla przy takich predkosciach. Sory za lekki OT Pzdr
nie nie... to 200 to było 3 drzwiowym civicem VI gen. ;)
Witam,
W mojej poprzedniej MB37 było bardzo podobnie jak u Ciebie, nawet pisałem o tym tutaj. (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=17410)
W moim przypadku również nie mogłem znaleźć winy w silniku. Świeże filtry, olej, świece, regulowane zawory, sprawdzany rozrząd itp. - jednym słowem wszystko w porządku.
Z racji, że nie często jeżdżę autostradami odpuściłem temat zostając z przeświadczeniem, że to komp ogranicza prędkość.
ja mam tylko 90km po odetkaniu i na starej skrzynce szla spoko 180 i jeszcze pare by poszla tylko droga mi sie konczyla. Teraz na nowszej skrzynce(lecz dluzszej niestety :( ) 195 dobilem i juz nie bardzo miala sile dalej... ale mam tylko 1.4.
Co do długości przewodów na sondzie to trzeba sprawdzić spadek napięcia na samym przewodzie. Jak wiecie napięcie na sondzie "pływa" w zakresie od 0V do 1V [V-Volt]. Jeżeli spadki napięć na przewodach będą znaczące to odczyt z takiej sondy nie będzie właściwy. Duży wpływ mają także połącznia lutowane, gdzie nieprawidłowe lutowanie może wprowadzić dodatkowe spadki napięć.
Co do vmax. to po odmuleniu idzie mi praktycznie tyle samo co przed. Mianowicie do 160km/h szybko leci kolejne 15km/h muli i dalej nie idzie. Może ktoś wie o co kaman. Także max speed jaki udało mi się wykrzesać to 175km/h Dodam że przewody, kopułka,świece, zapłon, sonda:) OK. Silnik D14A5 180 tyś przebiegu, "nie bierze" oleju.
nie zapominajcie że liczniki w samochodach trochę przekłamują , im szybciej się jedzie tym większe różnice między wskazaniami licznika a danymi z radaru co widziałem w testach , niektóre auta oszukują nawet o 15 km\h
sam mam b15z3 ale jazda 180 albo więcej tak lekkim autem to proszenie się o kłopoty.vectrą b 1.8 rozpędziłem się do 190
ale przy takiej prędkości auto nie reagowało tak pewnie na ruchy kierownicy a po puszczeniu gazu zwolniło jakbym wyrzucił spadochron.
mój brat ma 5D D15Z8 i ma takie samo ograniczenie o jakim mówi autor wątku.
tzn przy 190km/h jest koniec przyspieszenia (auto idzie, idzie, idzie i dup... koniec jakby doszedł do odcinki)
u niego dzieje się to na 5tym biegu bo ma włożoną jakąś inną skrzynię (na 4ce jest odcięcie przy 180kmh - 7200rpm, na 5tce przy 180 jest 5,5tys zamiast 4,5tys rpm) ale w każdym razie nie da się przekroczyć 190kmh.
brat pytał w jakiejś firmie zajmującej się elektroniką, licznikami, ogranicznikami i powiedzieli, że mogło to wyjść z fabryki.
auto jest sprowadzone z austrii. rok 97.
pzdr
Ludzie o czym wy mówicie, jakie ograniczenie prędkości, 1.4 ma w papierach Vmax 175, więc proszę was, to tylko 90HP
to nie ma znaczenia. D15Z8 nie ma ogranicznika predkosci...
poprostu brakuje momentu obrotowego i dalej nie chce isc, zeby bylo wiecej momentu trzeba zmienic skrzynke na taka z wiekszym mnoznikiem(o krotszych przelozeniach)
Kuba ale to nie jest objaw taki jak przy braku momentu. Dochodzisz do tych 190 i sztywne odcięcie (szarpnięcie) a obroty jak wiadomo na 5 do odcinki mają daleko. Na 4 objaw taki sam tylko przy innych obrotach. Wspólne jest tylko to, że odcinka występuje przy 190km/h.
Ludzie o czym wy mówicie, jakie ograniczenie prędkości, 1.4 ma w papierach Vmax 175, więc proszę was, to tylko 90HP
Nie krzycz hop! u mnie koła 15 do tego kibelrura na liczniku na 5 max 205 nawigacja pokzaywała 195, wiec takjakby 175 w maxie to dla zajezdzonego muła - mój ma na szafie 224 tyś km!
W poprzedni weekend 4 os, auto z pełnym audio + bagaże na urlop i licznikowo 185 na nawigacji 177-178km/h.
wróciłem już do Polski... na autostradzie powtarzało się to... nakręciłem filmik komórką to zjawisko :) tylko kurcze muszę poszukać jakiegoś konwertera albo odtwarzacza bo filmik jest w formacie mp4
troszkę późno, ale jak to mówią lepiej później niż wcale ;)
wrzuciłem filmik na youtube
http://www.youtube.com/watch?v=bCYwXhkia6s
zrob redukcje na 4 bieg to na bank wskoczy ci 200km/h, probowales? jedz na 4 do 7tys obr... jesli wskoczy wiecej niz na 5 biegu to nie ma mowy o zadnym odcieciu
dalej bede sie tego trzymal ze na 5 biegu brakuje momentu obrotowego i nie wyjdzie wiecej.
zrob redukcje na 4 bieg to na bank wskoczy ci 200km/h, probowales? jedz na 4 do 7tys obr... jesli wskoczy wiecej niz na 5 biegu to nie ma mowy o zadnym odcieciu
dalej bede sie tego trzymal ze na 5 biegu brakuje momentu obrotowego i nie wyjdzie wiecej.
nic z tego... to samo jest na 4 biegu... tylko wtedy jest odcinka coś ok. 6300 obrotów o ile się nie mylę. Próbowałem to już i niestety kapa :mad:
hmmm... dziwna sprawa ci powiem... czasem jak pasek rozrzadu przeskoczy o jeden zabek to V max jest obnizony, ale o wiecej niz te marne 20km/h
powiedz mi z ktorego roku masz autko, moj produkowany byl w 97, jesli twoj jest z 99 lub mlodszy to moze jest tak ze przy okazji malego liftingu, wprowadzili blokade Vmax na kompie... wiem ze blo cos takeigo w D15B(chyba)7 lub 8
moj bez problemu osiaga wieksze predkosci...
Mój niby też wyprodukowany w 97 roku, ale dziwna sprawa bo mam pierwszą rejestrację czerwiec 99... W internecie na darmowych stronkach, gdzie sprawdza się VIN podaje, że jest to 98 rok, w Hondzie w bazie mają jako 97 rok. Zastanawiałem się jeszcze nad tym, czy nie może mieć na to wpływ to, że w kolektorze 4-2-1 sonde lambde przedłużyłem i jest zamontowana w to drugie miejsce, na dole...
Na filmiku widac wade a mianowicie miales pelen bak benzyny ;]
Moim civic'em 1.5 vtec-e 90km jechalem ok 180km/h na 4-rce a jak wrzucilem 5-tke to predkosc spadala pewnie z powodu braku mometu tak jak w temacie ktos pisal
Na filmiku widac wade a mianowicie miales pelen bak benzyny ;]
Moim civic'em 1.5 vtec-e 90km jechalem ok 180km/h na 4-rce a jak wrzucilem 5-tke to predkosc spadala pewnie z powodu braku mometu tak jak w temacie ktos pisal
nie.... jak miałem ćwierć baku i poniżej też się zatrzymywało ;) Na filmiku tego się nie da co prawda odczuć, ale to jest takie uczucie, że chce iść dalej, a tu nagle odcinka i go hamuje... jeśli chodzi o 4 i 5 bieg to zachowanie jest identyczne, tylko wiadomo... na 4 biegu powyżej 6 tys. obrotów to się dzieje no i oczywiście przy tej samej prędkości czyli ok.185 km/h
czyli na 4 biegu obrotomiez zatrzymuje ci sie wczesniej niz te 7tys obr? przy jakich konkretnie obrotach?
czyli na 4 biegu obrotomiez zatrzymuje ci sie wczesniej niz te 7tys obr? przy jakich konkretnie obrotach?
o ile pamiętam to jest to jakieś 6200-6300 obrotów... w bądź razie przy tej samej prędkości, czyli 185 km/h.
przy prędkościach rzędu 180 pełen bak nie ma tu znaczenia
@qba
to raczej nie jest brak momentu bo przynajmniej w zdrowym silniku z8 on ciągle rośnie do ok. 5500 rpm
mój padalec na czwórce przyspiesza do obr. mocy max i troche ponad prawie do red line, na piątce do okolic max momentu (zakładając że jego przebieg jest zblizony do tego wzorcowego jaki podaje producent :D) - a ja mam słabsze z3 i jeszcze dłuższe przełożenia
aha, przy dobrych wiatrach wyciskam licznikowe 190 więc z8 powinno pojechać więcej
tak wogóle przyspieszanie na piątce to poroniony pomysł, szczególnie jak sie ma econo-vtecki z długimi skrzyniami ;)
Spid3r nie uzyskasz od nich odpowiedzi ;) Ty im jedno a oni dalej uparcie, że w 1.4 jest inaczej ;) Miałem D15Z8 i identycznie się zachowywał. Na 100% prędkość ograniczał sterownik silnika. Akurat ten silnik jest wyposażony w czujnik prędkości więc jest to możliwe. Koniec. Kropka.
moje z8 daje rade do licznikowych 205 km/h i nie słyszałem o jakimkolwiek ograniczeniu prędkości przez fabrykę.
może warto zapytać ludzi strojących komputery czy jest możliwość takiego zaprogramowania ecu aby ograniczał prędkość?
jeśli tak to może ktoś wpadł na ten dziwny pomysł i sobie kiedyś ograniczył nawet jeśli fabryka tego nie robiła... albo taki ogranicznik był stosowany na jakiś rynek... spid3r i yacq - skąd (jakiego kraju) macie hondy?
lewa ta moja Hania ;) Moja była sprowadzona z Niemiec, była kupiona w salonie Hondy i miała jednego właściciela, Pana z rocznika 1948. Tak się zastanawiałem... może w serwisie, gdzieś mu to założyli, albo salon... jak była kupiona miała jakieś dziadoskie opony rumuńskie, które na naszych polskich drogach wytrzymały mi, aż niecałe 2 miesiące :rolleyes: Swoją drogą w Niemczech jak zakładają opony to często spotyka się, że przyklejają koło deski rozdzielczej naklejkę z dozwoloną prędkością tyczącą się opon. Te rumuńskie opony oznaczone były "T", czyli do 190 km/h, to może rzeczywiście w tym coś jest, że moja ma ograniczenie do 185 ??
Moja podobnie tzn. z Niemiec przyjechała, też na kiepskich gumach ;). Myśle, że może była wersja softu z ograniczeniem...ale to już chłopcy ECU-owcy mogli by powiedzieć.
Moja podobnie tzn. z Niemiec przyjechała, też na kiepskich gumach ;). Myśle, że może była wersja softu z ograniczeniem...ale to już chłopcy ECU-owcy mogli by powiedzieć.
Nie ma się co oszukiwać, ale technika w Niemczech jest troszkę dalej niż u nas, więc kto wie czy Nam nie założyli ograniczenia... w PL mało mi przeszkadza to ograniczenie bo wiadomo, że za bardzo nie ma gdzie takimi prędkościami jeździć, ale pewnie jak będę jechał następnym razem do Niemiec to będę drążył temat i starał się zdjąć to ograniczenie... Zastanawiałem się czy nie kupić sobie kabla OBD 2 i samemu podłączyć pod komputer, tylko narazie jeszcze pogłębiam teorię.
moje z8 daje rade do licznikowych 205 km/h i nie słyszałem o jakimkolwiek ograniczeniu prędkości przez fabrykę.
Hej
Ładny egzemplarz. Też mam taką, tyle że nieco skromniej wyposażoną.
Kupił bym chętnie i polecam ten model tym, którzy się zastanawiają.
Ciekawe jak duże zainteresowanie i czy kręcą nosem na cenę potencjalni nabywcy...
Pzdr
Hej
Ładny egzemplarz. Też mam taką, tyle że nieco skromniej wyposażoną.
Kupił bym chętnie i polecam ten model tym, którzy się zastanawiają.
Ciekawe jak duże zainteresowanie i czy kręcą nosem na cenę potencjalni nabywcy...
Pzdr
kolego... ogarnij sie:p co twoj post wnosi do tematu?
kolego... ogarnij sie:p co twoj post wnosi do tematu?
to, że nasze hanki są the best :D heheh ;) ok... koniec OT ;)
spid3r, masz jakis pomysl na ten ogranicznik??
moze podjedzs do ASO i zapytaj czy byly ograniczniki w d15z8(choc podejzewam ze te baranki boze nie beda tego wiedziec, chyab napisze do HONDA POLSKA)
ja wiem jedno. mam d15z8 i bez trodu osiagam 205km/h( no dobra... osiagalem na oryginalnej skrzyni... na hybrydzie nie jest juz tak wesolo:D)
jak już wcześniej wspominałem, brat ma D15Z8 na krótkiej skrzyni i odcina tak samo przy ok 185-190kmh
nie ma mowy o braku momentu, bo na 4ce dochodzi do odcięcia (+7000rpm) przy 180kmh i wrzucając 5tke ma w tym momencie 5500rpm (czyli o 1000 więcej niż normalnie przy tym silniku) i nie pójdzie dalej niż 190kmh. nie ważne, czy górka, czy wiatr czy coś. dalej nie jedzie :)
silnik zdrowy, ja średnio ogarniający to auto (nie moje :) ) robie nim paczke poniżej 10sek (ok 9,5s) - 100 na 3ce...
na marginesie...
idzie nieznacznie gorzej od mojego colta o prawie tej samej mocy i masie o 150kg mniejszej (nim robie paczke w ok 8,5s powtarzalnie) colt idzie na 4ce do 200 (odcięcie 7100) ale na piątce nie chce więcej na płaskim :) (5900) chyba, że z górki :) (wtedy i 210 sie da - civic nie chce i z górki...)
czasy do paki mierzone stoperem na podstawie filmików liczników - dla porównania - nie można sie odnosić nimi w stosunku do danych fabrycznych.
pzdr
qba ... pewnie kiedyś się zmobilizuję i podjadę podpiąć go pod komputer... póki co mi się nie pali ;)
poprzednio miałem civ'a 3d 1.4 is 90km i jechałem nim 200 więc ten nie może być gorszy :D
swoją drogą zastanawiam się czy samemu sobie nie kupić kabel i wciągnąć się w podpinanie.
Ja swoją 1,5 -114 KM z 2000 roku rozpędzam się tylko do 170 dalej nie chce jechać. Byłem z tym w serwisie i powiedziano mi że po pierwsze to stary samochód i nie będzie juz jechał tyle co w instrukcji, po drugie ze może paliwo kiszkowate nalałem i ewentualnie kazali zawory wyregulować. Ale sprawdzę jeszcze tłumik, bo po dłuższej jeździe po autoradzie z gazem w podłodze tylni tłumik coś zaczął hałasować.
pierwsze uzasadnienie mnie rozwaliło :D
moje auto ma prawie drugie tyle lat ile twoje i nawet wg GPSu przekracza dane katalogowe... :) jest oczywiście seryjne i jeździ na najtańszym paliwie w mieście.. :D
dodam, że to żaden ewenement :)
Pewnie miał na myśli ze lepiej u niego kupić nowy model. Ale wracając do temat, zastanawiam sie cały czas jaka może być przyczyna tego ze moja honda do predkości max nie dociąga. Dodam ze jest to aerodeck. Myślałem o sprawdzeniu jego kompa ale ten w serwisie nawet o tym nie wspomniał. Mówił ewentualnie o wyregulowaniu zaworów.
no luzy zaworowe zdecydowanie warto wyregulować.
poza tym sprawdzić filtr powietrza np. :)
pzdr
Niestety muszę odświeżyć temat i zapytać czy ktoś ogarnął ten temat z tym ograniczeniem. Niestety to już kolejne D15z8 gdzie czuć tę odcinkę przy ok 190 - 195. Niestety dzisiaj mi się to przytrafiło.
a tak z ciekawości bardzo to irytujące że więcej jak 190 nie pojedzie? pewnie głupie to pytanie ale mam wrażenie że ten problem to chyba raczej podłoże poznawcze ma a nie użytkowe no chyba że rzeczywiście ktoś namiętnie ponad 200 gania:)
Oczywiście że poznawcze. Nikt nie będzie przecież cały czas zapier... 200 km/h . Ale chodzi o to że jak słyszysz że taka sama wersja jak twoja pojedzie ponad 200 to się zaczynasz zastanawiać co jest nie tak, tym bardziej że czuć ze bez problemu pojechałby szybciej gdyby nie ta odcinka.
Panowie a jaki macie profil opon? jezeli np na 195 wiekszy niz 55(przy feach 15) to licznik bedzie przeklamywal...
oponki ja mam akurat 195/50 15" ... na pewno to nie jest przez to bo czuć rzeczywiście moc tak jak kolega wspomniał tylko go ogranicza coś elektronicznie ... na razie nie miałem czasu, aby temat rozgryźć, ale mam już myśl... ;) pojadę na hamownie i to powinno co nie co powiedzieć więcej na ten temat. Pewnie przed wyjazdem do Niemiec będę bardziej zdeterminowany, aby rozwiązać ten problem :P
Odświeżam delikatnie i dołączam się do problemu. Mój 1.5 e-vtec z 2000r z Niemiec także mnie nie miło zaskoczył przy przeprowadzaniu testu max prędkości i nawet nie doszedł do 180km/h (zatrzymał się przy 178-179km/h) fakt że do tej prędkości szedło ładnie a potem zmieniłem na 5-kę. oponki 195/50 15". Muszę chyba gdzieś skoczyć na lepszą drogę i sprawdzić raz jeszcze na 4-rce.
Odświeżam delikatnie i dołączam się do problemu. Mój 1.5 e-vtec z 2000r z Niemiec także mnie nie miło zaskoczył przy przeprowadzaniu testu max prędkości i nawet nie doszedł do 180km/h (zatrzymał się przy 178-179km/h) fakt że do tej prędkości szedło ładnie a potem zmieniłem na 5-kę. oponki 195/50 15". Muszę chyba gdzieś skoczyć na lepszą drogę i sprawdzić raz jeszcze na 4-rce.
Czyli masz to samo co ja... ja problemu jeszcze nie rozwiązałem, bo wiadomo... ciężko u nas taką prędkość rozwijać tym bardziej, że 80% jeżdżę po mieście. Ale zamierzam się wybrać do elektromechanika, żeby podłączyć pod kompa. Ciekawe co Ci niemcy namotali nam w tych autach ....
V-max mojej Hani 200 km i mysle ze jeszcze troche pujdzie
Sam nie miałem okazji jeszcze sprawdzić, ale zamierzałem sprawdzić właśnie dlatego, że gdzieś przeczytałem, że niektóre mają elektroniczne ograniczenie. Było to ze dwa mięsiące temu więc nie pamiętam nawet czy dokładnie o to chodziło.
Moja też po przyjeździe z Niemiec miała opony T (190km/h) i znaczek o tym informujący. Autko z roku 1998. D15Z8 ma czujnik prędkości.
moj vtec-e 90km w serii na laczkach 195/50/15 polecial 200 ... byl w pipe ciezko ale polecial
a jaki macie rozmiar opon panowie???
Co do ograniczenia prędkości, to znalazłem wycinek folderu, gdzie prędkość maksymalna dla silnika D15Z8 wynosi 119mph (119mph = 191.471km/h). Żeby nie było gołosłownie wklejam do wiadomości foto.
http://img8.imageshack.us/img8/4691/sthc01maly.jpg (http://img32.imageshack.us/img32/1724/sthc01.jpg)
Pozdrawiam :)
Witam ponownie.
Dziś mając przed sobą dobrą trasę sprawdziłem jeszcze raz max prędkość swojej Hani tym razem ciągnąłem na maxa na 4-ce. No i rzeczywiście tak jak koledzy wcześniej pisali spokojnie przekroczył te "magiczne" 170km/h, dochodząc do prędkości nieznacznie powyżej 190km/h i dalej już niestety "stanął" (był jeszcze sporo przed czerwonym) bo hamował mnie cholernie mocny wiatr, po wrzuceniu 5-ki nieznacznie zwolnił z racji wspomnianego frontalnego wiatru.Także odsapnąłem i przestałem się denerwować że cośz nim jest nie tak.
Zaciekawił mnie ten temat :) Z tego co wiem to 5 bieg jest nadbiegiem i szybciej niż 180 nie poleci (u mnie to jest trochę mniej niż 5tyś obr a więc przed Vteciem) dochodzi do 180-182 i spada i tak w kółko. Za to po redukcji na 4 idzie pod odcinkę u mnie poszedł na prostej lekko z górki 201km/h. Czy to możliwe, żeby na 5 biegu nie było Vteca, bo z tego co zauważyłem to obroty kończą się tuż przed 5tyś. Albo jakiś ogranicznik...
Ten silnik nie ma ostrych krzywek, fazy rozrządu zmieniają sie już w okolicach 3000rpm, zresztą było o tym wiele razy ;) W małych silniczkach z długimi skrzyniami na piątce zwykle dokręca w okolice max momentu, wyżej silnik zaczyna wolniej rozwijać moc, za wolno by dalej przyspieszać na tak wysokim biegu.
streetracer
21-09-09, 11:55
Witam. Dokładnie 1.4is ma w papierach 175km/h. Posiadam owy silnik D14A8 ze stożkowym filtrtm powietrza i jechałem juz 193km/h i jeszcze skazówka pięła sie wyzej. Powoli bo powoli ale szła. Indeks predkosci na oponach mam do 270km/h wiec sie nie obawiałem
Moja MB3 tez wysiada przy 190 km, a do odcinki jeszcze daleko na 4. Widocznie niektóre egzemplarze mają ograniczniki prędkości, a chciała jeszcze iść do przodu:)
Kurcze trzeba się zaopatrzyć w komputer z 97 roku... I sprawdzić czy problem będzie się powtarzał.
MaRs jestes z lodzi, z checia podmienie sie na kompa, bo az nie chce mi sie wierzyc ze jest jakis kaganiec w naszych hankach(a to chyba jedyna mozliwosc sprawdzenia tego), ja swoja latalem 210km/h na starej skrzyni wiec mozesz sprobowac.
to by rozwiązało spór raz na zawsze
Jak tylko znajdę chwilę wolnego czasu i pogoda się poprawi, to możemy faktycznie sprawdzić czy jest różnica:)
moim D14A4 na prostej 185, z lekkiej górki 195.
Zastanawia mnie za to inna rzecz, co się stanie jak się przekroczy prędkość która jest w indeksie prędkości opon? Na stronie opony.com piszą że opona ulegnie zniszczeniu, ale to chyba nie może być prawda? Miałem okazję jechać na oponach H czyli do 210 do tego zimówki Kleber. Rozbujałem auto do 230 i nic nie wybuchło ;P
Zdażało się Wam przekraczać to co jest na Waszych indeksach na oponach?
Przecież opona nie "wybuchnie" od razu po przekroczeniu prędkości indeksowej:). Wydaje mi, się ze gdybyś przejechał kilkaset albo i więcej kilometrów z taką prędkością to coś mogłoby się stać. Zresztą producenci mają jakiś margines błędów, więc chyba przekroczenie o 20km/h jest spokojnie dopuszczalne.
spokojnie da rade... no chyba ze masz malo wiatru w kolach to boki opony moga sie za bardzo rozgrzac i rzeczywiscie strzelic...
produceci opon zalecaja nawet podpompowac oponki na autostrady... z reszta honda tez pisze na slubkach ze przy predkosciach okolo 160, nalezy nabic 2,6bara wiec o czyms to swiadczy
Im większe ciśnienie w kołach tym mniejsze opory toczenia opona mniej pracuje(odkształca się) i mniej się grzeje. Pamiętajmy też że czasem liczniki przekłamują bo klient ma na przykład nie seryjne gumy. Producenci opon ze względu na bezpieczeństwo dają szeroką tolerancje. Znaczy dolna ochyłka napewno jest równa zero a górna pewnie 10% lub więcej wartości nominalnej...
sorry za odkop, ale czy coś się rozjaśniło w tej kwestii :confused: szukałem gdzie indziej i nic za bardzo nie znalazłem. Mam te same objawy 5 bieg 6 k obrotów cofa się do 5,7 i tak w kółko 180-185, później próbowałem na 4 7 góra 7,5 i to samo więcej nie idzie, odcinki nie było.
PS.Wszystkie filtry, płyny,oleje(skrzyni biegów został do wymiany), zawory,świece i przewody WN wymienione.
MadSkillz84
04-10-15, 13:49
Ja w swojej MB37 d15z8 114 km tez mam ograniczenie predkości, jade z gpsem wiec wiem ze licznik troche przekłamuje, ale przy 180 jest odcinka.
Demony prędkości pamiętajcie, że auta, którymi tak latacie są jak z kartonu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.