PDA

Zobacz pełną wersję : blad p0301 p0303 i p0300 podczas odpalania



arthi
05-01-16, 20:59
Takie bledy wyskakują mi od jakiegoś czasu, nigdy w czasie jazdy tylko podczas uruchomienia i tez nie za każdym , zauważyłem ze po dłuższym postoju. Swice wymienione 30 tys. Km, kable podmienilem z innymi, kopulka wyczyszczona. Ktos przerabial ten problem? W Internecie niewiele można znaleźć piszą, ze cewki a nawet czujnik położenia walka rozrządu.

Sheiva
07-01-16, 19:12
Wykonaj regulację zaworów.

arthi
07-01-16, 21:35
Regulacja była wykonana tez jakies 26 tys. Km temu., ale doszla inna sprawa. Prawdopodobnie ma to coś wspólnego z gazem, bo od kilku dni jeżdżę tylko na benzynie i odpukać problem nie występuje. Chociaż to takie domysły na wyrost, gdyż jak pisałem wcześniej check pojawiał się tylko przy odpalaniu na benzynie. Nigdy w podczas jazdy bez względu na rodzaj paliwa.

alexVI
07-01-16, 22:19
Wydaje mi się że to czas na kolejną regulację, z instalacją gazową powinno się robić to częściej.

arthi
08-01-16, 00:01
Wiesz może skąd komputer wie na których cylindrach wypadają zaplony?

Kubuniek
08-01-16, 14:10
Od czujnika położenia wałka rozrządu?

Wyklepane z Xperii Z3

Bartko
08-01-16, 15:34
Może to być problem tzw. "rozjechania" map paliwowych LPG instalacji sekwencyjnych. Po prostu komputer LPG oszukuje komputer silnika. Oba chcą regulować, jeden ciągnie w jedną a drugi w drugą i się robi problem z wypadającymi zapłonami zarówno na PB jak i na LPG.
Postępowanie: odpinasz akumulator na przynajmniej 3 godziny. Potem odpalasz i jeździsz tylko na benzynie przez cały dzień, albo dwa. Komputer silnika się adoptuje w tym czasie. Potem jedziesz na przegląd LPG wraz z regulacją mapy paliwowej. Na LPG wolno jeździć dopiero po wizycie u gazownika.

jarossis
08-01-16, 16:30
odpinasz akumulator na przynajmniej 3 godziny.

Z ciekawości w jakim celu ?

arthi
08-01-16, 16:35
Chba stzał w 10, rozjechana mapa. Choć checka nie wywalało na gazie.... Zalogowałem się do STAGA i oczom ukazał się taki obraz, a jeździłem na tym niecałe 15 tys., niby polecany na śląsku z silesia cars ustawiał, ręce opadają. Czy mogłem uszkodzić silnik?

http://i.imgur.com/A2kFoZJ.jpg

bartek_levis
09-01-16, 17:51
krótkotrwale nic się nie stanie (zbyt uboga mieszanka) , jak byś długo jeździł wypalisz gniazda w głowicy, ale by mało palił i zamulał na lpg


Może to być problem tzw. "rozjechania" map paliwowych LPG instalacji sekwencyjnych. Po prostu komputer LPG oszukuje komputer silnika. Oba chcą regulować, jeden ciągnie w jedną a drugi w drugą i się robi problem z wypadającymi zapłonami zarówno na PB jak i na LPG.
Postępowanie: odpinasz akumulator na przynajmniej 3 godziny. Potem odpalasz i jeździsz tylko na benzynie przez cały dzień, albo dwa. Komputer silnika się adoptuje w tym czasie. Potem jedziesz na przegląd LPG wraz z regulacją mapy paliwowej. Na LPG wolno jeździć dopiero po wizycie u gazownika.
to nie vw, na tydzień odepniesz i nic się nie stanie, a procedura adaptacji jest ma manualu :)
co do lpg to ogarniasz ECU silnika potem stoisz na drodze mapy LPG i tyle :)

Bartko
11-01-16, 14:51
Z ciekawości w jakim celu ?

Na forum już było wałkowane i wiem do czego pijesz. ;)
Też nie chciałem wierzyć, że wyjęcie bezpiecznika "backup" na kilka minut i już. Aż do czasu jak mnie spotkało to samo co kolegę arthi.
Po prostu komputer widocznie ma jakąś pamięć, która potrafi bez zasilania trzymać nawet grubo ponad godzinę. Czas 3 godziny jest takim pewnikiem, że ta pamięć się zresetuje.


Chba stzał w 10, rozjechana mapa. Sprawdź dla pewności reset kompa, czyli 3 godziny bez akumulatora i potem jazda tylko na benzynie.

niby polecany na śląsku z silesia cars ustawiał, ręce opadająAutokalibracja Stag nie daje sobie rady z naszymi silnikami.

Czy mogłem uszkodzić silnik?Niespalona mieszanka idzie w wydech. Katalizator szybciej się zużywa. Silnik raczej tego nawet nie poczuł.

bartek_levis
12-01-16, 10:03
Niespalona mieszanka idzie w wydech. Katalizator szybciej się zużywa. Silnik raczej tego nawet nie poczuł.
jaka nie spalona mieszanka? skoro miał zbyt ubogą mieszankę...

Autokalibracja Stag nie daje sobie rady z naszymi silnikami.
autokalibracja jest tylko do adaptacji wtryskiwaczy i nie należy po niej uważać ze już jest ok,
prawidłowo skorygowana mapa musi być wystrojona na drodze lub hamowni, mapy LPG i benzyny powinny się pokrywać a jak gazownik partacz mówi że po autokalibracji można zabierać auto radzę zmienić warsztat. Tu masz prawie dobrze zrobiona mapę:
http://obrazki.elektroda.pl/7305869800_1371242360.jpg
dobrze jest jak kreski nachodzą na siebie zielona od LPG niebieska od Pb gdy się pokrywają znaczy to że ciśnienie zadane na parowniku oraz rodzaj wtryskiwaczy i średnica dysz zostały dobrze dobrane, a korekta mieszanki LPG jest adekwatna do mieszanki Pb, nie muszę chyba tłumaczyć że aby samochód pracował dobrze i bezawaryjnie na LPG na Pb musi być wszystko na tip top... :)

Bartko
12-01-16, 11:06
jaka nie spalona mieszanka? skoro miał zbyt ubogą mieszankę...Z tego co mi wiadomo błędy "misfire" oznaczają źle spaloną mieszankę. Nie spalona wcale albo spalona nie w całości trafia do kolektora wydechowego.

autokalibracja jest tylko do adaptacji wtryskiwaczy i nie należy po niej uważać ze już jest ok,100% zgody. Tylko, żeby jeszcze wszyscy montujący LPG o tym wiedzieli.

a jak gazownik partacz mówi że po autokalibracji można zabierać auto radzę zmienić warsztat.No i możliwe, że autor tematu na takiego partacza trafił.

arthi
12-01-16, 13:31
Silesia cars w Katowicach, podobno polecany gazownik, ale jak widzę dotychczasowe przygody z polecanymi przez internet to powoli wrócę do starych sprawdzonych metod i sprawdzonych mechaników. Wątpie, żeby zrobił tylko kalibarcję, choć jest to człowiek "wymieniacz" który naraził mnei na koszty i nie roziwązał problemu, wymiana wtrysków na nowe, sondy i jak dla mnei nic się nie zmieniło w kwestii zachowania się silnika i teraz ta rozjechna mapa. Dzisiaj sobie ogarnę tę mapę. Póki co jęździłem tylko na beznzynie, jakieś 300km i żadnych problemów.

Bartko
12-01-16, 13:53
https://www.google.pl/maps/place/Silesia+Cars+Instalacje+Gazowe+STAG/@50.24935,18.9833804,3a,90y,102.12h,85.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sS8NOrzq5NAUFCAD2sJvxZw!2e0!7i1 3312!8i6656!4m2!3m1!1s0x0:0xc3099e9ef8737788!6m1!1 e1
Ja bym się tam bał wjechać, a co dopiero gaz zakładać :rolleyes:

arthi
12-01-16, 14:26
https://www.google.pl/maps/place/Silesia+Cars+Instalacje+Gazowe+STAG/@50.24935,18.9833804,3a,90y,102.12h,85.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sS8NOrzq5NAUFCAD2sJvxZw!2e0!7i1 3312!8i6656!4m2!3m1!1s0x0:0xc3099e9ef8737788!6m1!1 e1
Ja bym się tam bał wjechać, a co dopiero gaz zakładać :rolleyes: Nie wiem jak w Łodzi, ale na śląsku to co drugu serwis tak wygląda, a do hond to chyba nie ma żadnego normamlnego, same szopy. Jakbym ci wysłał, co koledzy ze śląska polecają jako: najlepszego mechanika od hond, swoją droga u mnie też już ma szlaban na dotykanie mojego samochodu, to byś się dopiero przeraził. Jak byłem tam pierwszy raz, to się wróciłem, autentycznie myślałem, że to pomyłka.

Bartko
13-01-16, 11:40
Warto też dodać, że zużyte wtryskiwacze LPG dają taki objaw. Ustawianie mapy paliwowej bez ich wymiany mija się z celem.

arthi
14-01-16, 22:35
Niestety problem wrócił, jeszcze zanim przelaczylem się na gaz, ponownie podczas uruchomienia zimnego silnika pojawiły się błędy p0300, p0301 i p0303, oraz doszedł bład p0302, czyli coś niedobrego dzieje się również na drugim cylindrze. Przy okazji wyregulowalem mapę gazu. Moze jednak te zawory?

Jak sprawdzić, czy silnik pali na wszystkie cylindry? Można po prostu zdjąć fajkę podczas pracy silnika i nasłuchiwać?

arthi
15-01-16, 00:42
...

Bartko
15-01-16, 10:48
Dawno gaz zakładany? Jeśli masz zużyte albo uszkodzone wtryski LPG to ustawianie mapy jest bezcelowe.

Moze jednak te zawory?Na pewno nie zaszkodzi. Tylko popatrz na forum jak to robić prawidłowo. Pilnuj tych majstrów.


Można po prostu zdjąć fajkę podczas pracy silnika i nasłuchiwać?Można, ale może kopać. :cool:

arthi
15-01-16, 14:52
Spec od LPG wymienił mi wtryski, sonde, więc to jest nowe, a druga sprawa błąd wyskakuje wyraźnie na benzynie, więc poza rozjechaną mapą to nie chyba jednak nie wina LPG, przez ostatnie dni jeździłem tylko na benzynie, a mimo to błąd się pojawił.

arthi
29-01-16, 15:45
Wszystko wskazuje na to, że problem związany był z luzami na zaworach. Dzisiaj zrobiłem zawory i ... zobaczmy, ale od razu widać zmianę, nie pyrka na wolnych obrotach, coć czuję, że to była dobra diagnoza.

Zawory regulowane ostatnio uwaga niecale 30 tys. km temu. Czyli wychodzi na to, że przy gazie trzeba robić co 20.

Sheiva
29-01-16, 20:13
Lol, trzy strony napaćkane, zamiast ustawić zawory.
ECU resetuje całkowitą pamięć po 15 minutach, więc z czapki są 3h+.
I nie ma reguły co ile trzeba ustawiać zawory na LPG. Umownie 2x częściej. W praktyce między 20-40 tysięcy w zależności od upodobań silnika, czyli zapewne różnic wystrojenia itp.

arthi
04-02-16, 00:26
Nie spodziewałem się,że trzeba aż tak często stąd ten przydlugi wątek. Dodam tylko, do zretetowania ECU wystarczy wedlug manuala wyciągnać bezpiecznik na 10 s