Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy [D15B7].



adekbws
03-01-16, 16:05
Siemka
Temat wielokrotnie poruszany ale nigdzie nie znalazłem konkretów.
Potrzebuje wymienić uszczelniacze w swoim civic D15B7, bierze olej(sprawdzona emisja znacznie ponad normę na przeglądzie, biały dym), a i tak mam do roboty uszczelkę pod pokrywą. Kupuje OEM-owe ponieważ są sprawdzone.
Chciałbym to zrobić bez zdejmowania głowicy i tutaj zapewne będzie to wyglądać jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=BHfv2MrL4W4 .
Tutaj też jakiś małolat coś ogarnia: https://www.youtube.com/watch?v=XgxP_UWBzA4
Przeczytałem gdzieś też że da się to niby zrobić bez zdejmowania wałka rozrządu i tutaj trochę by to uprościło .

Pytania:
Jeśli ktoś już samodzielnie wymieniał bez zdejmowania głowicy to jak to robi ?
Chyba nie jest konieczne zdejmowania wałka rozrządu ?
Czy jest wielu doświadczonych co wymiana uszczelniaczy pomogła?
Klawiaturkę trzeba odkręcić, z jakim momentem należy ją później dokręcić ? Tak samo jaki moment dla pokrywy zaworów ?

Mam możliwość zmierzenia kompresji lecz raczej wykluczam pierścienie i mimo to uszczelniacze na pewno do wymiany.
Niech ktoś nie pisze że uszczelnienie góry rozszczelni dół bo to śmieszne.
Mechanikiem nie jestem ale gorsze rzeczy na co dzień wykonuje więc tu też nie powinienem nic zepsuć.

Wykonam tez klika fotek z wymiany żeby było wszystko na miejscu.

wiesko1261
03-01-16, 18:03
Mam możliwość zmierzenia kompresji lecz raczej wykluczam pierścienie i mimo to uszczelniacze na pewno do wymiany.
Niech ktoś nie pisze że uszczelnienie góry rozszczelni dół bo to śmieszne.
Mechanikiem nie jestem ale gorsze rzeczy na co dzień wykonuje więc tu też nie powinienem nic zepsuć.

Wykonam tez klika fotek z wymiany żeby było wszystko na miejscu.

wiem z doświadczenia ,że sama wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie da :p nawet mogę się założyć :)
najlepiej razem z pierścieniami tłokowymi (pod warunkiem braku owalu na tulejach)
pomiar kompresji nic nie da :) może mieć i po 15 ,a olej będzie brał :) za to odpowiadają inne pierścienie
przykład u siebie kilka lat temu ,od wymiany zero poboru , podmiana głowicy po remoncie (+vtec)
pobór 0.5L na jedne tankowanie :) a potem coraz więcej

adekbws
03-01-16, 18:52
Za to odpowiadają pierścienie zgarniające. Nie pisałem, że po zmierzeniu kompresji będę pewny czy to może być pierścieni wina ale jak by kompresja była mała miał bym ta pewność, że przyczyna jest pod głowicą. Niemniej jednak uważam że warto wydać te 200zł na wymianę uszczelniaczy(zapewne te w silniku to już "kamienie") bo one mogą w większym stopniu dawać w du** a pod pokrywą też mi ucieka olej więc te dwie rzeczy mogą już znacznie poprawić sytuację.

Ten twój przykład rozumiem tak że wymieniłeś pierścienie było wszystko ok , wymieniłeś głowice na taką po remoncie +vtec i zaczął brać olej ? Weź sprostuj.

Zachęcam innych do podawania przykładów z doświadczenia.

Rajan
03-01-16, 20:08
robiłem kiedyś taki zabieg u siebie w silniku z bardzo pozytywnym skutkiem, cały problem z kopceniem na siwo zaczał się po wymianie układu wydechowego na przelotowy, zostawiałem wręcz zasłonę dymną za sobą, gdzieś na internecie doczytałem się że uszczelniacze zaworowe w Hondach z biegiem lat twardnieją i przepuszczają olej, wiec zakupiłem kpl uszczelniaczy do silnika i wymieniłem je bez ściągania głowicy w ciągu pół dnia, rezultat prac na duży( + ) auto przestało już tak mocna kopcić i apetyt na olej również zmalał

niestety jest zabieg doraźny który nie wyeliminuje całkowitego poboru oleju lecz tylko jego jakąś część

adekbws
03-01-16, 20:27
Dzięki wam o takie coś mi chodziło bez mądrowania tylko kto jakie ma z tym doświadczenie, nie wszystkie silniki zużywają się tak samo.
Możesz jeszcze napisać w co warto się zaopatrzyć i na co zwrócić uwagę przy wymianie.
Ktoś jeszcze coś ma niech sie podzieli. Powstanie fajny temat.
Ja więc zamawiam uszczelniacze i bliskiej przyszłości zrobię wymianę, może mi się poszczęści.

Rajan
03-01-16, 21:01
Wszystko mniej więcej wyglądało tak

http://images77.fotosik.pl/204/547ca5ac157577b0med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/547ca5ac157577b0)
http://images77.fotosik.pl/204/3484404c8ed49c85med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3484404c8ed49c85)
http://images77.fotosik.pl/204/24f2b24c8940dcfbmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/24f2b24c8940dcfb)
http://images78.fotosik.pl/203/156139e1c4f0aeedmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/156139e1c4f0aeed)

z narzędzi jakie musisz mieć to
- ściągacz do spreżynek zaworowych(taki jak na zdjęciach),
- szczelinomierz do ustawienia luzów zaworowych,
- klucz dynamometryczny,
- sznurek o grubości ~ 4mm i długości 1m

to jest takie minimum co musisz mieć, można by sie jeszcze pokusić o parę profesjonalny narzędzi które usprawnią wymianę ale nie są mocno wymagane

delek
07-01-16, 19:55
Jak wyżej. Przyrząd do ściskania sprężyn to podstawa, o ile do zbicia zamków wystarczy nasadka to już z montażem zamków bez niego jest nieciekawie. Kanały olejowe zabezpiecz szmatką, żeby ci np.zamek nie wpadł. Zamiast sznurka wystarczy ustawiać tłok w górnym położeniu.