Zobacz pełną wersję : Problem z obrotami po czyszczeniu przepustnicy D14A2
Siema. Dzisiaj z racji wolnego czasu postanowiłem wyczyścić przepustnicę.
Użyłem do tego benzyny i pędzelka. Po złożeniu wszystkiego do kupy i odpaleniu furki obroty falowały miedzy 1000 a 1500 rpm. Po chwili zeszły na poziom 1000. Ale przy kazdorazowym dodaniu gazu obroty spadają na 1000 i dwa razy falują do 1500. Postanowilem sie przejechać. Zrobiłem okolo 20 km w różnym zakresie obrotów ale nic to nie dało. Auto dobrze reaguje na gaz.
I co teraz? Mógł ulec uszkodzeniu czujnik położenia przepustnicy? A może ten drugi wkrecony w przepustnicę?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Nie. Stara byla w idealnym stanie.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Nie robilem. Niby jakie ma to znaczenie? Przecież czyszczenie to żadna modyfikacja
Wyklepane z Xperii Z3
Moim zdaniem jest to coś z kompem, ja miałem to samo po czyszczeniu przepustnicy i krokowca. Obroty chodziły dokładnie w tym samym zakresie, wiec nie jest to jakaś przypadkowa nieszczelność.
Wcześniej miałem taki objaw, ze obroty falowaly na biegu jalowym tak o okolo 50rpm. Dlatego zdecydowałem się wyczyścić przepustnicę. wcześniej czyscilem krokowego, ale nie zmieniło się nic. Przed chwilą odpaliłem zimy silnik. Na biegu jalowym 1500rpm i po dodani gazu obroty skaczą do 1900 i po dwóch cyklach spadaja do 1500 na ssaniu oczywiscie. Czyli caly czas jest te 400rpm
Wyklepane z Xperii Z3
Co prawda poradziłem sobie z falowaniem między 1000 - 1500 RPM, ale obroty wciąż falują u mnie o te 50-100 RPM i nie umiem sobie z tym poradzić. Mogę za to podzielić się krótkimi "badaniami" :p.
Jakiś czas temu podłączyłem czytnik OBD2 (D14Z4 z 2000r. :)) i zdjąłem charakterystyki napięcia sondy vs obroty silnika. Okazuje się, że obroty falują o ok 50-100 RPM w takt sygnałów z sondy, widać to na wykresie:
http://i.imgur.com/8h6fiGO.png
Ten pierwszy płaski kawałek charakterystyki jest zdjęty chwilę po odpaleniu silnika, potem jest skok bo wcisnąłem gaz i zaczęły spływać odczyty z sondy (nie wiem czemu akurat po wciśnięciu gazu). Widać potem zmiany napięcia na sondzie i falujące obroty o jakieś 50 RPM. Potem wcisnąłem i przytrzymałem chwilę gaz i obroty falują jeszcze bardziej (ok. 100 RPM).
Wnioski ciężko mi wyciągnąć bo się za bardzo na tym nie znam, może ktoś mądrzejszy się wypowie :). Widzę dwie opcje: walnięta sonda albo ten typ tak ma :p.
Tu arkusz danych: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1EwSBvnSGQ7XGdWQ84MHW_Q_4oCslOhdmc5yApFwzzl8/edit?usp=sharing
Poniżej przedstawiam filmik jaki nagrałem.
Przed odpaleniem silnika wyciągnąłemna chwilę bezpiecznik back up do resetu ECU.
Na typową naukę komputera nie miałem czasu i od razu pojechałem do sklepu. Droga około 4 km. Po zaparkowaniu nagrałem film. Gdy wróciłem pod dom to obroty falowały mięszy 1000-1500 żeby zatrzymać się na biegu jałowym na wysokości 1250rpm.
https://www.youtube.com/watch?v=ioi3AbWUFjw
rafik54321
02-01-16, 20:58
Radzę sprawdzić silniczek krokowy. Mam dokładnie ten sam manewr. Zdejmij gumę od filtra powietrza, przytkaj prawie cały wlot do krokowca (obroty na bank spadną). I wtedy sprawdź reakcję na gaz. Kolejny test to zatkać cały wlot do przepustnicy (silnik powinien zgasnąć). A ostatnim i dobitnym testem powinien być pomiar rezystencji w silniczku. Między skrajnymi stykami od kostki elektrycznej wykonaj pomiar (tylko styki prawy i lewy, środkowy zostawić w spokoju). Opór powinien wahać się w przedziale 16-28 ohm.
Którą gumę*od krokowca mam zdjąć? i jaka ma być jego reakcja na gaz po zatkaniu?
rafik54321
02-01-16, 21:55
Zdejmij gumę od filtra powietrza (a duża czarna okrągła, przy wlocie). Bo inaczej jak zatkasz wlot do krokowca? Reakcja na gaz powinna być jak najbardziej normalna. Zwyczajna, prawidłowa. Na krokowcu nie ma żadnej gumy.
I to przy rozgrzanym czy zimnym silniku, bo to ważne chyba.
rafik54321
02-01-16, 22:56
Na ciepłym. Będzie wyraźniejszy wynik. Na zimnym też by dało radę, ale może się zająknąć :)
No dobrze, a co z czyujnikiem położenia przepustnicy? Mógł się uszkodzić od zalania go benzyną przy czyszczeniu? Jest on naprawialny w jakikolwiek sposób? Jak się objawia jego uszkodzenie?
rafik54321
02-01-16, 23:02
Szczerze o tym czujniku ci nic nie powiem. Jednak masz identyczne objawy z moimi, dlatego ci to właśnie sugeruję.
No ok. Jutro będę sprawdzał. A u Ciebie krokowy był uwalony?
rafik54321
02-01-16, 23:04
Tak. Jest padnięty :)
Rozumiem, że nadal:-)
MAP sensor i TPS sprawdzę przez zrobienie samodiagnostyki?
I jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzić czy pracuje cewka/tłoczek w IACV? Na ile woltów jest on zasilany przez ECU?
W pierwszej kolejności zrób tak
to zatkać cały wlot do przepustnicy (silnik powinien zgasnąć)
Stara uszczelka mogła ładnie wyglądać ale czasem się idealnie nie doszczelni po ponownym założeniu. Jak wykluczysz lewe powietrze to możesz zacząć szukać problemu w krokowcu, itd.
A może uszczelke źle założył? Też tak kiedyś miałem :)
Ale primo tak jak mirasek i rafik.
Uszczelkę na pewno założyłem prawidłowo.
No to tak. Po zakryciu przepustnicy silnik zgasł momentalnie. Po zatkaniu palcem wlotu powietrza do IACV i operowaniu przepustnicą obroty schodzą idealnie i są sztywne jak...
Wyklepane z Xperii Z3
Opór mierzony na stykach IACV ma 1 Ohm. W zaworze tylko 2 styki.
Wyklepane z Xperii Z3
rafik54321
03-01-16, 17:39
To masz winnego. Nie wiadomo dlaczego, ale właśnie krokowiec ci padł :)
No ok. Podalem na cewke zaworu IAC zwanego krokowym 12V. Oczywiscie pracuje ok. Otwiera i zamyka tloczek. Wkladam do auta, odpalam i jest ok. Gasze motor i problem wraca.
Wyklepane z Xperii Z3
I szybkie pytanie. Krokowy z D13B2 podejdzie do D14A2?
Wyklepane z Xperii Z3
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.