PDA

Zobacz pełną wersję : Zerwany gwint w bloku



tomcat
02-01-16, 10:49
Mam następujący problem: Założyłem głowicę D16Z6 do D16W3 mimo komplikacji którą napotkałem. Otóż silnik W3 ma otwory na szpilki fi9 a silnik Z6 fi10 więc skręciłem wszystko na szpilkach fi9 z tym że głowica z z6 jest w jednym rogu trochę wyższa i jedna szpilka łapała mniej gwintu jak reszta. Silnik odpalił i jeździł bez problemu ale po jakimś czasie okazało się że właśnie ta jedna szpilka nie trzyma głowicy, wyrwało gwint. Ściągnąłem głowicę i zastanawiam się co z tym fantem zrobić. Szukać dłuższej szpilki licząc na to że dalsza część gwintu będzie dobra i będzie to trzymać czy rozwiercić otwór pod fi10 i dobrać inną szpilkę? Ktoś ma jakieś rady?

RRa
02-01-16, 14:57
kilka osób w Prelude ma założone helicoile przy mocnych setupach i nic im się nie dzieje. także celowałbym w naprawę.

tomcat
11-01-16, 21:05
Po oględzinach okazało się że zostało jeszcze sporo zdrowego gwintu a także znalazłem odpowiednio dłuższą szpilkę więc będę szedł tą drogą. Z jakim momentem przykręcacie głowicę? Serwisówka wskazuje dla silników z V gen dokręcanie w dwóch krokach 30 i 73 Nm a w silnikach VI gen w czterech krokach, 20, 49, 67 i 67 dla śruby 1 i 2 (tu chyba jakiś błąd). Blok mam z VI gen (D16W3) a głowicę z V gen (D16Z6) więc jak mam przykręcać?

pablo__89
11-01-16, 21:11
Dokręcaj tak jak Z6, chyba że arp to wtedy jak dla arp. 67 dla 1 i 2 to chodzi o poprawienie 1 i 2 po ostatnim etapie.
Co do tej jednej śruby co ma łeb wyżej od innych to i gwint w bloku jest wyżej więc śruba jest taka sama końcowo (W4, Y8, Z6).

tomcat
11-01-16, 21:18
Dzięki kolego :)