Zobacz pełną wersję : Prawidłowa temperatura płynu chłodzącego w D14Z4
Szukam osób, które mają w/w silnik, ale bez instalacji LPG i posiadają czytnik OBD2. W sieci znalazłem następujący wątek odnośnie temperatury płynu chłodzącego. http://www.civicforum.pl/showthread.php/38766-Prawid%C5%82owa-temp-p%C5%82ynu-ch%C5%82odz%C4%85cego Tutaj użytkownik posiadający również LPG ma podobne odczyty do moich, jak na moje trochę dziwnie. Czyżby wszystkie civic były niedogrzane, czy tylko montaż reduktora powoduje takie zachowanie termostatu, przez co silnik jest permanentnie niedogrzany? Już chciałem wymieniać termostat, ale chyba nie tędy droga, u mnie jest bardzo podobnie trasa 81-83 stopnie, odcinek około 10km 76-77 stopni, na postoju rośnie powoli do 95-95, następnie włącza się wentylator. Dodam tylko, że wskaźnik temperatury ani drgnie, bez znaczenia czy jest 76 czy 96 stopni.
Zimowy, letni termostat, ktoś się kiedyś z takim spotkał? http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?3768-Termostat-letni-czy-zimowy
Kolego temperatura taka ma być :) u mnie w b18 z LPG wg dataloggingu z ECU temp płynu jest cały czas w okolicach 78st.. jest to robocza temperatura pracy silnika benzynowego.. nie sugeruj się tym że diesle mają 90 st :) a i na 99% twój termostat się otwiera właśnie przy 78st ;)
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Na forum znalazłem jeszcze dyskusję odnośnie termostatu zimowy, letni, niby różnica niewielka. Drażę temat, bo u mnie cyrk z obrotami jałowymi zaczyna się właśnie w okresie jesienno - zimowym, gdy silnik jest niedogrzany. Z kolei temperatura płynu chłodzącego moim zdaniem wpływa w jakiś sposób na działanie silnika krokowego, w środku znajduje się bimetalowy element. Jakby ktoś z w/w silnikiem bez LPG napisał mi, że też ma podobne odczyty to byłbym już zupełnie spokojny.
Druga rzecz "uczymy" silniki biegu jałowego gdy temperatura przekracza 90 stopni (zał. wentylatora), a jeżdzimy w notoryczniee gdy jest okolicach 80, niestety nie mam odczytu z lata.
Tu jest dłuższa dyskusja, trochę inny silnik, ale użytkownicy mają pozytywne doświadczenia po wymianie termostatu. http://www.odyclub.com/forums/24-1999-2004-odyssey/31696-factory-thermostat-replaced-82-deg-c-motorad-thermostat.html
Do D14 pasowałby zdaje się MAHLE - TX 119 82D i Wahler 410224.82
Mam ten motor d14z4 ale z LPG i apka Torque pokazuje po 5km jazdy 86-92C przy zimowej jeździe a chyba i letniej też, tyle że latem bankowo na światłach przekracza 96C i załącza dmuchawe a zimą już raczej nigdy tego nie miałem i jeździłem tak dwa lata bez problemów na lpg. Ale tydzień temu termostat sie wysrał, drugi obieg nie działa i ugotowałem motor bo zorientowałem sie dopiero jak ciśnienie wysrało jednego węża i płyn z chłodnicy zabryzgał całą komore silnika :) W przypadku awarii termostatu, jeśli zap.. na trasie to brak drugiego obiegu powoduje że temperatura wzrośnie ci lawinowo w kilka chwil i masz BUM.
No dobra, czyli u mnnie zdecydowanie za zimno jednak. Takie temperatury osiągam na postoju. Nie wiesz jaki termostat miałeś, tj. jaka była temp. otawrcia? Jeszcze użytkownik jerdenk ma mi podać, mam nadzieję, że w końcu znajdzie chwilkę czasu. Jak się zatnie to wiadomo, nie ma zlituj się... ratować się można ogrzewaniem na kabinę.
No dobra, czyli u mnnie zdecydowanie za zimno jednak. Takie temperatury osiągam na postoju. Nie wiesz jaki termostat miałeś, tj. jaka była temp. otwarcia? Jeszcze użytkownik jerdenk ma mi podać, mam nadzieję, że w końcu znajdzie chwilkę czasu. Jak się zatnie to wiadomo, nie ma zlituj się... ratować się można ogrzewaniem na kabinę.
Jak jesteś z Kielc to na Kruszelnickiego 150 masz gościa co ogarnia te Hondy z zamkniętymi oczami, ja nie mam zamiaru sam tego naprawiać bo to zbyt poważna sprawa a powodów może być wiele(lpg, przytkana chłodnica, zapowietrzony układ). Mam nadzieje że na płukaniu układu chłodzenia i wymianie termo sie skończy, na szczęście chłodnica nie jest droga.
Nie mam pojęcia jaki miałem termostat, kupiłem w inter carsie razem z termowłącznikiem, temperatura otwarcia 78 C.
Wymiana termostatu http://extern.pl/samochod/termostat/
Przerabiałem ten temat ostatnio. W Aucie miałem termostat 82* w chłodne dni wskaźnik pokazywał nie dogrzanie, kupiłem 2 sztuki w IC Verneta oba na 78* i dalej nie dogrzewał. Przy kolejnej próbie wziąłem OEM z ASO za 115 zl po zniżkach bo znajomy siedzi na częściach, Otwieram opakowanie a tam 78* i dobierany wg VIN także ja też szczerze się pogubiłem bo w aucie miałem stary OEM na 82. Co najlepsze przy 3 wymianie okazał się czujnik temp. przy silniku uszkodzony a nie termostat. Ale jeden plus tego wszystkiego że mam OEM :))
U mnie czujnik był dobry. Wymienilem póki co termostat na wahler, który otwiera się przy 83.
Ja niepotrzebnie bawiłem sie w mechanika, stary termostat był dobry. Wyszło zapowietrzenie układu, tak grzebałem pod maską że ułamałem plastikowy kruciec wody na kolektorze. Kupiłem kolektor d16w3(taki sam jak w d14z4). Mechanik przełożył kruciec i uszczelki(te czerwowne oringi), odpowietrzył i auto lata jak nowe. Zbadałem temperature i przy butowaniu około 90C a zwyczajna jazda 86C.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.