PDA

Zobacz pełną wersję : EM2 Przerywa i nie pali na trzecim cylidrze



surian
30-12-15, 12:27
Pany problem mam.

DZIEŃ PIERWSZY
Wracam z pracy, i nagle zaczyna mi auto popierdywać na LPG między 2-3 tys obrotów, no to myk na Benzynie i nadal popierduje.
Zatrzymałem sie na światłach i zaczyna telepać motorem już nawet na jałowym pełnym zakresem obrotów i wkręca sie leniwie, do tego dym z tyłu ( nie spalone paliwo) nie czuć oleju.
Sprawdziłem błędy i p030... wypadanie zapłonu na wszystkich czterech cylindrach, pytanie co to może być.

Zapaliłem cygara jak nim tak telepało i już miałem sciągąć wtyczki z cewek po kolei i przestało, usunąłem błędy i żaden nie wskoczył.
CO TO MOŻE BYĆ?
świece stare
cewki stare
czujniki obrotów wału i wałka stare

DZIEŃ DRUGI
Wiec dokonałem kilku rzeczy i nie spala na trzecim garze:
- Świece - nowe
- Cewki- Każda daje dobrą iskrę, zamienianie miejscami nie pomogło
- Ciśnienie pomierzone po 11-12 na każdym cylindrze
- Rozrząd na znakach.
+ Świeca na trzecim cylindrze cały czas zalana benzyną (nawet na LPG)
+ Przy pomiarze ciśnienia z trzeciego gara pluje literatką benzyny
+ Po wyciągnięciu przekaźnika od pompy paliwa i przejechaniu na LPG 2 kilometrów silnik się uspokaja.

Obstawiam wtrysk trzeciego cylindra.
Słusznie? Czy ktoś ma jakiś inny pomysł?
Wtryskiwaczy nie wyciągnąłem bo juz miałem wczoraj siły.
Samochód mam 50 km od siebie więc wolałbym tam już podjechać z gotową częścią zamienną

i goon
30-12-15, 18:46
1.Sprawdź czy nie ma innych błędów zapamiętanych w ECU.
2. Problemem może być rzeczywiście uszk. wtryskiwacz.
3. Diagnozujesz HIM'em? Jeżeli tak to jest szansa.

(HIM - Honda Interfejs Module )

EDIT.

Jak sprawdzasz kompresję?
Pytam bo jeżeli kręcisz z nazwijmy to "stacyjki" a nie ręcznie wałem to
odepnij zasilanie na tym 3 wtryskiwaczu i zobacz czy dalej leje.
Jeżeli nie leje to prawdopodobnie jest rozkalibrowany wtryskiwacz.
Wtedy użycie HIM HDS wskazane.

EDIT.

Honda ma specjalną procedurę do sprawdzenia kompresji gdzie
system dezaktywuje na ten czas wtryskiwacze.

Pozdrawiam

surian
30-12-15, 21:09
1. Innych błędów brak
2. Tez mi się tak wydaje, bo leje z niego nawet jak nie kręcę silnikiem (po zapłonie)
3. Mam jedynie ELM na BT :)

Kompresje sprawdzałem po kręceniu stacyjką.

Nie ma niestety takich narzędzi jak HIM HDS.

Testy wykonałem w garażu w domu. Mam jedynie podstawowe narzędzia :)

Pod kątem czego jeszcze szukać czy gmerać?
Jutro będę miał listwę wtryskową od kolegi Gohan.
W sobotę podmienię i zobaczę co i jak.


EDIT:

2. Wydaje mi się że leje, ponieważ tak długo jak długo chodzi pompka paliwa, tak długo słychać syczenie z trzeciego gara.

i goon
31-12-15, 13:52
2. Tez mi się tak wydaje, bo leje z niego nawet jak nie kręcę silnikiem (po zapłonie)

Czyli wychodziło by, że uszkodzony wtryskiwacz.
100% pewności da odłączenie wtyczki zasilania od tego wtryskiwacza i podanie zasilania bez kręcenia silnikiem.
Pompa paliwa się uruchomi, i wtedy zobacz czy leje dalej z tego wtryskiwacza.

Pozdrawiam

Edit.

Jeszcze zamieszczam taką informację. Jest to mało prawdopodobne, ale możliwe.
Wtyczka zasilająca wtryskiwacz ma 2 przewody tj. plus i minus (nazywany masą).
Jeżeli nastąpiło "zwarcie do masy" na przewodzie minusowym to w momencie
przekręcenia kluczyka do pozycji w której uaktywnione zostają systemy auta, jest to
moment/pozycja przed uruchomieniem silnika, wtryskiwacz jest uruchomiony/pracuje
gdyż na minusie jest sztuczna masa. Prawidłowo, sterowanie minusem (masą) wtryskiwacza
realizowane jest przez elektronikę w ECU.
Rozwiązanie: Należy użyć "omomierza".
Proponuję przed pomiarami nie przekręcać stacyjki w którą kol wiek pozycję.
Następnie zdjąć całkowicie zasilanie przez rozpięcie klem akumulatora.
I dla 100% pewności wypiąć wtyczki z ECU.
W tym momencie można sprawdzić czy na przewodzie minusowym jest zwarcie
do masy przy użyciu omomierza.

Edit.

Nie należy rozpinać wtyczek ECU oraz zasilania akumulatora zaraz po skończonej
jeździe samochodem. ECU jeszcze przez jakiś czas jest aktywne i testuje systemy
w aucie. Jaki jest ten czas dokładnie postaram się podać w niedługim czasie.

i goon
01-01-16, 15:55
surian daj znać jak usuniesz usterkę, co było przyczyną/ powodem jej wystąpienia.

surian
01-01-16, 19:00
Jutro z rana biorę się za dlubanie :)
Dzięki za instrukcje. Wieczorem napisze jak wygląda sytuacja.


EDIT:
Gohan Dzięki za listwę :)

Pomogła wymiana listwy wtryskowej razem z wtryskami.

Lysy
03-01-16, 01:22
Podepne się pod temat co by nowego nie tworzyć :
Panowie POMOCY !! Druga em2 w rodzinie nie chce odpalić za skarby świata. Opiszę całą sytuację i co udało mi się sprawdzić na mrozie w nocy samemu. Auto przyjechało zostało zgaszone i po 8 godzinach auto nie mogło odpalić... próba odpalenia na kable i nic... podpiąlem kompa i zero błędów. Każdą fajko cewkę wyciągnąłem i każda sprawna iskra jest. Świece podmienilem na inne dalej nic. Paliwo dochodzi bo świece mokre.. pompa pracuje. Immo nie świeci ani nic.. auto kręci ale nie może zatrybic.. probowalem nawet na plaku palic i tez nic a nic... czy ktoś ma pomysł lub miał coś podobnego?
Czy mógł paść jakimś cudem jakiś czujnik i nie wyświetla błędu? Rozrząd jeszcze obstawiam ale był wymieniany parę miesięcy temu i wszystko było git..
Ja osobiście auta nie odpalalem ale według drugiego kierowcy nie było jakichś niepokojących odgłosów po tych 8 godzinach postoju przy probie odpalenia.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

mlawa85
03-01-16, 01:59
czujnik polozenia wału lub walka :) tu bym skierował trop :) dosc czesto padaja w EM2.

Lysy
03-01-16, 02:18
Tak tylko ze jak em2 kumpla padło i podłączyłem kompa to pokazało błąd i check się swiecil

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

DRIVERRS
03-01-16, 08:54
Problem leży w padniętym immo.

surian
03-01-16, 09:11
Ale immo CI zaświeca przy zapłonie? I przy kręceniu gaśnie?
Czy nie zaświeca w ogóle?

kobert
03-01-16, 13:39
i ja sie dolacze. Ladnie mi hanka chodzila bez zadnych oznak ze cos nie tak, wczoraj zrobilem 400km trase i po nocy mroznej rozrusznik kreci i nie pali. Niczego jeszcze nie sprawdzalem. Panna mowi ze zostawilem swiatlo gorne na noc, jesli to zrobilem to czy to swiatelko nie gasnie samo po np 15min? ale aku nowy to rozruch kreci. U mnie imo zapala sie przy zaplonie i gasnie podczas krecenia, czyli tak powinno byc? Bardzo prosze o pomoc, wyglada na to ze ta trasa zle na niego wplynela, rzadko robie trasy

drevan
03-01-16, 13:45
Podepne się pod temat co by nowego nie tworzyć :
Panowie POMOCY !! Druga em2 w rodzinie nie chce odpalić za skarby świata. Opiszę całą sytuację i co udało mi się sprawdzić na mrozie w nocy samemu. Auto przyjechało zostało zgaszone i po 8 godzinach auto nie mogło odpalić... próba odpalenia na kable i nic... podpiąlem kompa i zero błędów. Każdą fajko cewkę wyciągnąłem i każda sprawna iskra jest. Świece podmienilem na inne dalej nic. Paliwo dochodzi bo świece mokre.. pompa pracuje. Immo nie świeci ani nic.. auto kręci ale nie może zatrybic.. probowalem nawet na plaku palic i tez nic a nic... czy ktoś ma pomysł lub miał coś podobnego?
Czy mógł paść jakimś cudem jakiś czujnik i nie wyświetla błędu? Rozrząd jeszcze obstawiam ale był wymieniany parę miesięcy temu i wszystko było git..
Ja osobiście auta nie odpalalem ale według drugiego kierowcy nie było jakichś niepokojących odgłosów po tych 8 godzinach postoju przy probie odpalenia.

Lysy wypnijcie wtyczkę od czujnika temperatury, który znajduje się w bloku silnika i spróbujcie odpalić silnik. Jeżeli zaskoczy i zaraz zgaśnie to będzie oznaczało że czujnik jest "walnięty" i blokuje zapłon. Wówczas wymiana na sprawny rozwiąże problem. Jest to oczywiście jedna z możliwości, o której nikt nie wspomniał - a może być pomocna.

kobert
03-01-16, 14:09
mi po pobudzeniu 15min prostownikiem z trudem ale odpalil, chyba naprawde zostawilem to swiatelko zapalone, jednak rozrusznik jakos tam krecil. W nocy tu bylo z -17 no ale olej wymieniony. Zobaczymy jutro :)

Lysy
03-01-16, 14:13
Dzięki za podpowiedzi wszystko sprawdzę. A z immo wszystko gaśnie i zaświeca się tak jak powinno bo sprawdzałem z moim srebrnym em2

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka