PDA

Zobacz pełną wersję : Wypadający przegub wewnętrzny



rafik54321
26-12-15, 10:23
Witam. Ostatnio wymieniałem przegub zewnętrzy, a że nie chciał zejść w cywilizowany sposób to wyjąłem całą półoś i stary przegub rozciąłem. Przegub zewnętrzny wymieniony. Ale nie w nim problem. Po zamontowaniu całej półosi, przejechaniu dosłownie 400m wypada przegub wewnętrzny z skrzyni biegów. Dodam że oś jest wbita do samego końca, pierścienia zabezpieczającego nie wymieniałem. Montowałem już kilka razy i wciąż to samo. Próbowałem nieco rozciągnąć pierścień (ponieważ oś bardzo łatwo wchodzi w skrzynię). Fakt było trudniej wbić, a ręką nie dało rady go wyciągnąć, ani nawet podważając śrubokrętem (tak jakbym chciał go demontować), a oś wytrzymywała całe 100m więcej :/ - choć być może to tylko subiektywne i przypadkowe stwierdzenie. Fakt również że przegub wewnętrzny jest już dość mocno zużyty, ale jeszcze nie ma tragedii. Co może być przyczyną? Czy wymiana samego pierścienia załatwi sprawę? Czy może trzeba cały przegub? A może to jeszcze coś innego? Sam już nie wiem. Wymianę przegubu wolałbym odroczyć (ze względu na konieczność przerejestrowania i ubezpieczenia) o jakieś 2 miesiące...

HEG8
26-12-15, 14:47
A przeguby zewnętrzne były takiej samej długości?

rafik54321
26-12-15, 15:23
Nie sprawdzałem tego, wizualnie na pewno. Ale to jeszcze sprawdzę. Druga sprawa że dziś zauważyłem iż że po wmontowaniu przegubu wewnętrznego czuć taki luz jakby wałek z frezami miał za małą średnicę... Powinien on być? Czy może tam jakaś tulejka jest - nie wiem. Kombinuję już...

Lukaszemko
26-12-15, 18:49
Tulejki żadnej nie ma po 1 co to za model jest i rocznik

Wypada ci na prostym czy dopiero jak skręcasz kołami

Czy po zamontowaniu jest jakiś luz na połoscie
i który długa czy którta połosek ale zapewnię długa

rafik54321
27-12-15, 12:33
Model Civic VI 5D 97r 1.4 MB2. Półoś prawa. Wypada na prostym.

Luz jest ten o którym pisałem już. Drugi luz jest w samym przegubie wew. Porównałem przeguby zewnętrze, wymiary są takie same.