Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ej9 zgasł pomocy co to za błedy



Sebek_WWL
23-12-15, 20:28
jak w temacie dziś jadąc civicem nagle zgasł przestały świecić kontrolki od lpg i teraz jak odpalam auto to zapala się check i auto nie odpala co to może być załączam film z bełedami potrzebuje info bardzo szybko bo jutro chce auto naprawić silnik d15z6 na osprzęcie d16z6 obd 1 http://vid136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/20151223_181736.mp4

Drabi
23-12-15, 21:31
Pierwsze to sprawdź czy chodzi na samej benie i jak się zachowuje na samej benie. Wyłącz gaz.

Sebek_WWL
23-12-15, 21:53
tylko jak jak przełącznik nie działa

tym bardziej ze jak krece rozrusznikiem to check sie zapala

gundik1
23-12-15, 21:59
odlacz gaz od auta, odczepiajac minus badz plus przewod , ktory jest wpiety w klemy

mialem akcje gdzie auto wskakujac na gas , gaslo , po odpieciu minusa od lpg na chwile, i ponownym podlaczeniu auto zatrybilo , pomogl reset kompa w ten sposob i dziala do dzis

blad 15 20 i 36

15 - Sygnał wyjściowy układu zasilania
20 - Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód
36, nie wiem

ile moglem tyle podpowiedzialem , sam mam blad ktorego nie moge zdjagnozowac , ale auto smiga

pablo__89
24-12-15, 00:17
W aparacie zapłonowym coś padło. Cewka lub zapłonnik.

Sebek_WWL
24-12-15, 08:37
W aparacie zapłonowym coś padło. Cewka lub zapłonnik.y\tak właśnie myślałem

Sebek_WWL
24-12-15, 14:36
co obstawiacie cewka czy moduł

pablo__89
24-12-15, 15:58
Sprawdź, na youtubie masz ładne howto, wystarczy ci mała żarówka i kabel.
https://www.youtube.com/watch?v=9K78XIhhjAQ

pablo__89
25-12-15, 23:27
1. Wykręcasz świece, przytrzymujesz ją w fajce dotykając gwintem do czegoś, co ma masę np. silnika i kręcisz, jak niema iskry jedziesz dalej.

2 Zdejmujesz kopułkę aparatu, bierzesz kawał kabla jeden koniec do masy drugi zbliżasz do sprężynki cewki na 3mm i kręcisz. Jest iskra to masz kable zapłonowe lub kopułkę z palcem do wymiany, nie ma iskry jedziesz dalej.

3 Bierzesz kabel i żarówkę małą np. od postojówek, jeden koniec do minusa drugi do plusa cewki i kręcisz, jeśli nie świeci to nie dochodzi prąd do aparatu, gdzieś jest przerwa. Jeśli świeci jedziesz dalej.

4 Bierzesz kabel i żarówkę małą np. od postojówek, jeden koniec do plusa aku drugi koniec do minusa cewki (ma oznaczenie) i kręcisz. Jeśli żarówka miga to masz uwaloną cewkę, jeśli nie miga jedziesz dalej

5 Teraz sprawdzasz czy dochodzi sygnał z ecu do aparatu. Jeden koniec żarówki do masy drugi do żółto zielonego przewodu wtyczki aparatu i kręcisz, jeśli miga to masz uwalony moduł zapłonowy, jeśli nie miga to masz przerwę między aparatem a ecu lub uwalone ecu. Nie jestem pewien czy ecu steruje plusem, więc spr też dotykając jednym końcem żarówki do masy a drugim do kabla żółto zielonego.

kazik2_h9w3
26-12-15, 10:42
To sie nazywa wyczerpujaca i konkretna odpowiedź

Sebek_WWL
26-12-15, 11:18
pablo__89 dzieki:D

Sebek_WWL
26-12-15, 15:45
Mam problem kolejny bo nie mogę zdjac palca z aparatu zaplonowego nie mam tam śruby by go odkrecic aparat d16z6

pablo__89
26-12-15, 16:25
Niema , czy jej nie widzisz? trzeba przekręcić silnikiem tak by ustawiła się do góry .

Sebek_WWL
26-12-15, 18:57
kręciłem silnikiem i jej nie widziałem dziś wyjąłem aparat i nie ma tam śrubki

Cywa
26-12-15, 19:55
Czasami palec siedzi na prawde mocno i trzeba sie sporo pobawic, ewentualnie miec odpowiednie narzedzia ;) Srubka mogla sie wykrecic, pomimo podkladki sprezystej w moim przypadku srubka sie wykrecila, uratowała mnie ta plastikowa oslona w ktora sie wbiła i jezdzila tak x km ;) Bebechy aparatu masz 100% całe? Teoretycznie taka srubka mogla by wyrzadzic pewne szkody w aparacie.

Tak to u mnie wygladalo:

http://i.imgur.com/ROlVc9d.jpg

Sebek_WWL
26-12-15, 20:25
na oko ok tylko nie mam otworu na palcu gdzie ta śrubka miała by być

kazik2_h9w3
26-12-15, 20:43
U mnie kiedyś ta śrubka się wykręciła i złapał ją któryś magnes w aparacie na szczęście

Sebek_WWL
26-12-15, 21:06
macie zdjęcie gdzie ta śruba powinna byc

pablo__89
26-12-15, 22:24
https://youtu.be/eKESgHg-yD8?t=179

Sebek_WWL
27-12-15, 11:12
nie mam tej śrubki jakieś pomysły jak zdjąć palec ? http://vid136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/20151227_105200_1.mp4

Sebek_WWL
27-12-15, 12:14
rozwaliłem palec bo nie szło go zdjac był na wcisk

Sebek_WWL
27-12-15, 15:46
Zrobilem ta probe i jak biore + do aku i - do cewki to pali sie żarówka jak krece to przygasa ale nie mryga to co cewka?

pablo__89
27-12-15, 16:02
Znaczy że zapłonnik jest walnięty. sprawdź jeszcze 5pkt.

Sebek_WWL
27-12-15, 19:11
zapłonnik?

pablo__89
27-12-15, 19:35
Moduł zapłonowy (ICM)

Sebek_WWL
27-12-15, 20:00
hmm czyli cewka ok? a co do 5 punktu to brałem ale żarówka nie świeciła

pablo__89
27-12-15, 20:13
To spr czy jest przejście między 4 z obrazka a kostką przy kompie A21 lub A22

http://i22.photobucket.com/albums/b328/maxboost5/HondaIgnitor.jpg

Ale na tym etapie wymienił bym moduł zapłonowy jeśli spr tak jak napisałem.

Sebek_WWL
27-12-15, 20:21
jakoś nie mogę tego zrozumieć hmm może jakaś łopatologia

pablo__89
27-12-15, 20:49
Masz sprawdzić czy niema przerwy między 4 stykiem modułu a komputerem .

Sebek_WWL
27-12-15, 20:52
tu masz film z 3 próby http://vid136.photobucket.com/albums/q171/Sebek_WWL/20151227_152847.mp4

tz to była 4 punkt bo 3 nie dawał efektu

pablo__89
27-12-15, 21:01
Czyli na przekręconym zapłonie , na + cewki nie ma napięcia ?

Sebek_WWL
27-12-15, 21:18
no na to wygląda bo na przekręconym zapłonie dawałem na + i - w cewce ta żarówkę i nie świeciło dopiero jak brałem + z aku i - na cewce to paliło

pablo__89
27-12-15, 21:26
Jeśli chcesz sprawdzić czy jest napięcie na plusie cewki to musisz drugim końcem próbnika dotykać do masy a nie do plusa rozumiesz ?
Żółto czarny przewód doprowadza + do cewki i zapłonnika cały czas jak masz zapłon włączony. zaś niebiesko żółty doprowadza sygnał z kompa (21 22pin) do zapłonnika.
Zapłonnik to taki przekaźnik jak dostanie sygnał z kompa to podaje do cewki minus.

Sebek_WWL
27-12-15, 21:28
próbowałem i nie świeciło z tego co pamiętam

to już nie wiem co może czy cewka czy moduł czy gdzie indziej szukać problemu bo jadać zgasł ale zapalił potem dojechałem do celu zgasiłem ale już potem nie odpalił

pablo__89
27-12-15, 22:02
Zapodaj plus z aku na Żółto czarny przewód aparatu i spr. odpalic.

Sebek_WWL
27-12-15, 22:11
no to muszę kopić palec rozdzielacza bo połamałem przy demontażu

pablo__89
27-12-15, 22:13
Jeśli to aparatu nie dochodzi napięcie Żółto czarny przewodem to możliwe że przy stykach stacyjki jest problem.

Kubuniek
27-12-15, 22:51
A w ogóle kolego skąd jesteś, bo może szybciej byłoby podmienić aparat z działającej Hani

Sebek_WWL
27-12-15, 23:22
z wołomina

Sebek_WWL
04-01-16, 16:50
tak wiec podłączyłem dziś drugi aparat zapłonowy tylko ze od d15b7 i tez to samo tylko ze w tym od b7 są 2 kostki przy aparacie a przy moim od d16z6 jest 1 ale to samo kręcę i po kilku obrotach silnika check pomysły co może by padnięte bo jeśli na drugim aparacie to samo pilne bo jutro muszę ewentualnie wstawić do mechanika jak tego nie ogarnę

pablo__89
04-01-16, 18:08
Posłem juz. Podstawa to spr. Czy dochodzi masa i plus do aparatu.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Sebek_WWL
04-01-16, 18:19
dzwoniłem do elektryka i powiedział ze to moze byc wina bezpiecznika tylko tera który to w ej9

Sebek_WWL
05-01-16, 13:21
problem rozwiązany nie aparat a w wiązce poszedł kabel zasilający +