Zobacz pełną wersję : Czy można jakoś wydłużyć biegi w Civic VII?
Witam od dłuższego czasu nurtuje mnie jedno zagadnienie... Czy można jakoś wydłużyć przełożenia, zamienić biegi, czy coś zrobić, aby przy prędkościach autostradowych a. było ciszej, b. zmniejszyć wir w baku?
Pamiętam z czasów 4gena, że składało się skrzynie hybrydowe (najczęściej 3 i 4 bieg z crxa). Przejdzie coś takiego w siódemce?
Nie wiem, jakie są techniczne możliwości, a co się wyklucza, ale jestem nawet gotowy zrezygnować z czwartego biegu, kosztem dołożenie czegoś, co będzie miało mniejsze obroty... (w mojej teorii, przesuniecie piątego biegu na miejsce czwartego, a zamiast piątego taki "niby-szósty", albo nawet "bez przesuwania" w miejsce czwartego wstawić coś szybszego), albo jakaś zmiana przełożenia głównego? Wiem, że to dziwnie brzmi i być może to brednie oderwane od rzeczywistości...
Słyszałem też o przypadkach montowania skrzyń dieslowskich, do silników benzynowych, po pierwsze nie wiem czy podejdzie, po drugie nie wiem, czy by nie zamuliło auta, albo torturowało sprzęgła (akurat to było bmw jakieś 2.5l)
ps. VII gen Coupe EM2 D17A9 2002 1.7i VTEC 130HP
Marcin
Mozna jedynie przelozyc ostatnie przelozenie ze Stream'a lub FRV (musialbys sprawdzic jak jest w FRV dokladnie ale przypuszczam ze podobnie jak w Streamie). Jednak ta zmiana nie wplynie bardzo na dlugosc 5 biegu. Ogolnie gra niewarta swieczki. Temat juz byl tu wałkowany.
Biegi
1st - 3.461_2nd - 1.869_3rd - 1.241_4th - 0.969_5th - 0.805_ratio 4.411_EM2
1st - 3.500_2nd - 1.760_3rd - 1.193_4th - 0.942_5th - 0.787_ratio 4.933_Stream
i goon, jestes w stanie wyciagna skads przelozenia z FR-V??
Biegi
1st - 3.461_2nd - 1.869_3rd - 1.241_4th - 0.969_5th - 0.805_ratio 4.411_EM2
1st - 3.500_2nd - 1.760_3rd - 1.193_4th - 0.942_5th - 0.787_ratio 4.933_Stream
Dzieki wielkie, kiedys widzialem cos takiego d0 4g :)
pozniej jeszcze obadam, bo zaraz wyjezdzam na swieta, ale tak na szybko.
Kolega Mlawa85, doslownie na odwrot podal sposob ;) Zmiana przelozenia glownego ze streama spowoduje, "skrocenie" biegow, tzn predkosc maksymalna sie zmniejszy. Zatem, jakbym zastosowal taki manewr to przy tej samej predkosci, co teraz mialbym wiecej halasu i wieksze zuzycie paliwa (obroty)
Przeciez im krotsze jest przelozenie tym dluzszy bieg :) tak to działa :)
analyzer64
24-12-15, 09:41
Ja się zastanawiam nad skrzynią, którą drevan sprzedaje. Do 1.4 może to być dobre rozwiązanie, ale piąty bieg wolałbym mieć dłuższy, bo podejrzewam że na tej skrzyni przy 100km/h będzie około 3500rpm.
Wkleję rozpiskę skrzyń z D14Z6 i D16V1:
http://i.imgur.com/8qIOWGM.png
I EM2
http://i.imgur.com/XjQSLIT.png
Przeciez im krotsze jest przelozenie tym dluzszy bieg tak to działa
Dokładnie,przełożenia na biegach, ale kolega "marrccin" miał na myśli "gear ratio". Nie zrozumieliście się :p
Kolego "analyzer64", zgodzę się z Tobą. "Drevan" pisał, że na trasie auto ma wysokie obroty, jest głośno
i powyżej 120km/h hałas jest uciążliwy, a w mieście bardzo dobrze sobie auto radzi z tą skrzynią.
w trasie 1,4 to jest meczarnia :) skoro przy 120k,/h w EM2 na seryjnej skrzyni bylo 3,5 tys obr. (przy 140 4,1-4,2 obr.) to syrach pomyslec ile bedzie przy 1,4... Mozna sprobowac zlozyc hybryde: jedynka i dwójka z 1,4, reszta z EMki lub Stream'a. Wtedy przypszczam ze bedzie fajnie zbierac sie a zachowa sie dluzsze przelozenia koncowe. Tylko czy gra jest warta swieczki?? ja stwierdzam ze nie :)
analyzer64
24-12-15, 12:23
Przy wymianie łożysk podejrzewam, że można się skusić na to. W innym wypadku nie sądzę :)
Grzybohun94
25-12-15, 01:22
Jakby brac 4 i 5 ze streama do seryjnej skrzynie ep2 ep1 em2 to roznica bedzie rzedu ~50-100rpm przy 100km/h. Troszke mało biorąc pod uwagę koszty zmiany tego przełożenia.
W sadzanie FD 4.9 do skrzynie 5b z krótkimi przelozeniami jest fajne, ale na kręte tory. w trasie przy fd 4.4 jest cienko, a co dopiero przy, fd 4.9… brakuje w tym systemie skrzyń przelożenia piątki rzędu 0.7-0.75 bo dałoby to znaczną poprawę komfortu jazdy w trasie. Jeśli ktokolwiek dorwał w Polsce skrzynię od civika DX D17A1 (zaden inny) to mozliwe ze tam jest taka piątka. Ale jeszcze o takim przypadku nie słyszałem
roznica bedzie rzedu ~50-100rpm przy 100km/h. Troszke mało biorąc pod uwagę koszty zmiany tego przełożenia.
racja, ale jesli znajde cos co da mi 500rpm roznicy to bede sie mocno juz zastanawial by w to pojsc... np civici siodemki w zaleznosci od silnika mialy inne ratia... :/ np D17A1, D17A6 VTEC-E, D17A2 VTEC kazdy z nich mial inna skrzynie...
ps. nie wiem, czy komus to potrzebne, ale ja przy 70mph (ok 110kph) na piatce mam 3500 rpm, i generalnie kazde 500rpm na obrotomierzu daje 10mil na predkosciomierzu...
mnie caly czas ciekawi jakie przelozenia oferuje FR-V :) bo tam tez bylo montowane 1,7 :)
a ja znalazlem informacje, ze nawet skrzynie z szostek czy piatek da sie zamontowac, wymaga to wiecej pracy (nie tylko p&p), ale sie da
kolego mlawa wpisalem "honda fr-v gear ratio"
pierwszy wynik:
Honda FR-V 1.7 D17A
Transmission type:
manual
Number of gears:
5
Gear ratios (overall):
I
3.5 (17.25)
II
1.76 (8.68)
III
1.19 (5.87)
IV
0.94 (4.63)
V
0.78 (3.85)
R
3.46
Final drive ratio std:
4.93
te same hasla w google wpisywalem i nic... wychodzi na to ze jest identycznie jak w Streamie...
Zajrzyjcie tu:
Link: http://ecomodder.com/forum/showthread.php/honda-manual-transmission-specifications-gear-ratios-26279.html
Na ile w tym prawdy?
Zakładam, że montaż skrzyni z civica VIgen jest P&P jezeli chodzi o mocowanie do bloku d17.
Jedyny problem to linki w VIIgen i wybieraki w VIgen. Trzeba tak zrobić aby biegi wchodziły
tak jak przy wybierakach. Temat linek rozpracowany w swapie K serii.
Wyedytowałem PEWNA INFORMACJA
Tylko Japan made models 4/5D D15 engines VIIgen
4th - 0.911
5th - 0.756
W linku są bzdety, nie informacje.
analyzer64
26-12-15, 10:36
Ale D15? Przecież nie ma tego w 7 genie :)
Prawda jest taka, że ludzie robili łożyska w 7 generacji a nikt nie wpadł na to, żeby porównać czy ze starej D-serii podejdą poszczególne przełożenia, może w tą stronę warto iść niż szukać po Japonii skrzyń z długą piątką :D
Ale D15? Przecież nie ma tego w 7 genie
IMO, niewaznie czy d17 d15 d14 itp, tu chodzi o skrzynie. jesli fizycznie ma to samo mocowanie to nie ma problemu :) oczywiscie niezbednym bylo podanie mojego by bylo wiadomo do czego dobierac :)
7 genie było:
d15y6, d15y4, d15y3. Prawdopodobnie tylko JDM.
PS.
Na dniach postaram się potwierdzić lub też zaprzeczyć
przełożeniom w skrzyni FR-V
Nie spotkałem sie jeszcze nigdy zeby w Polszy mial ktos ww. silniki takze sprawa raczej malo realna :) Jesli FR-V ma takie przelozenia to zabawa ze skrzyniami jest zwyczajnie nieoplacalna :)
Jeżeli okaże się, że z wcześniejszych generacji Civica podejdzie skrzynia biegów
i na wybierakach jest ten sam sposób wbijania biegów (chodzi mi o mechanizm
w skrzyni) co na linkach to będzie "bajka". Przypuszczam, że wtedy linki ew.
będzie trzeba wydłużyć a Drevan ma najlepszy patent na to.
I rzeczywiście zabawa wtedy nie opłacalna, chyba, że ktoś chce mieć na siłę
tylko i wyłącznie skrzynie montowaną seryjnie w VII genie i dla siebie zmieni
przełożenia. Z zewnątrz dalej będzie seria.
w poprzednich generacjach mechanizm skrzyni biegów nie opiera się na linkach - jest sztywny
można tym samym odpuścić sobie próby montażu całej skrzyni
W tym temacie jestem "ciemny".
Wszyscy wiemy, że w VII genie są linki a w wcześniejszych generacjach jest sztywny
mechanizm. Ja to nazwałem wybierakami.
Przypuszczam, że sztywny mechanizm nie dlatego zastosowano, bo
ciężko wbić biegi w takiej S40. Tylko chodziło o prostotę i koszty były śmieszne
takiego rozwiązania porównując do rozwiązania na linkach.
Dlaczego więc nie zostali przy starym rozwiązaniu? Być może technicznie
było to nie możliwe i wymusiło użycie linek lub też chodziło o to
by wszystkie wersje nadwozia civica VIIgen miły to samo
rozwiązanie bo przy TypeR z K serią byłby problem przez kolektor.
Dlatego pytam, czy mechanizm w skrzyni tak samo wybiera biegi
czy to na linkach czy nie?
Edit
Coś mi zaświtało w głowie. A jakby zastosować sztywny mechanizm i mechanizm lewarka
z VI gen. Tylko otwór potrzebny taki jak jest w VI genie?
akurat ja mam wplanie zwalenie skrzyni (sprzeglo, zamach) wiec i przy tej okazji polakomil bym sie na mala kombinacje :)
Dosyć późno, ale miałem dać znać na temat skrzyni. A więc
FR-V = Stream co oznacza że przełożenia, ratio są takie same dla D serii.
Kolejne pytanie, do kogos kto juz pobowal, albo zna sie na budowie skrzyn biegow...
Poniewaz generalnie nie planuje zmieniac calej skrzyni, tylko pojedyncze przelozenie, moze ktos jest w stanie mi odpowiedziec, czy z silnika innego niz D-seria przekladka samych przelozen jest mozliwa?
Np. z Honda Civic VII 2.0 i-VTEC Type S 2003r. (silniki chyba K20A byly montowane), albo Hond Civic VII 1.7 CDTi (silniki ISUZU/GM diesel). Skrzynie z tych modeli sa rowniez pieciobiegowe. przelozenia glowne, jak i ostatniego biegu dadza efekt jaki mnie zadowoli. Tylko niestety nie wiem jak techniczne wyglada sprawa. czy same przelozenia biegow moznaby zmienic i nie bedzie problemu? Czy zmiana przelozenia glownego jest bardziej skomplikowana/rygorystyczna od pojedynczych przelozen biegow? Jak wspomnialem cala obudowa skrzyni nie musi pasowac.
Dla przypomnienia "pacjent" to Civic VII EM2 (Coupe) 2002r D17A9 1.7l vtec 125@130HP
analyzer64
17-01-16, 14:57
Ale to są całkiem inne skrzynie, więc nie przełożysz tego...
Ale to są całkiem inne skrzynie, więc nie przełożysz tego...
Na pewno inne silniki, co do bebechow niestety nie znam sie... :( czyli powinienem szukac tylko skrzyn z silnkikow Dserii?
Najbezpieczniej jest szukać skrzyń z D serii.
Jednak nikt nie jest w stanie teoretycznie zaprzeczyć w 100% temu, że przełożenia biegów,
czy "Fd" z K serii nie będzie pasowało do skrzyni z D serii. Tak samo z dieslem.
Sam się kiedyś zastanawiałem nad taką kombinacją. Jednak pierw by trzeba było
zajrzeć do najlepszego źródła informacji tj. serwisów-ki, a potem podjąć ryzyko.
W innych markach takie czary usprawniali. Honda, na razie nie wiem czy to możliwe/nie możliwe?
Najbezpieczniej jest szukać skrzyń z D serii.
Jednak nikt nie jest w stanie teoretycznie zaprzeczyć w 100% temu, że przełożenia biegów,
czy "Fd" z K serii nie będzie pasowało do skrzyni z D serii. Tak samo z dieslem.
Sam się kiedyś zastanawiałem nad taką kombinacją. Jednak pierw by trzeba było
zajrzeć do najlepszego źródła informacji tj. serwisów-ki, a potem podjąć ryzyko.
W innych markach takie czary usprawniali. Honda, na razie nie wiem czy to możliwe/nie możliwe?
hmm, a gdzie mozna dorwac owe serwisowki? Sa tam podane wymiary kol zebatych? Bo ratia przelozen to juz sobie znajde, ale chodzi o fizyczne spasowanie. Druga sprawa, moze orientujesz sie, czy ze starszych generacji d serii przelozenia podejda? ich ratia rowniez czesto mi odpowiadaja :) ciezko mi czasem dopasowac oznaczenie silnika do danego modelu i rynku na ktory byl wypuszczony. np D17A6 VTEC-E z civica VII 01-05 ma bardzo fajne ratia 1 3.461 2 1.750 3 1.166 4 0.857 5 0.710 final3.842, ale nie wiem za jaka skrzynia, czy konkretnym modelem auta sie rozgladac... (http://ecomodder.com/forum/showthread.php/honda-manual-transmission-specifications-gear-ratios-26279.html)
W tym temacie masz podane przełożenia właściwe dla D17, D16, D15 dla VIIgen. Jak pisałem wcześniej
w tym linku są głupoty popisane. Serwisów-ki możesz kupić na np.
www.emanualonline.com lub amerykańskich stronach nawet taniej.
Są one w postaci elektronicznej do ściągnięcia.
Gdzieś tu na stronie był link dla VIIgen. Osobiście nie zmieniałem przełożeń w skrzyniach.
Nie wiem czy z starszych D serii podejdą.
Na jednym z forów ktoś ruszył mój temat, chciałem coś na szybko sprawdzić i dostałem olśnienia :D Teraz dla mnie jest już nie w porę (zamach i sprzęgło wymienione), ale USDM Civic HX z silnikiem D17A6 ma piąty bieg 0.710 vs mój 0.805
a teraz jak ta zmiana w teorii wpływa na prędkości (przy tym samym fd):
:cool:
.805
.710
1000rpm
35.5 kph
36.97 kph
3500rpm
114.12 kph
129.38 kph
4000rpm
130.42 kph
147.87 kph
6500rpm
211.93 kph
240.29 kph
7000rpm
228.23 kph
258.77 kph
ps. a przy zastosowaniu FD 3.842 (A6), zamiast 4.412 (A9) otrzymujemy astronomiczne wartości :D :
1k rpm 42.45 km/h
3.5krpm 148.58 km/h
4k rpm 169.81 km/h
6.5krpm 275.93 km/h
7k rpm 297.16 km/h, a przy moich większych kołach (195/60R15->205/60R15) 303.32 km/h xD
edit: jeszcze porównanie prędkości, które mnie interesują (FD4.412):
prędkość .805 | .710
115kph ~3520 | ~3110
150kph ~4600 | ~4060
215kph ~6600 | ~5810 (a przy 6600 244kph)
No to różnicę widać gołym okiem, przelicz ile zaoszczędzisz i decyduj czy zmienić
To było wcześniej już gdzieś poruszone i padło z jakiego silnika skrzynia się nadaje. Teraz radzę poszukaj tej skrzyni bo ją dostać graniczy z cudem, a jak już jest do kupna to cena + transport zwala z nóg :)
witam
chciałem się przywitać bo to mój pierwszy post na forum
jednocześnie chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami nt skrzyni biegów z stream 1.7
moja żona ma taką hondzię i jedyne poza brakiem mocy na co narzekam za każdym razem jak do niej wsiadam to strasznie krótkie przełożenia skrzyni biegów
zakupiłem skrzynię od civica 1.4 2003 w celu zamiany przełożenia głównego i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu okazało się że te skrzynie są zupełnie inne
skrzynia z civica jak to skrzynia z civica wszystko ok ale skrzynia w stream 1.7 jest identyczna jak w crv 2.0 2000r tylko jest fwd
więc niestety cały piękny plan wpiz..
podsumowując przełożenie główne z stream/frv 1.7 ni cholery nie podejdzie do civica
tak więc na szybko zamówiłem najtańszą skrzynię z crv i za kilka dni podzielę się doświadczeniami
podsumowując przełożenie główne z stream/frv 1.7 ni cholery nie podejdzie do civicapodejdzie :) do civic em2 2001-2005 coupe, tam tez siedzi d17, jesli narzekasz na brak mocy, wiedz ze przy dluzszych przelozeniach bedzie jeszcze wolniej ^^
Zmniejszenie obrotow silnika nie wplynie pozytywnie na spalanie, wrecz przeciwnie. Ale bedzie ciszej.
podejdzie :) do civic em2 2001-2005 coupe, tam tez siedzi d17, jesli narzekasz na brak mocy, wiedz ze przy dluzszych przelozeniach bedzie jeszcze wolniej ^^
civic kupe 1.7 ma inną skrzynię koło zamachowe i sprzęgło niż stream 1.7
ma też inne przełożenia niż stream
stream 1.7 ma sprzęgło 220mm i wałek sprzęgłowy 24 zęby - takie jak crv i civic 1.8 vti
civic 1.7 ma 200mm i wałek 20 zębów
Zmniejszenie obrotow silnika nie wplynie pozytywnie na spalanie, wrecz przeciwnie. Ale bedzie ciszej.
a to ciekawe
spróbuj pojeździć na 3ce zamiast na 5ce to zobaczymy czy będzie mniej palił
Zmniejszenie obrotow silnika nie wplynie pozytywnie na spalanie, wrecz przeciwnie. Ale bedzie ciszej.
Nawet jak sie silnik meczy na niskich obrotach to pali mniej niz w optymalnym zakresie obrotow. Kiedys na wakacjach w gorzystym terenie mialem wypozyczonego yarisa i na podjazdach mniejsze spalanie bylo na wyzszym biegu, mimo, ze silnik sie juz domagal redukcji.
analyzer64
02-08-16, 11:48
yarisa i na podjazdach mniejsze spalanie bylo na wyzszym biegu, mimo, ze silnik sie juz domagal redukcji.
Ale za to układ korbowo-tłokowy dostał po dupie :D
Ale za to układ korbowo-tłokowy dostał po dupie :D
To inna sprawa, ale auto z wypozyczalni traktuje sie inaczej niz swoje a jestem pewien, ze i tak obchodzilem sie z nim lagodnie patrzac na to w jakim byl stanie. Ale jechalem zgodnie z zasadami eko-terroryzmu ;) A tak bardziej serio to bylo w czasach kiedy moje auta nie mialy wyswietlacza spalania chwilowego i chcialem sobie sprawdzic jak sie ma optymalna dla silnika praca do spalania. No wyniki byly takie jak napisalem - tzn na podjazdach, przy pracy w nieoptymalnym dla wolnossacej benzyny zakresie obrotow pod obciazeniem spalanie i tak bylo nizsze niz po redukcji i wejsciu na wyzsze obroty
Grzybohun94
20-01-17, 00:18
Trochę odświeżam temat, znalazłem dziś info, że można kupić nowe zębatki 5 biegu do amerykańskiego D17, koszt 135 $ przełożenie 0.71, czyli dużo mniejsze obroty niż w 0,805 w serii :)
pytałem Jarusneta czy ściąga, czekam na odpowiedź. JEŻELI biegi z d17 są zamienne z biegami z d14/d16 w tej budzie, to jest szansa na długą piątkę :D tylko cholernie drogą, no ale coś za coś...
link http://www.gearspeedwholesale.com/product_p/oegs-lx5gs.htm
Ok. Sprawdziłem i moje źródło mówi tak:
HONDA OF AMERICA
1992r -- DX/LX Civic 1600 Sedan engine D16B7 16V MPFI transmission S20
Grzybohun94
23-01-17, 17:26
a co to za rocznik? nie ma prawa pasować :D
skrzynia w d17 jest inna niż w D16B7 d16z6 itp
Pytałem Haparts o bieg o numerze (dwie zębatki)
23461-PLW-C00
23581-PLW-C00
i powinny pasować. Tylko czekam na potwierdzenie, że taki zestaw ma przełożenie 0.71, jeśli ma to można będzie sobie zamówić nowe oem przełożenie pasujące do d16v1 i d14z6 jak i do d17 :)
Chodzi o to, że to 5gen z D16B7 z skrzynią S20 i piątka przełożenie 0.750
Ten sam silnik Accord 6gen skrzynia DX?? i piątka przełożenie 0.750
Musi być coś co wydłuża dodatkowo bieg
EDIT.
Walą w u ja. Mam przełożenie 0,711 Uwaga!
Honda Stream D17A2 A/T SLXA
Gear ratio 4th 0.711
Tera trza sprawdzić
Grzybohun94
23-01-17, 19:54
Wg katalogów z amerykańskich forów, taki bieg występuje w MT.
Zacząłem sie interesować, bo w linku który podalem na poczatku za 135$ mamy zestaw kół odpowiednio 27 i 38 zębów. 27/38 daje 0.71, co by potwierdzało info o biegach w wersji DX/LX. One miały silniki d17a1 bez vtec-a, a z tego co widac na rynku latwiej kupic samo przełożenie niż uzywaną skrzynię konkretnie z tego modelu w tej wersji...
Tutaj masz skany manuala z usa
http://ecomodder.com/forum/showthread.php/honda-manual-transmission-specifications-gear-ratios-26279-4.html
UPDATE: dostałem info od Jarusneta, ceny mają się następująco:
23461-PLW-C00 - 237zl
23581-PLW-C00 - 397zl
Pewnie będę zamawiał wiosną, ale jesli ktoś przede mną chce - prosze bardzo, ciekawy jestem efektu ;)
Ja mam bieg z usa, o ktorym bylo pisane w temacie, skrzynia juz (raczej dopiero... :p) jest zlozona, mechanicznie pasuje. Ale kolejna przekladka silnika bedzie miala miejsce (dol d16v1) i do kwietnia nie jestem w stanie powiedziec jak to w praktyce sie sprawuje...
Ps. Tak przy okazji, moze czy ktos wie, czy miski olejowe vii gen d17a9 oraz d16v1 sa identyczne? (oraz moze dodatkowo, czy d14 podpasuje.??)
analyzer64
26-01-17, 06:37
Miski są takie same w D16 i D17. D14Z6 ma stalową więc bez sensu taka kombinacja.
Miski są takie same w D16 i D17. D14Z6 ma stalową więc bez sensu taka kombinacja.
Do stalowej latwiej przegrody wspawac :)
Ale kolejna przekladka silnika bedzie miala miejsce (dol d16v1)
Jak znajdziesz w bdb. stanie słupek to wkładaj cały. Z tego co mi świta to D16V1 i D17 różni
skok tłoka, a więc wał. Stąd różnica w pojemności skokowej.
Miska z D14 jeżeli podejdzie, to też bym montował, jeżeli jest stalowa. Nawet jeżeli ma
mniejszą pojemność, to masz pewność, że w bloku coś oleju zostaje, a nie spływa
cały do miski, więc dla mnie na plus.
EDIT.
Civic 7gen 1.7 CDTi 5th 0.744
SPROSTOWANIE
W wcześniejszym poście pisałem o Civicu DX/LX Vgen. Nie doczytałem, na
stronce, że to chodzi o 5 bieg, tylko jakoś się zasugerowałem że to "5th"
po DX/LX to Vgen. Dzisiaj doczytałem jak należy.
analyzer64
27-01-17, 14:46
Układ w D14 ma mniejszą pojemność ale nie wiem czy to nie przez niższy blok.
Grzybohun94
28-01-17, 16:49
Ja mam bieg z usa, o ktorym bylo pisane w temacie, skrzynia juz (raczej dopiero... :p) jest zlozona, mechanicznie pasuje. Ale kolejna przekladka silnika bedzie miala miejsce (dol d16v1) i do kwietnia nie jestem w stanie powiedziec jak to w praktyce sie sprawuje...
Ps. Tak przy okazji, moze czy ktos wie, czy miski olejowe vii gen d17a9 oraz d16v1 sa identyczne? (oraz moze dodatkowo, czy d14 podpasuje.??)
to wrzuć w temat jakie są wrażenia z jazdy i może jakiś spis obrotów przy prędkościach ;)
łup: wszystko działa, parametry j.w. składane w FFG, Vmax nie sprawdzony. pozdro
ps.
Jak znajdziesz w bdb. stanie słupek to wkładaj cały. Z tego co mi świta to D16V1 i D17 różni skok tłoka, a więc wał. Stąd różnica w pojemności skokowej.
być może, akurat miałem zakupionego już składaka z dolem d16... ale coś jeszcze musi być, panewki o ile pamiętam korbowodowe w katalogach są inne.
Miska z D14 jeżeli podejdzie, to też bym montował, jeżeli jest stalowa. Nawet jeżeli ma mniejszą pojemność, to masz pewność, że w bloku coś oleju zostaje, a nie spływa cały do miski, więc dla mnie na plus.
to tak raczej nie działa, bo sprawdzasz poziom na bagnecie, no chyba, że na siłę chciałbyś wlewać ustaloną w instrukcji niezależnie od pojemności układu... poza tym to zdanie o spływaniu oleju dla mnie nie ma sensu, no chyba, że faktycznie wlejesz 8l to będzie stało w bloku...
Civic 7gen 1.7 CDTi 5th 0.744dieslowskie skrzynie z moich informacji są zupelnie inne. produkowane zdaje się przez opla/isuzu
Grzybohun94
16-04-17, 08:36
sprawdź vmax i podaj info w temacie :) na autobahnie rzecz jasna...
sprawdź vmax i podaj info w temacie :) na autobahnie rzecz jasna...to chyba nie jest najwazniejsze ;) mi wystarczy, ze mam np 2500 rpm przy 100kph, 3500 przy 130kph
Ale moim zdaniem vmax to przynajmniej 240kph, nie wiem czy bede sprawdzal bo mi moze wysrac upg, pasek strzeli, albo opona - chyba takie do 190 aktualnie mam zalozone.
ps.
to wrzuć w temat jakie są wrażenia z jazdy i może jakiś spis obrotów przy prędkościach ;)
wrazenia: mam to, o co mi chodzilo - ~500rpm mniej w srodkowym zakresie :) piatki, ponizej 80kmh nie wrzucam, ponizej 100 ja nie chce nabierac predkosci (niska predkosc obrotowa, nie bede go meczyl, ale jak juz pisalem - oczekiwalem tego, wiec to nic niezwyklego)
http://civicklub.pl/forum/showthread.php?250022-Czy-mo%BFna-jako%B6-wyd%B3u%BFy%E6-biegi-w-Civic-VII&p=2676949&viewfull=1#post2676949
:cool:
.805
.710
1000rpm
35.5 kph
36.97 kph
3500rpm
114.12 kph
129.38 kph
4000rpm
130.42 kph
147.87 kph
6500rpm
211.93 kph
240.29 kph
7000rpm
228.23 kph
258.77 kph
jeszcze porównanie prędkości, które mnie interesują (FD4.412 - standardowe):
prędkość .805 | .710
115kph ~3520 | ~3110
150kph ~4600 | ~4060
215kph ~6600 | ~5810 (a przy 6600 244kph)
Grzybohun94
16-04-17, 22:37
To jeszcze napisz ile Cię to kosztowało, bo zabieg wydaje się naprawdę spoko i sam się nad nim naprawdę poważnie zastanawiam...
Autko jest o wiele bardziej zamulone na 5. biegu ?
No i jeszcze, czy masz w miarę seryjny silnik, czy może jakieś turbo super hiper tuningowane D17? Pytam o Vmax ze względu na ograniczenia mocowe w D16v1 i D17, czy przypadkiem silnik nie stanie na 180 bo wyżej nie ma siły, czy może dociągnie nawet do 230 bo ma takiego kopa...
To jeszcze napisz ile Cię to kosztowało, bo zabieg wydaje się naprawdę spoko i sam się nad nim naprawdę poważnie zastanawiam...
przelozenia z us 140$ + robocizna, ceny moga byc rozne (300-500zł?)
Autko jest o wiele bardziej zamulone na 5. biegu ?
Na piątym zawsze jest zamulone :P
No i jeszcze, czy masz w miarę seryjny silnik, czy może jakieś turbo super hiper tuningowane D17? Pytam o Vmax ze względu na ograniczenia mocowe w D16v1 i D17, czy przypadkiem silnik nie stanie na 180 bo wyżej nie ma siły, czy może dociągnie nawet do 230 bo ma takiego kopa...
W pierwszym poscie napisalem jakie auto, jaka moc...
Seria D17A9 zamyka licznik. Do 200 idzie spoko, pozniej zwalnia, 215-220-225 to jest juz bardzo powoli i masz ostatni bieg przy ~7000 obrotach... nic wiecej nie zrobisz ;)
W zasadzie nie mialem zadnych super modow, lekki zamach i... to chyba tyle ;) na dodatek nie wiadomo, czy on pomaga, czy przeszkadza :P z dupereli to jakies swiece irydowe, wkladka k&n, oraz minimalnie wieksze kola (o ile pamietam 1.8%), one akurat przeszkadzaja jezeli chodzi o uzyskiwanie lepszego wyniku na tarczy, ale tak naprawde jedziesz minimalnie szybciej niz zegar pokazuje ;)
ps. wykres mojej poprzedniej jednostki, dlatego wierze ze daloby rade ujechac 240km/h teraz do tego potrzebowalbym 6600rpm, czyli moment gdzie jeszcze jest troche mocy ;)
http://i60.tinypic.com/212yb1y.jpg
Grzybohun94
17-04-17, 10:23
dzięki za info :)
Grzybohun94
21-05-17, 22:47
hej, tak mnie naszło jeszcze coś - zmieniałeś Tylko zębatki czy jeszcze synchra i przesuwki musiałeś dokupić? jak to wyglądało?
To ja jeszcze zapytam się o spalanie? dużo spadło? czy przez to, że samochód ma ciężej to wzrosło wręcz?
Panowie jestem zywo zainteresowany tematem, czesto latam Łódź - Hel I mnie trafia w tym halasie :) pomimo czesciowo wygloszonego auta. Skrzynia niedlugo bedzie do rozebrania to bym zrobil to z wielka przyjemnoscia.
W takim razie czy wiemy juz z jakiego modelu konkretnie mozna brac te przelozenia? Z ktorych Dserii pasuja na 100%? DX/LX, hybryda, stream?
Czy sa pewne numery tych pasujacych czesci zebym mogl zamowic jak bedzie znajomy w usa na troche?
czy oprocz tych podanych w poprzednim poscie: 23461-PLW-C00 - 237zl, 23581-PLW-C00 - 397zl, pasuja jakies inne? Mamy ewentualnie te inne numery?
Ten zestaw jest ok czy lepiej brac OEM podane z cenami wyzej? http://www.gearspeedwholesale.com/product_p/oegs-lx5gs.htm
:)
EDIT:
pogrzebałem troche I na innym forum panowie kombinowali zeby poskladac skrzynie w nastepujacy sposob:
First 3.143 EX
Second 1.750 HX
Third 1.096 HX
Fourth 0.857 HX
Fifth 0.757 EX
Reverse 3.231 ALL
Final Drive Axle Ratio 4.412 EX
W oparciu o takie ger ratio z poszczegolnych modeli:
EX 5M Gear Ratio
First 3.143
Second 1.870
Third 1.241
Fourth 0.970
Fifth 0.757
Reverse 3.231
Final Drive Axle Ratio 4.412
EX AUTO Gear Ratio
First 2.722
Second 1.469
Third 0.975
Fourth 0.674
Reverse 1.955
Final Drive Axle Ratio (:1) 4.067
HX 5M Gear Ratio
First 3.461
Second 1.750
Third 1.096
Fourth 0.857
Fifth 0.710
Reverse 3.231
Final Drive Axle Ratio 3.208
DX/LX 5M Gear Ratio
First 3.462
Second 1.870
Third 1.241
Fourth 0.970
Fifth 0.711
Reverse 3.231
Final Drive Axle Ratio 4.111
DX/LX AUTO Gear Ratio
First 2.722
Second 1.469
Third 0.975
Fourth 0.674
Reverse 1.955
Final Drive Axle Ratio 4.067
Ale pozniej ktos wrzucil taka odpowiedz:
The gears must be replaced in sets (both shaft gears of same model). Each shaft has 1-5 gears on it. The Main shaft has the 1st and 2nd gear built into that shaft so you will need to keep the ratio of 1st and 2nd from one type of transmission and use the matching gears on the countershaft. 3/4/5 gears can be changed as long as you replace BOTH gears as a set from the transmission with the ratio you want.
Dodatkowo gadalem z mechanikiem I mowi ze ma do oddania skrzynie o numerze: 9A-1077925 I ze chyba powinno pasowac do mnie. czy jest ktos kto mi moze to zweryfikowac? :)
Grzybohun94
04-07-17, 17:27
jeśli chcesz mieć na 100% dobrze to zrób tak jak marrcin w swojej EM2. Niestety nie ma ogólnodostępnych skrzyń od np D17A1 USDM, w której była ta dłuuga piątka, a co do numerów - napisz do Haparts np.
hej, tak mnie naszło jeszcze coś - zmieniałeś Tylko zębatki czy jeszcze synchra i przesuwki musiałeś dokupić? jak to wyglądało?
same zebatki
To ja jeszcze zapytam się o spalanie? dużo spadło? czy przez to, że samochód ma ciężej to wzrosło wręcz?
mam inny, slabszy silnik, wiec nie da sie powiedziec... choc dalej uwazam, ze nie powinno wzrosnac :P po trasie 1800km, chyba spalilo mi wiecej 10-20l, ale jechalem ~20-30km/h szybciej niz zazwyczaj...
jbc do 1.6 nie polecam dlugiej skrzyni, bo to pewnie na "krotkiej" maxa nie osiaga...
Tutaj foto skrzyni o ktorej mowilem:
https://image.prntscr.com/image/YYvks95fR7OYdhBrYpTfNw.jpeg
VI gen kombi, jak sprawdzic jakie tam bylo gear ratio?
No to sie zgubilem teraz, na wszystkich zagranicznych forach pisza ze przekladaja biegi od Civica HX, DX I LX a jak dla mnie to jest 6gen wlasnie a w Hx-ie piatka jest najdluzsza, gdzie HX to coupe 6gen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_(sixth_generation)
7geny tez maja takie oznazenia... Glownie wersja wyposazenia, cos jak przy europejskich ed, ej, eg, ep z kolejnymi numerami. Jak twoj mechanik mowi, ze pasuje i jest dobry daj mu to. Przerobi ci wybieraki na linki i bedziesz sobie mogl biegi wybierac z okresu 89-01 :)
Chodzi o to zeby bylo mozliwie jak najbarzdiej plug&play. Musze co prawda zrobic lozyska w skrzyni za chwile I olej wiec od razu zrobil bym to ale tez nei che za duzo kombinowania.
Czy dysponujemy numerami aktalogowymi czesci dostepnych u nas lub w usa?
czy wiemy z jakiego europejczyka moge wyciagnac 0.710 lub 0.711 bo taka by byla najfajniejsza? Czy te od Jarusneta sa pewne bo tutaj andal nie mam odpowiedzi I czy ty kupiles od Jarusneta czy gearingcommandera?
Piszesz ze HX byly tez z VII gen a jak czytalem to wydaje mi sie ze pakuja od HX z 1997 roku wiec zakladam ze to jednak jest VI gen?
Ale z tego co mowisz to by wychodzilo ze to jest HX VII gen? Czyli te z silnikiem D17A6? Jaki jest odpowiednik tego silnika u nas? :)
Chodzi o to zeby bylo mozliwie jak najbarzdiej plug&play. Musze co prawda zrobic lozyska w skrzyni za chwile I olej wiec od razu zrobil bym to ale tez nei che za duzo kombinowania. D seria 7 gen, stream, moze inne z tego okresu
Czy dysponujemy numerami aktalogowymi czesci dostepnych u nas lub w usa?nie
czy wiemy z jakiego europejczyka moge wyciagnac 0.710 lub 0.711 bo taka by byla najfajniejsza? Czy te od Jarusneta sa pewne bo tutaj andal nie mam odpowiedzi I czy ty kupiles od Jarusneta czy gearingcommandera?kiedy ja potrzylem to nie znalazlem. mam to http://www.gearspeedwholesale.com/product_p/oegs-lx5gs.htm
Piszesz ze HX byly tez z VII gen a jak czytalem to wydaje mi sie ze pakuja od HX z 1997 roku wiec zakladam ze to jednak jest VI gen?hx, lx, sx, ex etc to oznaczenia wersji, wewnatrz danego modelu, nie podaje generacji... moze byc i siodma i szosta... i osma, i piata i inne ;)
7gen:
USDM (United States and Canada)
Coupe: Trims available in North America for the coupe body style were the VP, DX (up to 2003), EX, HX, LX (EM2), LX Special Edition or EX Special Edition, and Si. The coupe, longer available in Japan, was still sold in Europe.
In Canada, until 2003 there were DX and LX models for both sedan and coupe, with the coupe additionally having the Si trim, largely equivalent to the US market EX coupe.
In 2003, a 30th Anniversary Edition was added to all models, as well as a Sport model for sedans. In 2004, the DX model was replaced by a Special Edition (SE) model and the previous Sport model was replaced by a LX-G trim.
6gen:
Coupe: Trims available in the coupe body style were the EJ6 (US DX, Canadian DX and DX-V), EJ7 (US HX), EJ8 (US EX, Canadian Si) and EM1 (only 1999 and 2000; US Si, Canadian SiR).
Ale z tego co mowisz to by wychodzilo ze to jest HX VII gen? Czyli te z silnikiem D17A6? Jaki jest odpowiednik tego silnika u nas? :)
U nas jest o ile pamietam A2, A8 i A9, ale skrzynie sa inne... https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D17_series_engines_.281.7_liter.29
W jakich dokumentach znajde informacje jakie przelozenia sa w jakiej skrzyni? Bo w stanach nie problem odgrzebac takie informacje a co z europejskimi modelami?
W jakich dokumentach znajde informacje jakie przelozenia sa w jakiej skrzyni? Bo w stanach nie problem odgrzebac takie informacje a co z europejskimi modelami?zdawalo mi sie, ze w stanach to rowniez problem ;) producent oficjalnie nie udostepnia takich informacji, fora, encyklopedie, sklepy tuningowe, nawet w serwisowkach moze nie byc...
Grzybohun94
24-07-17, 20:07
podałem numer OEM przełożenia, o którym mowa, napisałem maila do Haparts (z myślą o montażu w D16V1) i znaleźli info zarówno o przełożeniu, jak i kompatybilności ;)
podałem numer OEM przełożenia, o którym mowa, napisałem maila do Haparts (z myślą o montażu w D16V1) i znaleźli info zarówno o przełożeniu, jak i kompatybilności ;)
Ja tez gadalem z Hapartsem, mam numery czesci od HX-a i ilosc zebów, pisali ze na 90% pasuje bo to raczej takie same skrzynie tylko inne przelozenie. Ale jak gadalem z JarusNetem to mowil ze nigdzie nie ma takich informacji.
O ciekawa sprawa możesz napisać jaka cena? Jak nie tu to na priv
Akurat szykuje mi się wymian łożysk to a nóż by to wymienił ;)
Chyba mozna tutaj? Jesli nie to dajcie znac zrobie edycje:
U JarusNet:
23581-PLW-C00 400zl, ok 3 tyg
U Hapartsow:
23581-PLW-C00 471,30PLN na 10. sierpnia lub za 422,90PLN na 21. sierpnia.
23461-PLW-C00 279,30PLN na 10. sierpnia lub za 245,50PLN na 21. sierpnia.
Nie mam tylko ceny drugiej zebatki od Jarusneta ale to mozna dopytac zawsze.
A jak masz kogos w USA :) to ceny wygaldaja tak:
23581-PLW-C00 - 70$ co daje 256 pln
23461-PLW-C00 - 41$ co daje 150 pln
Wiec razem 400 pln za obie czesci :)
Natrafiłem na ciekawą rzecz tj. Honda HR-V 2004 D16W1
23581-P16-A00 GEAR, MAINSHAFT FIFTH
23626-P16-316 SLEEVE SET, SYNCHRONIZER (5)
nastepnie Accord 2000 1.8L 2.0L 2.2L 2.3L
23581-P16-A00 GEAR, MAINSHAFT FIFTH
23626-P16-306 SLEEVE SET, SYNCHRONIZER (5)
nastepnie na stronce Accura jest taka informacja
Manufacturer: Honda
Part Number: 23626-P16-316
Part: SLEEVE SET, SYNCHRONIZER (5)
Replaces: 23626-P16-306, 23626-P16-A01, 23626-PX5-307, 23626-PX5-316, 23626-PX5-326
następnie Prelude 1994 F22A2
23581-PX5-C01 GEAR, MAINSHAFT FIFTH ----------------> gear ratio 0.757
23626-PX5-326 SLEEVE SET, SYNCHRONIZER (5)
nastepnie Prelude 1994 F22A1
23581-PX5-J41 GEAR, MAINSHAFT FIFTH --------------------> gear ratio 0.710
23626-PX5-326 SLEEVE SET, SYNCHRONIZER (5)
info o ratio w Prelude
Link: http://www.extremeprelude.com/trannycodes.html
Niech ktoś teraz to ogarnie. Jestem ciekawy, czy coś z tego wyjdzie.
EDIT. lista dla 23581-PX5-C01
Link: https://www.amcarparts.co.uk/accord-coupe-1997-ke-2-doors-2-0i-5mt-transmission-m-3-mainshaft-23581PX5C01/honda-oem-part-number-502772/3//
http://honda-europe.epc-data.com/accord/1992_5mt/5366/transmission/M__0300/
Accord 23581-PX5-J41
https://w.amcarparts.co.uk/accord-1992-ky-4-doors-ex-5mt-transmission-m-3-mainshaft-gear/honda-oem-parts-id-160100/
http://honda-europe.epc-data.com/accord/1992_5mt/5235/transmission/M__0300/
czyli obydwie piatki z ratio 0.757 i 0.710 w Accord z 92r zaleznie od wersji silnikowej
Pozdro
No dobra i co z tego ma wynikac bo chyba nie skumalem.
Masz rację, rozpędziłem się nie w tą stronę. W HR-V tez są linki zmiany biegów
i to mnie zmyliło. Ale za to w HR-V można juź wsadzać długą piątkę.
Nie jestem pewny do końca bo według tego hybryda 5th = 0.756
http://www.automobile-catalog.com/auta_details1.php
i porównując Coupe 03r tj. nr. części do Hybrydy
http://www.hondapartsunlimited.com/auto-parts/2003/honda/civic-coupe/dx-trim/5-speed-manual-engine/transmission-manual-cat/mt-mainshaft-scat
http://www.hondapartsunlimited.com/auto-parts/2003/honda/civic-hybrid-sedan/mx-hybrid-trim/5-speed-manual-engine/transmission-manual-cat/mt-mainshaft-scat
to
9 23915-PHR-010 / COLLAR, DISTANCE (29X35X52) hybryda
11 23915-PHR-010 / COLLAR, DISTANCE (29X35X52) coupe
14 91105-PHR-003 / BEARING, NEEDLE (35X39X24) hybryda
16 91105-PHR-003 / BEARING, NEEDLE (35X39X24) coupe
6 23581-PWL-C00 / GEAR, MAINSHAFT FIFTH hybryda
7 23581-PLW-C00 / GEAR, MAINSHAFT FIFTH coupe
7 23626-PLW-305 / SLEEVE SET, SYNCHRONIZER (5) hybryda
9 23626-PLW-305 / SLEEVE SET, SYNCHRONIZER (5) coupe
a dodatkowo Insight 06r 5th = 0.710 gdzie
8 23915-PHR-010 / COLLAR, DISTANCE (29X35X52)
12 91105-PHR-003 / BEARING, NEEDLE (35X39X24)
6 23581-PHR-R00 / GEAR, MAINSHAFT FIFTH
7 23626-PHR-305 / SLEEVE SET, SYNCHRONIZER (5)
Być może jest błędem trzymanie się tego by numery części były jednakowe
Ok ale co chcesz zrobic? chcesz wydluzyc 5ty bieg? U mnie w poscie masz podane dwa numery czesci z modelu HX VII gen ktore jak twierdzi Jarus i Haparts powinny pasowac. otrzymujesz wtedy ratio na 5 0.71.
http://owners.honda.com/vehicles/information/2004/Civic-Hybrid/specs#mid^ES9564EW
Powiedzmy tak, chcę wydłużyć 5 bieg. I według tego co jest w linku w IMA 03-05
też jest 5 bieg 0.711. Przypuszczam, że jest to alternatywa dla Civica HX
aha,
sprawdz ceny, dostepnosc i kompatybilnosc zobaczymy moze faktycznie bedzie lepiej i taniej.
niestety wychodzi, ze ceny nówek porównywalne z tymi co ty podałeś. Jedynie
kupno używanej skrzyni np. na "ale droga"
Edit. Zgłupiałem totalnie. Mixy jak w totku z numerami po porównaniu
D16V1, D17A8 i Hybrydy. Chyba nic nie będzie z tej Hybrydy
Eeee Panowie mało opłacalny biznes dla kogoś kto autostradami jeździ na wakacje ;)
Wiesz jak i tak musisz zrobic lozyska w skrzyni to zalozenie tych zebatek 5 biegu, jak juz masz skrzynie na stole to juz jest zaden koszt...
Jeszcze jak ci jakis znajomek to przywiezie z USA za 100$ to wiesz, bardziej to sie przyda niz zalozenie kolejnej dokladki...
Dlaczego ktoś mi musi przywieść?
Nie ma na jakimś ebay itp?
Jest ale nie bedzie taniej niz jak zamowisz tam namiejscu np. z hondapartsnow i ktos to za friko przywiezie w bagazu.
Panowie tak sobie myślałem nad tymi przełożeniami 5 biegu do Civica i w sumie znalazłem takie informacje:
Civic Coupe 01 05
Mainshaft 5th gear
I.D. 39.009-39.025 mm (Średnica wewnętrzna)
End play 0.06-0.21 mm (Luz osiowy)
Thickness 28.92-28.97 mm (Grubość)
i dalej
Honda Civic 96 S40
Gear ratio 5th 0.702
Mainshaft 5th gear
I.D. 37.009-37.025 mm
End play 0.06-0.21 mm
Thickness 28.42-28.47 mm
Nie wiem jak z grubością bo brakuje 5 dziesiątek. Średnice wewnętrzną można powiększyć.
Czyli porównać zestaw z s40 i swm i jak da radę to złożyć i zobaczyć jak działa i ew. jak jest
taka potrzeba to zlecić wytoczenie na odpowiednie wymiary.
50/50 że to najprostszy sposób na wydłużenie biegu.
Grzybohun94
03-09-17, 00:05
To pytanie czy synchra i przesuwki będą pasować jeszcze? Chyba jednak lepiej kupić zestaw 0.710 z d17, które pasuje na 100%
Co za temat? Normalnie głowa boli od tych przełożeń, a sam chcę pokombinować z 5 biegiem w Stream. Znalazłem przypadkiem kalkulator Prędkości dla konkretnych
przełożeń. Może komuś to się przyda?
http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtml
No ale teoretycznie rozwiazanie sa podane wyzej dwa, jeden gotowiec sprawdzony juz tutaj: http://www.gearspeedwholesale.com/product_p/oegs-lx5gs.htm
Druga opcja to kupienie przelozen z wersji amerykanskiej:
U Hapartsow:
23581-PLW-C00 471,30PLN na 10. sierpnia lub za 422,90PLN na 21. sierpnia.
23461-PLW-C00 279,30PLN na 10. sierpnia lub za 245,50PLN na 21. sierpnia.
A jak masz kogos w USA to ceny wygaldaja tak:
23581-PLW-C00 - 70$ ~230pln
23461-PLW-C00 - 41$ ~130pln
No ale teoretycznie rozwiazanie sa podane wyzej dwa, jeden gotowiec sprawdzony juz tutaj: http://www.gearspeedwholesale.com/product_p/oegs-lx5gs.htm
ktos moze zamowil te przelozenia? bo link przestal dzialac i nie widze w sklepiej tej opcji...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.