Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zachowanie na drodze niestabilny Civic

fanatyk1
21-12-15, 21:13
Witam, na początek proszę koledzy o wyrozumiałość bo jestem początkującym fanatykiem HOND.
Jeździłem do tej pory niemieckimi samochodami ale w końcu serce podpowiedziało że Honda to będzie to coś..
Dwa tygodnie temu kupiłem UFO rocznik 2009 z silnikiem 1.8 VTEC tak jak pisałem do tej pory nie znałem charakteru prowadzenia tych samochodów
dlatego mam do was takie pytanie.
Jak przywiozłem honde była na nowych letnich oponach i 17 calowych felgach teraz zmieniłem na zimówki 16 calowe. Zadziwia mnie jeden fakt
na forach czytałem że auto prowadzi się świetnie na zakrętach i jest jak przyklejone do drogi przy wyższych prędkościach.
Poprzednio miałem Seata Leona (2001r) i przyznam szczerze że na prostej drodze przy prędkości 150-160km/h zachowywał się dużo bardziej stablinie niż Civic...
Jadąc Hondą przy 130km/h już czuje tą prędkość i delikatnie rzuca autem nie jest tak stabilny jak Leon. Jeśli chodzi o zakręty np autostradowe to podoba sytuacja
Leonem przy 130km/h pokonywałem go bardzo komfortowo w Hondzie przy 130km/h ten zakręt "czuć" bardzo wyraźnie a wrażenie jest takie jakby zaraz miał z niego wypaść
Podoba sytuacja na rondzie przy wyjezdzie z ronda i lekkim przyciśnieciu gazu tył odlatuje... i włączą sie ESP.
Pewnie dla was to dziwne pytanie ale powiedzcie czy to normalne? i czy może tak ma być a ja jeszcze jestem nie przyzwyczajony do tego charakteru samochodu.... ?

140KM
21-12-15, 21:57
Witam kolegę, nabywcę UFO. Jakie masz opony ? To pierwszy element odpowiedzia lny za przyczepność.

Pik
21-12-15, 22:04
Ja bym się przyjrzał amortyzatorom.

fanatyk1
21-12-15, 22:13
Kolego auto ściągnąłem z Niemiec i byłem na przeglądzie diagnosta powiedział że wszystko jest super amortyzatory 80% . Opony zimowe mam goodyear 205/55/16 (3 sezony) letnie KUMHO 225/45/17 (nowe). W załączniku jeszcze wydruk ze zbieżności

http://zapodaj.net/e947d64fa693c.png.html

140KM
21-12-15, 22:14