PDA

Zobacz pełną wersję : Wywala plyn z chlodnicy do zbiornika wyrownawczego



bunkerites
21-12-15, 11:16
Więc tak jak w temacie.Uszczelka głowicy sprawdzona przez też szczelności.Auto się nie gotuje itp.Co może być przyczyną ?

mlawa85
21-12-15, 11:37
a zalacza sie wentylator??w K20A2 tak?? spr czujnik w chłodnicy. Jest taki diwajs zamontowany od dolu. Moze sie skonczył. Do tego sprawdziałbym czy wina nie lezy w zacinajacym sie termostacie lub jakims syfie w układzie. Moze cos sie dostało.

Test nie zawsze pokazuje prawidłowo. Mi na tescie uszczelki w D17 nie wykazało nieszczelnosci, a mimo to jednak uszczelka byla trzasnieta...

bunkerites
21-12-15, 12:03
Went się zalaczy.Będę musiał na dniach przepłukać układ i wymienie termostat

mlawa85
21-12-15, 12:42
jesli mnie pamiec nie myli to jest dupowaty dostep do termostatu, przynajmniej w K20A1 taki był.

bunkerites
21-12-15, 20:58
Dziwna sprawa.Dziś przelalem 0.5 litra płynu z zbiorniczka do chłodnicy.Zrobiłem trase około 600 km.Płynu nie wyrzucilo.Wiatrak na postoju zalaczal się 3 razy

marrccin
21-12-15, 22:44
Może termostat się chwilowo "zawiesił". Albo w tym czasie płyn się nagrzał i wywaliło do wyrównawczego, po to on również służy :) Ciśnienie w układzie wzrasta, i wywala do wyrównawczego. Zaczniesz się martwić, kiedy z wyrównawczego zbędzie się wylewał ;)

bunkerites
22-12-15, 06:23
Bylo pare kropel na zbiorniku.Musialo troszkę wywalić

marrccin
25-12-15, 20:32
sprawdz, czy ogrzewanie w aucie ci dziala (najlepiej z pominieciem ustawienia max), ja pol roku temu tez tak mialem, przy postoju pozniej mi wywalilo przez wyrownawczy, dolalem pojechalem dalej, zaczal sie grzac... uszczelka sprawdzona barometrem (tak to sie nazywa?), sprezanie wszedzie ok, dolny waz byl raczej zimny. wyjalem termostat, w garnku mi dzialal :/ wiec bylem zalamany... ale skrecilem uklad bez termostatu pojezdzilem tak dwa tyg i bylo ok, kupilem nowy termostat wsadzilem i bylo ok, az do wczoraj, znow poczatkowo brak ogrzewania, pozniej temp lekko podrosla, zaraz opadla jak sie zatrzymalem to zaczela rosnac dalej, wiec zgasilem. wyrownawczy pelny, jak odkrecilem korek od chlodnicy wpierw wylecialo powietrze, dopiero pozniej plyn... uzupelnilem plyn, ogrzewanie na maksa i mialem tylko 15km do domu dojechalem, ale juz nic nie sprawdzalem. chcialbym aby to byl zablokowany termostat (nawet jesli byl felerny i przezyl tylko pol roku), bo jak nie to pomyslalalem, ze moze wydech idzie mi w wode? na razie czekam na speca, bo to jakas podejrzana dla mnie sprawa...

edit. w chlodnicy z polowe plynu prakowalo. zostal zalany na maxa i w chlodnicy i w wyrownawczym, troche pil, troche plul piana... , nagrzal sie i niby wszystko ok... :/ dwa weze cieple, wentylator sie zalacza, nie dymi, silnik sie nie grzeje... masakra, bo juz sie boje ze wiem co bedzie... pojade w trase i znow po tysiacu km zacznie pluc... taka mala dygresja

genior
26-12-15, 10:52
upg, wielu już sprawdzało, kombinowało i szukało, i zawsze było to samo

marrccin
26-12-15, 12:51
upg, wielu już sprawdzało, kombinowało i szukało, i zawsze było to samo
tak to sie wydaje najbardziej rozsadne, "najlepsze" jest to, ze od czasu pierwszego objawu (pol roku temu) zrobilem jakies 5000km w roznych warunkach (trasa/miasto, krotkie/dlugie przejazdy, male/duze predkosci, postoje z wlaczonym silnikiem) i nic dwa dni temu zrobilem 1800km wszystko ok, rowniez z postojami dopiero na 20km przed domem (jakies 2-3 km z gorki na piatym biegu) i to wystapilo...
nie przecze temu co mowisz bo faktycznie to jest prawdopodobne, ale w jakis dziwny sposob puszcza... nie mam plynu w oleju, ani na odwrot... spaliny wydaja sie ok, chyba ze mi wali je do ukladu chlodzenia...
sa jakies sposoby by to sprawdzic, czy juz sie nie bawic i po prostu zrzucac glowice?

analyzer64
26-12-15, 13:21
Zrobić test na CO2 to będzie wiadomo :)
Na innym forum jedna osoba też miała podobne objawy, robione cuda na kiju z odpowietrzaniem, obserwacje a skończyło się UPG.

bunkerites
26-12-15, 19:45
Zrobiłem myk.A mianowicie kiedy wywalilo mi płyn do zbiornika poczekalem aż ostygnie.Strzykawka z wężem przelalem do chłodnicy po sam korek.Zrobiłem odpowietrzanie układu.Musiał być zapowietrzony gdyż podczas odpowietrzania trochę płynu wyskoczylo z nie dokreconego korka chłodnicy.W sumie od środy jest spokój.Obserwuje i jeśli dalej pojawi się problem sprawdzam UPG

marrccin
26-12-15, 22:49
Zrobiłem myk.A mianowicie kiedy wywalilo mi płyn do zbiornika poczekalem aż ostygnie.Strzykawka z wężem przelalem do chłodnicy po sam korek.Zrobiłem odpowietrzanie układu.Musiał być zapowietrzony gdyż podczas odpowietrzania trochę płynu wyskoczylo z nie dokreconego korka chłodnicy.W sumie od środy jest spokój.Obserwuje i jeśli dalej pojawi się problem sprawdzam UPG
ja mialem spokoj przez pol roku ;) a moze to nie powietrze, a spaliny wylecialy? ja poki co stestuje plyn na zawartosc spalin.... mam opory przed rozbieraniem czegos, co moze byc sprawne... moze tez sie zapowietrzyl?

mlawa85
27-12-15, 10:19
kazdy ma taka nadzieje :) ja tez ja mialem bo test na CO2 nic nie wykazal. Niestety okazało sie ze uszczelka poleciała...

marrccin
27-12-15, 11:04
kazdy ma taka nadzieje :) ja tez ja mialem bo test na CO2 nic nie wykazal. Niestety okazało sie ze uszczelka poleciała...
kurcze, no to teraz nie wiem, czy w ogole robic test co2...

bunkerites
27-12-15, 12:48
Test mialem na samym poczatku robiony.Niby uszczelka ok.Wogle nie ma zadnych oznak uszczelki..Auto nigdy sie nie przegotowalo.Olej nie ubywa.Zero majonezu czy innych cudow;).Mysle ze bylo zapowietrzone gdyz z 2 miechy temu wymienialem 2 chlodnice.Co jakis czas dolalem z 50 ml plynu.Byc moze za duzo go bylo i wywalalo.Tak to sobie tlumacze :)

kobert
28-12-15, 00:19
marrccin sprobuj moze znow pojezdzic bez termostatu i zobaczyc co bedzie. Tak mi do glowy przychodzi czy nie miales z jakiegos powodu ubytku plynu i stad te wariacje, no ale wtedy raczej nie przelewal by do zbiorniczka...

marrccin
28-12-15, 01:17
marrccin sprobuj moze znow pojezdzic bez termostatu i zobaczyc co bedzie. Tak mi do glowy przychodzi czy nie miales z jakiegos powodu ubytku plynu i stad te wariacje, no ale wtedy raczej nie przelewal by do zbiorniczka...ja juz chyba nic nie bede kombinowal... jak mi znow zapaskudzi komore silnika to zwalam glowice... idzie zima wole nie miec niedogrzanego silnika...

edit:
przy wybieraniu płynu chłodniczego znalazłem ciekawą informację:

Expansion tank does not return coolant to engine: The cause is usually traced to a vacuum leak somewhere in the system, or that the system was opened (radiator cap removed while coolant was hot and not closed again during “cool down”). Since vacuum draw on the coolant in the expansion tank is the only way coolant is drawn back into the system, any air leak, no matter how small, will cause the engine to draw back in air rather than coolant and the coolant to remain in the expansion tank. If you find a need to add coolant to the radiator after each “cool down” and the expansion tank level keeps rising, then a leak exists and must be found. Check all clamps and tighten as necessary. Or apply a vacuum tester to the vent line where it attaches to the tank to locate the leak.
W skrócie - mogę mieć nieszczelność...

edit2: nieszczelnosc moze miec miejsce na upg... :/

edit3: moze to byc nawet zapowietrzony uklad, ktory nie byl wstanie sie odpowitrzyc w czasie jazdy, przez korek wychodzilo to, co bylo blizej (czasem powietrze, czasem plyn), kiedy wzrastalo cisnienie, znow cos wypychal, plynu powoli ubywalo az nastapil tak duzy ubytek, takie bledne kolo/samonapedzajaca sie spirala. sprobuje teraz po kazdej jezdzie po ostygnieciu dolewac mu i zobacze jaki bedzie rozwoj wypadkow.
Niepokoi mnie tez to, ze (najczesciej) po stalej jezdzie na niskich obrotach, badz po postoju na biegu jalowym, przy ruszaniu lub dodawaniu gazu slysze, "babelkowanie/bulgot" (najwyrazniej 1500-2000obr), czasem nawet przy odpalaniu. postaram sie wrzucic nagrania.

kolejny (01.01.2016):
2 dni temu pojechalem do jakiegos serwisu zrobic test na obecnosc co2, nic nie wykrylo (ale mam watpliwosci co do testu :P)
ja, jako laik troche glupieje... "babelkowanie" slychac na 100%. przez dwa dni (100-200km zrobione juz sie pogubilem) dolewalem mu za kazdym razem przed jazda mysle tak z setke plynu (+sciskalem gorny waz, w ktorym bylo troche powietrza). po ktoryms razie zauwazylem, ze mniej wiecej o tyle za kazdym razem podnosi sie stan w wyrownawczym. dzis przy ok -10 skonczylem jedynke, dwojke, na trojce do ok 6000tys obr dojechalem zauwazylem, ze temp plynu spadla to zdjalem noge z gazu. jeszcze z 5km do domu dojechalem normalnym stylem miejskim (2-3tys obr), po dotarciu otwieram maske, a w wyrownawczym plynu pod sama szyjke, a na szyjce, doslownie pod samym korkiem od chlodnicy ciagnela sie kropla, czy dwie. olej wyglada ok (pod korkiem i na bagnecie), nie przybywa go, na spalinach sie nie znam na tyle by od razu powiedziec, ale nie mam za soba wielkiej mgly... jutro robie trase 600-700km, ciekawe co sie stanie, czy dojade...

06.01.2016
wiec moja trasa z gdanska do nowego sacza wygladala tak, spuscilem plyn z wyrownawczego prawie do poziomu min. co ok 200km robilem postój, odkrecalem korek o pol obrotu, jedna strone lekko przyciskalem i wylatywalo troche powietrza. poziom w wyrownawczym generalnie sie nie zmienial (sadze, ze przez to, ze mu spuszczalem cisnienie i zapobiegalem tloczeniu plynu do wyrownawczego).
W drodze powrotnej juz sie tak nie bawilem, zajechalem i plyn troche ponad poziom max... niedlugo zejde do auta, podejrzewam, ze to co przepompowal do zbiorniczka bede musial dolac do chlodnicy...
aaa i nie wiem, czy to normalne, ale z wydechu wali mi woda... kiedy przed wyjazdem podjechalem na stacje zatankowac nawet nie gasilem auta, patrze a on mi tam delikatnie kapie/pryska. (ok -10 bylo), zamarzalo to zaraz, wiec to nie plyn z chlodnicy, nawet posmakowalem, nie mialo zadnego smaku (plyn chlodniczy byl gorzki, wiem bo poczulem przy operacji z wezykiem ;) )

bunkerites
29-01-16, 15:36
Znów się zapowietrzylo i wywalilo płyn do zbiornika pod sam korek.Nie mam już pomysłów

analyzer64
29-01-16, 16:52
UPG albo nieszczelna chłodnica, na tyle nieszczelna że wycieku nie ma a łapie powietrze. Choć stawiam raczej na UPG

bunkerites
29-01-16, 18:12
Pytanie jak sprawdzić pełną szczelność chłodnicy.Dziś przelalem płyn z zbiornika .Weszło około 400 ml.Zrobiłem trase 30 km .Zatrzymałem i czekam aż włączy się wentylator w celu odpowietrzenia.Czekałem z 20 min.Troche długo co ?

Pozatym że wywalilo płyn to nie ma innych oznak UPG

marrccin
29-01-16, 19:55
A dolny waz cieply miales? Temp silnika w normie? Bo czujnik od wentylatora znajduje sie _za_ termostatem (przynajmniej u mnie w D17A9). i dlugo tez mi sie nagrzewal ( na mrozie, na jalowych obrotach generalnie wentyl sie nie zalaczal bez gazowania).
Rowniez sie zastanawialem jak sprawdzic szczelnosc chlodnicy nawet bylem w ASO Hondy w Gdansku, tak jakos po drodze mialem. Ale uslyszalem takie rady jakie dal by pan wiesiek, ktory kombajny naprawia. Nawet co2 w ukl chlodniczym nie sa w stanie sprawdzic, a czlowiek za biurkiem nie wiedzial o czym ja mowie, ode mnie sie dowiedzial, ze takie cos jest mozliwe do sprawdzenia.

bunkerites
29-01-16, 21:14
Temp w normie.Dolny wąż zimny

analyzer64
29-01-16, 21:21
Skoro temperatura w normie to raczej termostat odpada. Minął miesiąc a problem nadal nierozwiązany. Kolega na innym forum miał identyczne objawy i skończyło się UPG. A chłodnicę sprawdziłby byle jakim manometrem, zaślepiasz otwory i nabijasz ciśnienie.

marrccin
29-01-16, 21:32
da sie tak z roboc z calym systemem bez wyciagania chlodnicy? albo jakies inne domowe sposoby? Wiesz generalnie rozchodzi sie o to by "profilaktycznie" nie rozkrecac silnika, a to pare dobrych stowek...

ps1. (edit chyba, ze przy prozie termo i tak by sie nie otworzyl), wiec moze nie byc wiadomo czy sie otwiera?
ps2. mogl sie uszkodzik korek chlodnicy w taki sposob, ze wypuszcza plyn z chlodnicy, ale nie zaciaga go spowrotem?

bunkerites
30-01-16, 13:31
Ja wymieniłem korek i nic to jak widać nie dało.W tygodniu bede szukał mechanika który sprawdzi szczelność chłodnicy.

marrccin
30-01-16, 13:48
czekam z niecierpliwoscia, poniewaz doskwiera mi zapewne to samo, tylko do konca lutego nie ma mnie i nawet nie mam jak nic omacac

zalegly edit: najprawdopodobniej u mnie byla upg, ale wymienilem rownoczesnie termostat...

Radzyn
30-07-16, 23:53
Panowie,
Możecie napisać czym to się u Was skończyło?

Przy okazji:
- pacjent: EU9, D16V1, automat, LPG
- w czasie jazdy OK, w korku rośnie temperatura (wskaźnik blisko czerwonego pola) i wywala płyn do wyrównawczego
- obydwie rury się nagrzewają, wiatraki działają, ogrzewanie wnętrza też, innych wycieków nie stwierdzono, przy odkręcaniu korka chłodnicy na zimnym nie ma ciśnienia

Zanim zapadnie wyrok pt. UPG, chciałem zrobić płukankę układu (Liqui Moly, woda destylowana, płyn docelowy). Ale nie przeczytałem manuala, więc nie wiedziałem że trzeba odkręcić jeszcze ten korek w bloku silnika. Bez tego zeszło/weszło jedynie 2 litry płynu.
Dziś chciałem zrobić tak jak w manualu: wyjąłem akumę, odkręciłem wyrównawczy, odkręciłem spustowy w chłodnicy i... nie odkręciłem tej śruby w silniku! :mad:
Z 3 zestawów kluczy wyszło kilka różnych przedłużek, ale żadna nie pasowała długością, a miejsca to tam tak średnio... Nie chciałem "zjechać" łba śruby, więc odpuściłem.
Zalałem wodą destylowaną, zrobiłem odpowietrzenie, sprawdzę efekt pracy, ale i tak docelowo muszę wymienić wodę na płyn.

Pytanie: czy ktoś z Was odkręcał tę śrubę i ma jakiś patent? Czy na coś szczególnie uważać, itd, itp.
Czy za każdym razem rzeczywiście trzeba dawać nową podkładkę, czy wystarczy czymś uszczelnić? (np. silikon wysokotemp.)

bunkerites
31-07-16, 10:15
Patrz nie napisałem jak się u mnie zakończylo.Winny był zacinajacy się termostat.A sprawdziłem to tak ze stary termostat został nawiercony.Jezdzilem tak przez około 2 tyg.Robiłem dłuższe trasy jak i miasto.Nie pojawił się problem z wyrzucaniem wody.Minus nawiercenia termostatu taki ze trzeba przejechać około 20 km żeby silnik się zagrzal.

Radzyn
31-07-16, 11:38
Dzięki, podtrzymujesz we mnie nadzieję ;)

Skorzystam i dopytam: termostat tylko OEM czy polecacie coś jeszcze?

bunkerites
31-07-16, 12:39
Bierz OEM koszt 72 zł

Druga sprawa upewnij się czy nie cieknie z nagrzewnicy.Ściągnij schowek oraz plastik pod nim i zobacz po lewej stronie u góry czy nie ma tłustych śladów

Radzyn
31-07-16, 13:27
Dzięki, sprawdzę.
Na razie wyjechałem potestować czy cokolwiek pomogły wczorajsze prace.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Radzyn
31-07-16, 22:05
Jest... dziwnie.
Zrobiłem z 70 km, 40 km w upał, 2/3 trasa, 1/3 miasto, kilka km w korku.
Wskazówka nie drgnęła, nie słyszałem i nie czułem żeby włączył się wiatrak, brak wycieków.
Wróciłem teraz, 23 st C, zatrzymałem pod bramą, po 30 sekundach włączył się wiatrak, ale wskazówka nie poszła w górę, również nie widać wycieków.
Z pewnością operacja nie zaszkodziła, ale jestem ostrożny w twierdzeniu że "wyleczyła".
Jutro sprawdzę okolice nagrzewnicy i poziom płynu na zimnym.

bunkerites
31-07-16, 22:28
Dziś pisałem w innym poście.Weź zrób trasę autostradą jak masz koło siebie i daj ostro po obrotach.Tak z 100-200 km.Mi tak właśnie wywalalo płyn

Radzyn
31-07-16, 23:01
W piątek zrobiłem 250 km. W trasie OK, w mieście po kilometrze zatrzymywania i ruszania temperatura ostro w górę, wiatraki w ruch.
Ale to było przed płukaniem układu, dziś przynajmniej nie zauważyłem rosnącej temperatury i wyrzucania płynu. Pocieszam się że wiatraki mogą (powinny) się włączać, ale w planach sprawdzenie okolic nagrzewnicy i termostatu, o czym pisałeś.
Następne ruchy najwcześniej w czwartek, bo moje MB2 czeka na mody ;)

Radzyn
03-08-16, 00:11
Miałem dziś "po drodze", więc kupiłem termostat Tama (Japan) i korek chłodnicy.
Do tej pory siedział ten po prawej:

http://images78.fotosik.pl/792/8fc8856940e14c9dgen.jpg

- zlałem wodę z układu (wymieszaną z tym, czego nie udało się spuścić poprzednim razem) i wyrównawczego
- ogrzewanie na maxa, bez wentylatora
- napełniłem ponownie destylowaną, wlewając odkręciłem czujnik temperatury żeby odpowietrzać
- dokręciłem czujnik i zacząłem odpowietrzać wg manuala
- spod korka (dokręcony do połowy) przez minutę szła piana, wolno i dość gęsta
- wiatraki nie włączyły się ani razu podczas kilkunastu prób (dwie 10 i 15 minut, pozostałe krótsze)
- wskazówka temperatury cały czas trzymała poziom 1/3 po nagrzaniu
- obydwie rury do/od chłodnicy gorące
- widać było jak paruje spod korka chłodnicy (obojętnie czy otwarty całkiem, do połowy, czy zamknięty na maxa)
- czuć że silnik jest tak gorący (ogólnie gorąco waliło z całej komory silnika), że wiatraki powinny się załączyć (zwłaszcza że wczoraj to robiły), nie chciałem przesadzić i gasiłem żeby nie stało się coś gorszego
- nie wywalało do wyrównawczego
- za każdym odkręceniem korka (najwyżej minutę musiałem odczekać) widać że stan wody w chłodnicy powoli opada (rury dawało się uciskać i wtedy było szybciej) i można było jeszcze po trochu dolewać

Jak typujecie?
1. czujnik temperatury? (podczas wykręcania nie uszkodziłem, ale może zaliczył zgon? ale tak nagle? nie miałem takiego przypadku, więc pytam)
2. układ nie został jeszcze do końca odpowietrzony, gdzieś przy czujniku zebrało się powietrze i przekłamuje odczyt (możliwe?), więc zostaje jeszcze raz go wykręcić, lać do chłodnicy aż dobrze pocieknie z otworu czujnika, dalej próbować wg mauala
3. jednak UPG (wiem że wróżenie z fusów, nie robiłem testu na obecność spalin, nie mierzyłem temperatury, itd, ale może z opisu ktoś miał podobnie/tak samo

bunkerites
03-08-16, 11:07
Chlopie nie moze parowac z pod korka chlodnicy!
U mnie jak odpowietrzalem to z 25 min auto chodzilo na wolnych obrotach zanim zalaczyl sie wentylator.Oczywiscie ogrzewanie na maks zapiete

W VII gen jest inna procedura odpowietrzania

Radzyn
03-08-16, 12:46
Nie może, a jednak paruje, diagnoza?

Odpowietrzałem wg procedury z manuala.
Za pierwszym razem (po płukance) wszystko było książkowo.
Po wczorajszej wymianie termostatu i korka - wiatraki nie włączały się.
Idę jeszcze raz odkręcić czujnik i próbuję dalej stopniowo odpowietrzać, bo co mi zostało? :confused:

bunkerites
03-08-16, 13:32
Diagnoza korek masz lipny :)
Dlaczego odkrecasz czujnik do odpowietrzania?

masz na korku 1,1 cisnienie? tak jak oem ma?

Radzyn
03-08-16, 15:21
Korek 1.1
Czujnik odkręcałem, bo tak mi poradzono, żeby lać wodę do chłodnicy aż pojawi się w otworze czujnika (jest chyba w najwyższym dostępnym punkcie), wtedy go wkręcić i dalej odpowietrzać wg manuala

Teraz pojawił się inny myk - postanowiłem sprawdzić czy wiatraki kręcą, jak się zrobi zworkę, bo może padł czujnik temperatury.
Nie kręcą...
Kluczyk przekręcony na zapłon, bezpieczniki OK.

Jakiś patent, żeby coś jeszcze sprawdzić? (nie dysponując kanałem, specjalistycznymi narzędziami, komputerem, itd)

EDIT:

Skończyło się na "człowieku z komputerem".
Wykasował błędy, które wyskoczyły w trakcie mojej zabawy.
Nie miał oporów żeby przytrzymać go na 3000 obrotów, aż wiatraki się załączą (najwyraźniej za wcześnie wczoraj zbastowałem, ale nie mam z tego powodu wielkich wyrzutów sumienia)
Dodatkowo - robiłem zworkę na górnym, nie na dolnym czujniku, więc wiatraki nie miały prawa się kręcić... :eek:
Odczekam jeszcze aż ostygnie i ew. uzupełnię wodę.
Oby wizja wymiany UPG poszła w...
... a opis mojego przypadku komuś się przydał.

Dzięki za pomoc, mam nadzieję że to wszystko i mogę wracać do swojego MB2 ;)

surian
04-08-16, 10:02
upg, wielu już sprawdzało, kombinowało i szukało, i zawsze było to samo

Nie zawsze, mi przynajmniej 2 razy sugerowaliście uszczelkę, a raz to był czujnik a raz wtrysk. :)

bunkerites
04-08-16, 11:35
Radzyn na dniach się okaże.Mi znów wywalilo płyn.Ale zauważyłem ze cienkie mi nagrzewnica kiedy przedstawiłem na maks ogrzewanie.Znów wydatki

Radzyn
04-08-16, 12:15
Być może. Od poniedziałku stery przejmuje małżonka, ona robi nim 100 km dziennie, więc szybko się okaże.
Nie wiem czy sam mogę zrobić coś więcej, na szczęście po 15 sierpnia wracają z urlopów mechanicy w 2 zaufanych warsztatach.
Na nagrzewnicę będę uważać, ale nawet gdybym potrafił, to nie będę miał czasu żeby przy niej grzebać.
Przynajmniej zajmą się tym fachowcy.

Ale gdyby coś się działo oczywiście zdam relację.

Radzyn
07-08-16, 22:39
Zgodnie z obietnicą... :mad:

W piątek, w korku, upał - nagłe przyspieszenie i smród gazu i sygnał dzwiękowy z komputera. Zatrzymałem, zakręciłem gaz w butli, wywietrzyłem, odczekałem z 15 minut i ruszyłem.
Po chwili znów korek, temperatura doszła do 98 stopni (podłączyłem "dynks" do OBD i ściągnąłem apkę Torque), wskazówka na wskaźniku doszła do połowy.
Odkręcone ogrzewanie, maska w górę, studzenie. W wyrównawczym poziom pod korek.
Silnik się wystudził, dojechałem do domu. W trasie normalnie, temperatura dochodziła do 92 stopni.
Następnego dnia rano, na zimnym silniku, do chłodnicy dolałem prawie litr wody.

No to chyba koniec złudzeń?

Guscioren
07-08-16, 22:42
No to chyba koniec złudzeń?
Mam taki śmieszny tester czy w płynie jest Co2 jak by co :)

Radzyn
07-08-16, 22:49
Dzięki, może skorzystam, ale chwilowo mam ochotę wsiąść na rower - dwa rozgrzebane civiki na podwórku ;)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

bunkerites
08-08-16, 10:14
Kolego może instalacja lpg jest nie szczelna i zapowietrza silnik.Płyn wylewa w zbiorniczek.

Radzyn
08-08-16, 11:19
Tak, to kolejna "ostatnia deska ratunku" ;)
Dziś będę sprawdzać, na szczęście gazownik nie jest na urlopie.

Genax
08-08-16, 11:29
Mam też problem z płynem lądującym w wyrównawczym. Ostatnio dolewałem płynu do chłodnicy bo mechanik wymieniał mi rozrząd i powiedział abym dolał bo trochę mu wyciekło. Wymieniany był cały komplet razem z pompą. Po 2 tygodniach patrzę na wskazówkę, a ta poleciała lekko ponad połowę. Chwilo było lekko ponad 100 stopni. Wyłączyłem silnik i włączyłem nawiew, a tam co? chłodne powietrze. No to odpowietrzyłem drugi raz układ i już jest wszystko pięknie. Temperatura na postoju sięga 96-97stopni i wtedy włącza się wentylator chłodząc do 93 i tak w kółko. Temperatura nie leci wyżej. Nie jestem pewny lecz wydaje mi się, że silnik trochę szybciej się nagrzewa. Węże nie są twarde i nie puchną. Później sprawdzę czy oba węże są ciepłe tak samo. Jedyne co zostało to płyn lądujący z chłodnicy w zbiorniczku. Masła pod korkiem nie ma, ani innych objawów. Termostat?

bunkerites
08-08-16, 12:32
Genax pierw ladnie odpowietrz uklad.Ja wlasnie ostatnio dolalem plynu bo mi z nagrzewnicy cieknie i zapowietrzylem samym dolewaniem.Takie cuda.Jak to nie pomoze zaloz oem termostat.Mysle ze na 90% masz termostat zacinajacy sie

Genax
08-08-16, 14:00
Genax pierw ladnie odpowietrz uklad.Ja wlasnie ostatnio dolalem plynu bo mi z nagrzewnicy cieknie i zapowietrzylem samym dolewaniem.Takie cuda.Jak to nie pomoze zaloz oem termostat.Mysle ze na 90% masz termostat zacinajacy sie

Odpowietrzyć ładnie czyli....?

Zrobiłem ostatnio tak:
1. Dolałem płyn do chłodnicy na full
2. Zakręciłem bardzo ładnie korek :D
3. Odpaliłem auto i trzymałem na 1500 obr./min do czasu włączenia wentylatora.

Po moim odpowietrzaniu temperatura po trasie trzyma się idealnie. Jedynie płyn z chłodnicy leci do wyrównawczego. Zawsze jak odkręcam korek od chłodnicy to odpowietrzam bo to oczywiste, że po odkręceniu zapowietrzy się. Skoczę jutro do salonu hondy bo jestem akurat w Poznaniu :)

bunkerites
08-08-16, 21:35
Nie dokreca się korka.Tylko delikatnie przekreć i niech chodzi na wolnych obrotach do zalaczenia się wentylatora 2x

Genax
09-08-16, 09:43
Nie dokreca się korka.Tylko delikatnie przekreć i niech chodzi na wolnych obrotach do zalaczenia się wentylatora 2x

Czyli źle odpowietrzyłem układ :)

bojanov
09-08-16, 10:58
Czy mógłby ktoś podać prawidłową procedure wymiany płynu chłodniczego? Padło sporo różnych wersji na forum a czeka mnie wymiana w moim ES5 - człowiek się już gubi a nie chce skończyć z zapowietrzonym układem.
Swoją drogą, jaki płyn chłodniczy polecacie do VIIgen?

bunkerites
09-08-16, 11:50
Przekrecasz pokretlo temp na maks
spuszczasz plyn z chlodnicy
mozesz spuscic z bloku silnika jak ci sie uda odkrecic srube
odkrecasz zbiornik wyrownawczy i wylewasz stary plyn,woda pluczesz i zalewasz nowym plynem do poziomu maks i zakladasz zbiornik spowrotem
Wlewasz nowy plyn do chlodnicy.Moze byc borygo czy Dynamic
Przekrecasz o doslownie 1 cm korek chlodnicy tak zeby nie byl do konca zakrecony
Odpalasz auto i niech chodzi na wolnych obrotach do zalaczenia sie wentylatora dwu krotnie.U mnie zalaczyl sie po okolo 25 min.
Gasisz silnik dokrecasz korek chlodnicy i sprawdzasz poziom plynu w zbiorniczku i ewentualnie dolewasz do maks poziomu zaznaczonego.
Mozesz sprawdzic poziom plynu w chlodnicy jak juz ostygnie auto i ewentualnie dolac z 100 ml.Tyle mi weszlo :)

bojanov
09-08-16, 12:28
Mozesz sprawdzic poziom plynu w chlodnicy jak juz ostygnie auto i ewentualnie dolac z 100 ml.Tyle mi weszlo :)

Dzieki za rzeczowa instrukcje :)

Co do zacytowanego zdania - w kilku wątkach była mowa o tym, że po odkręceniu korka chłodnicy trzeba przejść ponownie procedure odpowietrzania układu (?)
jak to jest rzeczywiscie?

Genax
09-08-16, 12:49
Przekrecasz pokretlo temp na maks
spuszczasz plyn z chlodnicy
mozesz spuscic z bloku silnika jak ci sie uda odkrecic srube
odkrecasz zbiornik wyrownawczy i wylewasz stary plyn,woda pluczesz i zalewasz nowym plynem do poziomu maks i zakladasz zbiornik spowrotem
Wlewasz nowy plyn do chlodnicy.Moze byc borygo czy Dynamic
Przekrecasz o doslownie 1 cm korek chlodnicy tak zeby nie byl do konca zakrecony
Odpalasz auto i niech chodzi na wolnych obrotach do zalaczenia sie wentylatora dwu krotnie.U mnie zalaczyl sie po okolo 25 min.
Gasisz silnik dokrecasz korek chlodnicy i sprawdzasz poziom plynu w zbiorniczku i ewentualnie dolewasz do maks poziomu zaznaczonego.
Mozesz sprawdzic poziom plynu w chlodnicy jak juz ostygnie auto i ewentualnie dolac z 100 ml.Tyle mi weszlo :)

Nawiew ustawia się na maksa? Ja odpowietrzałem za korkiem zakręconym do końca :/ najwyżej zrobię drugi raz :)

bunkerites
09-08-16, 15:51
Co do zacytowanego zdania - w kilku wątkach była mowa o tym, że po odkręceniu korka chłodnicy trzeba przejść ponownie procedure odpowietrzania układu (?)
jak to jest rzeczywiscie?

Service Manual nic nie mówi o ponownym odpowietrzeniu po odkreceniu korka.Chyba ze brakuje wody w chlodnicy i musisz dolac z 0.5 czy wiecej to bym odpowietrzal


Nawiew ustawia się na maksa?
tak pokretlo temperatury ustawiasz na maks czerwone pole.Co by nagrzewnice otworzyc ( tak mysle)

Cytuje manual

1. Uruchomić silnik. Ustawić pokrętło regulacji ogrzewania na maksymalne ogrzewanie i wyłączyć zapłon. Dotykając, upewnić się, że silnik i chłodnica są chłodne.
2. Wykręcić korek chłodnicy.
3. Wymontować osłonę przeciwbłotną.

4. Odkręcić korek spustowy i spuścić płyn chłodzący.

5. Wyjąć korek spustowy zbiornika wyrównawczego i spuścić płyn chłodzący.

6. Po spuszczeniu płynu chłodzącego dokręcić korek spustowy chłodnicy i pewnie zamontować korek spustowy zbiornika wyrównawczego.
7. Napełnić zbiornik wyrównawczy do znaku MAX (A) oryginalnym wielosezonowym płynem do chłodnic Honda All Season Antifreeze/Coolant Type 2.

8. Napełnić chłodnicę aż do podstawy króćca wlewowego oryginalnym wielosezonowym płynem do chłodnic Honda All Season Antifreeze/Coolant Type 2.

UWAGA:
Należy używać wielosezonowego płynu do chłodnic Honda typ 2. Używanie płynów do chłodnic wyprodukowanych przez innych producentów może spowodować korozję, wadliwe działanie układu chłodzenia lub jego awarię.
Oryginalny wielosezonowy płyn do chłodnic Honda typ 2 jest mieszaniną składającą się z 50% środka niezamarzającego i 50% wody. Wstępne mieszanie nie jest wymagane.

Pojemność układu chłodzenia [wraz ze zbiornikiem wyrównawczym o pojemności 0,53 l]: 5,3 l

9. Zamontować luźno korek chłodnicy.
10. Uruchomić silnik i nagrzać go (wentylator chłodnicy powinien włączyć się co najmniej 2 razy).
11. Wyłączyć silnik. Sprawdzić poziom płynu chłodzącego Honda typ 2 w chłodnicy, w razie potrzeby uzupełnić płyn.
12. Dokręcić korek chłodnicy, ponownie uruchomić silnik i sprawdzić szczelność.
13. Zamontować osłonę przeciwbłotną.

Radzyn
09-08-16, 20:55
Wszystko prawda, jako uzupełnienie dodam tylko, że w EU8 (silnik D16V1) nie ma korka spustowego w zbiorniczku wyrównawczym (nie wiem jak w innych wersjach). Żeby wylać płyn z wyrównawczego, wypłukać go, itd., trzeba wyjąć akumulator. Tak robiłem, zresztą jest to w manualu.
Dodatkowo - w tym silniku manual zaleca spuszczanie płynu z bloku silnika, ale tego nie udało mi się zrobić.
Reszta procedury odpowietrzania w zasadzie tak, jak napisał bunkerites.
Link do manuala dla potrzebujących: http://instrukcja.pl/i/honda_civic_vii_gen_20012005_pl

PS. Jeszcze czekam na diagnozę.

bunkerites
09-08-16, 21:47
jest to instrukcja z ep3 ale wiadomo oco chodzi":)

Radzyn
09-08-16, 22:41
jest to instrukcja z ep3 ale wiadomo oco chodzi":)

:confused:

http://images78.fotosik.pl/806/477028b5a5042316gen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/477028b5a5042316)

Chyba że tam na dalekich stronach jest również o EP3, ale tam nie dotarłem, wystarczył mi "EUtobus" ;)

bunkerites
10-08-16, 09:13
Tzn mój manual jest z ep3

kobert
10-08-16, 15:38
Tak mi do głowy przyszło choć może nie jest to mądry pomysł :) skoro te uszczelki pod głowica lubią tak sobie puszczać, to jak by teraz jak wszystko np u mnie jest ok, spróbować dokrecic głowice :) (chociaż pierwszy bym się nie odawzyl) nie bijcie tylko obrazu, to taka tylko myśl :)

Genax
11-08-16, 21:46
Ja mam jeszcze jedno pytanie. Ostatnio wymieniałem cały rozrząd z pompą wody. Teraz mam taki cyrk, że jak jeżdżę trochę po mieście to wszystko jest ok lecz po trasie gdy już stanę to temp. skacze po chwili do prawie 100 stopni i jak włączę nawiew to leci chłodne powietrze. W płynie nie widać w ogóle oleju. Zaczęło się tak dziać 2 tyg po wymianie rozrządu z pompą i dolaniu płynu do chłodnicy. Jutro jeszcze raz odpowietrzę tak jak należy lecz chciałem się zapytać czy winna może być pompa wody? Po trasie wywaliło mi płyn ze zbiorniczka. Dodam jeszcze, że po trasie wentylator nie włączył się po 96 stopniach...

Znalazłem coś takiego. Co prawda nie honda ale identyczny objaw:

"Witam wszystkich. Opiszę moje zmagania z przegrzewającym się fordem mondeo mk3 2.0 TDCI.
Jazda miejska wszystko ok, a za miastem jak go przycisnę wskazówka na czerwonym polu.
1. samodzielny demontaż i czyszczenie chłodnicy (efekt zero)
2. Wizyta w ASO diagnoza termostaty koszt (250 PLN efekt zero)
3. Wizyta u niezależnego mechanika wymiana chłodnicy, czujnika temperatury, chłodnicy spalin (efekt zero)
4. zdesperowany wymieniłem pompę wody SKF (przebieg 20 tys cztery miesiące) na oryginał (i to była przyczyna)
po rozebraniu pompy okazało się, że SKF stosuje wirnik plastikowy sklejany z dwóch elementów.
Elementy te się rozklejają powodując spadek wydajności pompy ."

Radzyn
11-08-16, 22:42
Po moich ubiegłorocznych doświadczeniach z MB2 (w moim wątku od s.22, jak ktoś będzie miał cierpliwość czytać co zrobiłem, żeby na końcu okazała się niedrożna chłodnica i wadliwy korek) nie dziwię się, że ludzie szukają okazji by nie wydawać +/- 1000 PLN na UPG.

Tymczasem mały apdejt:
- test na obecność CO2 w układzie niczego nie wykazał
- auto chodziło 4,5 godziny, układ sprawował się wzorowo

Tyle że na benzynie, bo gaz został zakręcony po ostatnich dziwnych objawach.
Kolejny etap - niech się wypowie serwis, który 5 miesięcy temu wymieniał reduktor (KME do instalacji Prins, jeśli to ma jakieś znaczenie)
Membrana?
Puszcza gaz do układu powodując wzrost ciśnienia?
:confused:

bunkerites
12-08-16, 10:19
Genax moze pompa lipna? z drugiej strony jak leci ci chlodne powietrze zamiast goracego to objaw wskazuje na zapowietrzony uklad lub za malo plynu w ukladzie.Ja pare dni temu jechalem autostrada rowne 320 km.Dawalem w palnik ile wlezie.Na drugi dzien z rana patrze pod maske a tam plynu prawie pod korek w zbiorniku wyrównawczym.Ale kapie mi z nagrzewnicy pod nogi pasazera.Przelalem z 250 ml do chlodnicy i posciskalem weze doly i gorny.Nie chcialo mi sie pelnej procedury robic.Jak sciskalem weze to wylatywalo powietrze.Mam mechanika ustawionego na wrzesnien zeby nagrzewnice wymienic.ASO Honda potwierdza fakt ze przez nie szczelna nagrzewnice moze uklad sie zapowietrzac

Genax
12-08-16, 10:21
Genax moze pompa lipna? z drugiej strony jak leci ci chlodne powietrze zamiast goracego to objaw wskazuje na zapowietrzony uklad lub za malo plynu w ukladzie

Odpowietrzę jeszcze raz bo wcześniej odpowietrzałem z zamkniętym korkiem, a nie przekręconym o max 1cm :)

bunkerites
12-08-16, 17:36
Dorobilem się w końcu elm plus płatnej aplikacji na kom.Wnioski następujące.W trasie temp płynu 82-87 st.Po mieście jazda 92-96,przy 96 zalacza się wentylator.Czyli podobnie jak u kolegi Genax

Genax
12-08-16, 19:53
Dorobilem się w końcu elm plus płatnej aplikacji na kom.Wnioski następujące.W trasie temp płynu 82-87 st.Po mieście jazda 92-96,przy 96 zalacza się wentylator.Czyli podobnie jak u kolegi Genax

Tylko, że u mnie po trasie wentylator nie włącza się przy 96

bunkerites
12-08-16, 21:51
Zmień czujnik temperatury 😁

Radzyn
12-08-16, 22:28
Hahahaha!
Neverending story! Oooooooooo ooo o!
;)

Zobaczcie co napisałem wczoraj.
A dziś:
Żonka pojechała dziś do pracy (ok. 45 km, trasa/miasto). Jak wracała, 10 km od domu, dwa razy zatrzymała się na minutę.
Po drugim uruchomieniu silnika wskazówka poszła pod czerwone pole!
LPG zakręcony, cały czas na benzynie.
Widać ślady płynu na wiatraku, obudowie akumulatora, wężach.
Po 30 minutach, jak już trochę ostygł, poziom w wyrównawczym maxa.
Delikatnie zacząłem odkręcać korek chłodnicy.
Syk powietrza, bulgotanie i ciśnienie dalej wywala płyn wężykiem do wyrównawczego, a stamtąd spod zakręconego korka.
Zrobiłem tak trzy razy (po 1-2 sekundy) i dalej jest ciśnienie, no ale układ jeszcze dość gorący.

Zbierając do kupy:
- grzeje się w korku
- wywala płyn do wyrównawczego
- układ przepłukany, uzupełniony i odpowietrzony
- wymieniony termostat i korek chłodnicy
- wiatraki działają, czujniki temp. OK
- śmierdziało gazem i odezwał się dotąd niesłyszany sygnał (gaz teraz jest zakręcony)
- test nie wykrył CO2 w układzie chłodzenia
- w czasie 4,5 h pracy na wolnych obrotach wszystko działało prawidłowo, grzał się, wiatraki załączały, chłodził itd.

Edit: do układu dolałem teraz ok. 1,5 litra płynu

Pytanie - orientacyjny koszt wymiany UPG w D16V1? (części i robota)

Jedras
12-08-16, 22:40
no to UPG.. gdzieś wali przedmuchy w układ :/ ja po weekendzie ogarniam jak ogarnę się z czasem

Radzyn
12-08-16, 22:53
no to UPG.. gdzieś wali przedmuchy w układ :/ ja po weekendzie ogarniam jak ogarnę się z czasem

Pewnie nie ma się już co czarować i nabijać posty :(
Tylko właśnie przypomniałem sobie o fakturze od poprzedniego właściciela (ale pytanie o koszty zostawiam, może ktoś ma inne doświadczenia) - równo rok temu wymieniana UPG i planowanie głowicy - 1060 zł.
Do tego rozrząd, ale bez pompy wody (zaznaczone na FV)
Próbować jeszcze tego?

Jedras
12-08-16, 23:02
Kto wymienia rozrząd bez zmiany pompy wody :/ planowanie głowicy ok 70zl

Uszczelka liczę ok 150zl(strzelam)
Płyn chłodniczy 35zl
Pompa wody 100zl
Pasek 100 zł
Napinacz można stary zostawić
Robota pewnie ok 250 zł

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Genax
13-08-16, 11:58
Mam takie głupie pytanie. Czy jak odpowietrzam to z nawiewu ma lecieć powietrze czy tylko przekrecam pokrętło od temp na maksa i powietrze ma nie lecieć?

DddVTEC
13-08-16, 12:35
Mam takie głupie pytanie. Czy jak odpowietrzam to z nawiewu ma lecieć powietrze czy tylko przekrecam pokrętło od temp na maksa i powietrze ma nie lecieć?
Tylko pokrętło od temperatury na maksa .

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

bunkerites
13-08-16, 20:36
Dziwny temat.Skoro nie kopci z wydechu.Oleju nie przybywa oraz nie ma go w wyrownawczym ani nie ma spalin.Nie sztuka jest położyć tysiaka na UPG.Trzeba wszystko wykluczyć.Jesteś pewny na 300% że gaz nie bije w układ chłodzenia ?.Może parownik nie jest szczelny.?

Co do UPG u mnie w k20 jak się dowiadywalem cała robota z częściami plus nowe uszczelniacze,frezowanie gniazd zaworowych plus sprawdzenie szelnosci głowicy około 1200 zł.Cena od najlepszych fachowców od głowic na krakowskim rejonie

Mierzej
13-08-16, 23:08
Kto wymienia rozrząd bez zmiany pompy wody :/ planowanie głowicy ok 70zl

Uszczelka liczę ok 150zl(strzelam)
Płyn chłodniczy 35zl
Pompa wody 100zl
Pasek 100 zł
Napinacz można stary zostawić
Robota pewnie ok 250 zł

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

A np Checker tak robi. Mi nie zmienił pompy wody. Powiedział, ze ori pompa wytrzymuje 200kkm z palcem w d. Ponad 25kkm zrobione i nie mam problemu

Genax
15-08-16, 22:50
Na forum napisane jest aby przekręcić korek o 1cm, a w instrukcji, żeby luźno zamontować korek. Na dole są 2 zdjęcia i proszę o odpowiedź czy korek ma być przekręcony przy odpowietrzaniu jak na zdjęciu 1 czy jak na zdjęciu 2? Jeśli przekręci się jak na zdjęciu 2 to korek jest luźno zamontowany dlatego już zgłupiałem i wolę się upewnić. Przy odpowietrzaniu z korkiem jak na zdjęciu 1, korek mi wyskoczył lekko po nagrzaniu płynu. Może i głupie ale wolę się już upewnić w 100 % :D


Nr 1
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c76e8a54d69c.jpg (https://naforum.zapodaj.net/c76e8a54d69c.jpg.html)


Nr 2
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/680f51e63cd2.jpg (https://naforum.zapodaj.net/680f51e63cd2.jpg.html)

bunkerites
16-08-16, 07:21
Luźno znaczy żeby nie latał.Weź go pierw docisnij jak byś miał zakręcać i o cm przekreć.Tak żeby nie latał luźno bo nie będziesz miał ciśnienia w układzie.Korek ustaw bardziej w pionie te narożniki.Być może trochę za mało napisałem że cm 😁.Niech będą dwa cm.U mnie jak odpowietrzałem to miałem tak jak ty na 1 zdjęciu

Genax
16-08-16, 09:58
Luźno znaczy żeby nie latał.Weź go pierw docisnij jak byś miał zakręcać i o cm przekreć.Tak żeby nie latał luźno bo nie będziesz miał ciśnienia w układzie.Korek ustaw bardziej w pionie te narożniki.Być może trochę za mało napisałem że cm 😁.Niech będą dwa cm.U mnie jak odpowietrzałem to miałem tak jak ty na 1 zdjęciu

Jeśli przekręca się więcej niż 1cm to czuć już opór. Pytam ponieważ jeśli zakręci się korek jak na zdjęciu nr2 to on luźno lata i trzyma się. Ustawię go teraz w pionie :)

bunkerites
16-08-16, 10:31
No musi byc opór :).Mam nowa chlodnice Nissensa,moze ząbki blokujące są w innych pozycjach niz OEM

jey
16-08-16, 13:41
Pamiętasz mój problem? ten sam temat.

No to jeszcze raz wymieniłem termostat i o dziwo zrobiłem 1500 km ostatnio i wszystko gra:)))))


Dziwny temat.Skoro nie kopci z wydechu.Oleju nie przybywa oraz nie ma go w wyrownawczym ani nie ma spalin.Nie sztuka jest położyć tysiaka na UPG.Trzeba wszystko wykluczyć.Jesteś pewny na 300% że gaz nie bije w układ chłodzenia ?.Może parownik nie jest szczelny.?

Co do UPG u mnie w k20 jak się dowiadywalem cała robota z częściami plus nowe uszczelniacze,frezowanie gniazd zaworowych plus sprawdzenie szelnosci głowicy około 1200 zł.Cena od najlepszych fachowców od głowic na krakowskim rejonie

Genax
16-08-16, 14:59
Pamiętasz mój problem? ten sam temat.

No to jeszcze raz wymieniłem termostat i o dziwo zrobiłem 1500 km ostatnio i wszystko gra:)))))

Jeśli u mnie pojawi się po raz kolejny problem z grzaniem to wymieniam termostat.

Czy jeśli po odkręceniu korka usłyszałem zaciągnięcie powietrza to znaczy, że układ był już dobrze odpowietrzony? Wcześniej jak źle odpowietrzałem to nie słyszałem tego. :)

bunkerites
16-08-16, 17:09
Tak zassalo powietrze więc masz znów zapowietrzony 😁

Genax
16-08-16, 23:03
Tak zassalo powietrze więc masz znów zapowietrzony 😁

Czyli przed odkręceniem korka był prawidłowo odpowietrzony? :D

bunkerites
17-08-16, 14:18
Tak mi się wydaje.Ja odkrecam korek jak węże są zimne i mięciutkie.A może miałeś zagrzane więc ciśnienie zassalo ci.Możesz na gorącym jedynie przekręcić korek do maksa jak skończysz odpowietrzac.Tam mówi manual

Radzyn
19-08-16, 11:16
U mnie prawdopodobnie skończy się wymianą silnika.
Wcześniejszy pobór oleju wskazywał na dużo większe zużycie i przebieg, niż to jest na liczniku.
Do tego zakup dobrej używki (48 tys. mil) i przekładka wyjdzie mnie taniej, niż remont całego silnika (bo nie skończyłoby się tylko na głowicy)
Ale tylko dlatego że mogę zaufać komuś kto go wymieni i weźmie odpowiedzialność za nowozakupiony, sam nie kupiłbym np. na allegro, z wysyłką na palecie - za duża loteria.
Dlatego chyba nie będę mógł opisać, co dały/nie dały dalsze prace np. przy UPG.
Na razie robię cyrkulację - jak silnik ostygnie zasysam rurką z wyrównawczego, do butelki i z powrotem do chłodnicy.
Niby woda destylowana jest tania, ale wlewam 1-2 litry dziennie ;)

Genax
19-08-16, 13:04
Dzwoniłem do ASO w Poznaniu i za termostat chcą 150zł. Gdzie wy ludzie kupowaliście za 74zł? :/

U mnie w ogóle jest jakiś cyrk :D po trasie 180km staję w mieście i oczywiście zaczyna się grzać. Włączam nawiew na maksa i gorące powietrze lecz po chwili leci zimne. Gaszę silnik, czekam 10min, ruszam i po odpaleniu daje bardzo gorącym powietrzem. Po 5min jak już dobrze stanę to znowu zaczyna się grzać i leci coraz chłodniejsze powietrze. Oba węże były gorące. No i oczywiście płyn w wyrównawczym do korka. :)

bunkerites
19-08-16, 16:01
Cuda się dzieją u ciebie.Wyłóż ten hajs na termostat.Jak nie pomoże to UPG na 99%.Ja kupiłem w Aso w Krakowie podjarze w lutym.Widze że w górę poszły albo trafiłem na promocję ?

Genax
19-08-16, 16:12
Cuda się dzieją u ciebie.Wyłóż ten hajs na termostat.Jak nie pomoże to UPG na 99%.Ja kupiłem w Aso w Krakowie podjarze w lutym.Widze że w górę poszły albo trafiłem na promocję ?

Zamówiony. Jeśli nie pomoże to trudno. Dodam tylko jeszcze jedno. Po wymianie rozrządu i sprawdzeniu po kilku dniach oleju, zauważyłem, że olej ma lekkie zabarwienie czerwieni.

bunkerites
19-08-16, 16:56
Jaki masz olej ?.U mnie Liqui Moly 5w40 zrobił się czerwonawy.

Może coś ci s*******il mechanik.Może pompa wodna nie wydala.Lipa jak zrobisz na strzała UPG wydasz tysiaka a problem wrocil..

Genax
19-08-16, 17:03
Również liqui moly 5w40 :)

Oddam mu auto niech sprawdzi pompę wody bo ja nie widzę żadnych objawów UPG. Płyn chłodniczy jest czysty. Jedynie po wymianie rozrządu z pompą, w wyrównawczym pojawił się jakiś brud. Nie był to olej tylko po prostu jakiś syf jakby z chłodnicy.

bunkerites
19-08-16, 18:01
Mi tego oleju wziol 1.5 L na 8 tys 😁 .A Motula 5w40 maks litr na 10 tyś.

Genax
19-08-16, 22:33
Mi tego oleju wziol 1.5 L na 8 tys 😁 .A Motula 5w40 maks litr na 10 tyś.

Ja nie narzekam choć może i tyle samo mi łyka. Co do problemu z przegrzewaniem to chciałem zaznaczyć, że plyn nie jest przepalany. To co wyciągnę że zbiorniczka idealnie wlatuje znowu to chłodnicy. We wtorek będę miał już chyba termostat to zabiorę się za wymianę. :)

bunkerites
19-08-16, 23:01
Masz możliwość nawiercenia starego termostatu?.Jak tak to nawierc go i zamontuj.Jezdzij to zobaczysz czy był zepsuty.Ja tak zrobiłem o czym pisałem dużo wczesniej

Genax
20-08-16, 12:13
Wydaje mi się jeszcze, że mój mechanik mógł naoieprzyc za dużo silikonu do pompy bo po 2 tygodniach od wymiany takie akcje się zaczęły..

Dzisiaj zauważyłem, że cały płyn ze zbiorniczka wrócił do chłodnicy. Termostat i tak zamówiony.

bunkerites
22-08-16, 12:47
Mi nieszczelna nagrzewnica bulgocze podczas przegazowania na wolnych obrotach.Dzis odpowietrzalem to zauwazylem ze waz od termostatu byl delikatnie cieply przy temperaturze plynu 87 st!.Gorny waz chlodnicy goracy.Przy 96 wlaczyl sie wentylator i poscil termostat.Ma tak byc czy znow sie gnoj zawiesza?

kobert
22-08-16, 18:10
Jeśli pytasz czy termostat ma sie otworzyć dopiero po włączeniu wentylatora to napewno nie. Wentylator napewno włącza się przy wyższej temperaturze niż otwarcie termostatu

Genax
23-08-16, 09:30
To ja mam pytanko. Wczoraj po trasie stoję w mieście i przy temp. 97 wentylagor się nie włącza. Wkrecilem na obroty ponad 3,5 i się załączył. Zrobiłem tak jeszcze raz i wygląda to na to jakby wentylator załączał się dopiero jak przygazuje przy 97 stopniach :/

bunkerites
23-08-16, 20:43
Termostat ma się na 78 stopniach otwierać a u mnie znów najwidoczniej się zacina.Wymienie nagrzewnice i się okaże co dalej będzie

Genax
24-08-16, 17:31
Czy tak odpowietrza się dokładnie EM2?

https://www.youtube.com/watch?v=Dq-ykCWJa_o

Wie ktoś może od czego jest ta guma?

https://www.youtube.com/watch?v=FFIB5LjNO1s

marrccin
24-08-16, 23:13
To ja mam pytanko. Wczoraj po trasie stoję w mieście i przy temp. 97 wentylagor się nie włącza. Wkrecilem na obroty ponad 3,5 i się załączył. Zrobiłem tak jeszcze raz i wygląda to na to jakby wentylator załączał się dopiero jak przygazuje przy 97 stopniach :/na moje w normie, u mnie tez przy ok 97 sie wlacza


Czy tak odpowietrza się dokładnie EM2?

https://www.youtube.com/watch?v=Dq-ykCWJa_o

Wie ktoś może od czego jest ta guma?

https://www.youtube.com/watch?v=FFIB5LjNO1sto jakis domowy patent, em2 wg manuala podobnie jak ep sie odpowietrza przez korek (od tego czujnika nie ma juz daleko).
Ta guma to z tego co zauwazylem (1/3 filmu obejrzalem) to jeden z wezy ukladu chlodzenia, koles mial wyciek dlatego mu sie przegrzewala

Genax
24-08-16, 23:59
Tutaj facet jeszcze tak odpowietrzał układ.
https://www.youtube.com/watch?v=VnnEQXrpspU

Jutro wymieniam termostat i zastanawiam się czy nie odpowietrzyć tak układu..

marrccin
25-08-16, 00:51
Tutaj facet jeszcze tak odpowietrzał układ.
https://www.youtube.com/watch?v=VnnEQXrpspU

Jutro wymieniam termostat i zastanawiam się czy nie odpowietrzyć tak układu..
Ja kiedys podobnie uzupelnialem jak spaliny w uklad szly, tylko bez lejka :p musisz go szczelnie przymocowac. Teraz odpowietrzam prawie wg manuala, tylko w pierwezej fazie bez korka, uciskam weze i jak podejdzie plyn pod szyjke zakrecam do polowy. Pozniej czekam na 2x wentylator, dokrecam i krotka przejazdzka. Nastepnego dnia przed odpaleniem zazwyczaj jrszcze niewiele wchodzi, zakrecam i viola :)

Genax
25-08-16, 02:04
Ja kiedys podobnie uzupelnialem jak spaliny w uklad szly, tylko bez lejka :p musisz go szczelnie przymocowac. Teraz odpowietrzam prawie wg manuala, tylko w pierwezej fazie bez korka, uciskam weze i jak podejdzie plyn pod szyjke zakrecam do polowy. Pozniej czekam na 2x wentylator, dokrecam i krotka przejazdzka. Nastepnego dnia przed odpaleniem zazwyczaj jrszcze niewiele wchodzi, zakrecam i viola :)

Czy po odkręceniu korka nie trzeba przeprowadzać ponownie odpowietrzania? Zakręcasz korek do połowy czyli do tego miejsca gdzie korek jest luźno zamontowany tak? Uciskanie węży na włączonym silniku? Pytam dokładnie bo już tyle kombinowałem, a mam objawy zapowietrzenia...

bunkerites
25-08-16, 15:04
Pisalem ci żebyś na zimnym silniku korek zakrecal

bunkerites
27-08-16, 17:32
Cuda u mnie się dzieją.Wczoraj trasa 140km po autostradzie z załączonym Elm327.Prędkości do 160km/h.Temperatura płynu podczas jazdy 88 st a w korku 96 ( wiatrak działał).Dziś rano patrze a prawie pod korek płynu w wyrownawczym.200 ml przelalem do chlodnicy.Odpowietrzam i monitoruje temperature otwarcia termostatu.Przy 90 st dolny wąż lekko ciepły.Albo znów termostat do wymiany albo zrzucam głowice

i goon
27-08-16, 18:27
TypeR i inne (ukłon w stronę kolegi bunkerites i pozostałych)

Termostat zaczyna otwierać się od 76-80*C. Pełne otwarcie 90*C (pow. 8mm)
Włącznik wentylatora (TypeR montowany w chłodnicy) załącza przy 91-95*C

Wymiana płynu
1.Uruchom silnik i ustaw maksymalne ogrzewanie.
2.Wyłącz silnik i spuść płyn chłodniczy.
3.Zbiorniczek wyrównawczy napełnij nowym płynem. Poziom płynu równy
z znacznikiem MAX.
4.Napełnij chłodnicę pod górna krawędź.
5.Zainstaluj korek chłodnicy luźno tj. pierwsze przekręcenie korkiem.
6.Uruchom silnik. Ma chodzić na wolnych obrotach. Wentylator
ma załączyć się 2 razy.
7.Wyłącz silnik. Sprawdź poziom płynu w chłodnicy. Jeżeli trzeba
to uzupełnij.
8.Zamontuj korek chłodnicy ciasno tj. korek zamknięty.
9.Uruchom jeszcze raz silnik i sprawdź czy nie ma wycieków.

Pozdrawiam
PS.
Zanim zrzucisz głowicę to wyk. pomiar kompresji.
"Jeżeli odczyt na dwóch sąsiadujących cylindrach różni się o 20 psi lub więcej
od innych cylindrów, wskazuje to na uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
W obu cylindrach może występować woda i/lub olej." cyt. YATO Polska.

A może układ zakamieniały? Są do tego odpowiednie środki chemiczne.

bunkerites
27-08-16, 19:10
Czyli termostat ok jest.Mam nowe chłodnice jak i nagrzewnice OEM która kosztowała gruboo.Układ odpowietrzony.Płyn wywala tylko po trasie kiedy jade dość "mocno".Oleju nie przybywa ani nie ubywa.Nie kopci i nie grzeje się silnik.Cuda kolego

i goon
27-08-16, 19:52
Sprawdź tą kompresję. Nie jest to trudne. Nie zedrze z Ciebie butów.
Co to za płyn chłodniczy masz zalany? Może to jego wina. Nic mi do
głowy innego na razie nie przychodzi.

EDIT.

Jeżeli poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym
jest niezmienny tj. między MAX a MIN, nie może być MIN lub
poniżej, to odpuść sobie kompresję i przyjrzyj się dokładnie
temu płynowi chłodniczemu co masz zalany. Jest spore
prawdopodobieństwo, więcej niż 50%, że to wina płynu.

bunkerites
27-08-16, 20:53
Był borygo wywołało.Jest Dynagel też jak widać wywala.Kompresje sprawdze

A płyn jest na Max kresce.I się nie zmienia do czasu kiedy wywali płyn pod korek 😁

Dziś też zauważyłem że jak na dworze rano było 22 st a temperatura zasysanego powietrza 40 st.Wyskoczył błąd P0172.Auto też zaczęło troszkę więcej palić.

Genax
29-08-16, 13:49
Ja u siebie wymieniłem termostat na OEM i odpowietrzyłem układ. Nie wywaliło mi płynu w wyrównawczym lecz startując miałem płynu między MIN, a MAX. Po 150km sprawdziłem płyn i było może z 6cm ponad MAX. Po wjeździe do Poznania stałem na światłach i wentylator włączył się dopiero przy 98 stopniach, a po kilku minutach dopiero przy 101 stopniach... Problemu z chłodnym powietrzem już nie ma... Zauważyłem, że na światłach wolniej się grzeje lecz nadal wentylator załączał się dopiero przy 101 stopniach... Na moment było nawet 103 ale spadło od razu. Jeśli jadę krótki odcinek to załącza się przy 96-97 stopniach. Auto zgasiłem wieczorem i dzisiaj rano miałem tyle samo płynu w zbiorniczku co przed trasą. Po wymianie rozrządu do wyrównawczego wywaliło jakiś brud. Nie był to olej tylko po prostu syf i stało się to tylko raz.

bunkerites
29-08-16, 20:48
Nie powinno do 100 st dochodzić.

Genax
30-08-16, 08:52
Nie powinno do 100 st dochodzić.

Może czujnik od wentylatora do wymiany?

bunkerites
30-08-16, 09:56
Myślę że tak

Genax
30-08-16, 13:53
Nówka czy używka? Gdzie najlepiej kupić?

i goon
30-08-16, 14:44
Tylko nówka.
Link http://honda.epc-data.com/
Tu znajdziesz oryginalny numer części a potem np. w ipartsie sobie
sprawdzisz cenę.

bunkerites
30-08-16, 15:30
Popytaj ludzi w haparts.pl

Radzyn
01-09-16, 22:01
Okazało się że płyn wywalało przez tę dziurę:

http://images75.fotosik.pl/860/f3d0a5791d34065egen.jpg

;)

Faza testów po zmianie silnika (D16V1, z anglika o przebiegu 48 tys. mil, nie jeżdżony na gazie, jak to zazwyczaj w UK)
Na razie OK, został LPG do ustawienia i klima do nabicia.
Czas pokaże czy to był słuszny wybór i czy mogę pisać: "wymień silnik, jest taniej i szybciej niż remont góry i dołu w starym silniku"
PS. Oczywiście płynu już nie wywala ;)

bunkerites
01-09-16, 22:55
Wiadomo że taniej.Tylko jest to loteria.Miałeś możliwość sprawdzenia kompresji czy zrobienia próby olejowej przed zakupem silnika?

Radzyn
02-09-16, 01:06
Nie, jedynie mechanik wybierał "wizualnie" spośród kilku dostępnych.
Plusy - blisko i gwarancja, że jak po montażu będzie źle, to wymienią na inny.

Genax
02-09-16, 22:12
Jechałem dzisiaj autostradą do poznania trzymając ciągle 140km/h. Po 160km kiedy zatrzymałem się na bramkach w korku zauważyłem, że temperatura pięknie wzrastała. Od razu włączyłem nawiew na maksa i gorącą temperaturę. Gaszę silnik i co? zaczyna lecieć chłodne powietrze. Był jakiś wypadek więc jechałem w korku ciągle stając i ruszając. Temperatura wzrastała na postoju i jak gasiłem silnik to ciągle zaczynało lecieć chłodne powietrze. Zauważyłem, że kiedy stałem i trzymałem ją na 2,500obr. to temperatura zaczynała powoli spadać. Na początku na włączonym silniku leciało chłodne powietrze lecz jak przytrzymałem ją na obrotach to zaczynało lecieć gorące. Czy możliwe jest to, że pompa szwankuje? Przypomnę, że taki cyrk zaczął się 2 tygodnie po wymianie rozrządu...

Układ odpowietrzony - nie leci już chłodne powietrze na włączonym silniku po trasie
Termostat nowy

Michał102
02-09-16, 22:30
Gaszę silnik i co? zaczyna lecieć chłodne powietrze

No a niby jakie ma lecieć, skoro po zgaszeniu silnika płyn w układzie przestaje krążyć i to co jest w nagrzewnicy jest wychładzane przez wentylator nawiewu?

Genax
02-09-16, 23:14
No a niby jakie ma lecieć, skoro po zgaszeniu silnika płyn w układzie przestaje krążyć i to co jest w nagrzewnicy jest wychładzane przez wentylator nawiewu?

W sumie chyba nigdy nie sprawdzałem czy na wyłączonym silniku leci ciepłe powietrze. Na autostradzie zauważyłem jeszcze, że wyleciało kilka kropel spod korka od chłodnicy. W dodatku wentylator w ogóle się nie włączał. Zamawiam nowy włącznik wentylatora. Jakiś pomysł?

#edit

Rano jak jechałem to auto bardzo szybko się zagrzalo i leci ciągle chłodne powietrze... Czy gaz moze mieć coś do tego? Zauważyłem, że ostatni oczasami nie chce się włączyć.

bunkerites
03-09-16, 10:46
Masz przygody kolego.Być może jednak pompa nie ogarnia a może i łopatka się urwala z pompy.Masz pompe Aisin ?

Genax
03-09-16, 12:51
Dzisiaj zauważyłem jeszcze, że wentylator nie załączył się ani razu jeżdżąc po mieście. Wcześniej w mieście jeszcze załączał. Jak jadę po mieście to czasami leci gorące powietrze, a jak stanę to zaczyna lecieć chłodne i po chwili jak zachce to leci znowu gorące...

i goon
03-09-16, 14:03
Wydaje mi się, że masz powietrze w układzie.

Genax
03-09-16, 20:02
Zauważyłem jeszcze, że gaz przestał się przełączać jak należy. Auto rozgrzane, a gaz przełącza się po 10-15min

bunkerites
03-09-16, 22:01
Mógł ci czujnik temperatury płynu w redaktorze paść.Miałem tak.Temperatura płynu 70 st a czujnik w redaktorze pokazywał 20st.

Lub membrany masz nie szczelne i przepuszczaja w niewielkim stopniu LPG w układ chłodzenia i wywala ci płyn....Ile reduktor ma najechane km?

Genax
03-09-16, 22:22
60,000km. Na przeglądzie powinienem być już dawno. Raz w nawiewów poczułem gaz ale to było tylko raz. No nic, pojadę na przegląd tak czy inaczej.

bunkerites
04-09-16, 10:18
60tys powinno być ok.Jaki masz reduktor ?

Genax
04-09-16, 13:06
Zapowietrza się chyba... Odkrecilem korek, dolalem płynu na full, zacząłem odpowietrzyć i przy 96 stopniach włącza się wentylator..

bunkerites
04-09-16, 13:55
U mnie tez sie zapowietrza ale tylko jak dam ostro w p....Ale wiesz cieknie mi nagrzewnica i na 99% przez nagrzewnice sie zapowietrza.Tak mysle

Genax
04-09-16, 15:16
U mnie też tylko dając w pi**e.. Korek od chłodnicy walniety? Można jakoś sprawdzić przez co się za powietrza? Spróbuję odpowietrzyć z przodem do góry.

bunkerites
04-09-16, 18:29
Korek raczej nie.Gdzieś wchodzi powietrze.A jak masz rozgrzane auto i jedziesz więc jak ma ci zapowietrzyc przez korek ?.Ciśnienie przy korku nie ssa do środka powietrza gdyby miał jakąś nieszczelność.Prędzej by ci wywołało korkiem przy chlodnicy płyn

Ktoś gdzieś pisał że mu UPG tak strzeliła że tylko ssało powietrze w układ chłodzenia....Ja w końcu muszę wziąść się za wymiane nagrzewnicy.Przed tym jak zobaczyłem że leje się z nagrzewnicy to nie wywalało płynu

Genax
05-09-16, 09:26
Czy wlanie innegu płynu może na to jakoś wpłynąć? Z tego co wiem to mój mechanik po wymianie rozrządu dolal mi jakiegoś płynu i nie był to na pewno borygo tylko jakiś uniwersalny do wszystkich aut.

cwiro2000
05-09-16, 18:20
Czy wlanie innegu płynu może na to jakoś wpłynąć? Z tego co wiem to mój mechanik po wymianie rozrządu dolal mi jakiegoś płynu i nie był to na pewno borygo tylko jakiś uniwersalny do wszystkich aut.

Genax ty masz dolot tss prawda? Jezeli tak to stawiam na to co u mnieie dzialo a odkrylem to dopiero przy sprzedazy dolotu na mocno zagrzanym silniku.

Pod puszka dolotu jest wezyk ktory doprowadza chlodziwo do silnika jezeli dolot ci troche opadl stawiam na to ze opieral sie tak jak u mnie o ten wezyk przez co z czasem sie przetarl? Pierwsze oznaki to wywalanie plynu w rozne kierunki kolejny to zalany plynem praktycznid caly silnik. Sprawdz sobie ten wezyk taka moja rada.

Dodatkowo najlatwiejszy sposob to po dluzszym czasie zdjac gore puszki jezeli w srodku masz plamy od plynu to na bank bedzie ten wezyk.

Genax
05-09-16, 20:16
Genax ty masz dolot tss prawda? Jezeli tak to stawiam na to co u mnieie dzialo a odkrylem to dopiero przy sprzedazy dolotu na mocno zagrzanym silniku.

Pod puszka dolotu jest wezyk ktory doprowadza chlodziwo do silnika jezeli dolot ci troche opadl stawiam na to ze opieral sie tak jak u mnie o ten wezyk przez co z czasem sie przetarl? Pierwsze oznaki to wywalanie plynu w rozne kierunki kolejny to zalany plynem praktycznid caly silnik. Sprawdz sobie ten wezyk taka moja rada.

Dodatkowo najlatwiejszy sposob to po dluzszym czasie zdjac gore puszki jezeli w srodku masz plamy od plynu to na bank bedzie ten wezyk.

Mam dolot oem lecz widziałem, że mój mechanik podnosił silnik do góry i widziałem jak wąż idący od pokrywy zaworów do dolotu prawie wypadł. Możliwe, że pod dolotem coś się stało. Dzwonilem dzisiaj do kumpla, który 2 lata temu wymieniał mi rozrząd. Opowiedziałem o wszystkim i powiedział mi, że odpowietrzał mi ją wtedy z przodem w górze bo inaczej nie chciała się odpowietrzyć.... Wczoraj odpowietrzylem wg. manualna lecz poczekałem aż wiatrak włączy się minimum 6x dla pewności. Po trasie nie miałem problemu z przegrzaniem lecz nie katowalem jej przy wyprzedzaniach itp.

baczek22
06-09-16, 21:35
Sprawdz czujniki inwentylator uruchom na krótko

Wysłane z mojego GT-N7100

bunkerites
14-09-16, 13:54
Podjołem decyzje.Zarzucam w październiku głowice.Dziś przejechałem 108 km z prędkościami do 180 kmh.Srednio trzymalem 160kmh.Po godzinie od zgaszenia silnika sprawdziłem z ciekawości płyn w zbiorniczku a dam prawie na full.Oczywiście temperatura płynu podczas jazdy maks 90st.Auto ciut zrobiło się zmulone.Nie ciągnie jak jakiś czas temu.Jakby z 20 koni ubyło.

marrccin
16-09-16, 09:25
I pozniej nie zasysalo po ostygnieciu z wyrownawczego?

bunkerites
16-09-16, 11:18
Nie plyn nie wrocil.Jest myk ze wyskoczyl mi blad P0172.Check zaswiecil kiedy rano odpowietrzalem auto.Bo spuscilem plyn i nowy zalalem (sam nie wiem czemu)Nie jestem pewien czy to wina EGR bo mam solidnie tlumik na czarno okopcony czy Lambda szaleje
Tu jest z zamrozonej ramki zrzut

Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida
================================================== =======

VIN samochodu:Nieobecny
Producent:Nieznane
ID kalibracji pojazdu:Nieobecny

Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 27,843 %
Temperatura płynu chłodzącego = 73 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = -29,688 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -20,312 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 4,061 psi
Obroty silnika obr./min = 785,75 rpm
Prędkość (OBD) = 0 km/h
Temperatura powietrza na wlocie = 20 °C
Położenie przepustnicy = 9,412 %


koniec raportu.

Wczoraj po zmianie plynu dolewalem i odpowietrzalem.Dzis rano odkrecilem korek dolalem 200 ml i znow odpowietrzylem dla pewnosci.W zbiorniku mam idealnie ustawione miedzy MIN a MAX.Pojezdze i zobacze co sie bedzie dzialo.Jest to ostatnia szansa ze uklad bym zapowietrzony przez cieknaca nagrzewnice ktora zostala wymieniona.

Genax
17-09-16, 00:19
U mnie jednak był zapowietrzony układ. Zrobiłem trochę inaczej. Najpierw dolalem płynu maksa do chłodnicy, włączyłem silnik i zacząłem uciskać węże wlewając ciągle płyn do chłodnicy. Pouciskwlem kilka razy, zgasilem silnik i zakrecilem luźno korek. Odpalilem auto i czekałem aż włączy się wentylator
Nie zgasilem silnika po włączeniu drugi raz wentylatora tylko czekałem aż załączy się 6-7x. Natchnęło mnie to jak oglądałem filmik na YT i koleś pokazał, że po drugim włączeniu wentylatora, powietrze jeszcze bulgotało w płynie. Zgasilem silnik, zakrecilem korek i jadąc w trasę, kręcąc często wysoko nie mam już problemu. Jeśli ktoś chce mieć pewność jeśli chodzi o odpowietrzanie to najlepsza metodą jest odpowietrzenie z przodem do góry.

bunkerites
17-09-16, 15:15
Czyli np podjezdzam pod krawężnik przodem i robię całą procedure odpowietrzania.?.Jak mój ostatni zabieg nie pomógł to zrobie z przodem w gorze

Genax
17-09-16, 18:30
Wyyyyyżej. Najlepiej na podnośniku podnieść do 30-40stopni lub wjedź na jakiś mega stromy podjazd. Ja osobiście tego jeszcze nie robiłem ale mój inny mechanik mówił, że zawsze tak u mnie robił. Ostatnio zrobiłem tak jak napisałem i auto stało na wyższym chodniku przodem do góry ale nie był on zbyt wysoki.

bunkerites
17-09-16, 18:52
Mam dostęp do podnośnika więc tak zrobię jak mój zabieg nie pomógł.Jutro rano sprawdzę czy przypadkiem trzeba dolać płynu do chlodnicy

Genax
17-09-16, 20:21
Mam dostęp do podnośnika więc tak zrobię jak mój zabieg nie pomógł.Jutro rano sprawdzę czy przypadkiem trzeba dolać płynu do chlodnicy

Tylko zrób tak jak napisałem we wcześniejszym poście :) tak w ogóle to normalne, że went po trasie włącza się dopiero przy 96-97 stopniach ? Z tego co widzę to czujniki powinny załączać przy 95 :)

bunkerites
17-09-16, 22:01
Tak normalne.U mnie też się tak włącza jak jadę w trasie i stane w korku

bunkerites
19-09-16, 18:06
Wymieniłem korek chlodnicy na nowy.Raz jeszcze odpowietrzylem twoim sposobem Genax.Po 7 razie włączenia went dokrecilem korek chlodnicy.Spojrzałem na zbiornik wyrownawczy a tam z 2 cm powyżej maks.Zobacze po nocy czy płyn wrócił do chlodnicy

bunkerites
20-11-16, 08:25
Uwaga Uwaga.Po 11 miesięcznej batalii z wywalaniem płynu okazalo się ze winy był reduktor gazu.Który podczas wysokich obrotów lubił popuszczac ciśnienie w układ chlodzacy.Koszt naprawy 240 zł reduktor i 50 zł robocizna.Auto testuje od 1380 km i jest spokój.

analyzer64
02-12-16, 14:18
Czy u Was też słychać w środku (po prawej stronie w okolicach schowka) przelewanie się wody przy dodawaniu gazu? Nie jest to słyszalne cały czas.

Płyn jest, ogrzewanie jest, jeszcze odpowietrzę układ.

Nagrzewnica nieszczelna? Przypchana? Dywaniki suche...

bunkerites
02-12-16, 15:47
Tak przerabiałem to.Układ Ci sie zapowietrza.Płyn wywala do zbiorniczka?

Sprawdz węże w których płynie płyn chłodniczy.Być może zwierz przegryzł węża lub opaska dobrze nie trzyma.A masz LPG ?

analyzer64
02-12-16, 20:05
Nie, płynu nie wywala, wycieków też nie zauważyłem, chyba że jest na tyle mały że od razu odparowuje. W weekend przejrzę dokładnie wszystkie przewody.

LPG brak

bunkerites
02-12-16, 21:24
Jak masz ogrzewanie na full to uklad powinien sam sie odpowietrzac.

U mnie bulgotanie w nagrzewnicy bylo slychac podczas "przegazowania" na wolnych obrotach silnika.Winny okazal sie przegryziony waz ktory idzie do nagrzewnicy.Byl dosc mocno wilgotny bez wiekszych wyciekow

analyzer64
02-12-16, 21:39
Zobaczę te przewody, jak przykręcę ogrzewanie do połowy to już nie przelewa się...
Jest jakiś problem z wymianą tych przewodów, czy trzeba deskę zwalać?

bunkerites
03-12-16, 13:23
Nie,węże masz w komorze silnika.Musisz odkrecic rezonator i puche z filterem powietrza.Wtedy masz lepszy dostęp.Sprawdz na zimnym silniku po nocy ile masz płynu w chłodnicy

analyzer64
04-12-16, 10:57
Węże wszystkie obejrzałem, nic się nie poci nawet. Wszystkie równomiernie gorące i miękkie, termostat sprawny, chłodnica po całości gorąca. Po przegazowaniu płynu nigdzie nie wywala, sam nie wiem, niby wszystko działa dobrze a to przelewanie się słychać. Korek chłodnicy jutro podmienię. Kupiłem Gates RC133.

bunkerites
04-12-16, 12:55
Gdyby korek puszczał to byś miał full płynu w zbiorniczku
W razie wu mam na sprzedaz nagrzewnice do EP.

Ogolnie bulgotanie w nagrzewnicy to oznaka zapowietrzonego układu.Gdyby nagrzewnica była nie sprawna czy zatkana to jeden z dwóch węży które sa przy nagrzewnicy był by zimny.
Ktoś mi kiedyś mówił że UPG tez tak może sie objawiać...Lecz tobie płyn nie idzie do zbiornika żeby cisnienie biło w układ

analyzer64
04-12-16, 13:07
No i po rozgrzaniu w zbiorniczku mam ze 3cm ponad max, aczkolwiek ten zbiorniczek jest tak zrobiony, że zwęża się u góry, więc te 3cm to może nie być jakoś dużo płynu...

bunkerites
04-12-16, 13:48
A katujesz że 3 cm ponad stan?.Płyn wraca jak silnik ostygnie?

analyzer64
04-12-16, 13:58
Katować nie katuję (na postoju kręciłem do odcięcia - mam na 4000rpm, potem jazda 120-140 km/h), płyn wraca normalnie i jest max w zbiorniczku równo i w chłodnicy też. Miałem już tak wcześniej, że poziom rósł ale może to normalne z uwagi na rozszerzalność metalu.

bunkerites
04-12-16, 14:07
Więc jest ok skoro płyn wraca a układ nie powinien być zapowietrzony,skoro płyn wraca.Z korkiem też ok.Działa w dwie strony

analyzer64
04-12-16, 14:23
Na kanale jeszcze obejrzę pompę wody. Mam aisin założony w maju, w lato wyszedł jakiś dziwny hałas, ale minął na drugi dzień.
https://www.youtube.com/watch?v=8kGTJorj14k

Później to już się nie powtórzyło. Nie mam przekonania do tej pompy.

bunkerites
05-12-16, 11:14
Tez mam aisin.Niby dawali na pierwszy montaz.Zlego slowa nie powiem

tegies
06-12-16, 12:44
Mam aisin założony w maju

Też jak zmieniałem rozrząd to dałem AISIN.
Trafiłem na wadliwą, po pół roku pracy zaczęła przeciekać z dziurki
http://s10.ifotos.pl/mini/pompajpg_aneeqsn.jpg
Także przyjrzyj się dokładnie od spodu. Jeśli będziesz miał podobnie to może jakaś wadliwa partia krąży po sklepach.
Mnie polecano właśnie AISIN ze względu na brak problemów a tu taki babol mi wyskoczył :rolleyes:

bunkerites
19-03-17, 17:14
Byl spokoj od listopada.Jutro zrzucam glowice :)

bunkerites
02-04-17, 15:29
Napisze dla potomnych jakie koszta byly.Wiec 2140 zl kompletny remont glowicy.Nowe zawory wydechowe plus frezowanie gniazd zaworowych.LPG zrobilo zlo :)

kobert
18-04-17, 22:25
Czytałem opinie na temat cudow z plynem ogrzewaniem temperatura i zauwazylem ze jak ktos ma gaz to wczesniej czy pozniej natrafia na te problemy. Mimo to zalozylem soboe gaz "eco lovato" czytalem ze wazne jest odpowietrzenie ,po spuszczeniu plynu zeby odpowiednio zrobic procedure odpowietrzania, tlumaczylem to rowniez mechanikom od gazu ze przod trzeba uniesc itd.ale wiem z polecenia ze sa specjalistami od hond i oni tez z zapewnili mnie ze zrobia to odpowiednio. Po zrobieniu jakichs 3-4 tys na gazie zaczelo sie ( a nigdy nie bylo z tym najmniejszych problemow) zatrzymalem sie pod sklepem a przy ustawieniu na maks ogrzewania z kratek lecialo zimne. Zgasilem silnik i potem znow uruchomilem zaczalem jechac i auto zaczelo grzac. Po dojechaniu do domu sprawdzilem plyn w zbiorniczku i bylo duzo ponad maks. Najbardziej przeraza mnie to, ze u wielu z was byly podobne problemy, proby wymiany tetmostatu,rozne sposoby odpowietrzania, korek chlodnicy itp. Bylo dobrze przez chwile a konczylo sie i tak UPG. Jutro bede dzwonil do tego warsztatu ale znajac zycie uslysze ze oni nie maja z tym nic wspolnego. Co radzicie zrobic w pierwszej kolejnosci?

Dodam że temperatura na wskaźniku była cały czas w normie

marrccin
18-04-17, 23:33
(...)Co radzicie zrobic w pierwszej kolejnosci?

Dodam że temperatura na wskaźniku była cały czas w normie
sprawdz, czy Ci zaciagnie plyn spowrotem do chlodnicy. Jesli silnik byl rozgrzany, osiagnal temp robocza na tyle by wentyl sie wlaczal to musi poziom opasc, jesli tak sie nie stanie, moze to swiadczyc o nieszczelnosci ukladu (zewnetrznym - wycieku, badz wewnetrznym - np. upg). nastepnym razem, kiedy odbierzesz auto od mechanikow dolej plynu do chlodnicy, lekko scisnij gorny woz by wypchnac powietrze i zakrec korek (wszystko na temp ustawione na max), ja tak robie kilka razy przed kazda jazda po tym jak cos bylo z chlodniczym robione. Juz nie mowie, o tym ze przez kilka miesiecy nabilem kilka tys km, kiedy juz bylem niemal pewny, ze to upg. wezykiem z akwarystycznego sciagalem kiedy mi nabil wyrownawczy i spowrotem do chlodnicy :P

tez mialem takie dziwne rzeczy, ze temp w normie... poszla mi ze dwa razy do gory jak jeszcze nie wiedzialem, ze cos jest na rzeczy. kiedy wypychalo mi powoli plyn poza wyrownawczy, jak juz bylo tak malo ze nie mogl chlodzic albo krazyc w ukladzie to wlasnie dopiero w tedy temp do gory i gejzer pod macha

ale nie twierdze, ze to upg musi byc u Ciebie... poczytaj ten temat, moje posty tu, badz na innych forach (np. ep)

ps. dodam, ze temp na wskazniku jest w normie w zakresie conajmniej 90 +/- 10 stopni... wskazowka stoi niemal jak przyklejona

bunkerites
19-04-17, 23:01
Po pierwsze nie ma co panikować.LPG by ci nie zarznelo uszczelki w tak krotkim czasie.U mnie auto LPG mialo 6 lay zanim zaczeły sie cuda dziać.Nie panikuj i najpierw odpowietrz dobrze auto.Ja walczylem z półtora roku

marrccin
19-04-17, 23:13
Wiesz, auto nie jest nowe, lpg moglo dokonczyc dziela :) uszczelka mogla poddac sie i bez tego. przy zalozeniu, ze to upg

kobert
19-04-17, 23:15
Bunkerites a potem i tak skonczylo sie u ciebie wymiana UPG :) na czytalem sie na tym forum i zauwazylem ze takie anomalia wlasnie konczylysie UPG a mialem bez gazu zawsze spokoj wiec daje do myslenia... Tez wlasnie strzykawa a na niej wezyk wyciągnąłem z wyrównawczego nadmiar płynu i Dolałem to do chłodnicy tak żeby było w niej pełno. Potem pojeździłem potem pojeździłem silnik chodził długo postow na wolnych obrotach wentylator włączył si potem pojeździłem silnik chodził długo postow na wolnych obrotach wentylator włączył się za dwa raz potem pojeździłem silnik chodził długo postow na wolnych obrotach wentylator włączył się ze 2 razy i wszystko jest w porządku ogrzewanie działa ale zobaczymy jak długo, tak też kazali mi zrobić gazownicy. Do wyrównawczego Dolałem gdzieś szklankę brakującego płynu. Dodam że robiłem to rano na zimnym silniku bo płyn ze zbiorniczka wyrównawczego nie cofnął się sam do chłodnicy

Sorry za dziwną pisownię:)

marrccin
19-04-17, 23:23
+1 ;)

bunkerites
20-04-17, 05:06
Aaa a co najlepsze.Cuda bo na 100 km znikł olej w ilości 1 litra.Auto nie kopci i nie zamula.Przyczepilem GoPro do zderzaka nad tlumikiem i ogien do 7 tys obr po autostradzie.Zero dymu.Pod autem na jezdni sucho.W poniedzialek auto wraca na tzw gwarancje.Cuda...

marrccin
20-04-17, 05:25
Widze, spac przez to nie mozesz :) zaczynajac czytac, juz mialem odpisac, ze kiedy jedziesz to nie widzisz ;)
uprzedziles moja odpowiedz ta kamerka... ale moze tak byc ze prostopadle nie widac (przy duzej predkosci moglby byc rozrzedzony), a w linii prostej za toba z drugiego auta bylo by widac :P
ew. sprawdz, czy plynu w chlodnicy nie przybylo Ci w ilosci jednego litra :D

ps. Honda. The power of dreams :)

bunkerites
20-04-17, 09:27
Płyn jest git.Swiece suche

Dziś pod pracą na wolnych obrotach dałem do 6 tys i trzymałem z 30 sekund.Koles stał i obserwował
Zero dymu

Mordor
23-04-17, 19:40
Cześć, czy w przypadku wywalania płynu do zbiorniczka może być przyczyną korek chłodnicy 0,9 bar? Prawdopodobnie poprzedni właściciel przy zmianie chłodnicy taki zostawił.

Wysłane z mojego XT1039 przy użyciu Tapatalka

bunkerites
30-04-17, 18:12
Tak

marrccin
02-05-17, 21:18
Ja w niedziele przegonilem swoja po podmiance silnika na torze - wywalilo wyrownawczym, dodatkowo rzygala olejem z wydechu :D, plyn uzupelniony litr oleju dolany, drugi przejazd juz bez cyrkow, bedzie dobrze hehe :D

http://i67.tinypic.com/9gm3yb.jpg

grzegorzgor
11-10-18, 22:17
Przez rok jeździłem z problemem wywalania plynu do zbiornika glownie po zakończeniu trasy co najmniej 300km. Na drugi dzien plyn wracal do chlodnicy. Ostatnio w trasie autostradzie 100km przy predkosciach do 120km/h robilem postoje co ok 20km i poziom wzrastal od max na zbiorniku co 2cm w gore na kazdym postoju, az wkoncu po skonczonej trasie plyn wywalilo. Problem byl tylko na trasie. Pomogla wymiana termostatu. Stary sprawdzalem w garku na kuchence otwieral sie dopiero przy 86st o ok. 3mm, a powinien wg instrukcji otwierac sie od 76-80, a pelne otwarcie 8mm przy 90st. Przy wymianie warto odkamienic i zalac nowym plynem.

grzegorzgor
20-11-18, 09:27
Witam ponownie. Niestety wymiana termostatu nie rozwiazala problemu przybywania plynu chłodniczego w zbiorniku. Kupilem plyn reakcyjny na badanie spalin, ktory nic nie wykazał. Podlaczalem do chlodnicy, gazowalem, wentylator kilka razy sie zalaczyl. Powiecie ze plyn do d...ale przylozylem do rury wydechowej i zmienił kolor na żółty. Chłodnica, korek 1.1bar, termostat wymienione, pompa wody sprawna, wiec zdecydowalem sie na wymiane upg. Przy okazji wymienilem pierscienie bo bral ok.300ml oleju 5w50 mobil1 na 1000km. Jestem na etapie docierania. Przejechalem 500km z obrotami do 4tysi wszystko hula. Zauwazylem ze mialem niewielki wyciek oleju spod upg w okolicy 1 cyl., choc poczatkowo wskazywalo na uszczelniacz walu korbowego.

mały_miszcz
20-11-18, 16:31
Kolego, od razu mogles sprawdzic/wymienic panewki, wiele razy juz bylo tak ze po upg panewki mowia papa, ja tak mialem juz dwa razy w dwoch hondach.

grzegorzgor
27-11-18, 08:44
Nie byly zjechane jak wyjmowalem tloki. Inna sprawa ze nie chciałem bawic sie w plastigauge zeby dobrac na wymiar. Mysle ze jak dadza znac o sobie to od razu dam wal do sprawdzenia zeby to pasowalo.