PDA

Zobacz pełną wersję : problem po swapie



pawel87
09-08-08, 15:53
jestem po swapie z d15b2 na d16z6 i mam kilka problemow. auto jest bardzo czule na gaz, jadac na drugim biegu przy ok 2 tys obr gdy sie lekko puscu gaz to bardzo szrpie(linka od gazu zostala z d15b2, ale to raczej nie powinno miec wplywu na to). po odpaleniu auta obroty bardzo faluja, swieci sie check i nie zalacza sie vtec, do tego sa problemy z elektonika. zagary wariuja, gdy wlaczam swiatla to kierunkowskazy nie dzialaja, a wskazowki pokazuja inne wartosci niz powinny, natomiast na wylaczonych swaitlach zegary dzialaja poprawnie. Mial ktos kiedys takie objawy??

bartiH22A
09-08-08, 18:00
Zrób samodiagnostyke i napisz jakie błędy wywali tak na początek.

pawel87
09-08-08, 18:55
wlasnie zrobilem, wywalilo blad 14 i jeszce 19

mleko
10-08-08, 23:09
Obroty ci falują bo źle podłączyłeś silnik krokowy ( błąd 14), Błąd 19 wskazuje na to że kupiłeś kompa od automata, albo całego swapa, który miał kiedyś automata na pokładzie, albo pomieszałeś mega kable w kostkach kompa.

pawel87
11-08-08, 18:20
Wlozylem do silniczka krokowego inna kostke oraz go przemylem. Blad zniknal, ale obroty nadal faluja, gdy odlaczam krokowy to falowanie ustepuje. Komputer oraz silnik sa napewno z manuala, ew wiazka mogla byc z automata. Jak to moge sprawdzic??

Tompro
12-08-08, 18:59
Przeczyść zawór który znajduje się pod przepustnicą (FITV - Fast Idle Thermo Valve). Zawór ten jest sterowany płynem chłodzącym. Rozbierz go, przeczyść i złóż z powrotem do kupy. Ewentualnie jak dalej będzie pływać to można go troche podregulować.

mleko
12-08-08, 19:37
Przeczyść zawór który znajduje się pod przepustnicą (FITV - Fast Idle Thermo Valve). Zawór ten jest sterowany płynem chłodzącym. Rozbierz go, przeczyść i złóż z powrotem do kupy. Ewentualnie jak dalej będzie pływać to można go troche podregulować.

To raczej nie jest rozwiązanie skoro obroty przestają falować po odłączeniu sterowania krokowca.

Pytanie czy wiązka była przekładana z innego auta (oryginalna) czy lutowana lub przepinana. Jeśli to drugie to sprawdź ze schematem kabel po kablu we wtyczkach przy kompie oraz czy odpowiada im podpięty osprzęt na końcu kabla.

Tompro
12-08-08, 20:02
To raczej nie jest rozwiązanie skoro obroty przestają falować po odłączeniu sterowania krokowca.

Pytanie czy wiązka była przekładana z innego auta (oryginalna) czy lutowana lub przepinana. Jeśli to drugie to sprawdź ze schematem kabel po kablu we wtyczkach przy kompie oraz czy odpowiada im podpięty osprzęt na końcu kabla.

Wiesz, ja też miałem kiedyś falowanie orotów i też po odłączeniu krokowca było niby ok. A było to związane z tym, że krokowy zmniejszał obroty, a ten zawór zwiększał obroty. W rezultacie obroty sobie pływały. Także według mnie jest to bardzo prawdopodobne.
A co do kabelków, to nie wiem jak można podpiąć coś nie sprawdzając ze 3 razy czy jest ok. Spalić można coś bardzo szybko, więc lepiej dmuchać na zimne ;)

pawel87
13-08-08, 14:52
wiazka jest orgonalna, nie byla cieta. z choinka na zegarach sobie juz poradzilem, vtec sie juz zalacza. tytlko nie wiem co z tym bledem 19. ostatnio zaczela mi na 4 biegu huczec skrzynia, ale to raczej z tym zwiazku nie powinno miec.