Zobacz pełną wersję : Szyba kierowcy
rafik54321
19-12-15, 22:39
Witam. Mam taki kłopot. Nie opuszcza mi się szyba kierowcy. Mianowicie, wioskowe głupki dobrały się do elektryki i wszystko pokręcili. Wyrwali przewody z przełącznika i próbuję to ogarnąć. O ile już kable z przełącznika ogarnąłem (z fotek z allegro ogarnąłem gdzie który XD)., to dalej nie wiem co gdzie. Sprawdziłem bezpiecznik i jest cały, napięcie do bezpiecznika dochodzi, ale już w drzwiach nie ma go nigdzie (sprawdzałem na samym przełączniku i tej białej paszczce (window control). Wydaje mi się że gdzieś jest przerwany przewód, ale nie mam pojęcia gdzie i który. Można jakoś sam silniczek sprawdzić? Jakoś bezpośrednio napięcie przyłożyć?
Lukaszemko
19-12-15, 23:22
mozesz go pod akumulator podłonczyć albo miernikiem sprawdzić czy obwód jest cały
Znalazłeś już rozwiązanie problemu tylko chyba liczysz, że ktoś z forum przyjedzie i sprawdzi Ci w którym miejscu masz przerwany przewód.
rafik54321
20-12-15, 08:54
Lukaszemko
które przewody? Bo jeśli podłącze źle to pewnie go spalę.
MM63 jak masz tak radzić to nie pisz wcale. Do sterownika dochodzi 9 (!) przewodów i któryś powinien mieć zasilanie i nie wiem który, gdybym wiedział to bym się nie pytał.
Temat rozwiązany, prąd wcale nie dochodził do drzwi.
MM63 jak masz tak radzić to nie pisz wcale.
A jednak napiszę, bo ostatnio jest wysyp takich agentów, nic nie zrobić, niech dają gotowe.
Jak jest ich 9, to może jakiś schemat by się przydał? Wpadłeś na to?
Trzeba by było wpisać w szukajkę "schemat", "manual" albo "instrukcja" i trochę się rozejrzeć.
A silnik można sprawdzić dając plus i minus na zmianę na te dwa kable z czterech przy wtyczce - od strony tego zatrzasku/blokady.
Nie uwierzysz, ale wpadłem na to próbując.
rafik54321
22-12-15, 17:35
Schemat schematem, ale bez opisu przewodów to ci nic nie da. Fartownie znalazłem odpowiedni schemat. I właśnie każdy poprzedni temat wskazywał na silniczek, ale nigdzie nie było gdzie dokładnie. Świetna metoda! Chybił-trafił, idealna aby coś przepalić :/ . Po co mam ryzykować, jeśli mogę się dopytać dokładnie gdzie to podłączyć? Poza tym, temat tutaj wyczerpany...
Schemat schematem, ale bez opisu przewodów to ci nic nie da.Na schemacie masz opis przewodów. :cool:
rafik54321
26-12-15, 12:56
Nierzadko po angielsku, a byle translator tutaj jest mało pomocny bez słownika technicznego.
Serio?
GRN? BLK? WHT?
I gdzie co idzie do plusa, minusa? Albo może do switcha albo relaya?
I tyle jest w tym angielskiego.
Bierz miernik, i daj na sygnal dzwiekowy, dwa konce przewodow i bedziesz wiedzial, ktory przerwany, z silniczka ida 2 przewody, masa i plus, i chyba nie ma znaczenia ktory to ktory, bo przeciez po to jes przekaznik zeby dol i gora chodzil,
przewodow wtyczce od kierowcy jest sporo, bo jest przelacznik od kierowcy i pasazera.
http://i.imgur.com/tQKSvRK.png
Dobra - co tu trudnego?
WHT/YEL (żółto-biały) to +12V
BLK (Czarny) masa
Więc patrząc po schemacie (uwierz moja wiedza na temat schematów nie jest mocna), wychodzi na to że BLK/GRN (czarno-zielony) to plus dla opuszczenia w dół, a BLK/YEL (czarno-żółty) plus dla podnoszenia szyby, BLU/GRN to plus dla automatycznego opuszczenia. 4 kable które idą od sterownika (biała puszka) musisz odpowiednia sobie ustawić we wtyczce (chyba że masz już je powkładane) i odpowiednio ustawić kable przy wyjściu z sterownika - nic więcej. Proste?
rafik54321
27-12-15, 12:45
Z faktem że u mnie w aucie grupa wioskowych głupków zrobiła kipisz w kolory przewodów nie dowierzam, to raz.
Dwa - po co rozbijać kał na protony skoro już napisałem że ogarnąłem temat? Teraz to się zrobił tylko wielki lincz o to, że nie wiedziałem z pierwszego lepszego schematu co jest do czego (a w końcu sam się połapałem).
mort - to nie jest cały schemat...
Myślę że temat jest bardziej niż wyczerpany - dzięki za pomoc :), ale już niczego więcej tutaj na prawdę nie trzeba mówić.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.